Hae Anna.fi-sivustolta

Callanetics

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä Innostunut taas, 13.09.2005.

  1. Innostunut taas Vierailija

    Harrastaako tai onko kukaan harrastanu Callaneticsiä?
    Mä olen oikein uudemman kerran yllättyny sen positiivisista vaikutuksista. Aloitin harrastuksen vuosi sitten ja jaksoin sitä tehdä aamuin illoin noin 4-5 kuukautta. Jalat, vatsa ja pakarat tuntui tosi kiinteiltä ja pidemmiltä.
    Lopetin harrastuksen...samalla jäi muunkin liikunnan harrastus vähemmälle, alkoi taas ja loppui.
    Huomasin että onpas tullu taas löllöä mahaan ja jokapaikkaan.

    Innostuin kuitenkin noin viikko sitten uudestaan callaneticsistä. Löysin kirpparilta kirjan, mikä sisältää tunnin ohjelman, 15 min. ylläpito-ohjelman, ja vähän vaativampiakin ohjeita. Itselläni oli jo aikasemmin hankkimani aamuin-illoin ohjelma.
    Olen siis tehnyt vuorotellen tunnin ohjelmaa ja aamuin-illoin ohjelmaa ja olo on mitä mainioin!
    Muutamien harjoituskertojen jälkeen vyötäröltä tosiaankin on lähteny jo 2-3 cm! Ja olen intoa täynnä. Näyttää ja tuntuukin paljon timmimmältä!

    Olisi kiva kuulla jos jollain muullakin on tämmöisiä kokemuksia kyseisestä harrastuksesta!
     
  2. ? Vierailija

  3. Innostunut taas Vierailija

    Callaneticsiä lähimpänä on ehkä pilates. Mutta siinä ei tarvi miettiä hengitystekniikoita, kunhan vaan hengittää ihan normaalisti. Callaneticsissä tehdään useita toistoja, esim. vatsalihasharjotteita tehdään pienin sentin nostoin 75-100 toistoa. Siinä harjoitetaan syviä lihaksia, venytetään...sitä voi siis melkeinpä kaikki harrastaa, se ei sisällä hyppimisiä tai juoksuja vaan liikkeet on pehmeitä ja hyväks keholle.
    Lihaksista tulee pidemmät, sinusta tulee notkeampi ja näyttää tosiaan että on laihtunu usean kilon ja vaatenumero saattaakin pienentyä.
    Callanetics kirjoja saa kirjastosta jos on kiinnostunu...
     
  4. Tehoaa!! Vierailija

    Omistan myös Callanetics videokasetin, ja vuosia sitten harrastin sitä melkein päivittäin usean kuukauden ajan. Eräät housut kiristivät takapuolesta ja hermostuin kasvavaan peffakokooni, jonka jälkeen aloin jumpan. Joidenkin kuukausien jumppaamisen jälkeen housut istuivat jälleen täydellisesti ja kiinteytyneen vartalon lisäksi venyin aivan uskomattomiin asentoihin! En muuttanut ruokavaliotani ja liikkunut olin aiemminkin jonkin verran, mutta Callanetics oli todellakin ihmeellisen tehokas! Edelleen jumppaan sitä silloin tällöin, mutta ikävä kyllä kuntosalilla ja jumpissa hyppääminen vievät aikaa niin, että joka päivä ei sitä jaksa enää jumpata. Mutta todellakin suosittelen! :)
     
  5. Innostunut taas Vierailija

    Sitä minäkin olen tosissani ihmetellyt, kun nykyään mainostetaan kaikennäkösiä laihdutus/kiinteytyskikkoja, voiteita, pillereitä ja vekottimia ja jos uskoo ja haluaa niin saa kyllä melkoiset rahat niihin menemään ja toimiiko ne? En usko.... Mutta sitten tämä aika vähän tunnettu Callanetics on kuin mikäkin taikajumppa vaikka ei ehkä äkkiseltään usko ennenku kokeilee. Olen pitäny taulukkoa tämän viikon mitoistani, viimeviikolta vyötäröltä on lähtenyt 4 cm!!! Reisistä neljän päivän aikana ½ cm!
    Muutenkin olen jo paljon notkeampi.
    Viimesyksynäkin sen huomas ku harrastin tätä eikä pettymys ollu tämäkään kerta. Ja minäkin olen syönyt ihan normaalisti. Ei kun kokeilemaan! :)
     
  6. Ohi on Vierailija

    ja ylläpito edessä! Uskomatonta kyllä, miten voi olla tällainen pysynyt piilossa multa... Netistä vasta innostuin tekemään tuon kuukauden kuurin, kirjastosta noudin kirjan ja sen mukaan sain itseni taipumaan.

    Mutta kai se on luonnon laki, että kyllästyn tähän vielä ja sitten ei auta kuin aloittaa puolen vuoden päästä uusiks ;) On kyllä mielettömän nopee vaikutus, voin vannoa että jo ekan kerran jälkeen tapahtui muutoksia.
     
  7. Innostunut taas Vierailija

    Kyllä kyllä....minäkin voin vannoa että muutoksia näkyi nopsaan kropassa! Ja taipumisessa! Ihan hurjaa että jo muutaman harjoituskerran jälkeen taivuin huomattavasti paremmin! :)
     
  8. Yess! Vierailija

    Tein 10 v sitten säännöllisesti ohjelmaa; vyötärö kapeni silmissä ja samoin peppulinja kohosi upeaksi.
    Tylsäksi ohjelman tekee ne sadat toistot.
    Ohjelmana paras ja tehokkain kokeilemani.
    Taidanpa taas ottaa käyttöön kun on tässä pian etelään lähtö...
     
  9. kiinnostunut Vierailija

    Voisko joku kertoa saako tätä kirjaa suomenkielisenä ja kuvitettuna miten liikkeet tehdään ja mitä mahtaa maksaa ja missä sitä myydään mahtaako löytyä Turusta.
    Kiitti vastauksesta etukäteen.
     
  10. deuce Vierailija

    Kirjastosta varmasti löytyy. Tekijä Callan Pinckney (vai miten sukunimi kirjoitettiin), kirjoja ainakin ""Callanetics- 10 vuotta nuoremmaksi 10 tunnissa"", ""Callanetics -extra"", ""Callanetics- aamuin-illoin"" ja ""Callanetics-selkäjumppaa"". Kirjoissa on kutakuinkin samoja asioita, ainoastaan selkäjumppa hieman poikkeaa. Painokset ovat niin vanhoja, ettet varmaankaan saa mistään ostettua. Kaikki nuo kirjat ovat siis suomenkielisiä.

    Callaneticsissa on paljon hyvää, ja sopii erityisesti selkävaivaisille. Itsensä kuuntelua painotetaan, mitä pidän tärkeänä.

     
  11. mira Vierailija

    löysin kirpparilta tuon 10 tunnin kirjan. miten se eroaa 30 pvän tai aamuin-illoin ohjelmista? kannattaisiko hankkia nekin?
     
  12. deuce Vierailija

    En nyt ihan ulkoa muista, mutta aamuin-illoin ohjelmassa on kaksi erilaista 20 minuutin ohjelmaa, jotka nimen mukaisesti tehdään aamuin-illoin, kolme kertaa viikossa. 10 tunnin ohjelmassa on tunnin perusohjelma, ja sitten 15 minuutin ylläpito-ohjelma -tunnin ohjelmassa on liikkeitä, mitä muissa ohjelmissa ei ole. 30 pv on vain kuukauden teho-ohjelma, liikkeet on kuitenkin ihan samoja.

    Pärjäät mielestäni ihan hyvin tuolla 10 tunnin kirjalla. Huviksesi voit vaikka kirjastosta lainata muutkin, mutta mitään oleellista eroaa niissä ei ole.
     
  13. Dee Vierailija

    Antikvariaateissa ja kirppareilla olen näihin törmännyt.
    Kaikki ihan suomeksi.
    10 tunnin ohjelmassa on lisäksi ""pikajumppia"", eli et tarvitse erikseen 30 minsan ohjelmaa.
     
  14. Tiina Vierailija

    Olen pari kertaa kokeillut tuon tunnin ohjelman liikkeitä ja mulla on tullut lonkat kipeiksi noista pakaraliikkeistä. Kuuluuko asiaan? Lonkat on silleen jännästi tuolta takaa pepun ""sisältä"" kipeät. Ei mitenkään pahasti mutta kävellessä pitää vähän varoa. Onkohan mulla lonkissa jokin virheasento?

    Tämä vaikuttaa kyllä muuten tosi hyvältä jumpalta!
    Mulla ei vaan ole aikaa tehdä tunnin ohjelmaa 2 x vko, kiinnostais tuo aamuin illoin. Mitkä liikkeet siinä tehdään?
    Voisiko joku kuvailla sitä ohjelmaa?
     
  15. deuce Vierailija

    Käyttämättömät lihakset vain kipeytyvät, Tiina. Yleensä minkä tahansa uuden lajin aloittaminen tekee jonkun uuden paikan kipeäksi pari ekaa kertaa. Callaneticsissa (kuten esim. Pilateksessa ja joogassakin) ei kuitenkaan pitäisi tulla lihasten kipeiksi kuin muutamalla ensimmäisellä kerralla, jos säännöllisesti tekee.

    Lainaa se aamuin-illoin kirja kirjastosta -jos heillä ei ole sitä, tilaavat jostain muualta. Ei kai kukaan jaksa netissä ruveta liikkeitä selittämään.
     
  16. pandora Vierailija

    Kävin hakemassa kirjan tänään ja jännityksellä lähden kokeilemaan. Suosikkifarkut ei mee kiinni, ehkä tästä olis apua... Kiitokset teille jotka ootte kirjoitellu edistymisiä, laittakaa jatkossakin kommentteja!
     
  17. tepe Vierailija

    Innoistuin näistä teidän jutuista niin että kävin hakemassa pari näistä callanetics oppaista kirjastosta ja aloitin kuukauden treenin tänään, joten joulukuussa pitäis olla jo kunnossa. Saa nähdä miten vaikuttaa, sillä olen treennannut vuosia aktiivisesti, joten lihasten luulisi olevan kunnossa mutta kun nuo läski ei ota lähteäkseen siitä päältä millään...ILmoittelen jos tuloksia tulee!
     
