Broilerin marinointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei todellakaan kokiksi syntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksei sitten voi ostaa valmiiksimarinoituja, jotka on halvempiakin, jos ei omat taidot riitä? Jos ostan maustamattomia, ni silloin yleensä maustan vain suolalla ja pippurilla. Sori, mulla ei ole hyvää vinkkiä. Jääkaapissa kuintekin marinoidaan.

Kokeile näin: Nuiji fileet kelmun läpi pihveiksi. Pyöräytä vehnäjauhoissa, sitten raa´assa kanamunassa, sitten korppujauhoissa joissa mausteena pippureita, suolaa, currya, paprikajauhetta, maista seosta, että on makua :) paistat sitten ihan paistinpannulla makoisat pihvit perheelle. Jos epäilet kypsyyttä, laita uuniin paiston jälkeen n. 20 min, 175 asteeseen foliolla peitettynä.

Helppo marinadi tulee näistä:kulhoon sitruunan tai limetin mehu, loraus oliiviöljyä, vähän hunajaa, ripaus suolaa, pippuria, chiliä, jos siitä tykkää. Sekoitetaan ja kipataan lihat kulhoon, pyöritellään lihoja niin, että ovat kokonaan marinadissa. Puolikin tuntia ok, jollei ole aikaa enempää, mutta voi pitää marinadissa yönkin yli jääkaapissa.

Maustamattomat ovat parempia, joten itsemaustaminen kannattaa kyllä.

Olen yrittänyt joskus tehdä sellaisen marinointiliemen ja liottaa niitä rintafileitä siinä, mutta ei se oikein kuitenkaan sinne "syvälle" se maku mene. Jos tällaista nyt sitten haluaa kokeilla, niin olen laittanut marinadiin joku neste (öljy, mehu tms.) ja sitten esim. curry, valkosipuli, pipppuri, chilikastike, suola jne.

Nykyään hieron broilerin pintaan suoraan ne mausteet. Eilen laitoin curry, mustapippuri, suola ja hyviä olivat. Joskus sivellyt chilikastikkeellakin.

Alkuperäinen kirjoittaja tylsä ihminen:
Miksei sitten voi ostaa valmiiksimarinoituja, jotka on halvempiakin, jos ei omat taidot riitä? Jos ostan maustamattomia, ni silloin yleensä maustan vain suolalla ja pippurilla. Sori, mulla ei ole hyvää vinkkiä. Jääkaapissa kuintekin marinoidaan.

Valmiiksi marinoidut ovat kamalia :o ja usein vanhan lihan maku peitetään marinadilla.

minusta broilerille tulee ihana marinadi kun tekee näin:

-öljyä (loraus)
-suolaa
-pippuria
-sitruunan kuorta + mehua
-valkosipulia
-timjamia

ja nuo sekaisin ja yöksi jääkääppiin..tai muutama tuntikin varmaan rittää :p
ihanan sitruunainen maku !

Alkuperäinen kirjoittaja tylsä ihminen;14920031:

Valmismarinoitu liha maistuu eltaantuneelta ja vanhalta. Marinadit on lisäainesotkuja. ei ole halvempaaa kun maksat siitä myrkkysotkusta myös.

Riippuu mihin tarkoitukseen kana on. Sen mukaan googlaisin. Parasta on mielestäni liha semmoisenaan, ripaus suolaa ja pippuria.

[QUOTE="Anne";25054959]Valmismarinoitu liha maistuu eltaantuneelta ja vanhalta. Marinadit on lisäainesotkuja. ei ole halvempaaa kun maksat siitä myrkkysotkusta myös.
.[/QUOTE]

Jep, ja kannattaa ottaa huomioon, että jos kilohinnalla laskee, että olisi halvempaa, niin marinoidussa painaa se itse marinadi jonkun verran...
Valmiiksi marinoidut lihat varmasti sisältävät kauheasti lisä+säilöntäaineita

Yhteistyössä