Beclonasal

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nenäsuihke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nenäsuihke

Vieras
Nenän tukkoisuus vaivannut kovin raskausaikana. Ensin siihen kokeiltiin Nasonex-merkkistä suihketta, jossa luki raskausaikaisesta käytöstä muistaakseni vain, että keskustele lääkärisi kanssa.

Se ei auttanut, joten eilen sain uutta merkkiä, tällä kertaa Beclonasal. Ohjeessa kuitenkin näkyy lukevan voimakkaammin: jatkuvaa käyttöä raskauden aikana ei suositella. Nyt epäilyttää, että onnistuiko lääkäri vahingossa valitsemaan sen harvan paikallishoitolääkkeen, josta voi oikeasti olla sikiölle haittaa.

Vaiva on kuitenkin lähinnä kiusallinen, ei mitenkään terveyttä uhkaava, joten tämän takia en halua kyllä yhtään riskeerata vauvan hyvinvointia. Viikkoja huomenna 32 täynnä.

Toinen juttu, onko teillä kokemusta, että nenäsuihkeen aloittaminen saisi aikaan flunssamaisia tunteita? Kun aloitin aikanaan sen Nasonexin, otin ekan suihkeen illalla. Yöllä alkoi tuntui kurkussa/kitalaessa arkuutta, luulin vain sivuvaikutukseksi, mutta flunssahan siitä tuli ja lopulta poskiontelontulehdus.

Nyt eilen laitoin ekan annoksen tuota Beclonasalia ja taas on kurkku ja kitalaki arkana. Laittaako ne flunssabakteeria niihin suihkepulloihin vai mitä? :)

Olin menossa uimaan tänään (ei oikein ole ulkoilukelit), ja nyt ihmetyttää, että olenko tulossa kipeäksi, vai olisko tuo tällä kertaa vain pieni sivuoire.

Hei. Käytin itse ennen raskautta beclonasal aqua fortea, mutta se kiellettiin. Sain tilalle lääkäriltä Lomudal nasalia. Mulla se on auttanut.
Noi tuntemukset nielussa voi johtua osittain lääkkeen sisältämistä ns. lisäaineista ja jo pelkkä lääkeainekin voi ""ärsyttää"" ja tehdä epämiellyttävän tunteen.
Laitan tähän teratologisen tietopalvelun numeron, tämä on paikka jossa tiedetään KAIKKI lääkkeistä ja mm. käytöstä raskauden aikana 09- 47176500 klo. 9-12 arkisin

Kiitos vastauksesta. Täytyy yrittää soittaa tänään tuonne teratologiseen tietopalveluun. Lääkäriä en välttämättä nimittäin saa kiinni tähän hätään.

Hei ap!

Jos ja kun soitat teratologiseen, niin kerrotko mitä sanoivat. Mulla on myös nenän tukkoisuutta ja sain käyttöön tuon saman suihkeen. Olen kyllä luottanut että sitä voi käyttää.

Soitin tietopalveluun, ja sanoivat, että ohjeessa taas ylivaroitellaan. On kuulemma hyvin tunnettu se vaikuttava aine (mikä nyt taas olikaan nimeltään), yksi pisimpään käytetyistä, ja turvallinen käyttää. Kaiken lisäksi vaikuttava aine on sama kuin astmalääkkeessäni Beclometissä (no, tuon olisi voinut varmaan päätelläkin), jota olen huoletta käyttänyt koko raskausajan, kun se on turvalliseksi minulle aina mainittu.

Eli huoli pois.

Itse käytin beclonasalia silloin tällöin koko raskauden ajan.
Mut tosiaan ehkä yhtenä tai kahtena päivänä kerrallaan muutaman kerran päivässä laitoin.
Ihan terve lapsi on syntynyt..

Oliko siitä suihkeesta hyötyä, jos käytit sitä silloin tällöin? Mulle ainakin sanottiin, että siitä on hyötyä vain säännöllisesti käytettynä, mikä tuntui ihan järkeenkäyvältä, koska sama juttuhan se on muissakin kortisonisuihkeissa.

Ainakaan vielä ei ole tuo Beclonasal alkanut auttaa, vasen sierain on edelleen kroonisesti tukossa, mutta sekä lääkäri että apteekin täti sanoivat, että pari viikkoa pitää vaikutusta odotella.

Yhteistyössä