Hae Anna.fi-sivustolta

Baletti

Viestiketju osiossa 'Harrastukset' , käynnistäjänä Tyttö-92, 04.12.2006.

1. Tyttö-92 Vierailija

Moi kaikki!

Haluaisin kysellä erästä asiaa, joka koskee balettia ja sen harrastamista. Voisiko tällainen 14-vuotias tyttö vielä aloittaa baletin tanssimisen? Olen harrastanut 2,5 vuotta jazz tanssia ja sitä ennen showjazzia. Olisiko täällä jotakuta kuka olisi aloittanut baletin vasta 14 vuotiaana tai vanhempana. En kuitenkaan haluaisi mennä aikuisbalettiin. Ja sitten vielä kyselisin, että koska kovakärkiset eli varvastossut voisi hankkia? Yksi kaverini sai ne heti kun aloitti baletin harrastamisen 16 vuotiaana. Haluaisin todella aloittaa baletin harrastamisen ja toivottavasti pääsisin johonkin ryhmään. Kun nyt luet tätä niin voisitko kertoa minulle jos tiedät että voisinko vielä 14-vuotiaana aloittaa baletin harrastamisen?. Kiitos kaikille jo etukäteen :) Toivottavasti luette tätä viestiä sillä todella haluan vastauksia.!:) Pistäkää keskustelua eteenpäin----> kaikki saavat tulla mukaan. Olipa mielipiteesi sitten myönteinen tai kielteinen. KIITOS:D

2. nausikaa Vierailija

Baletin opettaja päättää, koska olet valmis tanssimaan kärkitossuilla. Siinä on kyse lähinnä siitä, miten vahvat nilkat ja jalkaterät sinulla on. Sitä ei netissä kukaan voi kertoa.

Tottakai voit aloittaa tuossa iässä baletin tanssimisen. Tanssikoulusta riippuu, mihin ryhmään opettaja sinut ottaa -jos alkeisbalettia on 7-vuotiaille ja toinen vaihtoehto on aikuisbaletti, menet varmasti itsekin mieluummin aikuisbalettiin.

Ammattimaista balettitanssijaa sinusta ei todennäköisesti enää voi tulla, mutta iloksesi voit tanssia.

3. Afrodisiac Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Baletti on suoraansanoen todella hankalaa aloittaa tuossa iässä. Eli yleensä se pitäisi aloittaa pikkuisena. Voithan toki yrittää.
    Kovakärkiset hankit sitten, kun olet itse valmis ja kun ylipäätänsä ryhmässäsi ruvetaan niillä tanssimaan.

4. baletti Vierailija

5. ballet dancer Vierailija

baletin voi alottaa vaikkA 40-VUOTIAANA JOS SILTÄ TUNTUU. 14 vuotta on oikein sopiva ikä. Itse alotin jo 9-vuotiaana. mun äiti on omasta mielästään liian vanha alottamaan. Se ei suostu uskoo mua.Balettia voi harrastaa mm. helsaingissä,keravalla,espoossa,seinäjoella,lahdessa,lappeenrannassa ja vantaalla. niitä paikkoja on topsi monta. Balettitossuilla ruetaan tanssimaan aikaisintaan vasta n. 9-11v. tai 2-3 v. harrastamisen jälkeen.

6. ballet dancer Vierailija

Tekisin pienen kyselyn, jos sopii. 1: Kuka on balettiopenne? 2:Missä tanssiopistossa käytte? 3:Tanssitkö kovakärkisillä? 4: Milloin alotitte? 5: Mikä on parasta balettitunneissa?

7. ballet dancer Vierailija

330 MA 19.00 KAS1 JS 60 min 11.8.
    338 TI 17.30 KAS5 NS 60 min 12.8.
    304 TI 20.00 KAS5 EM 75 min 20.1. tunti täynnä
    352 TO 17.45 KAS4 AN 75 min 22.1. tunti täynnä
    347 PE 19.00 KAS2 EM 75 min 23.1.
    331 TO 19.15 BUS1 SL 60 min 14.8.
    323 PE 19.30 BUS2 NT 60 min 15.8.
    314 LA 11.00 MAAL NS 60 min 23.8.
    309 LA 13.45 KAS2 AN 75 min 24.1.

AAMUTUNTI ALKEET 1

308 MA 9.15 BUS2 MS 75 min 25.8

8. ballet dancer Vierailija

330 MA 19.00 KAS1 JS 60 min 11.8.
    338 TI 17.30 KAS5 NS 60 min 12.8.
    304 TI 20.00 KAS5 EM 75 min 20.1. tunti täynnä
    352 TO 17.45 KAS4 AN 75 min 22.1. tunti täynnä
    347 PE 19.00 KAS2 EM 75 min 23.1.
    331 TO 19.15 BUS1 SL 60 min 14.8.
    323 PE 19.30 BUS2 NT 60 min 15.8.
    314 LA 11.00 MAAL NS 60 min 23.8.
    309 LA 13.45 KAS2 AN 75 min 24.1.

AAMUTUNTI ALKEET 1

308 MA 9.15 BUS2 MS 75 min 25.8

9. i love ballet Vierailija

You Tubessa löytyy ihania videoita! Laittakaa hakuun esim.ballet,svetlana zahrova,swan lake y.m. Alla on yhden ihanan videon oseite:
    http://www.youtube.com/watch?v=MQvyQc68-u4&NR=1
    Videolla on pätkä baletista Le Corsaire eli suomeksi Merirosvo. Se on kuvattu Bolshoissa. Videolla tanssiva nainen on Svetlana Zahrova. Mä fanitan Svetlanaa.

10. i love ballet Vierailija

Katsokaa tämkin:
    http://www.youtube.com/watch?v=WyShMJxep7c&feature=related
    Pääosan esittäjä on sama. Unelmani on osata tanssia yhtä hyvin kuin hän,vaikka aloitin vasta 11-vuotiaana eli balettitanssijaa minusta ei voi tulla. Tämä video Gisellestä.

11. i love ballet Vierailija

Katsokaa myös tämä:
    http://www.youtube.com/watch?v=SvzU-4HDPMw&feature=related
    Sen otsikko on:Stanislavsky ballet

12. i love ballet Vierailija

Videossa esiintyy Adeline Pastor 15v.olen 13v. ja ihan sika huono verrattuna häneen. Siis Adeline veti Kitrin variaation 10-vuotiaana.
    Siis:http://www.youtube.com/watch?v=VBZCJ-jCVvw&NR=1

13. i love ballet Vierailija

Siis:Adeline on nykyään 15v ja tuossa videossa vasta 10 vuotta.

14. tanssija44 Vierailija

eikä ole, paljon vanhempi. Tässä vuonna 2007 lisätty video Adelinesta- ei näytä enää teni-ikäiseltä :)

http://www.youtube.com/watch?v=UuNpb4j-0Vw&feature=related

15. Want to BE! Vierailija

minä aloittin baletin vasta 14 vuotiaana, olen nyt 15.
    käyn 2 kertaa tunneilla viikossa (mikäm ei ole kovin paljoa, tiedän) unelmani on päästä tanssimaan balettia jossakin operan näytöksessä. opettajani on sanonut minulle kahdesti etten ole sen tasoinen, millä tunnilla olen (tasoni ei siis riitä :D), mutta en aio lannistua. te jotka luultavasti ootte ite harrastaneet balettia pienestä pitäen, sanotte ettei kannata tähdätä ammattilaiseksi, ölkää sanoko sitä, en haluu kuulla sitä, vaikka se oiski jonkinlainen fakta :D mä haluan ainakin yrittää ja tehdä parhaani, enkä suostu siihen etten pystyisi jotain mitä oikeasti haluan. olen kyllä harrastanut 1-2 luokat balettia helsingin vanhalla operalla, ja olisin päässyt kaisaniemen balettiluokalle, mutten mennyt.......? miksi, koska olin idiootti. nyt kadun sitä, ja yritän päästä sille tasolla jolla olisin jos olisin jatkanut.
    ok......, tulipa outo teksti, mutta sain ainakin vuodatettua kaiken xD

16. New Vierailija

Millaisia alusvaatteita kannattaa käyttää trikoiden alla, onko asut läpinäkyviä? Liikkeen valaistuksessa ei ainakaan näy, mutta eri valoissa voi olla eri lailla

17. hille2 Vierailija

No onhan sen trikoon haaraosan yllä aina joko shortsit, leotardin alaosa, tutuhame tms. Eli eihän niillä pelkillä trikoilla siellä tunnilla olla.

18. harrastelija Vierailija

Ei noita tutujakaan kyllä yleisesti käytetä. No, kaipa tähänkin ketjuun tulee joku aikuisballerina hihkaisemaan, että hän treenaa aina tutussa. Mutta baletissa tosiaan perusharjoitusasu riittää, sellainen, josta opettaja voi korjata asentoa.

19. hille2 Vierailija

Tarkoitin ylipäätään, eli että missä tuo kysyjä on nähnyt naisballerinan pelkissä trikoissa ilman että mitään sen päällä? En minä missään, sen enempää harrastajien parissa kuin Oopperan baletin näytöstä katsellessa.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri