Hae Anna.fi-sivustolta

Callanetics

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä Innostunut taas, 13.09.2005.

  1. Ensikertalainen Vierailija

    Joo, tuo 10-10 ohjelma on kyllä todella lystikäs.
    Itselläni ongelmakohta on maha. Olen muuten todella tikku + lauta, joten olisi todella hauska saada tuota masua pienemmäksi niin rinnatkin näyttäisi vähän paremmilta.
    Ruokavaliomuutoksen tein nyt ja olen treenannut melko monipuolisesti. Olen tehnyt tuota ohjelmaa, en kuitenkaan kaikkia liikkeitä. Sitten olen tehnyt omaa treeniä ja aerobista.
    Saa nähdä tapahtuuko tässä kropassa jotain parannusta, toivottavaa olisi!
    Alkumitat otin ja sen jälkeen en ole mittanauhaan koskenut, nyt ei parane ettei sitten motivaatio laske jos ei mitään tuloksia olekaan tullut.
    Tsemppiä muille! :)
     
  2. Luna Vierailija

    Nyt on alkumitat, paino ja kuvat peilin kautta otettu ja eikun töihin.. Olen callaneticsiä pari kertaa joskus kokeillut mutta aina jäänyt alle viiteen kertaan ja nyt aion päästä kesäkuntoon. Ruokavalion muutos on ollut päällä jo viikon ja noin 4krt olen tehnyt 10-10 jumpan mutta otin nyt alkumitat ja ajattelin tehdä säännöllisesti noin 4krt/vko. Pari kertaa viikossa täytyy käydä lenkillä (enempää en jaksa, vihaan lenkkeilyä! :) ). Motivaatio on nyt kova, koska jo 4krt jälkeen olen huomannut selluliitin vähentyneen reisistä ja se jos joku auttaa jaksamaan! Tsemppiä myös muille! Käykäähän kertomassa täällä jos teette vielä säännöllisesti tai jos joku on aloittamassa!

    P.S Minulla siis on tuo 10-10 dvd ja 30 päivän ohjelma kirjana tulossa postissa!
     
  3. typy-92 Vierailija

    mä kiinnostuin tästä, kun luin paljo hyviä kokemuksia tältä palstalta ja muualtaki netistä! tämähän on vanha ohjelma, mut noussu vissiin uudestaan suosioon? Laitoin just huuto netistä tilaukseen 30pv ja 10vuotta nuoremmaksi kirjat, ootan innol et kohta pääsen harjoittelemaan :)
     
  4. Luna Vierailija

  5. Maikku Vierailija

    Tänään aloitin 14 vuoden tauon jälkeen Callanetics uudelleen. Minulla on kasetti ja kirja jotka olen hankkinut joskus -90 luvulla. Tein pitkään harjoituksia ja notkistuin todella kivasti. Nyt on tullut sen verran lötköksi, joka paikka roikkuu ja painoa tullut liikaa ja olen tosi kankea, eli nyt odotan innolla jaksanko taas ruveta tekemään harjoituksia ja saanko mitään tuloksia? Ikääkin on kertynyt joten olisi hienoa jos saisi vetreyttä ja kiinteyttä takaisin sekä makkaroita sulamaan. Oli hienoa lukea muiden kirjoituksia ja saatuja saavutuksia.
     
  6. Intoilija Vierailija

    Ihan ihmejuttu kyllä, toimii todella, ensikerrasta alkaen ? Varsinainen kuvanveisto-ohjelma. Ei ole edes raskasta (mutta ei kyllä mitään 'hönkimistäkään', kuten joku jossain vähätteli.)

    Intoilin alkuun melkein päivittäin, nykyisin kerran pari viikossa sen tunnin. Aina on huippuhyvä notkea ja virkeä olo sen jälkeen. Pituutta tulee siinä tunnissa 10 senttiä lisää , pää kääntyy 180 astetta ja ryhti kohenee kerrasta.

    Ja helppo, kun ei tarvitse raahautua minnekään kuntosaleille, voi tehdä kotona kun siltä tuntuu.
    Aloitin vajaa vuosi sitten ja moni on ääneen ehtinyt ihmetellä 'hyvin istuvia vaatteita'.
     
  7. Calla-jumppaa Vierailija

    Olen minäkin tätä joskus ammoin 90-luvun alussa silloisen liikunnanopettajani opastamana vetänyt urakalla ja muutamaan otteeseen senkin jälkeen. Nyt oli sitten hyvä aika aloittaa Callanetics uudestaan - ja onhan se ihmeen hyvää. Senttejä on vielä runsaasti jäljellä, mutta hyvää tästä tulee
     
  8. vieras Vierailija

    Vieläkö löytyy callaneticsin harrastajia täältä? Erityisesti aamu/ilta ohjelman tekijöitä. Olen tässä viikon päivät aamu ohjelmaa tehnyt aamuin illoin, kun en ole iltaohjelmaa mistään löytänyt. Käsittääkseni iltaohjelma olisi enemmän venyttelevämpi. Juuri tämä kirja puuttuu kirjastosta, mutta vaikuttaisi sellaiselta jota jaksaisin tehdä pitemmänkin aikaa. 10 tunnin ohjelma jää aina kesken. Kertoisiko joku ystävällinen ihminen mitkä liikkeet iltaohjelmaan kuuluvat?
     
  9. Eleina Vierailija


    Täällä ollaan! Inhottava tauti verotti tässä monta jumppapäivää mutta nyt jatketaan!
     
  10. Luikku Vierailija

    Moi! Saako liittyä joukkoon?
    Olen kahden pienen lapsen äiti. Liikuntaa tulee harrastettua lähinnä vaunuilemalla ja taaperon perässä juoksemalla.
    Kuulun näihin ns. laihoihin läskeihin. Olen hoikka tai oikeastaan alipainoinen mutta vetelä ja olokin on lötköpötkö. Olen tehnyt callariliikkeitä 1,5 viikkoa 10/10 kirjan mukaan ja olo tuntuu kiinteämmältä.
    Mitat eivät ole muuttuneet enkä vaakaa omista. Ruokahalu on kasvanut vaikka eikö sen pitäisi olla juuri päinvastoin?!
    Vatsalihakset näkyvät paremmin ja peppukin tuntuu vähän nousseen, tosin täytettä ei minun ahterissa oikein ole. Nahkat noussu ylemmäksi :D Seksikästä eikö totta :D

    Olipas mukava löytää tämä ketju. Toivottavasti ketju pysyy elossa!
     
  11. Reideton Vierailija


    Olen vain vilkaissut sitä "Aamuin illoin", mutta tutustuttuani "Callanetics Extra: Ihannevartalo 30 päivässä" kirjaan ennen sitä niin en innostunut lukemaan syvemmälle. Ennemmin suosittelen etsimään tuota punakantista "Ihannevartalo..." kirjaa, koska siinä on samat liikkeet mutta selkeämmät kuvat+toistot. Siinä voi myös valita täsmäohjelman sen mukaan tahtooko keskittyä esim. reisiin vai vatsaan. Venytykset on erikseen mainittu myös :)
     
  12. __123__ Vierailija

    Ostin Philipsin Cellesse laitteen, joten nyt saa sellu sillä ja Callalla kyytiä!! :)
     
  13. miss bubbles Vierailija

    Vasta pari päivää sitten löysin tämän keskustelun, ja vaikka en ollut callineticsista ennen kuullutkaan, niin lainasin jo kirjastosta Ihannevartalo 30 pv:ssä ja Selkäjumppa -kirjat. :) Samantien niitä myös kokeilin. Tein 1. tason ohjelman Ihannevartalosta ja selkäkirjasta joitakin sisäreisi-, hartia- ja niskaliikkeitä, mutta en kokenut mitään poikkeuksellista. Polvet vaan sain poksumaan.

    Ihmetyttää noiden liikkeiden määrä. Ihannevartalokirjassa niitä tuntuu olevan aika vähän, mutta kai siihen on valittu vain liikkeet, jotka vaikuttaa niihin yleisimpiin vartalon "ongelmakohtiin". Ohjeet ovat pääasiassa ymmärrettäviä, mutta joissakin liikkeissä on mielestäni ilmaistu aika epäselvästi ne toistot/kesto.

    Selkäjumpassa taas on kasapäin liikkeitä, mutta vähän epäselväksi jäi, mihin tarkoitukseen mitäkin liikettä tehdään. Liikkeitä kun ei ole erityisemmin jaoteltu, eikä kirjassa ole mitään valmiita ohjelmia. Sieltä sitten aika randomina niitä liikkeitä poimin. Silmään ei myöskään sattunut yhtään selkää v a h v i s t a v a a liikettä (vai vahvistaako ne selkävenytykset?), vatsalihasliikkeitä kylläkin.

    No kokeilu kuitenkin jatkuu. :)
     
  14. Ryhdikäs Vierailija

    Se 'Kymmenen vuotta nuoremmaksi kymmenessä tunnissa...'vai mikä se nyt onkaan on mielestäni selkein niistä. Sinä on yksi tunnin ohjelma ( alkuun siihen meni itselläni parikin tuntia...) ja sitten vartin ylläpito-versio samasta.

    Ryhti paranee heti, tulokset alkoivat näkyäkin sitten jo parissa viikossa.
    Tulokset riippuu ihan siitä miten ahkerasti jumppaa
     
  15. cellunticks Vierailija

  16. simpsakka Vierailija

    Ole oikeassa. Tulokset näkyvät jos liikkeet yrittää tehdä mahdollisimman tarkkaan ohjeiden mukaan & tekee ohjelman vähintään kolme kertaa viikossa. Työläs, mutta tehokas. Kirjan avulla olen opetellut tekemään liikkeet perusteellisen hyvin.
     
  17. innostunt Vierailija

    Törmäsin eilen kirppiksellä tuohon 10 tunnissa... -kirjaan ja ostin sen. Illalla luin sen läpi. Vaikuttaa ihmeelliseltä! Varsinkin tämän keskustelun viestit tuntuvat rohkaisevilta. (Omien vanhempieni mielestä koko kirja vaikuttaa huijaukselta...) Ajattelin kirjoittaa tämän viestin loppuun ja ruveta jumppaamaan heti! Sitä kysyisin, että tuon kirjan alkusanoissa neuvottiin juttelemaan lääkärin kanssa jumppaamisen aloittamisesta. Onko se oikeastii tarpeellista/ onko joku teistä käynyt lääkärillä? Ja sitten vielä ihmettelisin tuota verryttelyn ensimmäistä liikettä, että missä kannattaisi roikkua, kun kotoa ei puolapuita löydy? Kirjassa neuvottiin roikkumaan ovessa, mutta pelkään että saranat pettää...
     
  18. tanssija-calla Vierailija

    Hei vain! Minäkin liityn uutena mukaan. Kuulin Callaneticsistä toukokuussa ja lainasin kirjastosta Callanetics aamuin illoin- kirjan. Olen tykännyt todella paljon. Olen pienikokoinen 165/52 ja tanssin viikossa noin 4 tuntia. Kuitenkin Callaneticsin tulokset näkyvät vartalossa nopeasti ja tukevat tanssillisuutta paljon. Lisäksi ainainen selkäkipuni on helpottanut. Pidin hieman yli viikon tauon Callasta kesäloman vuoksi ja heti huomasin selkäkipuni pahentuneen. Eli ei muuta kuin kirja käteen taas. =) Hyvää kesää kaikille Callastajille!
     
  19. Violette Vierailija

    Hei!
    Minäkin löysin Callaneticsin hiljattain Iskuryhmä-blogin kautta. Kirjoittaja hehkutti sitä, että Callanetics tuottaa ihan oikeasti tuloksia nopeasti. Lisäksi luin tätä ketjua, ja tulin entistä vakuttuneemmaksi siitä, ettei kyseessä ole mikään hömppäjumppa. Olen nimittäin melko skeptinen kaikkien noiden terveys- ja laihdutusohjelmien suhteen.

    Lainasin 30 päivää -kirjan kirjastosta ja kokeilin harjoituksia ensimmäisen kerran eilen. Venytykset menivät hyvin, koska olen harrastanut joogaa pitkään. Myös lonkkaliikkeet sujuivat, koska vatsatanssia on tullut harrastettua. Sen sijaan pakaraliikkeet olivat todella vaikeita, mutta en luovuttanut :) Kirjassakin lupaillaan, että kyllä ne alkavat onnistua, kun yrittää vain. Ja avaa ja sulje -liikkeestä ei tullut yhtään mitään, heilutin vain jalkoja pitkin lattiaa ja yritin epätoivoisesti nostaa niitä ilmaan :) Saatan kyllä kuvitella, mutta minusta tuntuu hieman erilaiselta jo ensimmäisen kerran jälkeen. Olo on ryhdikkäämpi ja napakampi. Ihmettelen, etteivät lihakseni ole yhtään enempää kipeät, koska pistin kaiken likoon. Huusin vatsalihasliikkeiden aikana, kun ne tuntuivat niin paljon. Miehellä oli hauskaa :D

    Minäkin päätin ottaa itsestäni ennen ja jälkeen -kuvia, jotta voin seurata edistymistäni. Toivottavasti alkaa toimia :)

    Oletteko muuten huomanneet, että Youtubessa on paljon videoita Callanetics-harjoituksista? Hakusanaksi vain "callanetics" ja niitähän löytyy. DVD:n ostaminenkaan ei siis ole pakollista :)
     
  20. kuuminna Vierailija

    juuri laitoin tilaukseen antikvariantista tästä viestiketjusta innostuneena tuon 10 kirjan.. jatkakaa ihmeessä kirjoittamista, jaksaa sitten itsekin kun lukee miten muut onnistuu! =)
     
  21. pimatsu Vierailija

    Hei!

    Itse olen käynyt callanetics-tunneilla meidän "opistolla". Siellä ohjaaja korjasi liikkeitä kun ihan väkisinkin meinasi mennä miten sattuu vaikka omasta mielestä liike oli ihan oikein. Kannattaa tehdä peilin edessä jumppa jos mahdollista niin näkee onko liike sinnepäinkään kun pitää. Kirjasta niitä liikkeitä on minun mielestä ihan mahdoton käsittää oikein. Kannattaa tosiaan hommata esim. video avuksi.
    Itse kävin "opistolla" tunneilla monta vuotta ja tykkäsin todella pajon, aina odotti tunteja kun kuuta nousevaa. Nyt ikävä kyllä oma selkäsairauteni on mennyt niin pahaksi etten enää pysty callanetics-liikkeitä kaikkia tekemään. Olen siirtynyt pilatekseen. Se on astetta rauhallisempaa ja siitä aste vielä rauhallisemmaksi on jooga. Näin minun mielestä.
    Kaikki liike on hyvästä!
     
  22. celluntiks Vierailija

    Hei Callaajat. Kuinka monta kertaa viikossa teette Calla-jumpan. Itse olen ajoittain tehnyt sen joka toinen päivä, mutta nyt mietin, että riittäisikö pari kertaa viikossa?
     
  23. H4nski Vierailija

    Mulla on toi ihanne vartalo 30 päivässä. Aloitin viime kesänä ja sitten sairastelin koko talven enkä jaksanut liikkua ja huomasi kuinka reidet paisui ja nyt taas kun on aloittanut on alkanut kutistumaan :D Callaan n. joka toinen päivä tai vähintään 3 x viikossa

    Mulla on ongelmana jännitysniska ja liikkeitä tehdessä tulee aina pientä jännitystä. Joten niska tulee aika kipeäksiä.. Onko teillä mitään vinkkejä tähän?
     
  24. H4nski Vierailija

    Niin näitäkö on myös DVD:llä? Mistä sellaisia saa? O_O googlella tähän asti oon löytäny vain kirjoja...
     
  25. kuuminna Vierailija

    Nyt on kokeiltu ekaa kertaa 10 kirjaa! hiukan sai tavata että tajusi miten osa liikkeistä tehdään, mutta kyllä tuntuu ainakin jokapuolella että jotakin on tehty! =) edellinen kirjoittaja kun sanoo että tulee niskat kipeäksi, niin itsellä taas todella rentoutui aina jumissa olevat niskat ja yläselkä tuntuu muutenkin "väljemmältä" =)
     

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti