Hae Anna.fi-sivustolta

Bologna

Viestiketju osiossa 'Kaupunkilomat' , käynnistäjänä ellu, 28.07.2005.

1. ellu Vierailija

Moikka!

oisko jollain kertoa kokemuksia Italian Bolognasta?
    Olen lahdossa elokuun puolessa valissa muutamaksi paivaksi lomalle sinne ja ymparistoon. Olen kuullut etta se ei ole kovinkaan kiva kaupunki, kaikki paikat kiinni elokuussa yms yms, taman siis kuulin sen jalkeen kun olin varannut lennot.

kertokaa jos teilla muunlaisia kokemuksia. Mita kannattaa tehda/mita nahda?

kiitos!
    ellu

2. Salla Vierailija

Itse tykkäsin Bolognasta valtavasti, tosin olin siellä talvella, en elokuussa. Vaikea sanoa, mikä siinä viehätti, mutta ehkä Firenzen jälkeen Bologna tuntui mukavan tavalliselta ja normaalilta. Ja junallahan pääsee näppärästi muuallekin, jos Bologna tympii.

3. giancarlo Vierailija

Moi Ellu !
    Jos olet kuullut,että Bologna ei ole kiva kaupunki,olet kuullut
    väärin.Bologna on yksi parhaista ja kauneimmista kaupungeista Italiassa.Se on lämmin,lämpimänvärinen
    kaupunki.Ehkä se on ylpeä kaupunki,mutta siihen on
    aihettakin.Katetut jalkakäytävät ovat viehättäviä.
    Bologna on Italian ruokapääkaupunki.Ota litra vettä mukaan
    ja kiipeä Asinellin torniin noin 500 porrasta.Siitä se lähtee
    Bolognaan tutustuminen!

4. mina Vierailija

Samaa mieltä edellisten kanssa. Palasin juuri Bolognasta ja olisin mielelläni jäänyt pidemmäksikin ajaksi. Kaupunki vaikutti mukavalta ja mutkattomalta, eikä muita turisteja ollut häiriöksi asti. Ainoa miinus oli hotellihuoneemme, jonka ilmastointilaite ei toiminut käytännössä lainkaan ja 30 asteen helteessä meinasi olla hieman tukalaa.
    Ravintola/baari Rosa Rosen aperitivot olivat mainioita ja niitä sai syödä ihan niin paljon kuin jaksoi :)

5. hurmio Vierailija

Hei, kiinnostaisi tietää, miten lensitte Bolognaan?
    Olen tutkinut lentoreittejä ja niissähän riittää vaihtoehtoja.
    Mikä on kätevin? Koneiden vaihdon kanssahan reissu kestää jopa 8 tuntia!
    Vinkkelä, kiitos!

6. mandarina Vierailija

Lentäen Milanoon ja sieltä junalla Bolognaan.

7. [email protected] Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Lufthansa. Vaihto Munchenissä ja/tai Frankfurtissa (olisiko viime kesänä ollut 270 €)

8. Omena7 Vierailija

Vastailenpa huvikseni tänne ja samalla nostan Bologna-ketjua. Kaupunki on minulle tuttu, olen käynyt siellä kuusi kertaa ja viettänyt Bolognassa aikaa kuukaudenkin kerrallaan :) Ensiksi: Kaupunki on ihana, kaunis, vanha ja ruoka totta tosiaan taivaallista! Asinellin torniin kiipeämisen ohella suosittelen käyntiä San Lucan kukkulalla: Muutama kilometri ja 666:n kaariholvin kattama jalkakäytävä ylämäkeen, jonka jälkeen avautuvat hienot maisemat niin Bolognan keskustaan kuin muuallekin ympäristöön.

Bolognaan matkustamisessa suosin Brussels Airwaysia eli reittiä Helsinki-Bryssel-Bologna. Usein Helsinki-Bryssel-väli lennettiin sielä Finnairin koneella. Odotukset kentillä saattavat muodostua pitkiksikin, mutta itse en tuosta lentomatka-juna-yhdistelmästä erikoisemmin pitänyt. Lensin kerran Helsingistä Venetsiaan ja sieltä junalla Bolognaan (matka on muuten lyhyempi kuin Milanosta). Brussels Airlinesin hinta oli samaa luokkaa Lufthansan kanssa.

9. JePi Vierailija

Samaa mieltä kehujien kanssa! Ensimmäisenä iltana ajattelin mitä tekemistä on Bolognassa, koska mielessäni oli suurkaupunki Lontoo jossa käynyt useasti.
    Seuraavana aamuna avoimin mielin liikkeelle Bolognaan tutustuen ja eteen avautui upea, rauhallinen, vanha, historiallinen kaupunki upeine näkymineen ja ruokineen.
    Kuuma kun oli paikallinen jäätelö ja sisilialainen granita tekivät lähtemättömän vaikutuksen.
    Turistit pääosin italialaisia mikä oli kiva asia italiaa puhuvalle.
    Perjantain ja lauantain tori oli aika ansa, jossa siis saa rahaa palamaan vaikka hinnat olivat halpoja. Tosi hyvä tori, muistutti hieman tarjonnaltaan Lontoon Camden Townia menneinä aikoina!
    Itse bolognassakin viihtyisi pidempäänkin, en enää epäile yhtään. Mutta Bolognasta erityisen kätevä myös mennä junalla muualle. Kävimme Venetsiassa ja Firenzessä, matkat onnistuivat todella kätevästi.
    Torniin kannattaa kiivetä ne vähän vajaat 500 askelta.
    Oli elokuvafestarit ja katottiin ulkoilmaelokuvaesitys. Sunnuntai oli erityisen hieno, mahtava, koska keskusta oli suljettu autoilta ja ilmeisesti myös vespoilta. Porukkaa oli paljon mutta samalla oli rauhallista ja lämminhenkinen tunnelma.
    Suosittelen myös käyntejä paikallisissa upeissa kirkoissa Jumalanpalveluksiin osallistuen.
    Centralen eli päärautatieaseman tienoo oli suomessakin totutun oloisesti hieman rosoinen, mutta vastapäätä oli rakennus, tien toisella puolen, josta sai herkullisia arancinejä ja jäätelöä. Asemalta katsottuna vasemmas päädys tätä rakennusta, herkullista jäätelöä.....

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri