Hae Anna.fi-sivustolta

Baletti harrastuksena?

Viestiketju osiossa 'Harrastukset' , käynnistäjänä pinkki unelma, 11.09.2005.

1. penisonmunnimeni Vierailija

ei kannata se vie rahasi ja vaatteesi

2. piplu Vierailija

baletti on miesten laju you cunt mene helliin ja kakkaa huosuusi po

3. -00 syntynyt Vierailija

Itse olen tanssinut Helsingin Tanssiopistolla jo 8-9 vuotta ja suosittelen ehdottomasti, vaikka aika kalliiksi tuleekin.
    Tunteja pidetään Keravalla, Vantaalla ja Helsingissä. Lisäksi oppilaat pääsevät esiintymään vanhemmilleen hienoissa kevät- ja joulunäytöksissä. Monet opettajat pitävät myös Avoime ovet, eli tunnin, jossa vanhemmat, tuttavat tai kaverit voivat tulla katsomaan opetusta. Harrastan tällä hetkellä showtanssia kerran viikossa ja balettia kaksi kertaa viikossa. Sen lisäksi suunnittelen nykytanssituntien aloittamista, ja vanhempani ovat tälle vihreätä valoa näyttäneet. Täytän siis 8 päivän päästä 13-vuotta.
    Ryhmäni on melko mukava. Monta kertaa on itku meinannut tulla, ja itseasiassa kerran tunnilla itkuun pillahdinkin, kun hirveät paineet kohdistuivat, kun esiintymiseen oli n. 2-3 viikkoa, ja opettajani siirsi minut haastavempaan rooliin ja jouduin opettelemaan 1/3 esityksestä uudestaan. Mutta sellaista se välillä on. Onnistumisen ja tanssimisen riemu on kaikesta huolimatta suuri.
    Kaikenlaista minullekin on jo vajaassa kymmenessä vuodessa ehtinyt tapahtua. Matkalla esityspaikalle SYK:iin (Helsingin Suomalainen Yhtenäiskoulu) oli Käpylässä hirveä ruuhka, ja piti kamalalla kiireellä juosta ryhmäni pukuhuoneeseen. Kerran minulle ei meinannut löytyä mekkoa, ja sitä yritettiin epätoivoisesti löytää. Onneksi lopulta etsintä tuotti tulosta. Vuosi sitten joulunäytöksessä, jouduin muutama minuutti ennen yhteisiä lämmittelyjä jouduin vaihtamaan pukua.
    Ja vuoden 2012 joulunäytöstä edeltävänä aamuna, lonkkani tuli hirvittävän kipeäksi. Se tekee sitä todella usein, ja on muutaman kerran käynyt sillä lailla, että sillä ei ole n. 12 tuntiin kävelty, saati sitten tanssittu. Menin paniikkiin, sillä SYK:iin lähtöön ei ollut tuntiakaan aikaa. Aloin heti tekemään lonkkaa avaavia harjoituksia, joita oltiin tunneilla opetettu, ja siitähän se naksahti takaisin kuntoon, ja sain tanssittua esityksen hyvin.
    Ja nyt kun tässä on puhuttu siitä, haittaako baletti (tai tanssi ylipäänsä) koulunkäyntiä, niin sitä se ei ainakaan Helsingin tanssiopistolla tee. Tuntivalikoima on laaja, ja jos yksi tunti alkaa liian aikaisin tai myöhään, on yleensä aina tarjolla jokin toinen vastaava tunti, joka on sopivampaan aikaan. Lisäksi kun äitini kanssa olemme katsoneet Suomen Dance-tanssiohjelmaa, ainakin omasta mielestämme ohjelman tanssivat pojat vaikuttavat melko fiksuilta, ja myös henkisesti hyvin kehittyneiltä. Esimerkiksi 17-20-vuotiaat pojat ohjelmassa; heistä ei voi kuvitella, että heillä olisi jotakin ongelmia koulunkäynnin tai esim. päihteiden kokeilemisen kanssa. Tanssi, erityisesti baletti kehittää kurinalaisuutta, ja esimerkiksi minä itse en pidä hippaleikeistä tai epämääräisestä hälinästä ja hulinasta.
    Helsingin tanssiopisto järjestää myös paljon kesäleirejä. Näille leireille on saapunut esimerkiksi Oopperan balettikoulun tanssijoita verestämään taitojaan kesälläkin. Aikuisille löytyy Sammatin balettileiri, 10-16-vuotiaille Lapväärtin tanssileiri (sis. nykytanssia ja balettia + improvisaatiota yms.) ja vielä hieman nuoremmille Taiteiden talolla järjestettävä päiväleiri, joka sisältää balettia, nyky- ja showtanssia sekä steppiä. Taiteiden talon leiri järjestetään myös hiihtolomalla. Muita leirejä ovat esim. teinien/nuorten nykytanssin päiväleiri ja teinien showtanssin päiväleiri. Myös päiväleirit sisältävät lämpimän lounaan ja välipalataukoja (omat eväät). Kesällä (ja hiihtolomalla) järjestetään myös tiiviskursseja.
    Helsingin Tanssiopistolla ammattiin pyrkivät nuoret voivat hakea EK-luokalle (erityiskoulutusluokalle). Se tosin vaatii paljon kärsivällisyyttä. Lisäksi se vie paljon aikaa, sillä ylimmän EK-luokan tanssijat harjoittelevat 5-6 kertaa viikossa.
    Tanssiopistolla on paljon hyviä opettajia.
    Suosittelen tanssia kaikille. Helsingin Tanssiopistolla voi mennä esim. kokeilemaan kerran, tai maksaa jakson (n. 1kk).

Helsingin Tanssiopiston nettisivut:
    | Helsingin tanssiopisto

4. Viivi Vierailija

Kovakärkiset tossut ostetaan sitten, kun opettaja nii sanoo, kun hän on huomannut, että on tarpeeksi kehityny baetissa. Niitä ei missään tapauksessa saa ostaa itse!!!

5. annar Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä baletin voi myöhemminkin aloittaa! :) tosin mitään huippuballerinaa susta ei välttämättä tule jos aloitat lähempänä teini-ikää, mutta mikä estää tanssimasta omaksi iloksi ja samalla kehittymästä hyväksi harrastelijaksi.

6. Tanssityttö Vierailija

Nii, en kyllä itse ihan kuusi vuotiasta laittaisi balettiin, ehkä vähän isompana kestäisi paremmin sen kaiken. Tietysti jos huipulle haluaa, on aloitettava aika nuorena, muuten ei ole väliä, minkä ikäisenä alottaa. Itse aloitin vasta yli 30v. tanssillisen voimistelun, jossa on balettiakin. Aika hyvin olen kehittynyt. Käykää mun blogissa lukee mm.treeneistäni, jos kiinnostaa. Tanssitytön blogi | Tervetuloa tanssin, voimistelun, runojen ja filosofoinnin maailmaan!

7. Vierailija2a2 Vierailija

Olen itse nyt 12 v ja harrastanut balettia 8 vuotta Heli Aallon balettikoulussa. Pienillä opettajana toimii Sonja Keto tai joku muu vastaava ja isoimmilla (tasoryhmästä alkeisbaletti 1 lähtien) itse Heli Aalto. Suosittelen lämpimästi Heli Aallon balettikoulua

8. Ballerinanna Vierailija

Olen 14 ja harrastanut tanssia noin 11 vuotta. Ajattelin kertoa omista kokemuksistani tanssin parissa. Tällä hetkellä käyn 6 kertaa harjoituksissa viikottain. Käyn myös kahdesti pilateksessa, varaan tanssisalin aina soolo- harjoituksille ja käyn lenkkeilemässä.

Rakenteeltani olen "roteva" tai ainakin aika maskuliinisen lihaksikas.

Viime vuosi tanssin parissa oli traumaattisin kaikista.
    Saimme uuden opettajan joka syystä tai toisesta, lähestulkoon vihasi minua.
    Sain aina korjauksia asioista joita muut tytöt tekivät myös väärin. ( esm. Hyppy sarjoissa opettaja tuli sanomaan että kuntoni loppuu, samalla kun vieressä oleva tyttö läähätti ja tuskin hyppäsi ilmaan )

Jos vaikka nilkkani ei ollut täysin ojennuksessa hän pyysi koko ryhmää pysähtymään, katsomaan minuun päin ja sanoi jotain, kuten "Tässä esimerkki siitä miltä tämän ei kuulu näyttää" tätä toistui useita kertoja.

Se kaikista omituisin asia tästä loppumattomasta korjailusta oli se, että sain hyvää palautetta alle kymmenen kertaa KOKO VUODEN aikana.

Olen myös monen mielestä yksi ryhmämme parhaista tanssijoista, en yritä siis kehua, mutta näen sen itsekin aika selvästi.

Tämä on millaista tanssi valitettavasti voi olla. En toivo tällaista kokemusta kellekkään. Tanssi voi myös olla paras asia pitkän koulupäivän jälkeen.

Kun ympäristö harrastamiselle on kiva ja lajista tykkää voi se olla todella hauskaa.

Suuri kesähoroskooppi 2017: Rakkaus, työ ja terveys

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri