Hae Anna.fi-sivustolta

Body Balance

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä Annukka*, 19.02.2008.

  1. Annukka* Vierailija

    Hei! Olisi kiva kuulla kokemuksianne Les mills Body balance -tunnista (ennen kuin uskaltaudun salille kokeilemaan :)). Onko kovin koreografinen tunti? Entä miten tunti yleensä etenee? Kiitos vastauksista!
     
  2. tunneilla kävijä Vierailija

    koostuu kolmesta osasta: tai chistä, pilateksesta ja joogasta. Suurin osa tunnista on joogaan pohjautuvia liikkeitä, alkulämmittelynä tai chitä ja välillä joitakin liikkeitä pilateksesta. Liikkeet tehdään peilikuvana ohjaajan mallin mukaan, ja ohjelma vaihtuu noin kolmen kuukauden välein (ja on samanlainen kävitpä millä salilla tahansa). Jokaisen tunnin lopussa on noin viiden minuutin loppurentoutus. Mitään tanssiaskelia tms. kovin koreografista ei tarvitse osata, minusta vaikeinta on ehkä tasapainon pitäminen joissain liikkeissä. Tunnilla alkuosa tehdään seisten, ilman mitään välineitä ja loppuosa (lihaskunto+venyttelyt) matolla. Parasta tuossa tunnissa on minusta pitkä venyttelyosuus, tunnilta lähtee aina paljon rentoutuneempana pois kuin sinne tullessa oli.

    Koska Bodybalance on Les Mills-tunti, ohjaaja ei voi neuvoa ketään henkilökohtaisesti (muilla kuin konseptitunneillahan on mahdollisuus pyytää näyttämään uudelleen kesken tunninkin). Tunnin lopussa on aina mahdollisuus kysyä jos jokin liike epäselväksi. Mutta ehdottomasti kannattaa mennä rohkeasti kokeilemaan. Oma ohjaajani on sanonut, että kolme ensimmäistä kertaa menee opetellessa, mutta sen jälkeen alkaa sujua. Olen huomannut, että tuo pitää hyvin paikkansa.
     
  3. myös käynyt Vierailija

    Koreografioita ei tarvitse pelätä ollenkaan, tunti on sen verran hidastempoisempi, kuin esim. combat tms. Edellinen vastaaja kertoikin jo tyhjentävästi tunnin sisällön. Staattisia pitoja ja tasapainoharjoitteita muun liikunnan täydennykseksi.
    Itse innostuin Balancekokeilun jälkeen kokeilemaan myös pilatesta ja joogaa.
    Mene ihmeessä tunnille!
     
  4. jäykkis Vierailija

    Minäkin tykkään kovasti! Minulla on surkea tasapaino ja olen todella jäykkä, joten pitäisi käydä varmaan kerran viikossa bodybalancessa, mutta kun on niin paljon kaikkia muitakin kivoja tunteja, etten ennätä käydä kuin harvakseen. Tosin tasapaino on kyllä hiukan parantunut balancen myötä!
     
  5. Annukka* Vierailija

    Kiitos kaikille kannustavista vastauksista. Ei siis muuta kuin tunnille mukaan :)
     
  6. kokeilija1 Vierailija

    Voinko tuosta yllä olevasta päätellä, että tunnilla ei tarvita kenkiä? (Kuten ei esim. joogassa ja pilateksessakaan.)
     
  7. vbv Vierailija

    Balancessa ollaan mieluiten paljain jaloin, sukkiakin voi pitää jos aivan ehdottomasti haluaa eikä pelkää liukastumista.
     
  8. Bodybalancessa ollaan joo mieluiten paljain jaloin, ettei pääse liukastumaan, mutta itselläni on pilates sukat, jotka ovat tarkoitettu juuri näihin liikkeisiin. Niissä on liukuestepohjat, joten ne pitävät hyvin. Suosittelen :)
     
  9. Nega Vierailija

    Minä taas en pitänyt yhtään balancesta. Kuukauden verran kävin tunneilla 2 x viikossa, eikä auennut. Liikkuvuus ja liikeradat olivat ihan ok ennen tuntejakin(ja ovat edelleenkin ilman balancea), enkä todellakaan kokenut saavani minkäänlaista hyötyä tunneista. Osa liikkeistä oli suorastaan epämiellyttäviä, vaikka olen tavanomaista notkeampi. Tasapainonkin harjoittamiseen löytyy miellyttävämpiäkin tapoja.

    Tosin voipi olla, että paikallakin oli osuutensa vastenmielisyyden heräämiseen; Eipä ole kiva kylmettyä hyisellä lattialla, ei varsinkaan muun hikisemmän treenin jälkeen.
     
  10. Pötkylä Vierailija


    Sama täällä ! En tajunnut alkuunkaan. Mielestäni ei sovi ainakaan vasta liikunnan aloittaneelle, ja sellaiselle jolla on huono lihaskunto, esim. se lattiapunnerrus - sarja. Tasopaino jutut melkeinpä vaarallisia. Musiikki pauhasi niin lujaa, että oli vaikeaa kuulla ohjaajan ääntä. Lopuksi lattialla makaaminen tuntui ihan typerältä, olisi voinut senkin ajan tehdä palautusvenytyksiä.
    Muutamat tunnilla olijat lohduttelivat, että kymmenen kerran jälkeen alkaa sujua !!??
    Palaan perinteiseen keppijumppaan::))
     
  11. lol Vierailija

    Ilmeisesti edellinen viesti oli joku läppä vaarallisine tasapainoiluineen..
    Jokatapauksessa balance sopii aivan hyvin myös vasta-alkajille, itsekkin aloittanut ihan tyhjästä ja hyvin on onnistunut. Myös ohjaajat painottavat tunneilla että alussa jotkut liikkeet saattavat tuntua hassuilta ja osa ei välttämättä tunnu missään. Kärsivällisyyttä siis vaadittaisiin jopa niinkin paljon että tunneilla jaksaisi käydä 2-3 kertaa (eikä turhaantuisi heti 5min jälkeen jos ei pysy kärryillä). Tämän jälkeen ainakin itselleni liikkeet alkoivat aueta paremmin.
    Suosittelen siis kaikille!
     
  12. lol Vierailija

    Ainiin ja vielä sen verran että lähes jokaisesta liikkeestä löytyy sekä kevyempi että rankempi versio.
     
  13. Nojust Vierailija


    Eikös tuossa Nega mainitse käyneensä hyvän aikaa 2 x viikossa tunneilla? Se kai on vähän enemmän kuin 5min?
     
  14. sasae (ei kirj.) Vierailija

    Mä kokeilin kerran jotain vastaavaa. En kauheasti innostunut. Käyn mieluummin kunnon jooga- tai pilastestunnilla, kuin sellaisella, jolla hosutaan pikkuisen jokaisesta jotakin. Lisäksi, koska olen jo suht notkeaksi itseni venytellyt, tuntui tunti liian alkeelliselta ja jotkut liikkeet täysin tehottomilta, osa taas omituisilta, eli en ihan tajunnut, mitä kohtaa oli edes tarkoitus venytellä liikkeellä.
     
  15. lol Vierailija


    En oikeastaan mielestäni missään vaiheessa viitannut negan viestiin. Enemmänkin sen jälkeiseen.

    Mutta ei siitä sen enempää, kaikki kokeilkoot mitä tahtoo, toiset tykkää muhkummasta jne.
     
  16. Niisku Vierailija

    Hei! Olen harrastanut aiemmin joogaa ja pilatesta, josta erityisesti pidän. Ihmettelin rauhatonta ja meluisaa musiikkia, nopeaa tahtia. Mielestäni siinä rikotaan joogan ja pilateksen ominaispiirteet.
    Ahdas ja kuuma tila ei antanut mitään omaa rauhaa. Lopuksi tehty rentoutuminen ei tuntunut ollenkaan luontevalta. Pitäydyn pilateksen.
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti