Bola-korua käyttäneet, kuluuko pinta pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kirma

Aktiivinen jäsen
31.10.2007
1 406
0
36
Lähteekö siitä pinta? Kuluuko pintakerros käytössä pois?

Jollakin sivulla joku firma mainosti sitä alkuperäistä käyttötarkoitusta, että synnytyksen jälkeen koru laitetaan jemmaan ja sitten aikanaan annetaan sille lapselle takaisin ja voi sitten käyttääomassa odotuksessaan.
Mutta kuulostaa niin kaukaisen romanttiselle haaveelle, onko koru sitten vuosikymmenten jälkeen harmaan väritön mötikkä?

No mulla oli v. 2006 sellainen sininen bola, jossa hopeisia kuita ja tähtiä, ei se ainakaan ole kulunut. Tällä hetkellä tosin on jo käytössä toisella ihmisellä eli mä en säästänyt sitä pojalle (joka tuskin koskaan tulee raskaana olemaan...:D ).

Mä käytin ainakin sitä ihan synnytyksen jälkeenkin.
Vauva hiplasi sitä samalla ku imetin.

Ja niin luki "käyttöohjeissakin " et vauva muka rauhoittuisi siihen bolan ääneen,ku on kohdussa ollessaan kuullut tuyon saman äänen.

Niin ja itse kysymykseen.Riippuen siitä millainen korusi on,niin saahan sen kiillotettua sitten myöhemmin jos haluaapi.

Siis miksi ihmeessä se pitäisi laittaa lapsen synnyttyä pois jemmaan? Eikö sen tarkoitus ole juuri se, että sikiölle opetetaan joku ääni, jonka avulla hän voi synnyttyään rauhoittua kun raa-assa maailmassa on edes jokin tuttu. Mulla ei ollu Bolaa, mutta soittorasia, jota siis soitin iltaisin vatsalle ja joka vauvalla oli sängyssään synnyttyään ja jonka ääneen rauhoittui iltaisin nukkumaan.

Ettäkö ihan vaan siinä perushopeoidussa-mallissakin pinta kestää vauvan näpräilytkin? Vai onko teillä kaikilla se kalliimpi täyshopeaa oleva?
Voiko pinnoitetun kiillottaa?

Yhteistyössä