Hae Anna.fi-sivustolta

Blogeja 50+ ikäisille

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä Ploki, 13.08.2014.

1. Ploki Vierailija

Luen silloin tällöin erilaisia blogeja, mutta en ole niin kovin syvällisesti perehtynyt niihin. Olen käsittänyt, että useimmat bloggaavat harrastuksena ja jotkut bloggaavat lähes ammatikseen, ehkä se on se toinen äärilaita. Saavat sitten sponsorointia firmoilta, joiden tuotteita tuovat blogeissaan esille.

Omaa suosikkiblogia ei ole, mutta olisi kiva lukea jotain blogia, jossa ikäisemme elli tai erkki kertoisi tälläisen eläkeikää lähestyvän kansalaisen elämästä ja mietteistä. Onko teillä jotain suosikkia vai luetteko yleensä blogeja lainkaan?

2. 60+++++ Vierailija

Luen joskus ja ajattelin muutama vuosi sitten itsekin perustaa, mutta totesin että on aikasyöppö.

Mielestäni blogilla ei ole mitään tekemistä iän kanssa, vaan se on aihepiiri, joka kiinnostaa. Esimerkiksi matkabogit tai harrastusblogit. Yleensä ne on nuorempien ihmisten bloggauksia, jotka kiinnostavat.

Meidänikäiset alkaa olla enempi tai vähempi henkisesti keinutuolitavaraa.

3. CeCe Vierailija

Luen paljonkin blogeja, niitä on kätevä hakea aina aihepiirin nimellä. Varmaankin suurin osa lukemistani käsittelee suomalaisten oleskelua Espanjassa ja tietty ihan siitä syystä, että haaveissa on liittyä siihen porukkaan, joka oleilee siellä talvikuukaudet.

Myös vanhojen rakennusten entisöinti ym. kiinnostaa, niihin liittyviä blogejakin löytyy runsaasti ja blogien ulkopuolelta voinkin mainostaa Loviisan Wanhoja taloja tapahtumaa, joka on taas kuun lopussa. Kannattaa käydä!

4. ei nappaa blogit Vierailija

On huomattavasti mukavampaa tehdä/kokea itse asioita kuin lukea niistä jonkun blogista.

5. keinutuolitavaraa Vierailija

En tiedä kuulunko tuohon ryhmään. Kauan sitten elin keinutuolistyle-elämää.
    Sitten tuuli kääntyi elämässä ja ajauduin citysinkuksi ydinkeskustaan. Elämäntyyli, josta monet niin haaveilevat. Sekin on siis jo koettu.

Tykkään joskus vilkaista Eija-Riitta Korholan blogia. Sen tyylinen blogi on helppolukuinen.
    Vilkaisin äsken Me Naiset-sivuja. Siellä oli mukavalla tyylillä matkailuaiheinen blogi.
    Nainen ei harrata merkkimatkalaukkuja jäi mieleen. Ostin Anttilasta matkalaukkuni ja toivottavasti se kestää vielä vuosia. On tosin jo hieman ränsistynyt.

Elleistä seurasin kotirouvana Lontoossa blogia. Minusta on hyvä, että kirjoittajat eivät kirjoita liian kauan. Kun suosio on vielä hyvä niin on viisasta lopettaa.

Taidanpa kohta hakea tulostuslaitteelta printin ja laitan tietokoneen kiinni.
    Olo on hutera. Näin outoja unia ja heräilin ukkoseen.

Kiikkutuolini jäi avioerossa kesämökille. Tokkopa enää hommaan elämässäni uutta kiikkutuolia.
    Mutta kovin vauhdikasta elämää en kaipaa. Sellaista leppoisaa ja viipyilevää elämäntyyliä rakastan.

Aamulla ihailin bussi 73:ssa Tapanilan alepan liikenneympyrän lokkeja.
    Olen aina seurannut lokkien elämää. Kotitaloni katolla on nykyään hiljaista. Niin ne tämänkin vuoden lapsukaiset oppivat lentämään.

6. Santaska Vierailija

Keinutuolissa on mukavaa kiikustella. Oma Mademoiselleni on sopivasti erkkerissä siten, että näen liikenteen. Tosin useimmiten luen siinä istuessani, mutta joskus iltaisin vain istun ja ihailen pimeyden lisääntymistä ja kaupungin valojen syttymistä. Meditatiivista vai henkistä köyhyyttä?

Lueskelen paljon blogeja, laidasta laitaan. Ja ihmettelen milloin mitäkin, joskus vaikka sitä, kuinka erilaista onkaan nuorten maailma nyt verrattuna siihen, mitä se omassa nuoruudessani oli. Kyllähän mekin matkusteltiin, käytiin Tukholmasta ostamassa muotivaatteita, ne kun tulivat sinne ennenkuin Helsinkiin, käytiin kielikursseilla Englannissa ja sukulaisissa Saksassa, hieman isompina sitten vietettiin vuosi aupairina. Minä tosin en viettänyt sitä piikomisvuotta, koska olin jo silloin liian mukavuudenhaluinen:) Nykyään parikymppinen on jo nähnyt paljon enemmän maailmaa ja mitä ei itse näe, sen netti tuo lähelle monipuolisesti.

Sitten nämä selfiet. Monissa blogeissa on kymmenittäin valokuvia: minä rannalla, minä junassa, minä istun, minä makaan, syön, juon jne. Valokuvaan itsekin mielelläni ja ystävä houkuttelee kanssaan Voimauttava valokuva- kurssille. Olenkin miettinyt liittyykö tämä selfie-innostus jotenkin itsensä tuntemiseen vai onko se vaan sitä miltä ekalla silmäyksellä näyttää, eli pinnallisuutta ja kuten ennen sanottiin, itserakkautta?

Joskus blogien lukeminen tuo pieniä onnenpotkujakin, eräässä oli maininta ja muutama kuva uudesta vintage liikkeestä Kalliossa ja bongasin esineen, jota olin jo pitkään etsinyt lahjaksi sukulaiselle.

Mitään blogisuositusta en osaa antaa. Kunhan googlaa blogeja aihealueittain, niin eiköhän ne omanlaisensa löydy!

7. 60++++ Vierailija

Valitettavasti rahavarat ovat rajalliset ja matkustaa voi vain niiden puitteissa. Blogien kautta pääsee milloin tahansa matkoille useisiin maihin - ja ikään kuin reppu selässä eli itse kiertäen omaan tahtiin. Ukonkin kanssa reissataan paikasta toiseen, mutta ei jakseta eikä viitsitä yli kuusikymppiset raahata matkalaukkuja paikasta toisen kovin montaa kertaa reissun aikana.

Sitäpaitsi eri ihmiset painottavat matkoilla erilaisia asioita. Mukava lukea, miten jotkut itselle vähämerkitykselliset asiat ovat joillekuille kauhean tärkeitä. Pääsee erilaisten ihmisten ajatusmaailman sisään.

Sama koskee muitakin blogeja.

Mitään koti-perhe-arki-juhla-suku -hössää en viitsisi lukea. Sitä kuulee tarpeeksi työpaikalla, halusi tai ei.

8. ex-mosalainen Vierailija

Mitä onko Mosaan pykätty liikenneympyrä.

9. Totta se on. Menin eilen kotiin 73:lla (ehdin juuri bussiin kiitos siitä eläkeikäisten hiturointi maksulaitteella) ja tiirasin liikenneympyrässä "lipputankojen" päissä olevia erilaisia lintuja.
    Lokkeja ja kai muitakin lintulajeja. Tuli tunne, että tämä on kunnianosoitus juuri minulle.
    Tapanilan urheilukeskus on siinä vieressä. Senkin laitoksen historiasta on paljon muistipankissani.

Kannattaa tehdä nostalgiareissu Mosaan. Kävin toissasyksynä piirustuskurssin galleria Viileä Punaisessa. En olisi arvannut, että mallina on täysin naku 50+ ikäinen mies.

Onhan nuo lokitkin nakuja ei sen puoleen. Mutta ei tämän ikäinen täti-ihminen enää kaipaa paljasta pintaa. Hyvä, että ei tullut mitään Havis Amanda kakkosta liikenneympyrään.
    Metrossa oli kuva kohta valmiista hotellista. Taide on joskus erikoista. Mutta kai japanilaiset tietävät asiat paremmin.

10. vierailija Vierailija

Istuin eilen kirjaston kiikkutuolissa ja luin Me Naiset-lehden blogia.
    37-vuotias nainen kertoi elämänsä kipukohdista. Jäin miettimään miksi maailman onnellisimmista maassa on niin paljon huonovointisuutta.
    Sain eilen sähköpostin, johon pitää vastata. Lueskelin aamun uutisia.
    Yritin joku aika sitten katsoa netistä kehuttua ruotsinlaivasarjaa. Jäi väliin. Välistä harmittaa laivareissujen ikävät puolet. Valitsen mieluummin lentämisen vaikka se ei ole ympäristöystävällistä.
    Luen blogeja harvakseltaan. Aloin illalla lukea kirjaston kirjaa Tuulisen saaren kirjakauppias. Luin aiemmin hömppäkirjan ja tyttäreni kirjoitti viestissään, että viihdekirjallisuus on kuin karkkia, josta ei opi mitään. Totta se on. Ajan voi käyttää hyödyllisemmin.
    Jos kirjoittaisin blogia siinä pitäisi olla joku agenda. Henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista en enää halua kirjoittaa. Silmiä kutittaa. Tästä keväästä tulee kuulema vaikea allergiaa poteville. On mukava selata tätä palstaa ja huomata miten aika kuluu ja samat asiat toistuvat. Elämässä on hyvä olla selkeät raamit vaikka minua patistellaan tekemään rohkeita siirtoja. Ehkä joskus taas seilaan ruotsinlaivalla ja ihailen lokkeja kuin siinä ihanassa laulussa, jossa lokki kaipaa valkoista laivaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri