Baileys likööri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nalletar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nalletar

Vieras
Kauankohan Baileys pullo säilyy avattuna? Ja säilytetäänkö se jääkaapissa avaamisen jälkeen? Meillä on sitä aika iso pullollinen tuolla kaapissa ja sitä ei kyllä paljoa pysty kerralla juomaan. En viitsi avata, jos loppu menee viemäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Kauankohan Baileys pullo säilyy avattuna? Ja säilytetäänkö se jääkaapissa avaamisen jälkeen? Meillä on sitä aika iso pullollinen tuolla kaapissa ja sitä ei kyllä paljoa pysty kerralla juomaan. En viitsi avata, jos loppu menee viemäriin.

Mulla on kanssa ollu nyt muutaman viikon avattuna, enkä kyl enää tohdi sitä juoda..kai?

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Viime jouluna avattu ei enää maistunut hyvältä heinäkuussa, alkossa sanottiin että kestää noin puoli vuotta avattuna kunhan säilytetään jääkaapissa.

Ihan totta?!
Eli mä periaatteessa uskaltaisin tuolta viel ottaa drinksut?
Siit on joku kolmisen viikkoo kun se on avattu.Ja ollut siitä asti jääkaapissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Viime jouluna avattu ei enää maistunut hyvältä heinäkuussa, alkossa sanottiin että kestää noin puoli vuotta avattuna kunhan säilytetään jääkaapissa.

Ihan totta?!
Eli mä periaatteessa uskaltaisin tuolta viel ottaa drinksut?
Siit on joku kolmisen viikkoo kun se on avattu.Ja ollut siitä asti jääkaapissa.

Totta kai uskaltaa ottaa. Ei se noin nopeasti pilalle mene.

Alkuperäinen kirjoittaja slurps:
miten VOI baileysia jäädä säilytettäväksikin?? :P

Onhan se tosi hyvän makuista, mutta ei sitä oikein paria desiä enempää kykene kerralla juomaan. On niin makeaakin...Ja meillä on tuolla lahjaksi saatu 700ml pullo...Mutta tarvii varmaan ruveta ottamaan sitä useampana iltana. Ei iske joulustressikään ;)

Kun avaatte sen,säilökää jääkaapissa. jos olette nkehvin juojia, kahvin sekaan kerman sijasta aivan ihanaa (kuhan kahvi ei tulikuumaa tai likööri jääkylmää, sakkaantuu muuten) tai jäätelön kastikkeeksi, pirtelöön maidon tilalle.. Jäämurskan kanssa sellaisenaan... ja baileys.com antaa oletettavasti miljoona lisävinkkiä.. Ei siitä tarvitse kännejä aina juoda, sitä vcoi, arvn naiset käyttää ihan mausteenakin, kuten monia muitakin alkoholipitoisia juomia. Viina ei aina ole viinaa, ainakaan per-vanhoillisesti ajateltuna!

Aattelin kertoo teille, kun mulla on toi google...

"Kun laadukas irlantilainen viski yhdistetään kerman kanssa,
se toimii loistavana säilöntäaineena. Niin loistavana,että Baileys
on ainoa kermalikööri joka takaa jopa kahden vuoden säilyvyyden
valmistuspäivästä - avattuna tai avaamattomana. Tärkeintä on
säilytyksen tasalämpöisyys avaamisen jälkeen - aina joko viileässä
tai huoneenlämmössä."

http://www.baileys.fi/story.php

Kannattaa hei koittaa tota googlea, se on tosi kätevä ;)

Mullakin on pullo Baileysiä. Oon ostanut sen jo muutama vuosi sitten ja säilyttänyt siitä asti jääkaapissa. Just yks päivä huomasin, että siinä on parasta ennen tms. päivä viime joulukuu :( Voiskohan se olla vielä kunnossa, kun sitä siis ei ole avattu ja on ollut noin kauan kylmässä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mullakin on pullo Baileysiä. Oon ostanut sen jo muutama vuosi sitten ja säilyttänyt siitä asti jääkaapissa. Just yks päivä huomasin, että siinä on parasta ennen tms. päivä viime joulukuu :( Voiskohan se olla vielä kunnossa, kun sitä siis ei ole avattu ja on ollut noin kauan kylmässä?

Osaako joku sanoa tähän jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Osaako joku sanoa tähän jotain?

kylähän sen ihan kunnossa pitäisi olla jos sitä ei ole kerta avattukaan

Yhteistyössä