Banoffee torttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eth
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eth

Vieras
Olen leipomassa banoffee torttua, ja kun en oikein ehtisi keitellä kolmea tuntia kinuskia leipomispäivänä, niin säilyisikö tuo keitetty kondensoitu maito omassa purkissaan jääkaapissa yön yli hyvänä?

Sen voi kaataa kattilaan ja keittää siinä. Siitä tulee ihan yhtä hyvää, mutta pitää olla tarkkana, ettei se pala pohjaan. Itse teen nykyään aina niin.

Kondensoidun maidon voi keittää myös mikrossa ;) Ei tule ihan niin tumaa ja täyteleäinen väri siihen mutta maku on ihan hyvä. Purkissa keitetty säilyy kyllä jääkaapissa pitkään kunhan et avaa purkkia.

Toffeen valmistus mikrossa:
Kaada kondensoitu maito melko korkeaan kulhoon ja lämmitä sitä mikrossa puolella teholla 30-60 sekunnin jaksoissa välillä sekoittaen. Tänä aikana se tiivistyy ja muuttuu toffeeksi. Aktiivinen lämmitysaika oli n.15 minuuttia.

Alkuperäinen kirjoittaja eth:
Olen leipomassa banoffee torttua, ja kun en oikein ehtisi keitellä kolmea tuntia kinuskia leipomispäivänä, niin säilyisikö tuo keitetty kondensoitu maito omassa purkissaan jääkaapissa yön yli hyvänä?

Voi keittää edellisenä päivänä eikä tarvitse edes säilyttää jääkaapissa jos on avaamaton purkki.

Yhteistyössä