bambi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valeraskauttako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Valeraskauttako?

Vieras
Takokaa mulle järkeä päähä... tuntuu, että olen tulossa hulluksi. Hieman taustaa:

aloitin nuvaring ehkäsyrenkaan käytön lokakuun loupussa. Viivytin asentamista 2 päivällä, koska minulla ei ollut juuri sillähetkellä rahaa ostaa rengasta. Eli se olisi pitänyt asentaa 5 ensimmäisen vuotopäivän aikana ja asensin sen 7 päivänä. Yhdynnässä ensimmäisenä asettamispäivänä ja tietenkin ilman kondoomia. Tätä ennen ei ollut mitään hormonaalista ehkäisyä. ainoastaan alkusyksystä jälkiehkäisypillerit joiden takia kierto meni sekaisn. minulle tuli ns. raskausoireita ja tein testin joka oli nega.Tyhjennysvuoto tuli, oireet jäivät. tein vielä kaksi testiä mutta nekin oli negaa. Huomasin että en tehnyt testejä aamuvirtsasta vaan virtsa on ollut kaikissa testeissä n 1/2-1 tunnin...ei pystynyt pidättämään kauemmin. Koko ajan minulla on tunne että mahassani on vauva. olen jotenkin niin varma siitä.
Oireita: palelu, lisääntynyt virtsaamistarve, hetkellinen ellotus, alavatsakivut, finnejä, armoton väsy...
Uutta rengasta en aloittanut, koska ajattelin että ne johtuvat siitä renkaasta...eipä ole oireet hävinneet. Minulle lapsi olisi ihana yllätys ja ei se miehellekkään suuri järkytys olisi. Meillä vaan on suht tuore suhde, joten opettelua olisi.

Mutta pointtini on...olenko hullu vai onko jollakin ollut samallaista. Voiko tyhjennysvuoto tulla, jos on raskaana? En ole mikään teini enään...ikää löytyy 26-vuotta. Olen vaan niin varma, että sisälläni asustaa joku =)

Hei! Tee uusi testi tai käy terveyskeskuksessa tekemässä .. ja jos se näyttää negaa unohda koko juttu. Suotta stressaat itseäsi! Ikävä kyllä oireitakin saa aikaiseksi , kun oikein kovasti toivoo.
Mutta pidän peukkuja plussalle, jos sitä todella haluat ! ;)

Anteeksi en halua moralisoida, mutta mutta...

""Minulle lapsi olisi ihana yllätys ja ei se miehellekkään suuri järkytys olisi. Meillä vaan on suht tuore suhde, joten opettelua olisi""

ihanaa mihin oloihin näitä lapsukaisia tulee. Tulee ihan sellainen olo, että katotaan nyt, voi olla, että lapselle tulee onnellinen lapsuus tai voi olla että ei! Kyllä pitäisi jotenkin olla enemmän vastuuntuntoa, kun kuitenkin ""leikitään"" näinkin vakavien asioiden kanssa. Ihan oikeesti. Pyydän anteeksi, jos pahoitin mielesi kommentillani, mutta tuntui todella pahalta lukea tekstiäsi.

dear mummo :)
et pahoittanut mieltäni, mutta jos väität etten osaisi huolehtia lapsesta, niin olet väärässä. Minulla on 7 vuotias poika ja olen ollu yh koko tuon ajan. Pojalla on olluut ja on edelleen onnellinen lapsuus. Ihan normaali terve poika.

Olemme tämän nykyisen kanssa seurustelleet 1/2 vuotta, mutta molemmat kyllä halutaan lapsia joskus. ja olemme puhuneetkin siitä, että jos nyt tulee vahinko, niin se ei maata kaada.

Ja vielä noista oireista...ne ei ole kadonneet mihinkään. En ole vielä testiä tehnyt vaan ajattelin odottaa seuraaviin kuukautisiin.

Tiesitkö, että suuri osa noista oireista voi olla ihan vain nuvaringin aloittamisen sivuoireita ja syysväsymyksen merkkejä? Jos itse toivot vauvaa, niin kyllähän noita oireita saa hommattua itselleen ihan jokainen.:) Käy tk:ssa, ja jos testi näyttää negaa, niin unohda vauvakuumeesi ja keskity miehesi hellimiseen, jos olette vasta kuutisen kuukautta seurustelleet...missään nimessä älä miehesi kuullen haaveile, että voi kun olisikin vahinko käynyt. Se on miehelle kuin isku vyön alle, että nainen vihjailee hutiloivansa ehkäisyn kanssa ja tällä tavalla sitouttavansa miehensä itseensä ja isyyteen ennen kuin hän on millään tavalla valmis.

""Tiesitkö, että suuri osa noista oireista voi olla ihan vain nuvaringin aloittamisen sivuoireita ""

juu...sillä minä sen renkaan pois otinkin, kun oletin että ne johtuvat siitä.

""Se on miehelle kuin isku vyön alle, että nainen vihjailee hutiloivansa ehkäisyn kanssa ja tällä tavalla sitouttavansa miehensä itseensä ja isyyteen ennen kuin hän on millään tavalla valmis.""

Et tunne miestäni, joten et voi sanoa onko se isku vyön alle. Mieheni taitaa höyrytä nyt enemmän kuin minä. Ja eikös sitä sanota, että mies kasvaa isyyteen vasta raskauden aikana tai sen jälkeen. Emme kuitenkaan ole mitään teinejä enää :) Mieskin on jo 30

Yhteistyössä