Hae Anna.fi-sivustolta

Burberry trenssi

Viestiketju osiossa 'Muotifriikit' , käynnistäjänä BB, 28.07.2012.

1. BB Vierailija

Haaveena olisi nyt ostaa Burberryn trenssi. Ajattelin tilata Burberryn sivuilta mutta kertokaas kokeneemmat mistä nuo hintaerot koostuvat, edullisimmat kun ovat Stockalla alle 300 euroa. En halua ihan sellaista lirua kuitenkaan enkä missäännimessä mitään kahisevaa.

Mikä malli olisi kiva?
    Itselläni on Mulberryn villakangastakki kokoa 34, kaikki muut takkini ovat 36 kokoisia. Pitäisikö trenssissä valita kokoa isompi kun villakangastakeissa eli 36?

Kiva jos joku osaisi neuvoa!

2. Osta Stokkalta Vierailija

Tutun tuttu kertoi juuri äskettäin minun tuttavalleni että nuo Burberryn sivuston trenssit irtoavat halvemmalla Suomen Stokkalla, kuulin keskustelun sivukorvalla siis.
    Irtoaa kuulemma jopa halvemmalla Stokkalla kuin Tukholman melko uudessa Burberryliikkeessä, koska kruunun arvo on aika korkea nyt. Eli jos löydät sopivan täältä, niin hyvä vaan.

Lisäksi tuolta Brittien Burberrysivustolta tulee monta kymppiä rahtia vielä päälle ja ne koot menevät miten sattuu. Olen huomannut siinä kun omistan Burberryn jakut sekä koossa 10 ja 14, vaikka itse olen brittien kokoa 12 (38/40). Neuleiden sanotaan olevan tosi väljiä kun taas trenssit todella tiukkoja, ja sekin vaihtelee tosiaan eri trenssimallien välillä. BB trenssiä en omista koska ne perusbeiget imevät likaa kuin imuri (ystävällä nähty), enkä jaksa raahata sellaista pesulaan tuon tuostakin. Jos ostaisin tai saisin lahjaksi, niin valitsisin mustan.

3. Marla Vierailija

Minulla on kaksi vuotta sitten vähän yli 1000e maksanut, puoleen reiteen ulottuva Burberry London trenssi, ja se kahisee jonkin verran, mutta se on vedenpitävyyden merkki. Vaikka näitä kutsutaan sadetrensseiksi niin harva niistä pitää oikeasti vettä. Näissä trensseissä on todella ahtaan ja kapeat käsivarret, joten jouduin ottamaan suurempaa kokoa olevan joka pussittaa valitettavasti sitten selästä. Olen hoikka 172 cm. Trenssini koko on 12 ja se istuu muualta hyvin, paitsi selästä. Muissa uk kokoisissa vaatteissa olen 8 tai 10.

4. BB Vierailija

Kiitokset vastauksista!

Täytyykin sitten varmaan mennä Stockalle kokeilemaan, asumme tosin kaukana joten siksi ajattelin tilata.
    Nyt kun katsoin kuvia niin nuo hihat tosiaan näyttävät kapeilta ja voi olla ettei ajattelemani koko sitten sovikkaan. Varsinkin kun kootkin näyttävät vaihdella mallin mukaan.
    Oma takkini on UK6 (stockan lapussa 34) ja just täydellinen. Muut takkini kun tosiaan 36 kokoisia.

Olisi harmi jos koko olisi väärä kun vaihtaminen kotimaan ulkopuolelle on mielestäni hiukan vaivalloista ja aikaakin kuluu.

5. ei ota selvää Vierailija

Muistin että kokeilin kerran yhtä koossa 12 ja se oli valtava säkki muuten, silti hihoissa sopivasti tilaa jotta sinne mahtui ohut neule mutta siinä hihat olivat yllättävän lyhyet, ja sitten kokeilin toista tummempaa väriä joka oli muuten saman näköinen päällepäin ja sama koko 12 niin käsivarret eivät meinaneet mahtua tosi pitkistä hihoista läpi enkä saanut ylimpiä nappeja kiinni rintojen kohdalta. Vyö oli jotenkin kamalan korkealla rintojen alla, mutta ensimmäisessä se oli vyötärön kohdalla. Eli ihan outo burberrykokemus =D
    Ostan yläosat yleensä koossa M, joskus rintojen takia (75D) on otettava L jos kangas ei jousta.

