Hae Anna.fi-sivustolta

Baletti harrastuksena?

Viestiketju osiossa 'Harrastukset' , käynnistäjänä pinkki unelma, 11.09.2005.

1. hille2 Vierailija

TV1:llä tulee muuten uusintana se Ooppera balettikoulun lapsi- ja nuoriso-oppilaista kertova 3-osainen ohjelma (vai montako osaa siinä oli?). Lisäksi tänään su tulee 20.00 Teemalta Oopperan balettikoulun perustamisesta muisteluohjelma.

2. teininä tanssinut Vierailija

No, tuon 2. tason taso on kirjava eli sille tulevat sekä ne, jotka ovat käyneet yhden kurssin yliopistoliikunnan ykköstasoa, että muutaman vuoden tanssineet, sekä yli 10 vuotta tanssineet. Olin pari vuotta sitten kakkostason kurssilla ja aikamoista sekavaa huitelua se on. Olen itse teininä tanssinut balettia niin monta vuotta, että olen tottunut baletissa tietyntyyppiseen kurinalaisuuteen, jota yhden kurssin käyneillä luonnollisesti ei ole. Silloin pari vuotta sitten oli kakkoskurssia vetämässä sellainenkin ope, joka luuli tulevansa vetämään tunteja vanhoille konkareille ja meno oli sen mukainen. Olisin varmasti itse halunnut verestää omia muistojani tämän open opetuksessa, mutta ajat eivät sopineet minulle. Kuitenkin noille aloittelijoille tämä ope taas oli lannistava, ymmärrettävistä syistä. Sen jälkeen ymmärsin, että yliopistoliikunta otti linjan, että kakkostason on oltava sellaista, jolla yhden kurssinkin käynyt pärjää.

3. hille2 Vierailija

Minusta tuo linja on hyvä. Yliopistoon tulee opiskelijoita joka puolelta maata, ja moni ykköselle menevä ei ole ikinä tanssinut askeltakaan balettia, koska omalla kotipaikkakunnalla sitä ei voi harrastaa. He menevät ykköstasolle, jos kiinnostaa seuraavana vuonna 2-tasolle. Ne taas, jotka ovat tanssineet vuosikausia jo lapsena, varmaan menevät esim. Helsingin Tanssiopistoon.

4. teininä tanssinut Vierailija

..no eivät tod. mene Helsingin tanssiopistoon, elleivät ole pappa betalar -tapauksia.:) Itse en ole, ei todellakaan ole varaa opiskelijana mihinkään Helsingin tanssiopiston tunteihin.

Eli joo - olin vähän pettynyt tuosta yliopistoliikunnan linjavedosta mutta onneksi itselleni tanssiminen merkitsee muutakin kuin klassista balettia ja olen voinut tanssia muillakin tanssikursseilla, joilla tekniikka ei ole yhtä keskeisessä asemassa.

5. hille2 Vierailija

OK, tuo on hyvä pointti. Yo-liikunta olisi halpa tapa tanssia, ja siksi ehkä siellä pitäisi olla joku jatkobaletti 1- ja 2-tuntien lisäksi. Tuo jatkob. voisi olla sellaisille, joilla on jo vuosien kokemus.

6. aikuistanssija Vierailija

Tänään tuli taas se ohjelma Oopperan balettikoulun nuorista. Todella mielenkiintoista seurata heidän elämäänsä.

7. New Vierailija

Millaiset alusvaatteet kannattaa laittaa alle? Näkyyks noista puvuista läpi. Ainakaan sovituskopissa ei näy, mutta valaistushan vaikuttaa paljon

8. aikuistanssija Vierailija

No, joustavat ja kutittamattomat. Yläosaan urheilurintsikat. Ei balettileotardista läpi näy. En siis ihan tajua mitä tarkoitat kysymykselläsi.

9. Tumma Vierailija

Jos on vaalee/pinkki leotardi niin kannattaa kyllä sheivata tai käyttää läpinäkymättömiä alushousuja, tummat karvat ainaki näkyy läp

10. Epätietoinen??? Vierailija

eli olen 12w tuttö ja olen tanssinut 2vuotiaasta 9vuotiaaksi, ja sitten lopetin. Mutta nyt haluaisin aloittaa uudestaan. Onko mahdollista vielä tulla balleriinaksi???

11. JUUUP... Vierailija

Periaatteessa, kun sinulla on baletti taustaa ja olet "vasta" 12 siihen on mahdollisuus, mutta ei se ole tietenkään varmaa. Ammattiballerinalla pitää olla oikeanlainen kroppa, hyvä tekniikka ja ilmaisu kykyä. Ja sinun pitäisi päästä hyvään ryhmään, jossa on hyvä opettaja. MUTTA tavallaan sinulla on vielä mahdollisuuuksia ja mikä estää "vain" harrastamasta :)

12. Epätietoinen? Vierailija

Kiitos. Tiedättekö yhtään missä olisi hyvä aloittaa jos asuu täällä Helsingissä?

13. aikuistanssija Vierailija

No jos ammattiballerinaksi tähtäät, Oopperan balettikoulussa.

14. Epätietoinrn?? Vierailija

Tiedättekö illoin sinne on ne pyrkimis ajat?

