Britax Römer Baby Safe vs. Graco Logico S

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gallup

Vieras
Eli mitä mieltä näistä kaukaloista? Kumpi on parempi käytössä? Tuo Gracon Logico S mallihan lienee aika uusi malli? Näyttää kuvissa ainakin hyvältä, mutta olisiko jollain ihan kokemustakin siitä jo?

Olen kuullut paljon huonoa tuosta Britaxin aurinkosuojasta, onko se todella niin kömpelö, kuin moni sanoo?

Olisi siis kiva kuulla plussat ja miinukset ihan omakohtaisina kokemuksina näistä kaukaloista, koska jompikumpi näistä hankitaan :)

Meillä on tuo Britax Baby Safe Plus. On mielestäni todella hyvä kaukalo, eikä meitä ole haitannut laisinkaan tuo turvavöiden pujottelu joka kerta.

Plussaa:

Hyvät sivusuojat pään kohdalla
5-pistevyöt, jotka tarpeeksi pitkät
Aika tilava istuinosa
Istuma-asento hyvä
Sopii matkarattaisiin (meillä Gracon Voyagerit)

Huonoa:

Painaa aika paljon kannettaessa ( kuten monet muutkin)
Vaatii pitkät vyöt asentamiseen
Kantoasento ei paras mahdollinen, jos lyhyt henkilö

Meille kyseinen kaukalo oli hankittaessa ainoa vaihtoehto, eikä 9 kk käytön jälkeen ole moitittavaa. Nyt siirrytään vähitellen turvaistuimeen, vaikka lapsi mahtuisi olemaan pidempäänkin vielä kaukalossa, jos ei tarvitsisi toppavaatteita.
Ja vielä tuosta aurinkosuojasta; ei ehkä parhain sovellus, muttei haitannut meillä käytössä kertaakaan koko kesän aikana. ;)

Mun kaveri mietti just samaa ja käytiin kaupassa kokeilemassa kaukaloita minun tytöllä (5kk) :D . Siihen Gracon Logigo s:aan eikä myöskään AutoBabyyn mahtunut enää tyttö kunnolla, kun taas BabySafe Plussaan meni todella hyvin ja jäi vielä vöissä varaakin. Ratkaisevin on kuitenkin se että tytön asento oli HUOMATTAVASTI paras Britaxissa joten ystäväni osti sen.
Meidän oma kaukalo on Britax Rock-a-tot (vähän vanhempi, käytetty) ja se on myös tosi hyvä, tilava ja suojaisa!

Lisäks se Logiko s:n jalusta oli ihan kamala, se myyjäkään ei saanut kunnolla vyötä lukittua siihen kun siinä oli niin jäykät, halvan muovin näköiset vivut.

Meillä on tuo Britaxin kaukalo vm 06 ja on ollut käytössä tosi hyvä. Aurikosuoja on 06 mallissa huomattavasti parempi kuin 04 mallissa, joka oli meillä myös käytössä ensimmäisellä lapsella. Kaukalon vyöt riittää mielestäni hyvin. Nopea kiinnittää autoon, vaikka onkin vyökiinnitys. Ja tätä malliahan on saatavana myös isofix-kiinnityksellä, jos autosta sellainen löytyy.

Lisäksi meillä on Teutonia Fun yhdistelmät ja kaukalon saa näiden runkoon kiinni adapterin avulla. Todella näppärää systeemi, eikä tarvitse kuljettaa painavaa kaukaloa kantamalla. Voi olla, et kaukalon saa myös Gracon matkarattaisiin kiinni, en ole itse kokeillut, mutta nämä Teutoniat on mielestäni paremmat ainakin talvella, koska renkaat on paremmat kuin matkarattaissa, joissa on yleensä pienet muovirenkaat. Lisäksi kaukalo pysyy hyvin paikoillaan adapterin avulla, koska nämä on tarkoitettu yhteen toisin kuin gracon rattaat ja Britaxin kaukalo. Vai saako sen kaukalon lukittua myös Gracon rattaisiin kunnolla kiinni jonkun adapterin avulla vai vaan nostettua kaukalon rattaiden päälle?

Yhteistyössä