Ne tehdään varmaan eri tehtailla joten siitä syystä varmaan nuo erot, vaikka muistan lukeneeni että tuotanto siirretty Kiinaan ja laatu ei olisi enää yhtä hyvä kuin vuosia sitten eli niissä trencheissä jotka valmistettu Briteissä.......

6. BB Vierailija

Soitin Stockalle ja haluamaani trenssiä siellä ei ollut joten ajattelin laittaa viestiä Burberrylle mitoituksesta (vastaako kyseinen trenssi villakangastakkini mitoitusta), saa nähdä miten käy...

No etsin sitten villakangastakkini laput missä malli ja koodinumero. Otin päältä Stockan hinta-/kokotarran pois ja alta paljastuikin kokomerkintä UK6 EU38 ja Stockan lapussa päällä oli koko 34!
    Niskassa oleva kokolappu on niin epäselvä (tai näköni huono) etten ole ottanut varmuudella selvää onko EU kokomerkintä ollut 34 36 vai 38

Eli takkini ei siis ole ollutkaan 34 kokoinen kuten aloituksessani laitoin.

Tulen sitten kertomaan kuinka koon kanssa kävi.

7. BB Vierailija

Kertokaas kokeneemmat olisiko kumpi parempi: 100% cotton vai sellainen missä on osaksi keinokuitua? Prorsum linjan trenssit näyttivät kaikki olevan 100% ccotton.

Kiitos vielä neuvoista!!

8. Mulperi Vierailija

Täysi-cotton/puuvilla ei ainakaan tietääkseni pidä vettä, imee likaa tehokkaammin kuin liukaspintaiset tai sekakuituiset ja siihen voi tarttua tummemmista huiveista (kasmir, merino) nöyhtää, ja pinta saattaa haalistua ajan mittaan. Tosiaan trenssien yleisestä laadusta en osaa sanoa että mikä se tänä päivänä on kun ne tehdään Kiinassa. Hinnat näyttävät silti nousseen, mutta niinhän ne kaikki nykymassatuotteet ovat tehneet kuten Vuittonin laukut.

Ihmettelin sitä kun chattailin BB-sivustolla asiakaspalvelijan kanssa alkukeväällä, hän oli ilmeisesti Jenkeissä vaikka olin Eurosivustolla, eikä osannut sanoa neuleen Britti-koosta mitään eikä tiennyt tuleeko jotain huivia takaisin varastoon, ja käski ottaa yhteyttä johonkin amerikkalaiseen tavarataloon joka ei edes toimita Eurooppaan, joten luovutin ja kävin ostamassa vastaavan huivin Helsingin Mulberryltä. Eli berry kuin berry kuitenkin :D

9. Mulperi Vierailija

Ai niin, minun ruotsalaisella ystävättärellä on tämä Sinkkuelämää-sarjassa Charlotella aikoinaan nähty ruudullinen BB-trenssi, hänellä on ollut se varmaan 11-12 vuotta jo ja on kuulemma edelleen kuin uusi

http://i.lv3.hbo.com/assets/images/...charlotte-york/charlotte-the-look-02-1024.jpg

Kertoi että on valmistettu Briteissä, mutta tuota mallia & kuosia ei kai enää valmisteta kun tuotanto siirretty muualle.
    Useimmat BB-laukutkin tehdään nykyään Kiinassa. Aiemmin niitä valmistettiin mm. Italiassa.

10. Mulperi Vierailija

PS. ja tuo äsken mainittu oli sellaista hieman liukkaampaa kiiltäväpintaisempaa materiaalia, sekakuitua. Eli ei mattaista puuvillaa. Siksi se kai on kestänytkin hänellä ahkerassa käytössä.

11. Minna 48 Vierailija

Hiukan ohi aiheen, mutta katselin eilen Burberryn vaatteita Tapiolan Stockalla. Mieleeni tulikin tämä ketju. Hinnat todella huikeita, kaikki alkaen 300 euroa. Väitän että tässä merkissä ei hinta ja laatu ole ihan kohdallaan.
    Kuka makssa jostain paitapuserosta/neuleesta 320 euroa?
    Ottaisin mieluummin vaikka saman tavaratalon myyvän Armani Jeans malliston vaatteen.

12. BB Vierailija

No johan on kummaa asiakaspalvelua jos eivät osaa sanoa mitoituksesta mitään. Eli kaiketi osaavat vain kertoa sen mitä asiakas löytää itsekkin verkkosivuilta.
    On varmaankin turha minunkaan sitten odottaa vastausta kun laitoin eilen sähköpostia trenssin mitoituksesta.

Tosiaankin olisi varmaan hyvä jos mukana olisi hieman keinokuitua mutta ne mallit mitkä miellyttivät (musta, puolipitkä) olivat joko 100% cotton tai 100% polyester ja luulen että 100% keinokuitu olisi hiostava.
    Tosin pari trenssiä oli missä oli puuvillaa + keinokuitua mutta hinta olikin sitten itselleni liian korkea. Pitäisi saada postikulujen kanssa 1000euroon Visani limitti on sen verran, luottokortti kun ainut mikä käy ja en sen takia ala limittiä nostamaankaan, tosin en enempää olisi valmis edes maksamaan. Takki mitä olen ajatellut on noin 800e ja hinta tuntuu sopivalta.

13. Hei testaapas... Vierailija

Kokeilepas piruuttas sitä Burberryn nettisivun kontaktilistassa sivustolla olevaa chat-toimintoa eli avaat sen ruudun niin joku asiakaspalvelusta ottaa yhteyttä, ja kysyt sitä kautta koosta. Kokeilepas samaa seuraavana päivänä vaikka "eri nimimerkillä" niin katsopas vastaako sieltä eri henkilö jollain ihan muulla tiedolla ;D

14. Hei Minna48! Vierailija

Hyvä kun mainitsit Tapiolan Stokkan, niin pitääkin kysyä mikä siellä on meininki? Onko siellä kaikki ennallaan vai tekevätkö jo jotain muuttoa sen metropysäkin rakentamisen ja tulevan sisägallerian suhteen? Räjäytelläänkö siellä jotain ja tuotteet pölyisinä (kuten 10v sitten Hesan Kampin Anttilassa kun Kampin Keskusta ja metroasemaa kaivettiin)? En ole käynyt Tapiolan keskustassa koska ajattelin että se paikka on niin myllerretty joten olen ajanut Vantaan Jumboon saakka täältä Espoon Mäkkylästä.

t: Tanja

PS. Ostin muutama vuosi sitten Burberry-neulepuseron ja se maksoi 199 ja oli tehty UK'ssa.
    Kumma jos ovat nostaneet hintoja noin paljon, vaikka valmistusta laitettu Aasiaan. Eikö siellä pitäisi olla halvempi teettää niitä?

15. Minna 48 Vierailija

Hei,

Stocka on ihan ennallaan vielä. Länsimetrotyömaan räjäyttelyä kuului tiistainakin. Muutoin koko Tapiola on tätänykyä välttämisen arvoinen paikka, varsinkin omalla autolla mentäessä. Parkkipaikan löysin vasta Emmamuseon viereiseltä pysäköintikentältä. Suurta työmaata koko Tapiola. Kaivantoja siellä täällä, nostokurkia ja väliaikaisesti käytöstä poistettuja kaistoja. Hyvä varmaan tulee, mutta kestää vielä muutaman vuoden. Mieluummin ajan minäkin nyt Isoon Omenaan, tai Selloon.

16. BB Vierailija

Sain eilen vastauksen asiakaspalvelusta sähköpostitse ja trenssi on kuulemma samaa mitoitusta villakangastakkini kanssa.
    Lisäksi oli että sopii minulle kuulemma täydellisesti. :)
    Nuo myyjien / asiakaspalveluiden kehut ovat toisinaan hassuja. Kerran kävin katsomassa laukkua (mitä en kuitenkaan hennonut hinnan vuoksi lopulta ostaa) niin myyjä sanoi kun testailin että olen kuin suoraan muotilehdestä. En voinut kun nauraa ääneen koska en todellakaan ole missään mallimitoissa ja iän myötä maan vetovoimakin alkanut vaikuttaa. :)

Mutta ensiviikolla trenssi varmaankin saapuu. Saa nähdä onko sopiva vai heitteleekö asiakaspalvelu vastauksia hatusta.

17. Kirjoitit ekassa viestissäsi että villakangastakkisi on Mulberry.
    Mistä Burberryn asiakaspalvelu tietää millainen mitoitus Mulberryllä on? Mielenkiinnosta kyselen sillä minun Burberry duffel-villakangastakki on ainakin väljempi kuin Burberry-trenssitakkini eli jouduin ottamaan lopulta kaksi numeroa isomman trenssin.