15. aikuistanssija Vierailija

Heidän nettisivuiltaan valintakoeinfoista. Noissa infotilaisuuksissa siis kerrotaan valintoprosessista.:

VALINTAKOEINFOT KEVÄÄLLÄ 2012

Balettioppilaitoksen eri koulutusasteiden valintakoeinfot järjestetään seuraavasti:

ALA-ASTE ti 17.1.2012 klo 17:00-18:00 Taiteen Talo Balettioppilaitoksen tiedotustilaisuus ala-asteen valintakokeista kiinnostuneille. Info on tarkoitettu sekä Kaisaniemen balettiluokalle että iltaryhmään hakeville oppilaille ja heidän huoltajilleen.

Kaisaniemen ala-asteen info 3. luokan opinnoista mukaan lukien balettiluokasta to 19.1.2012 klo 18:00 alkaen Kaisaniemen koululla, os. Puutarhakatu 1 (Kaisaniemen puiston vieressä).

NUORISOASTE ti 28.2.2012 klo 17:00-18:00 Taiteen Talo
    Balettioppilaitoksen tiedotustilaisuus nuorisoasteen valintakokeista kiinnostuneille oppilaille ja heidän huoltajilleen.

AMMATILLINEN KOULUTUS ke 29.2.2012 klo 17:00-18:00 Taiteen Talo
    Balettioppilaitoksen tiedotustilaisuus ammatillisen koulutuksen valintakokeista kiinnostuneille opiskelijoille ja heidän huoltajilleen.

16. minävain Vierailija

Ei sillä oo mitää välii vaik osaisit kävellä varpasiltaa, ku kärkitossut tulee ihan pakostikki! OOks Vähä tyhmä??

17. bigguballerina Vierailija

Mä oon tanssinu 3,5 vuotiaasta 14 vuotiaaks eli n. 10 vuotta mut tosin aluks 3-6 v lastentanssi sit 7-10 v taidetanssin perusteet ja 11-14 v baletti. Mut mulla on hirveitä probleemia! 1. Mä en veny kunnolla 2. Mun kaveri on tanssinu samanverran ku mä. ollaan Baletin 7. luokalla, mut sitt mein opettaja pyys sitä jäämää tunnin jälkee luokkaa ja kaikkii muit lähtee. Sit mä kuulin ku ne puhu siit et se mun kaveri vois mennä 8-9 luokalle, mikä on huima saavutus sinäänsä, et se on yhdistetty luokka ja sitä opettaa Anne-Marie Ahola-Hiitola joka on ollu tanssijan kansallis baletis tai jotai. Sit mä oon puhunu sen mun kaverin kaa et mä haluisin ammattitanssijaks ja se sano et se haluu näyttelijäks, mut sit kuitekii tapahtuu näi! :( voitte muute kattoo tosta meidät opetuksesta täälä: Tanssiopisto Sonja Tammela - Lappeenrannan tanssiopiston kannatusyhdistys ry
    Jos joku osaa autaa ni kiitos etukätee <333 :))

18. Itsevarma Vierailija

No venyttele joka ilta vaikka kymmenen minuuuttia. Baletissa edistyy jos on varma mitä haluaa ja on valmis tekemään töitä sen eteen:) Kyllä säkin vielä yllätät sun kaveris:)! Usko itseesi ja susta voi tulla tähti!

19. vieras Vierailija

olisiko se baletti sopivaa 8 vuotiaalle tytölle?

20. Itsevarma Vierailija

Ehdottomasti!

21. Pyöreä lapsi Vierailija

Harrastus sopii hyvin pyöreillekin lapsille... Itse olin isokokoinen lapsi, ja nyt tanssin Oopperan balettioppilaitoksessa. Kyllä minua jonkun verran kiusattiin, mutta ei yksikään kiusaaja ole päässyt yhtä pitkälle kuin minä.
    Silloin aluksi baletti on ihan satubalettiä, ei tehdä mitään haastavaa, noin 10-vuotiaana aletaan harjoittelemaan vasta piruetteja ja kärkiopinnot aloitetaan yksilöllisesti, 9-12 vuotiaana, joskus myöhemminkin.
    En ehkä suosittelisi balettia harrastukseksi ihmiselle, joka ei ole sinnikäs tai ei jaksa loputonta toistoa. Itse olen itkenyt monta yötä peläten etten voi tanssia enää, jos on ollut loukkaantumisia. Baletti vaatii intohimoa ja omistautumista, mutta eihän 5-vuotiaalta voi kysyä sellaista...

22. baletin harrastaja Vierailija

Tietääkö kukaan onko Tukholmassa minkäänlaista baletti/tanssiliikettä, ku pitäis ostaa uus balettipuku ja minkä hintasta suurinpiirtein:) ois kiva jos vastaisitte enne 5.7.2012:)

23. Baletti-mies Vierailija

Oikein toivutaan?

Kyselee Joroisten Jäykkäjalka

24. Ballet dancer Vierailija

25. Ajattelin Balettia Vierailija

Onko mahdollista aloittaa Baletti, vaikka oonkin 11-vuotta. Oon harrastanut muita tanssi lajeja jo 5 vuotta? Olen ihan toivoton jos tämä ei ole mahdollista. =(

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri