Baileys`n säilyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vapaalla...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tällaisen löysin:

Miksi Baileys on maailman suosituin likööri

Idea

R&A Baileyn huolella kehitetty idea oli yhdistää kaksi Irlannin perinteikkäimmistä tuotantomuodoista: viskin tislaamisen ja maitotuotannon. Syntyi maailman suosituin likööri - Baileys.

Salaisuus raaka-aineissa

Kaikki Baileysin valmistamiseen käytettävä maito tulee tarkkaan valituilta 1500 irlantilaiselta tilalta, joiden 40 000 lehmän koko maitotuotanto menee ainoastaan Baileysin valmistamiseen. Siksi maito on aina tasalaatuista - joit Baileysia missä maailman kolkassa tahansa. Nämä Baileysin 40 000 tärkeintä työntekijää, maailman onnellisimmiksi mainitut lehmät viettävät 9 kuukautta vuodesta ulkona laitumilla nautiskellen huippulaatuisesta vihreästä ruohosta. Ei ihme, että niiden tuottama maitokin on huippuluokkaa!

Miten maito ja viski voivat sopia yhteen?

Baileys valmistetaan 100 % luonnollisella menetelmällä. Kun laadukas irlantilainen viski yhdistetään kerman kanssa, se toimii loistavana säilöntäaineena. Niin loistavana,että Baileys on ainoa kermalikööri joka takaa jopa kahden vuoden säilyvyyden valmistuspäivästä - avattuna tai avaamattomana. Tärkeintä on säilytyksen tasalämpöisyys avaamisen jälkeen - aina joko viileässä tai huoneenlämmössä.

Juo vaan, saat kunnon yrjötaudin.
Mulla oli alle kuukauden jääkaapissa ja vajaan lasillisen join ja oksensin koko seuraavan päivän! Eli ei säily kuukauttakaan!

mulla on kyl säilyny ja oon pitäny ihan huoneenlämmös.. aih, se oliski pitäny iskee jääkaappiin. Noh, hyvin on uponnu. n. 3 kk oon juonu vähintää, puolki vuotta..

Hehee! Täällä Baileys-fani nro yksi.
Juon siis alkoholijuomista VAIN Baileysia. Ja määrät pikkuisia kerrallaan, tyyliin lauantai-iltana lasillinen.

Tätä olen "harrastanut" vuosikaudet. Ja todellakin, mulla pullo on avaamisen jälkeen jääkaapissa aina. IKINÄ ei ole pilaantunut, vaikka joskus pullo on kestänytn vuodenkin.
Nimenomaan suoraan valmistajalta aikoinaan otin selvää säilymisestä. Sieltä kertoivat tuon saman kuin joku tuossa edellä linkissään.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
mulla on kyl säilyny ja oon pitäny ihan huoneenlämmös.. aih, se oliski pitäny iskee jääkaappiin. Noh, hyvin on uponnu. n. 3 kk oon juonu vähintää, puolki vuotta..

ei tartte jääkaappia, väittää tuo baileys-info tuossa. Pääasia että tasainen lämpötila avaamisen jälkeen. Ettei ole kylmässä, seiso pöydällä, taas jääkaappiin jne.