18. BB Vierailija

Minun moka, tarkoitin siis Burberry! :)
    Olen myös lukenut että trenssissä monella on isompi numero eli siksi hiukan jännittääkin miten mahtuu. Täytyy sitten palauttaa ja ostaa isompi jos ei sovi (vaihto kun suoraan ei onnistu) ja laittaa asiakaspalveluun palautetta sillä laitoin villakangastakistani kaikki tiedot (mallin ym.) viestiini.
    Mutta tulen kertomaan sitten kuinka kävi. Pitääkää Ellit peukkuja. :)

19. Epätietoinen Vierailija

Hei!

Onko jo saapunut?

Pliis kerro miten kävi ja kiiti etukäteen jos vois laittaa vielä uudestaan noi koot! (että mikä sun normaali koko on ja minkä tilasit ja miten istuu)
    Olen tilaamassa Burberry Londonia mustana ja mulla oli käsitys että täytyisi ottaa omaa normaalia pienempi koko koska ovat isoja ja nyt että tarttee olla isompi...HELP!

20. bb Vierailija

Hei!

Pahoittelut että unohdin...
    London trenssi tuli ja koko on juuri sopiva!
    Olen hoikka, en kovinkaan rintava ja käytän normaalisti kokoa 36. Tämä tilaamano trenssi on UK6.
    Mitään mahdottoman paksua norjalaisvillapaitaa ei alle mahtuisi mutten sellaista halunnutkaan koska kylmemmillä ilmoilla valitsen duffelin, mutta normaali neule menee hyvin alle.
    Mittasin sinulle vielä hiukan UK6 kokoa: kainalo-kainalo on 44cm, vyötärö sivusauma-sivusauma 41cm.
    Lueskelin muiden kokemuksia niin jos oli muuten sopiva niin saattoin kinnata rintojen kohdalta joten kainalo-kainalo mitta kannattaa tarkistaa.

Koko tosiaankin vastasi täysin Burberryn duffelia.

21. bb Vierailija

...se seuraava koko on käsittääkseni noin +3cm.

22. Lukeeko noissa uusimmissa BB-trensseissä vielä britit valmistusmaana, eli Made in England tai Made in Great Britain tai Made in UK vai onko niissä kaikissa jo Made in China? :-O

23. bb Vierailija

Omassa trenssissäni on made in U.K. ja duffelissa Bosnia.

24. ei näin Vierailija

Ettehän sitten kanna Burberryn takkejanne käsivarrella niin että vuoripuoli on "vahingossa" täysin paljastettuna? On niin noloa (itsekin Burberryjen omistajana) seurata kuinka yleistä on ettei takin kuosia tai väritystä näy ollenkaan kun _Burberryn_ takkia kannetaan. Ainoastaan ruutuvuori (tai muut tunnusmerkit). Jokainenhan tajuaa että kantaja on tarkoituksella kääntänyt vuoriosan näkyväksi: Katsokaa minkä merkkinen takkini on. Sama koskee päälle pukemista: Takin vuorikangasta ei tarvitse erityisesti kääntää "yleisöön" päin, vaan pukea Burberry ylleen aivan kuten muutkin takit. Niin noloa.

25. Annu Vierailija

^
    Samaa ajattelin, että niitä ruutuja esitellään mieluummin muille kuin että pidetään takkia normaalilla tavalla yllä :D

Työpaikkamme noin viisikymppinen sihteeri oli saanut mieheltään lahjaksi sellaisen Stokkan hullujen päivien perus-trenssin viime syksynä, jossa oli ruutua kauluksen alla. Hän pitää sitä kaulusta aina pystyssä jotta kaikki näkisivät sen ruudun ja tajuaisivat sen olevan (kallis) Burberrytakki, vaikka kampauksensa nousee silleen hassusti "kukkulalle" ja takkusotkulle siitä niskan kohtaa, mutta ilmeisesti on tärkeämpää näyttää kallista takkia muille kuin pitää kampaus siistinä.

Ps. Samainen täti sai mieheltään lahjaksi Vuittonin monogrammilaukun alkuvuodesta, meidän työpaikalla oli kaksi muuta häntä hieman nuorempaa naista joilla on ollut monogrammilaukut vuosikausia eli 5-6 vuotta ainakin,niin nyt tämä täti yrittää epätoivoisesti kaveerata vain näiden kahden kanssa joilla Vuittonit :DDD Herraisä mitä pissulissutouhua! (Tämäkö selittää myös tuon suomalaisten blogien sopulitouhun ja yhteenkuuluvuuden tiettyjen merkkien nojalla?)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri