Hae Anna.fi-sivustolta

Call Center -työt ?

Viestiketju osiossa 'Ulkosuomalaisena' , käynnistäjänä Anne, 09.05.2006.

1. miiru Vierailija

Onko noissa call centereissä yleensä vain nuoria työntekijöitä vai olisiko yli nelikymppiselläkin siellä jotain sijaa? Kielitaitoni on hyvä englanti ja saksa, mutta ruotsi on auttamattoman ruosteessa. Onko suomi ja ruotsi hyvinkin yleisesti samassa nipussa?

2. Laika Vierailija

Hei miiru,
    Suurin osa tyontekijoista on nuoria (puolet Dublinin asukkaista ovat alle 25 vuotiaita), mutta aivan varmasti saat paikan ja varmasti sijaa loytyy! Call Centerit ovat kansainvalisia firmoja (jos et halua kayttaa rekry- eli myyntitoimistojen palveluja, voit koittaa hakea suoraan isoille call centereille toihin, eli hae heidan nettisivujensa kautta. Naitahan Dublinissa riittaa, esim eBay, PayPal, Yahoo, Google, IBM, Xerox, ja monia monia muita isoja kansainvalisia firmoja jotka tarvitsevat aina suomalaisia toihin).

Suomi ja ruotsi ovat harvoin samassa nipussa, eli englannilla ja suomella saa varmasti toita.

Hyva hakukone on www.jobs.ie mutta huomioi etta suurin osa ilmoituksista on rekrytoimistojen laittamia josta ei kay tyonantaja ilmi. Tyopaikkaa ei valttamatta ole edes olemassa, vaan tallatavoin keraavat CV:ta arkistoihinsa.

Ehdottomasti kannattaa laittaa tiedot ja CV myos www.monster.ie ja nain alat saada itse puhelinsoittoja rekrytoimistoilta. Ole niiden kanssa kovana, hehan ovat myyntialan ihmisia eli saavat sinusta komissiota. Toisin sanoen, voivat tyrkyttaa tyota jota et halua. Pida paa kylmana. Taman takia on joskus parempi hakea suoraan firmaan.

Accounts payable, accounts receivable, accountant ja finanssialalla (ei call centereita valttamatta vaan tavallisia toimistoja) on myos paljon kysyntaa suomalaisista.

Toivottavasti tasta oli apua.

3. miiru Vierailija

Kiitos Laika vastauksestasi, hyvää viikonloppua.

4. Laika Vierailija

Eipa kesta miiru, vastaan mielellani lisakysymyksiin. Meiliosoitteeni on [moderoitu]

Lasted edited by : 31.08.2013
  5. Maiija Vierailija

Jos saksaa osaat, mikset tulisi tänne saksaan?

6. reissukuume Vierailija

Heissan, minua kiinnostaisi myös call center työt, mutta Lontoon seudulla. Olisiko kenelläkään Lontoon seudun firmojen nimiä/osoitteistoja tiedossa? Ja mielelläni kuulisin kokemuksia sinne päin eksyneiltä ;)

7. miiru D Vierailija

Hyvä idea! Juttu vaan on niin että olen jo asunut vuosia Saksassa ja nyt olisin suuntaamassa jonnekin muualle. Vai olisiko sinulla neuvoa hyvä duuni?

8. kamalakakkonen Vierailija

Lontoon seudulla tuppaa vaan olemaan aika vähän call centereitä. Halvemmilla alueillahan ne yleensä sijaitsevatkin, eihän siinä nyt mitään järkeä olisi!

9. alda Vierailija

Tassa yksi osoite jossa haetaan suomen (ja muidenkin kielten) osaajia
    http://www.multilingualvacancies.com/

10. Vaikka viestiketju onkin vanha haluaisin tehda pienen korjauksen Susannan kommenttiin: Tyoskentelen rekrytointikonsulttina Dublinissa ja rekrytoin ihmisia nimenomaan call centre tyohon. Ainakin yrityksessa jossa itse olen toissa riippuu komissio taysin muista asioista kuin siita miten huonoon palkkaan kandidaatti saadaan suostumaan. Palkka on standardi kaikille samaan tyohon hakeville (paikkoja on myos call centreissa monia erilaisia), tosin kielilisaa voi saada jos hoitaa esim suomen- ja ruotsinkielisia puheluita. Relocation packagesta kannattaa kylla kysella toiden haun yhteydessa, itse lahdin tanne alunperin call centre tyohon (jossa pysyin 2kk) enka tiennyt etta olisin oikeutettu relocationiin (taman firman konsultti ei asiasta maininnut). Packagessa tosin on usein rajoituksena etta firmassa pitaa pysya tietyn aikaa, joten en sita olisi saanut muutenkaan lyhyen call centre urani takia.

11. KätiHasu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen ollut töissä kyseisessä tehtävässä ja pidin työstä kovasti. Nyt oman yrityksen perustamisen myötä olen käyttänyt kyseisiä palveluja liiketoiminnan tehostamiseksi. Jos ala kiinnostaa, suosittelen kurkkaamaan esim. tätä sivua.

12. Kake79 Vierailija

Tässä er's ilmoitus Sparto-nimiseltä nettikaupalta, jonka ystäväni välitti minulle. Spartoo etsii myös laajalti työntekijöitä eri maille ja eri osastoille. Tässä ilmoitus heidän sivuiltaan:

"Spartoo.fi hakee nyt työntekijöitä toimipisteeseensä Ranskaan.

Etsitkö töitä Ranskasta? Liity nyt mukaan Spartoon joukkoon! Vuonna 2006 perustettu, nettikenkäkauppa Spartoo on nyt Euroopan johtava myyjä, kiitos sen yli 1000 merkin (mm. urheilukenkien ykkönen Adidas, Sorel, Salomon, Timberland, Nike...) sekä 30 000 mallin (bootsit, avokkaat, nilkkurit, tennarit, sekä naiselliset saappaat). Spartoo.fi nettisivustolta on hankittavissa tyylikkäät miesten, naisten ja lasten jalkineet.

Spartoo on joukko henkilöitä, jotka jakavat yhdessä samat luovuuden, ammattitaidon ja innovaation arvot, ja jotka tekevät työtä yhteisen projektin onnistumisen hyväksi.

Spartoo kehittää ja parantaa jatkuvasti toimintaansa yhteistyökumppaneidensa antamien ehdotusten ja mielipiteiden avulla.
    Työskentelytapamme rohkaisee tekemään aloitteita. Spartoo tarjoaa poikkeuksetta jokaiselle työryhmän jäsenelle mahdollisuuden osallistua aktiivisesti yrityksen kehittämiseen.

Me etsimme innokkaita työntekijöitä, joilla on aina innovatiivisia ja kekseliäitä ideoita uusien asiakkaiden hankkimiseksi! Haemme uusia työntekijöitä erityisesti markkinoinnin ja asiakaspalvelun tehtäviin."

Voit tutustua avoimiin paikkoihin seuraavasta osoitteesta: http://www.spartoo.fi/recrutement.php

13. entinen cc-ihminen Vierailija

olin kymmenisen vuotta cc-hommissa suomalaisella teleyhtiolla. ensin ihan raakaa cc-vaihdetyötä (pahimpina paivina jopa 800 puhelua) ja sitten esimiesasemassa. siistia sisatyota, mutta en sittenkaan suosittele. palkka heikko ja esimies syvalta.

14. Sella312 Vierailija

Tarot-ennustus – valitse kortti ja lue, mitä se enteilee elämääsi

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri