Baby oil

  • Viestiketjun aloittaja innostu n utsonni
  • Ensimmäinen viesti
innostu n utsonni
Nyt tulee kyllä hassu kysymys...

Esikoista odottaessa runsas vuosi sitten tuli tehtyä vaikka mitä outoja ostoksia innoissaan... No, kaupan hyllyltä tarttui sitten mukaan tällainen vauva öljykin varmaan vaan sen takia, että sen on kuullut mainittua niin monta kertaa, että ajatteli sen olevan jotenkin tärkeä. Purkki on yhä tietenkin avaamaton ja itseasiassa varmaan nyt mennyt vanhaksikin. Rupesi nyt kuitenkin sitten mietityttämään, että mihin ihmeeseen sitä käytetään? :D Tiedän, että vauvaa voisi sillä ainakin hieroa, mutta tuo on jo taapero, eikä varmana ole niin kiinnostunut hieronnasta, että malttaisi pysyä sen vertaa paikalla, eikä luultavasti paikatkaan kolota niin kuin aikuisten. Näillä näkymin taidetaan siis käyttää purkki meidän aikuisten kesken toistemme hieromiseen, sillä jos on mennyt vanhaksi, niin en nyt lapselle sentään viitsi sitä käyttää. Uusi vauva on kohta myös tulossa, joten asia yhä mietityttää, että mihin kaikkeen siis tuota vauva öljyä oikein voi käyttää? Viisaammat valaiskaa. Ei erehdytä nyt sitten ostamaan tuota tököttiä toistamiseen, ellei tiedetä sen tarkoitusta. ;)
 
karstaan
meillä se auttoi karstaan. illalla laitettiin. yön yli nukkui myssy päässä ja aamulla harjattiin karsta pois. Tuli tuota käytettyä välillä kuivaan ihoonkin, vaikka enemmän kyllä rasvaa käytettiin siihen hommaan.
 
Rousa
Joskus Amerikassa ollessa ihmettelin kun "kaikilla" tytöillä oli kylppäreissä omat baby oilinsa. Sitä käytettiin moneen tarkoitukseen, esim. suihkun jälkeen kostealle iholle levitettynä hyvä rasva. Jotkut käyttivät kuivien hiusten latvoihin (sipaisivat pari tippaa käsiinsä ja levittivät latvoihin). Itse en ole parempaa silmämeikin poistajaa löytänyt, olen tuota käyttänyt jo monta vuotta.

Niin, asiaan. Vauvan kanssa käytän sitä vain laittamalla kylpyveteen, tai joskus kun kakka on tarttunut peppun kiinni, öljyllä saa helposti irti ja peppu jää pehmeäksi eikä kuivu.
 
oil
Meillä käytettiin lähinnä pepun pesemiseen ja joskus kylvyn jälkeen iholla. Olen myös todennut sen hyväksi silmämeikinpoistoaineeksi:) Karstaan erehdyin kokeilemaan kerran, mutta öljyä oli tosi vaikea saada hiuksista pois ja pari päivää kylvyn jälkeenkin vauvan tukka näytti rasvaiselta.
 
Tällasta
Ostin alunperin vauvaöljyä, koska kaveri (kätilö) vinkkas että sillä kannattaa rasvata välilihaa ennen synnytystä, vähentää repeämisen riskiä. En revennyt, mut en tiedä oisinko revennyt vaikkein ois öljyä käyttänytkään.

Sen jälkeen toi on meilläkin ollut käyttämättömänä. Pari kertaa olen sitkeät kakat pessyt pois pyllystä sen avulla, mut muuten se on hankalaa. Jos sitä käyttää kylpyveteen, on lapsi todella liukas, ja kylpyvesi on jotenkin saatava viemäriin niin, ettei sitä mene kylppärin lattialle. Ja kun kerran se tipahti käsistäni pyykkikoriin, niin öljyläikät ei lähteneet millään pois vaatteista joihin sitä oli roiskunut.
 
meillä...
Mä käytän itelle silmämeikinpuhdistukseen kanssa!
Vauvan kylvyssä on pari tippaa aina (ei ole mikään liukas ja ongelmallinen jos laittaa sopivasti öljyä). Ja karstaan on kokeiltu.
Pitääpä kokeilla myös omiin kuiviin sääriin!
 
ap.
Kiitos teille kaikille kovasti vastauksista! :) Valitettavasti mikään ei niistä taida oikein soveltua meille, kun mulla on omat tutut niksit ja tavat kaikkiin noihin muihin tarkoituksiin. Harmi. Noh, eipä sitten tarvi enää ostaa sitä enempää. Rupean valittamaan mielelle kipeää selkää hieronnan toivossa... Tuntuu kyllä, että jalkojakin alkaa nyt kolottamaan... ;)
 
vierailija
Nyt tulee kyllä hassu kysymys...

Esikoista odottaessa runsas vuosi sitten tuli tehtyä vaikka mitä outoja ostoksia innoissaan... No, kaupan hyllyltä tarttui sitten mukaan tällainen vauva öljykin varmaan vaan sen takia, että sen on kuullut mainittua niin monta kertaa, että ajatteli sen olevan jotenkin tärkeä. Purkki on yhä tietenkin avaamaton ja itseasiassa varmaan nyt mennyt vanhaksikin. Rupesi nyt kuitenkin sitten mietityttämään, että mihin ihmeeseen sitä käytetään? :D Tiedän, että vauvaa voisi sillä ainakin hieroa, mutta tuo on jo taapero, eikä varmana ole niin kiinnostunut hieronnasta, että malttaisi pysyä sen vertaa paikalla, eikä luultavasti paikatkaan kolota niin kuin aikuisten. Näillä näkymin taidetaan siis käyttää purkki meidän aikuisten kesken toistemme hieromiseen, sillä jos on mennyt vanhaksi, niin en nyt lapselle sentään viitsi sitä käyttää. Uusi vauva on kohta myös tulossa, joten asia yhä mietityttää, että mihin kaikkeen siis tuota vauva öljyä oikein voi käyttää? Viisaammat valaiskaa. Ei erehdytä nyt sitten ostamaan tuota tököttiä toistamiseen, ellei tiedetä sen tarkoitusta. ;)
No aloitetaan hellävaraisesta meikin poistosta, kasvojen ihon kosteuttaminen. Ihon hoito pitää aloittaa 3kymppisenä jos ei halua vanhempana ryppyjä mitkä tietty on geneettinen ongelma mutta asialle voi silti tehdä jotain.
Sitten jatketaan hiuksiin. Kunnon öljyhoito munalla ja sitruunalla takaa uskomattoman kiillon. Haude pidetään tunteja päässä vaikka yön yli tai sitten ihan pieniä määriä sormenpäillä hieroen hiuslatvoihin.
Olen monesti ihmetellyt nuorten naisten uusavuttomuutta
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kiitos teille kaikille kovasti vastauksista! :) Valitettavasti mikään ei niistä taida oikein soveltua meille, kun mulla on omat tutut niksit ja tavat kaikkiin noihin muihin tarkoituksiin. Harmi. Noh, eipä sitten tarvi enää ostaa sitä enempää. Rupean valittamaan mielelle kipeää selkää hieronnan toivossa... Tuntuu kyllä, että jalkojakin alkaa nyt kolottamaan... ;)
Olisi kiva kuulla sun omista "nikseistä ja tavoista". Erinomainen lista hyviä ohjeita vaikka ei olisikaan vauvaa kuvioissa.
Vauvaöljyn voittaa vaan Arganaöljy. Ei kannata ostaa suomesta. Kaikki on ylihinnoiteltua. Itse maksan siitä normi 50ml kuutisen € ja tämän Vauvaöljyn sain kaverilta lahjaksi ja tätä jo raskii hiuksiinkin laittaa. Toki extra virgen oliiviöljy käy mutta itse pidän sitä turhan rasvaisen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä