Bussissa vauvan kanssa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitikuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

neitikuu

Jäsen
20.09.2007
60
0
6
Pitäisi lähteä reissuun ja luulin pääseväni junalla perille asti, mutta onkin joku poikkeusreitti päällä ja pitää mennä bussilla loppumatka..

Mites vauvan (reilut2kk) kanssa bussissa matkustaminen sujuu? Junassa ajattelin, että on helppo ottaa vaunupaikka ja vauva voi siinä nukkua, mut bussiin vaunut ei varmaan mahdu sisälle?!

Olen mennyt bussissa vauvan ja 4 v lapsen kanssa. Rattaat taitetaan bussin alaosaan kyytiin, sisälle niitä ei todellakaan voi ottaa!!
Hoitolaukkuun pakkasin maitoa (en imettänyt) pulloon, vaipat, vaihtovaatetta yms.
Vauva ei todellakaan ollut missään kaukalossa, koska kaikissa busseissa ei ole riittäviä vöitä kaukalolle. Kaukalo ilman vöitä ei ole onnettomuudessa yhtään sen turvallisempi kuin vauva sylissä vaan.
Mulla Vauva oli sylissä.
Matka kesti tosin vain reilun tunnin, ongelmia ei vauvan kanssa ollut, enemmänkin tuon isomman, joka ei olisi jaksanut istua ja matkustaa.

Miten sitten rattaat, kassit, vauva.. yllättävän hienosti kanssamatkustajat auttaa. Aina löytyy joku toinen äiti, jolle pystyi laittamaan vauvan syliin, kun laitoin rattaat kassan ja vastaavasti avasin käyttöön . Vessassa käynti onnistui, kun naapuripenkissä nainen otti vauvan syliinsä siksi aikaa.
Kerran täydessä bussissa mentiin näin: 4 v oli minun sylissä, vauva oli ennestään täysin tuntemattoman naisen sylissä, näin se nainenkin sai istumapaikan.

Vaatii vaan asennetta ja seikkailumieltä : )

Mulla oli mukana vauvalle auton turvakaukalo. Eihän sitä bussissa mihinkään vöihin saakkaan, mutta itellä on helpompaa ku vauva saa rauhassa nukkua kaukalossaan eikä tarvi kädet puuduksissa vauvaa sylissä pitää koko matkaa ja varsinkin jos on pitkä reissu. Vaunut meni ilman kasaan laittoa bussin alaosaan. Mä suosittelen kyl sen kaukalon mukaan ottoa jos on vähänkään pidempi reissu edessä...

Alkuperäinen kirjoittaja bussimatkaaja :
Olen mennyt bussissa vauvan ja 4 v lapsen kanssa. Rattaat taitetaan bussin alaosaan kyytiin, sisälle niitä ei todellakaan voi ottaa!!
Hoitolaukkuun pakkasin maitoa (en imettänyt) pulloon, vaipat, vaihtovaatetta yms.
Vauva ei todellakaan ollut missään kaukalossa, koska kaikissa busseissa ei ole riittäviä vöitä kaukalolle. Kaukalo ilman vöitä ei ole onnettomuudessa yhtään sen turvallisempi kuin vauva sylissä vaan.
Mulla Vauva oli sylissä.
Matka kesti tosin vain reilun tunnin, ongelmia ei vauvan kanssa ollut, enemmänkin tuon isomman, joka ei olisi jaksanut istua ja matkustaa.

Miten sitten rattaat, kassit, vauva.. yllättävän hienosti kanssamatkustajat auttaa. Aina löytyy joku toinen äiti, jolle pystyi laittamaan vauvan syliin, kun laitoin rattaat kassan ja vastaavasti avasin käyttöön . Vessassa käynti onnistui, kun naapuripenkissä nainen otti vauvan syliinsä siksi aikaa.
Kerran täydessä bussissa mentiin näin: 4 v oli minun sylissä, vauva oli ennestään täysin tuntemattoman naisen sylissä, näin se nainenkin sai istumapaikan.

Vaatii vaan asennetta ja seikkailumieltä : )

Eikö bussikuski sua auttanut? :o Sehän kuuluu ihan sen toimenkuvaan ja mulle osui kyl tosi ihana bussikuski kohdalle...se laittoi vaunut ja kassit mun puolesta säilöön ja perillä kantoi kaiken uloskin. Iso kiitos hänelle.

Kun esikoinen oli ihan pieni, reissasin usein bussilla Turku-Helsinki välillä.
Hyvin meni, vaunut oli bussin alaosassa ja mukana mulla oli hoitolaukussa kaikki tilpehöörit.
Mulla oli vauva kaukalossa, koska perillepäästyäni piti matkustaa autolla.

Alkuperäinen kirjoittaja mallura:
Mulla oli mukana vauvalle auton turvakaukalo. Eihän sitä bussissa mihinkään vöihin saakkaan, mutta itellä on helpompaa ku vauva saa rauhassa nukkua kaukalossaan eikä tarvi kädet puuduksissa vauvaa sylissä pitää koko matkaa ja varsinkin jos on pitkä reissu. Vaunut meni ilman kasaan laittoa bussin alaosaan. Mä suosittelen kyl sen kaukalon mukaan ottoa jos on vähänkään pidempi reissu edessä...

tota mäki meinasin et itelle helpompaa jos kaukalo, mein vauva ainaki painaa niin paljo et kädet puutuu tosi nopeesti kun sitä pitää sylissä

No, mulla ei kaukaloa ollut siksi, että tein maalta kaupunkimatkoja, ja sen kaukalon raahaaminen mukana kaupunkireissulla olisi ollut tosi hankalaa. Rattaiden tavarakoriin ei sopinut.
Bussikuski ei oikeastaan auttanut, bussiemäntä auttoi, mutta joka vuorolla ei semmosta ollut. Pahinta oli, kun kotopäässä bussikuski vaan otti rattaat alaluukusta ulos, ja jäin itsekseni taiteilemaan vauva ja kassit sylissäni, isompi muksu jaloissa ja räntää tulee... joskus mies oli vastassa, aina ei, silloin sain avun matkustajilta, jos siis bussiemäntä ei ollut reitillä.
Rattaat oli vähän hankala laittaa kasaan, enkä osannut neuvoa, pääsi helpomalla kun teki itse.

Et kai ole matkalla jyväskylään ... itse katselin just eilen aikatauluja... pitäis lähtee jyväskylään vauvan 5kk ja tytön 3v kanssa. Loppumatka kun olis bussilla :/ Ei ihan innostais.
Junalla itsekkin luulin pääseväni, mutta jotain kunnostustöitä siellä. :ashamed:

Miten muuten kun noilla pienillä ei maksa junassa/bussissa, niin pitäiskö lapsi silloin pitää sylissä... mietin kun niitä on nyt kaksin kappalein niin ei ihan kiva. Tai ei niinkään mahdollista istua montaa tuntia kaksi lasta sylissä :whistle: Vai joutuuko maksamaan jotain, että saisi toisen istumapaikan... ei ole tarttenu pahemmin pitkänmatkan junilla / busseilla matkustella. Jos joku siis tietäis miten menee :wave:

Yhteistyössä