Baby P:n surmaajaäidille ja isälle elinkautinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nette
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan, Baby P:n äiti sai vankilassa tyttövauvan, joka kuitenkin otettiin huostaan. Sossut vastustivat tätä huostaanottoa, perustelivat että äidin pitää saada luoda suhde lapseensa. Ei voisi enempää enää olla pielessä asiat... uskomatonta.

Tuo lasten törkeä pahoinpitely/tappaminen tuntuu olevan valitettavan yleistä... ei ollut kauaa ennen Baby P:n tapausta kun Briteissä oli ihan samantyylinen tapaus, paitsi että lapsi oli muistaakseni 16 kk vanha ja tyttö. Tässä tapauksessa isä tappoi lopulta lapsen katkaisemalla selkärangan väkisin vääntämällä.

Mielestäni pakkosterilointi pitäisi olla yksi rangaistusmuoto näille hylkiöille.

Alkuperäinen kirjoittaja Nette:
kamalan huono omatunto tuli kun yksi yö vaihdoin vaippoja, pikkuinen heilui ja "nykäisin" tätä niin että jalka kolahti sängynpäätyyn ja pieni itku tietysti tuli.. tunsin itseni tosi paskaksi äidiksi

vahinkohan tuo oli sinulta ja enpä usko että mitään vauriota sait aikaan tuolla. Älä turhaan ajattele itseäsi paskaksi äidiksi, et ole mitään "pahoinpitelyä" tms tehnyt, ei pikkuvauva kuitenkaan ihan mitään kristallia sentään ole.

tiedän kyllä mutta tuntuu pahalta että vähän suutahdin.. oli yö ja pikkuinen kiemurteli vaipan alta. se jalka vain vähän kolahti ei tullut vauriota :)

Eilen illalla uutisissa (bbc Englannissa) sanottiin, että täällä tällainen lapsiin kohdistunut raakuus ja väkivalta on niin yleistä, että lapsi kuolee samoin vammoin kuin baby P joka päivä. Näiden sosiaaliviranomaisten sössimisen takia baby P vaan tuli julkisuuteen. Toivottavasti tiukentavat vähän näitä lastensuojelujuttuja täällä. Televisiossa luettiin niitä baby P:n vammoja, enkä edes halua toistaa niitä, itketti koko illan kun ajattelin sitä raukkaa.
Täällähän pienten lasten seuranta, esim. neuvolatoiminta on kyllä niin olematonta, tyyliin ekan parin viikon jälkeen ei tarvitse näyttäytyä missään kunnes kouluikää. Kukaan ei ihmettele jos ei neuvolaklinikalla näy, tai rokotuksissa, kun ei niitä suuri osa ihmisistä ota muutenkaan. Joten ihan helppo olisi pahoinpidellä lasta ja eristää kotiin, kukaan ei kaipailisi. Ja niin kuin tässäkin tapauksessa, jos joku sitten tekee lastensuojeluilmoituksen, niin sosiaalityöntekijä käy koputtamassa ovella ja se jää sitten siihen. Ette edes tajua miten usein tuollaisia sairaita uutisia on lehdessä - joka päivä! Briteissä asuneet sen tietävätkin, kuinka sairaan yleistä se on. Toivottavasti asiat muuttuu vähän parempaan päin nyt.

Ihan älytöntä meininkiä Briteissä(kin) :'(

Katsoin noi :'(

Tässä Kelseyn (kuoli 2v) tarina siitä, miten silotellun ulkokuoren, "Hyvän perheen" sisällä voi oikeasti tapahtua pahuutta.
Ja äiti ei puutu isäpuolen tekemisiin, on siis osasyyllinen vaikka ei väkivaltaa itse käytäkään. Kuinkahan yleistä tälläinen voi Suomessakin olla?
Äidit suojelkaa lapsianne!!

http://www.youtube.com/watch?v=upr5PpKqa1Q&NR=1

Hirveä toi 3v Marcus Falseyn juttu, äiti ja isä sitoneet ja jättäneet tukehtumaan kuumaan kaappiin ym ihan hirveää :'(

Näitä juttuja on ihan hirveästi !!!!!!!!!

Miten nää tapaukset tulevatkin ilmi niin myöhään :'(

Tässä Kelseyn (kuoli 2v) tarina siitä, miten silotellun ulkokuoren, "Hyvän perheen" sisällä voi oikeasti tapahtua pahuutta.
Ja äiti ei puutu isäpuolen tekemisiin, on siis osasyyllinen vaikka ei väkivaltaa itse käytäkään. Kuinkahan yleistä tälläinen voi Suomessakin olla?

:'(
Ja taas täällä "kidutan" itseäni katselemalla näitä videoita... :'( :'(

Alkuperäinen kirjoittaja catlady:

Miksi IHMEESSÄ katsot niitä, kun sinulle tulee huono olo? Minä en pysty katsomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miksi IHMEESSÄ katsot niitä, kun sinulle tulee huono olo? Minä en pysty katsomaan.

Haluan tietää miten julma maailma on (silläkin uhalla, että itkettää ym)...
:/
Oma elämä ja läheisten on normaalia ja tuntuu, että täytyy välillä ymmärtää mitä ympärillä voi tapahtua... Vaikea selittää...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

En miekään enää sen jälkeen kun lapseni sain. Liian pahalle tuntuu katsoa lapsen ikätovereiden kohtaloita. Niin kurja ja sairas asia kun sellanen kiduttaminen ja tappaminen onkin.

Yhteistyössä