  18. tepe Vierailija

    Neljän päivän esivaihe takana, enkä ole huomannut mitään merkittäviä muutoksia kehossani, lihaksissa ei tunnu minkäänlaista kolotusta ja kehon ympärysmitatkin ovat suurentuneet, tosin johtunee varmasti eilisestä runsaasta syömisestä...Luuletteko että samanaikainen kuntosalilla treenaaminen ja aerobinen liikunta voisivat hidastaa kehon muokkautumista callaneticsin avulla?

    Onko muut kokeilijat saaneet tuloksia alkusysäyksestä?
     
  19. Innostunut taas Vierailija

    Heips taas! Kun alotin tän keskustelun, tossa välissä oli pitkä aika etten taas tehny callaneticsiä. Ja sen kyllä kropassa huomas, vaikka jumppasin kyllä muuten. Tällä viikolla otin itseäni taas niskasta kiinni ja aloitin aamuin-illoin-ohjelman eikä ollu pettymys tämän kertainenkaan aloitus. Vatsan ja vyötärön seudulla näkee nyt jo eron vaikka takana muutama harjoituskerta!
    Kyllä se osaa yllättää ja ilahduttaa, mulla ainakin tuo on nopea keino päästä sutjakkaan kuntoon!
    Aikaisemmin nimittäin vatsan seudulla oli havaittavissa vähän ""muhkuja"", nyt se on timmimpi ja muutenki olo hyvä!
    Ei muutaku jatkamaan harjoituksia! :)
     
  20. kokeilija Vierailija

    Kehuista innostuneena kävin kirjastosta lainaan 30 päivän ohjelman. Kolme päivää takana, eikä kyllä mitään silmiinnähtävää ole kropassa tapahtunut. Tosin en sitä odottanutkaan. Alussa ne toistot on niin vähäisiä, että eipä ne tunnu missään kun muutenkin olen vuosia harrastanut liikuntaa. Ainoastaan ojentajat tuntuu vähän kipeiltä, joten kyllä siellä jotain on tapahtunut.
     
  21. Innostunut taas Vierailija

    Hmm...mitenkähän siinä on alussa vaan vähän toistoja???
    Yleensä toistoja on 75-100, oli sitten aloittelija tai kauanki callaneticsiä harjoittanu...
    Ja jos ne kerta ei tunnu sulla missään, ni miksi et lisää toistoja???
     
  22. Pöljä? Vierailija

    Callanetics tai ei, mutta kun treenaa jotain osaa kropastaan, tottakai se kiinteytyy.
     
  23. kokeilija Vierailija

    Ensimmäisessä vaiheessa toistot alkaa paristakymmenestä ja kasvaa päivittäin vähän. Neljännessä vaiheessa niitä toistoja on sitten tuo 75-100. Olen mennyt ohjeen mukaan, koska kyllä ne liikkeet tuntuu, varsinkin ojentajaliike. Kirjoitin, että ei ole mitään näkyvää tulosta vielä tullut. Jotkut kun täällä ovat kehuneet, kuinka jo ensimmäisen kerran jälkeen on tuloksia näkyvissä. Kyllä tässä on ihan ripeä tahti, ensimmäinen vaihe päättyy neljän päivän jälkeen. Minulla on tänään neljäs päivä, mutta ajattelin siirtyä jo toiseen vaiheeseen. Siinä liikkeet ovat jo vaativampia, esim. lantion koontoa tulee useammassa liikkeessä, ja toistot lisääntyy.
     
  24. tepe Vierailija

    Puolet toisesta vaiheesta takana (yht. 7 harjoitusta) eikä vieläkään mitään mainitsemisen arvoista kehossa tapahtunut. Sen olen tosin huomannut että suuret toistojen lisäykset aluksi pelottavat mutta sitten niitä jaksaa kuin jaksaakin tehdä ne vaadittavat vaikka edellisellä kerralla meni just ja just se kymmenen vähemmän. Olen myös hyppinyt näihin vaikeampiin tasoihin joissain liikkeissä, kuten esimerkiksi venytyksissä, koonnoissa ja jalkalihaksissa jotka ovat selvästi tarkoitettu liikuntaa aloitteleville.
    Mikä teistä harrastajista on muuten ärsyttävin liike tossa jumpassa? MUa hermostuttaa etenkin ne pitkät niskanvenytysiikkeet, mitkä vie hirveästi aikaa eikä koko sarjaa todellakaan ehdi tekeen 20 minuutissa vaikka pitäisi. Mulla menee vähintään puol tuntia aina. Mutta mutta, vielä sinnitellään ja aijon vetää läpi koko ohjelman kun kerran aloitinkin!
     
  25. Kirsi Vierailija

    Ihan mielenkiinnosta kysyisin, minkä kokoisia olette te, jotka olette saaneet useita senttejä häviämään vyötäröltä tai muuten?! En millään mahda uskoa, että millään jumppaohjelmalla olisi noin nopeita konkreettisia vaikutuksia.
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti