Blogikysely: Kumpi olisi pahempi aikuisena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fruterrier
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fruterrier

Jäsen
21.01.2015
134
3
18
Hilipata hilipata!

Olen tässä miettinyt juuri sitä, että olen aika hyvä pukemaan lapsia. Olisiko mahdoton ajatus että perustaisin blogin, joka esittelisi vaatekaapin aarteita.Minun blogini nimi voisi olla vaikka Räkätystä ja rättejä. Eli pilkettä silmäkulmaan, mutta huumori unohtuen.

Mutta kumpaa tapaa te arvon kollegat suositte kun teette kirjoituksia yhteisytökumppaneille? Sitä, että lapsi näkyy kuvassa omana itsenään (jos kuva siis onnistuu ylipäänsä) vai peitetään kasvot jollain pökäleellä? Luulen että toi jälkimmäinen voisi aikuisena sit tuntua pahemmalta kuin että äiti on ollut aidosti ylpeä lapsistaan.

Tässä muutamia blogeja, joista voisin ottaa mallia miten kannattaa ja miten ei ehkä niin kannata tehdä.
http://toivottomanoivallista.blogspot.fi/2014/03/pikkuveikan-kevattakki.html
http://villafox.bellablogit.fi/2014/03/reimaa-testaamassa-osa-1/

Villa Fox on ehkä suosikein kaikkein, koska hän todella osaa pukea lapsensa jokaista yksityiskohtaa myöten ja ymmärtää värien harmonian päälle. Jotenkin myös tuo Villa-sana kertoo lumoavalla tavalla blogin ja sen perustajan ilmapiiristä.

FOXBlogin valokuvaus on silmiä hivelevää. Onkohan tuollaisen valokuvaajan käyttö kallista? Saako kotitalousvähennykseen? Veikkaan että tuosta hurmuripojasta eli mallista tulee jonain päivänä vielä jotain suurta. Nuo vaatteet ovat kertakaikkiaan niin söpikkäät että tekisi lapsen kasvettua vaikka pukea ne jonkun nuken päälle muistuttamaan ruuhkavuosien parhaista hetkistä.

Itse ottaisin kuvia niin, ettei kasvot näy kokonaan. Esim lapsen kasvojen sivuprofiili, tai kun lapsi katsoo vaikkapa alas. En laittaisi suoraan edestäpäin otettuja kasvokuvia.

• Tykkää
Reactions: fruterrier
Itse en julkaisisi lasteni kasvoja.
Jos kerran blogi on jollain tasolla humoristinen, keksit varmaan lasten kasvojen paikalle jotain humoristista?
Tai sitten puet niille valmiiksi päähän aina erilaisia naamareita????

Naamari-idea on kyllä hyvä. Täytyy ottaa harkintaan. Tietysti varmaan blogimaailmassa sellaisiakin äitejä, joiden mielestä naamarit ovat provosoivia ja tuovat mieleen pankkiterroristit yms rosvot.

Jos blogissa keskittyisi vain kenkiin. Niin sitten ei tarvitse olla kasvoja. Mutta mielestäni meidän lapsen näköiset lapset yleensä mainitaan niissä keskusteluissa, joissa keskustellaan kauniista lapsista, niin minun puolestani juuri voivat olla omana itsenään kuvissa.

"Älä itke ruma lapsi, huomenna mennään naamarikauppaan." Jes, tuon naamari-idean turvin voin vihdoin aikaan postailemaan meidänkin vintiöistä kuvia! Kiitos, päivä pelastettu! Ps. Missä on Tampereen paras naamarikauppa?

Mun mielestä kasvokuvissa taas ei ole mitään pahaa, paheksun sellaisia bloggaajia jotka kertovat tosi syvällisesti kaiken lapsistaan, vielä naurettavampaa tässä tilanteessa kuvitella kasvot peittämällä jotenkin suojella lasta kun kaikki muu on ihan tunnistettavissa ja yhdistettävissä lapseen. Eli jos luen jotain blogia jossa ei sen syvällisempiä kerrota ja joskus on normaali söpö kuva niin en ajattele yhtää mitään, sama ku joku julkisest kulkisi kadulla. Lapsen yksityisyys kärsii jos syvät analyysit ja kaikki on muiden riepoteltavana. Kuvissa hyvä maku tietenkin, voi miettiä saattaako pottakuva nolata lapsen ja sopiiko nakukuvat nettiin?

Yhteistyössä