Hae Anna.fi-sivustolta

biologia opiskelu

Viestiketju osiossa 'Opinnot ja kurssit' , käynnistäjänä purkkipersikka, 07.11.2007.

1. purkkipersikka Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Biologiaa olen siis suunnitellu lähteväni opiskelemaan. Tai siis lähden ensi keväänä yrittämään josko Turun yliopistoon sitä pääsis. Nyt sitte tiedstelenki täälläki,että löytyykö muita,jotka meinais tuonne (tai muualle) samaa alaa kokeilla? Ja jos löytyis joku joka jo biologiaa opiskelee? Olis kiva kuulla vähän, että millasta se opiskelu sitten on ja mitä pääsykokeeseen pitää päntätä yms. kokemuksia.

2. trush Vierailija

Itse olen suunnitellut hakevani helsinkiin viikkiin opiskelemaan biologiaa.

3. BulB Vierailija

No hommassahan ei ole paljon järkeä. Kaksi kaveriani opiskelee biologiaa Turussa. Heitä painaa nyt jo valmiiksi se, että töitä tuskin on tiedossa valmistumisen jälkeen. Kaverini sanoi, että 70% valmistuineista rupeaa suoraan tekemään väitöskirjaa, jotta olisi jotain tekemistä kun töitä ei löydy. Apea tulevaisuus.

4. biologi Vierailija

Joo, ihan samaa mieltä kuin ed. kirjoittaja. Ei ole töitä! valitkaa jokin toinen ala. Mieluiten ammattikoulusta jotain järkevää. Yliopistolla ei kannata lukea kuin ns. kovia aloja, jotka selkesti valmistavat johonkin. Kuten lääkärit, farmaseutit jne.

5. Mulla myöskin 2 läheistä ihmistä valmistunu biologeiksi. Töitä ei kummallakaan ja aika toivottomia ovat. Kuten suurin osa kurssikavereistaankin.

Se opiskelu on kuitenkin vain 5-6 vuotta ja työelämää sen jälkeen 35-40 vuotta. Eli vaikka ei yhtään huvittaiskaan, niin kannattaa miettiä sitä työelämääkin vähän.

6. samma här Vierailija

Jos ihmisen biologia yms. kiinnostaa, niin kannattaa harkita farmasiaa: farmaseutti n. 3 v. ja proviisori n. 5 v. Helsingissä ja Kuopiossa, farmaseutiksi lisäksi myös Åbo Akademissa. Farmaseuteilla on hyvä työtilanne! Työllistyä voi apteekkien lisäksi esim. sairaaloihin, Kelalle, Lääkelaitokselle, lääketeollisuuteen...

Tai sitten lääkäri, ravitsemusterapeutti... jos akateemiselle alalle halajaa.

7. Sofiia Vierailija

Oon ite opiskelemassa ekaa vuotta Turun yliopistossa biologiaa! Ihan mahtava ilmapiiri ja hyvä opetuksen taso. Oon kotoisin Rovaniemeltä ja oon jo nyt saanu paljon kavereita. Turkulaiset on osoittatunu ihan mahtaviks ja muutenki tosi kiva kaupunki. Suosittelen tosi paljon tänne hakemaan! :)

/Sofiia

8. Sofiia Vierailija

Äskeseen vielä lisäystä et jos muuten tarviit lisätietoa Turun yliopistosta tai niitten linjoista niin käy ihmeessä studentum.fi:n sivuilla! Ite koin ne tosi hyödylliseks ku olin hakemassa jatko-opiskelemaan!
    Turun yliopisto

Vastaan kans mielellään jos sul on jotain kysyttävää Turusta/Turun yliopistosta! :)

/Sofiia

9. opiskelija Vierailija

Hei:) Tämä ei tänne oikein ehkä kuulu, mutta mietin osaisitteko auttaa! Mietin biologiassa tuota kävelemiseen OPPIMISTA. Laukaiseeko sen jokin ärayke/jos mikä? Ärsyke lähtee aivojen kautta liikehermoon ja aiheuttaa liikkeen vai mite? Kiitos jos osaatte auttaa!

10. aivot Vierailija

Käy googlaamassa aivojen rakenne ja toiminta niin löydät vastauksen.

11. Asian vierestä Vierailija

Mikä muuten on äidinkielesi?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus