brie

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juusto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juusto

Vieras
Tuli syötyä brie-juustoa ja oli niiiin hyvää! Tajusin kuitenkin jälkeenpäin että ei oliskaan saanut syödä kun oli tehty pastöroimattomasta maidosta=0
Yritin tänään etsiä kaupasta brieta joka on valmistettu pastöroidusta maidosta, löysin vain castello valkohomejuustoa, onko se samanlaista kuin brie? Tai tiedättekö jonkun brien jota voisi syödä huoletta?

valion brie- juustoa olen syönyt surutta. Neuvolantäti sanoi, että ne on tehty pastöroidusta maidosta ja niinhän siinä paketissakin lukee. Samoin Valion aura ok.

Minun tietääkseni mitään homejuustoa ei saisi syödä raskausaikana listeriavaaran takia? Vaikka olisi tehty pastöroidusta maidostakin? Tuorejuustoistakin varoitellaan. Listeria lisääntyy näissä juustoissa helposti.

Huomasin tuossa vasta vähän aikaa sitten kaupassa, että monet normaalit edamjuustotkin on tehty pastöroimattomasta maidosta, eikä niitä kielletä vaan suositellaan? Olin kyllä vähän ihmeissäni. En kyllä mielestäni nähnyt untakaan. Pitää huomenna vaappua kauppaan tarkistamaan!

Itsekin pidän niin kovin juustoista. Viikon päästä on taas taivas auki eikä tarvitse kärvistellä ja kuolata vieressä kun mies veistää kunnon palat briestä...Syön varmaan helposti paketillisen kerralla kun tulen synnäriltä (röyh :)!

Uusimmat

Yhteistyössä