Hae Anna.fi-sivustolta

Calcia 800:sta päänsärky

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä Vioola, 10.02.2008.

1. Vioola Vierailija

Olen syönyt reilun kk:n ajan Calsia 800 kalkki-magnesium-pillereitä. Olen ihmetellyt kun päätäni särkee, etenkin öisin; otan pillerin illalla. Päivälläkin on hiven päänsärkyä.

Aloin ajatella ettei minulle vain olisi tulossa esim. aivoinfarkti tms. mietin mitä muutoksia on ruokavaliossa tms. tapahtunut, muistin että olen koko sen ajan syönyt näitä pilsuja, eilenillalla en sitten ottanut mitään, kas kummaa; päätä ei särkenyt yöllä, aivan hiven tuntui jossain vaiheessa ja ajattelinkin että se oli edellisen illan jäämiä.

En ole ikinä kärsinyt päänsärystä aiemmin! Nyt testaan, olen viikon syömättä näitä pilsuja ja taas aloitan, jos päätä alkaa särkeä taas, kirjoitan ko. valmistajalle ja tiedustelen mitä niissä oikein on. Ei luulisi kalkki ja magnesiumpillerien tekevän tuollaista vaikutusta!

Onko kenelläkään muulla vastaavaa käynyt?

2. miks ihmeessä Vierailija

syöt niitä. Kalkkiahan tuo sisältää, liekö tukkii verisuonia, aika iso annos.

3. Vioola Vierailija

Syön senvuoksi kun minulla on lievä osteoporoosi, ja eikö tämänikäisten muutenkin pitäisi syödä kalkkia? En juo maitoa, siis en saa paljon kalkkia mistään jos en syö pillereinä, aikaisemman kalkkipilsut eivät tehneet päänsärkyä.

Ei kalkki tuki verisuonia kuten kirjoitit, miksi sellaista luulet? Kun kirjoitetaan kalkkeutuneista verisuonista, se ei ole sama asia kuin kalkki! Se tarkoittaa rasvoittunutta verisuonta, eikö se pitäisi olla nykyään kaikille jo selvä?

4. mikset juo Vierailija

5. jjååjåd Vierailija

Voihan se olla, että aiheuttaa päänsärkyä. Minä olen lukenut juttua siitä, että pitkään päänsärkyä poteva kuoli aivoveritulppaan, että kannattais kuvata pää, josko siellä ois pullistunut suoni.

6. Vioola Vierailija

Olen ollut kaksi päivää ilman kalkkipilsuja, ei päänsärkyä ole enää!!

Mikä niissä pillereissä oikein oli, mitähän myrkkyä sisälsi! Kauheaa ajatella mitä kaikkea nämä "terveyttä edistävät" pillerit voivat sisältää. Viikonloppuna testaan niitä, kirjoittelen sitten lisää.

Juon kyllä joskus kalsium maitoa ja juustoa syön päivittäin jonkin verran, mutta silti osteoporoosikokeissa oli juuri rajalla oleva arvo. Senvuoksi aloin käyttämään näitä pillereitä, olen käyttänyt muitakin mutteivät ole vaikuttaneet päätä särkevästi.

7. älä hättäile Vierailija

Jokin makuaine. Aikoinaan lasta odottaessani piti syödä myös kalsiumia. Sain suosituksen appelsiinin makuiseen. Ja kyllähän oli kamalaa tököttiä. Makuaine oksetti suorastaan. Eli maku- ja hajuaineet saattavat myös juilia. Nykysin kun saa lisätä kohtuullisen vapaasti esansseja.

Mutta entä jos otat puolikkaana.Aamulla puolikkaan, illalla toisen...

8. Vioola Vierailija

Turhaan syytin kalkkipillereitä päänsärystä...mietin itsekseni mistä särky johtuisi; mieleen tuli että minulla on aina ollut korkea HB (hemoglubiini), kävin äsken verenluovutuksessa, kun muistin että se alentaa HB:tä, ottavat aina alussa HB:n ja se oli huippukorkea 172!!!

Täytyy varoa verta vahvistavia ruokia yms. ja alkaa kasvissyöjäksi taas jne. Suurin osa ihmisistä kärsii huonosta HB:stä, mutta joskus voi olla näinkin päin.

Ehkä päänsärky loppui aina hetkeksi kun join nestettä enemmän, silloinhan verikin "laimenee" samalla, en ehkä enää uskalla ottaa minkäänlaisia vitamiinivalmisteita, eihän niistä tiedä vaikka nostaisivat HB-arvoa nekin.

9. Kalkkipää Vierailija

Johtu siellä näistä tai ei, mutta calcia 800 aiheuttaa kyllä päänsärkyä täällä. Aiemmin samaa ja särki. Välissä muu merkki eikä mitään ja unohdin jo koko homman.. ja nyt vaihtui taas tuohon kirottuun pilleriin ja eikös päänsäryt alkaneet taas uudestaan. Loppuvatkin kyllä kun käytön lopettaa, tiedä sitten mikä ainesosa aiheuttaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri