BARTHOLINIITTI - HELP

  • Viestiketjun aloittaja Abcd
  • Ensimmäinen viesti
Abcd
Minulla on nyt ensimmäistä kertaa bartholinin rauhanen tulehtunut ja sain antibiootin ja oireet ovat lähteneet pois. Kuitenkin mietityttää yksi asia: luin kyseisestä vaivasta netistä, enkä ole löytänyt yhtäkään kokemusta, joka olisi päättynyt yhteen kertaan.. Kaikilla toistunut tulehdus vuoden sisällä tyyliin 10 kertaa ja jouduttu lopulta poistamaan koko rauhanen... Onko kenelläkään positiivisempia kokemuksia, jos ei, niin mitä pitäisi tehdä jos lähtee vaiva uusimaan kokoajan..? Olisko vaan fiksuinta sit pyytää lääkäriä poistamaan koko rauhanen? Mitä ootte tehnyt?
 
efgh
Heippa,
kyllä se voi jäädä vain yhteen kertaan. Varsinkin jos sulla on tosiaan lähteny se pois pelkällä antibiootilla (söitkö muuten vain yhden ab kuurin vai kaksi eri?), niin se ei oo ollu kovin pahana. Jos se kuitenkin uusii, niin kyllä sitä varmasti alkuun yritetään tyhjentää vain punktuoimalla. Mulla nyt takana noin seitsemän vuoden ajan kuusi puhkaisua ja nyt olen leikkausjonossa marsupialisaatioon, jossa tukkeutunutta tieyhyettä yritetään isontaa pysyvästi, niin että ei tulehtuisi enää. Mulla on tällä hetkellä lievä tulehdus päällä. Erikoislääkärillä käydessä se sattu just olemaan vähän rauhallisempi, niin sille ei tehty mitään. Annettiin vain antibiootit varalle. Minulla ei ole ikinä pelkällä antibiootilla lähtenyt kylläkään ja nyt se on taas kipeämpi. Nyt mietin miten pärjään tämän kipeän patin kanssa, että syönkö tosiaan särkylääkkeitä koko kesän. Toisaalta jos se parantuukin itsestään niin huono homma sen suhteen että se marsupialisaatio voidaan tehdä vain kun se on turvoksissa. Rauhasen leikkaus on todella viimeinen vaihtoehto mitä kandee miettiä. Se on todella verinen leikkaus ja pitkä toipumisaika. Monilla jääny pitkäksi aikaa tunnottomaksi alue ja kaupan päälle karmeet yhdyntäkivut. Lisäksi uusi rauhanen saattaa kasvaa syvemmälle minkä jälkeen hoitaminen on hankalaa jos tulehtuu. Tsemppiä tämän vaivan kanssa!
 
Abcd
Heippa,
kyllä se voi jäädä vain yhteen kertaan. Varsinkin jos sulla on tosiaan lähteny se pois pelkällä antibiootilla (söitkö muuten vain yhden ab kuurin vai kaksi eri?), niin se ei oo ollu kovin pahana. Jos se kuitenkin uusii, niin kyllä sitä varmasti alkuun yritetään tyhjentää vain punktuoimalla. Mulla nyt takana noin seitsemän vuoden ajan kuusi puhkaisua ja nyt olen leikkausjonossa marsupialisaatioon, jossa tukkeutunutta tieyhyettä yritetään isontaa pysyvästi, niin että ei tulehtuisi enää. Mulla on tällä hetkellä lievä tulehdus päällä. Erikoislääkärillä käydessä se sattu just olemaan vähän rauhallisempi, niin sille ei tehty mitään. Annettiin vain antibiootit varalle. Minulla ei ole ikinä pelkällä antibiootilla lähtenyt kylläkään ja nyt se on taas kipeämpi. Nyt mietin miten pärjään tämän kipeän patin kanssa, että syönkö tosiaan särkylääkkeitä koko kesän. Toisaalta jos se parantuukin itsestään niin huono homma sen suhteen että se marsupialisaatio voidaan tehdä vain kun se on turvoksissa. Rauhasen leikkaus on todella viimeinen vaihtoehto mitä kandee miettiä. Se on todella verinen leikkaus ja pitkä toipumisaika. Monilla jääny pitkäksi aikaa tunnottomaksi alue ja kaupan päälle karmeet yhdyntäkivut. Lisäksi uusi rauhanen saattaa kasvaa syvemmälle minkä jälkeen hoitaminen on hankalaa jos tulehtuu. Tsemppiä tämän vaivan kanssa!

Sain kaksi eri antibioottikuuria jotka syötiin samalla kertaa. Kipu lähti kokonaan, mut jotenkin tuntuu, että siellä tuntuu vielä hieman sellanen pieni patti. Ei ollut missään kohtaa kylläkään edes suurempi kuin herne, jonka vuoksi sitä ei alettu tyhjentämäänkään. On kyllä inhottava vaiva, kun niin monta kertaa joutuu tota hoitamaan ja aina tulee takaisin... saa nähdä miten mun kohdalla käy. Toivottavasti sun seuraava hoito auttaa lopullisesti vaivaan!
 
Viimeksi muokattu:
kipuinen
Hei näkeeköhän tätä enää kukaan...jos näkee niin jos saisin vastauksia.

Myös minulla nyt tuo, ehkä kirsikkatomaatin kokoisena, kipeä niin istuessa kuin kävellessäkin välillä. Sain myös kaksi antibioottia otettavaksi kolmesti päivässä. Näitä nyt syönyt kolmena päivänä. Missähän ajassa muutoksia alkaisi tulla?
Viihdyn myös salilla. Törmäsin juttuun että antibioottien ajan pitäisi liikunta jättää pois. Totta vai tarua? Tämän kivun kanssa eläminen vaan on tuskaa! Onko mahdollista ettei antibiootit ehkä tehoaisi
 
vierailija
Hei. Itse voi yrittää saada kystaa tyhjentymään syömällä Serrapeptase ja Silica tabletteja/kapseleita. Molemmat käytössä olleet nyt vajaa viikon ja pikkuhiljaa kysta tyhjenee.. tänään aamulla tuli paljonkin nestettä ulos kerralla. Etsin tietoa englanniksi googlella ja törmäsin näihin vinkkeihin. Kannattaa testata, esim iherbistä saa noita tilattua.
 
vierailija22
Hei oon 15 ja mulla on ollu toi jo kerran sillon meni itsestään ohi ja pystyin elämään sen kanssa eikä ollu kummosia kipuja, mutta nytten se on uusiutunut ja sattuu aivan vimmatusti. En viitsi sanoa äidilleni ja on loma joten ei ole terkkariakaan mitä teen? Sattuu istuminen, kävely, makaaminen ja tuntuu muutenkin tosi kuumalta alapäässä patin takia, mutta ei oo ollu ees kuumetta joka liitetään yleensä noihin muihin oireisiin.
 

Yhteistyössä