Buranasta ja kiinnittymisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MILA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MILA

Uusi jäsen
30.08.2005
16
0
1
Hei, osaako kukaan sanoa, onko Buranan syönnistä haittaa kiinnittymishetkeä ajatellen? Sen tiedän, että Buranaa ei pitäisi syödä raskaana ollessa, sekä sen, että Burana ohentaa verta, mutta onko kenelläkään tietoa että mahtaako vaikuttaa kohdun limakalvoonkin/alkion kiinnittymiseen?

Kiitos vastauksesta peuhu. Tuntuu vaan jotenkin "pöllöltä" syödä Panadolia kun Burana on niin paljon parempaa särkylääkettä ja yritystä takana jo lähes 2 vuotta (olemme selittämättömiä).. Tuntuu turhalta kärsiä särystä kun tärppiä ei kuitenkaan tunnu tulevan. Siksi ajattelin että jospa kuitenkin tuota Buranaa söisi. Onneksi tarvitsen särkylääkettä vain harvoin.

En suosittele Buranoita, sillä mulla yhdeksi keskenmenon syyksi epäiltiin Buranoita, joita popsin kipuihin kun en tiennyt olevani raskaana. Sen jälkeen en ole menkkakipuihin Buranoita ottanut. Vielä ainakin onneks Panadolit auttaneet...kylläkin 1g:n annoksella.

Burana toimii kuulemma hyvänä ehkäisynä, ehkäisee esim. ovulaatiota yms.
Olen nyt tässä kierrossa syönyt panadolia, joka ei toimi kyllä yhtä hyvin..
ja yhden ibuprofeenia sisältävän tabletin kuukautiskipuihin.
Ensi kierron otan täysin ilman ibuprofeenia, joten saa nähdä, onnistuuko.

Hei huippu-kiitokset kaikille vastanneille! En olisi tosiaan uskonut, että voivat vaikuttaa kiinnittymiseen noinkin vahvasti. No en varmastikaan ota Buranaa.. Meillä tosin tässä ei voi piillä syy lapsettomuuteen, koska syön särkylääkkeitä ehkä vain 2 kertaa vuodessa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2006 klo 12:06 Haalistunut kirjoitti:
Älä ota Buranaa! Se todellakin on haitallinen kiinnittymisvaiheessa ja menkkojen aikaankin.

Millä tavalla buranasta on haittaa menkkojen aikaan? Itse joudun käyttämään menkkakipuihin joko buranaa tai ketoriinia (tai vastaavia "sukulaislääkkeitä"), koska panadolista ei ole mitään apua. En käytä käytännössä särkylääkkeitä koskaan mihinkään muuhun kuin menkkakipuihin, mutta se tarkoittaa sitten reiluja satseja kolmena päivänä kuukaudessa. Olemme käyneet toistuvien keskenmenojen vuoksi tutkimuksissa ja siellä toki kävi ilmi kivuliaat menkat ja särkylääkkeiden käyttö, eikä lääkäri kommentoinut millään tavoin. Osaatko laittaa vaikkapa jotain nettilinkkiä tosta aiheesta? Voin toki itekkin googlettaa, mutta aattelin, jos sulla on tiijossa jo joku hyvä sivu. Kiitokset!

Nannalle:
Kirjoitin aiemmin buranasta, ja myös minä olen saanut keskenmenon, kun käytin buranaa siinä kierrossa. En usko sitä syyksi keskenmenoon, mutta esim. kiinnittymistä on saattanut haitata.
Minulla on paha kuukautismigreeni, johon ei meinaa lääkkeet auttaa..

Tv:ssä oli juttua miehestä, jonka päänsäryt lähtivät testosteroni-piikeillä. Voisikohan migreenikin johtua alhaisesta estrogeenin erityksestä??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 19:24 vieras kirjoitti:
Nannalle:
Kirjoitin aiemmin buranasta, ja myös minä olen saanut keskenmenon, kun käytin buranaa siinä kierrossa. En usko sitä syyksi keskenmenoon, mutta esim. kiinnittymistä on saattanut haitata.
Minulla on paha kuukautismigreeni, johon ei meinaa lääkkeet auttaa..

Tv:ssä oli juttua miehestä, jonka päänsäryt lähtivät testosteroni-piikeillä. Voisikohan migreenikin johtua alhaisesta estrogeenin erityksestä??

Sen olen kuullutkin, että kiinnittymistä saattaa haitata, mutta olen käsittänyt, että vain siinä tapauksessa jos buranaa nauttii kiinnittymisen aikoihin. Se jäi vain mietityttämään, että mitenkä menkkojen aikana käytetty burana vaikuttaa lapsettomuuteen tai keskenmenoihin. Aiheuttaako se jotain kasvavalle munasolulle, joka mahdollisesti parin viikon päästä hedelmöittyisi ja josta se mahdollinen lapsi lähtisi kehittymään,vai mikä se idea on? Tahtoo tietää.

Migreeni on minulle vieras asia, joten sinun kysymykseesi en osaa ikävä kyllä vastata mitään.

"Vauvakuumeen iskiessä naisen kannattaa välttää tulehduskipulääkkeitä. Ne vaikuttavat elimistössä prostaglandiineihin, jotka ovat tärkeitä hedelmöittymisen kannalta. tulehduskipulääkkeitä on jopa kaavailtu käytetäväksi raskauden ehkäisyyn. Kun selittämättömästä lapsettomuudesta kärsineet potilaat ovat lopettaneet tulehduskipulääkkeiden käytön, raskaus on alkanut muutaman kuukauden kuluttua. (Duodecim 19/2002)"

Löysinkin itse tuollattisen googlen avulla. Ongelmahan on sitten vielä se, että miten selvitä niistä kuukauden kolmesta päivästä ilman tulehduskipulääkkeitä...?!!! :o On kokeiltu raudan lujaa tahtoa, mutta ei riittänyt...

Hei migreenistä kysyvä!

Olen vuosia kärsinyt migreenistä nimenomaan kuukautisia edeltävinä päivinä ja niiden alkaessa. Tarkkoja syitä migreeniin ei varmaan vielä tiedetä, mutta ainakin tämän tyyppisen migreenin epäillään johtuvan hormonitasapainon äkillisestä muutoksesta, mikä tapahtuu kun kuukautiset ovat alkamassa.

Minun tapauksessa siinä varmaankin on perää, koska raskauksien aikana minulla ei ole ollut migreeniä kuin vain alkuraskaudesta. Loppuraskaus on ollut juhlaa kun ei ole tarvinnut kärsiä päänsärystä ja siitä kaikesta mitä migreeni aiheuttaa.

Yhteistyössä