Olen mennyt bussissa vauvan ja 4 v lapsen kanssa. Rattaat taitetaan bussin alaosaan kyytiin, sisälle niitä ei todellakaan voi ottaa!!
Hoitolaukkuun pakkasin maitoa (en imettänyt) pulloon, vaipat, vaihtovaatetta yms.
Vauva ei todellakaan ollut missään kaukalossa, koska kaikissa busseissa ei ole riittäviä vöitä kaukalolle. Kaukalo ilman vöitä ei ole onnettomuudessa yhtään sen turvallisempi kuin vauva sylissä vaan.
Mulla Vauva oli sylissä.
Matka kesti tosin vain reilun tunnin, ongelmia ei vauvan kanssa ollut, enemmänkin tuon isomman, joka ei olisi jaksanut istua ja matkustaa.
Miten sitten rattaat, kassit, vauva.. yllättävän hienosti kanssamatkustajat auttaa. Aina löytyy joku toinen äiti, jolle pystyi laittamaan vauvan syliin, kun laitoin rattaat kassan ja vastaavasti avasin käyttöön . Vessassa käynti onnistui, kun naapuripenkissä nainen otti vauvan syliinsä siksi aikaa.
Kerran täydessä bussissa mentiin näin: 4 v oli minun sylissä, vauva oli ennestään täysin tuntemattoman naisen sylissä, näin se nainenkin sai istumapaikan.
Vaatii vaan asennetta ja seikkailumieltä : )