Hae Anna.fi-sivustolta

Callanetics

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä Innostunut taas, 13.09.2005.

1. vanessa Vierailija

Kaksi kertaa tehty netistä löytyvän ohjeen mukaan (ilmeisesti se 30 päivässä..-ohje) ja kyllä tuntuu! Aluksi ei tuntunut missään ja mietin että tästäkö nyt sitten on hyötyä, mutta kyllä aamulla tuntui lihaksissa että on tehty. Kaikki liikkeet jaksoin tehdä ja oli yksinkertaisempia kuin luulin. :) 10-10-kirja tulossa postissa, en malta odottaa että pääsen sitä tekemään!

2. M4ri4nne Vierailija

Moi kaikille!

Mukavaa, että netistä löytyy muitakin callanetics-harrastajia :) Hankin Ihannevartalo 30 päivässä -kirjan vajaa kolme viikkoa sitten. Olen harjoitellut kirjan ohjeilla nyt 12 kertaa. Mitoissani ei ole tapahtunut ainakaan vielä muutoksia, mutta vatsani näyttäisi litistyneen ja takapuoleni kohonneen :) Voin ilmoitella jatkossa projektini etenemisestä.

Tässä vielä joitakin huomioitani eri Callanetics-liikkeistä.

- Vatsalihasliikkeet ovat todella rankkoja! Aluksi vaivaiset 25 toistoa tuntuivat niin tuskalta, että ne oli pakko jakaa osiin. Vatsalihakseni ovat kuitenkin kehittyneet hyvää tahtia, ja pystyn jo tekemään vaaditun toistomäärän (viimeksi 70) ilman lepotaukoja. Minullakin on muuten ongelmana niskan kipeytyminen vatsalihasliikkeitä tehdessä :(

- Koukista ja koonna- sekä Plié ja tasapaino -nimiset liikkeet, joiden pitäisi tehota sääriin ja reisien sisäpuoleen, eivät tunnu minulla missään (tai tuntuvat välillä kipuna polvissa, mikä ei liene liikkeiden tarkoitus...). Ehkä se on merkki siitä, että sisäreiteni ovat jo valmiiksi vahvat :)

- Pakaraliikkeet tuntuvat mielestäni suhteellisen siedettäviltä, minkä vuoksi olen tehnyt niitä alusta asti täydet 100 toistoa.

3. cellunticks Vierailija

Minulla oli vanha vhs-nauha 10 vuotta nuoremmaksi. Se siitä sitten oli jo niin kulunut, että tilasin uuden Jenkeistä. Kaikki toimi ihan hyvin. Tuli viikossa postilaatikkoon.
    Maksoin sen siinä samalla kuin tilasinkin. Mahdollisuus tilata muitakin Calla-dvd´tä.
    Osoite on:
    Amazon.com: Online Shopping for Electronics, Apparel, Computers, Books, DVDs & more

Tuolla hieman ylempänä olen tämän jo laittanut, mutta tässäpä vielä kerran.

4. ninnuli Vierailija

Heippa! Olen 13-vuotias ja haluaisin ylimääräisen painoni pois, en ole tämmöinen tavallinen "iik mulla on kaks kiloo liikaa.." -teini.. vaan oikeasti yritän saada pois 25 kiloa, jotta pääsen tämänikäisen normaalipainoon.. suvussamme on paljon sydän ja verisuonitauteja ja kaikenlaiset verenpaine ja verensokeri jutut ovat päin mäntyä, en kuitenkaan halua joutua samaan tilanteeseen kuin muut sukulaiseni, haluan katkaista nämä jutut tähän.. puhuin kouluterveydenhoitajan kanssa ja hän varasi ajan ravintoterapeutille jotta ruokavalioni muutetaan terveelliseksi. Satuin lukemaan kauneus ja terveys-lehdestä callaneticsistä tai siis sen nimen, ja katsoin mikä se on, kiinnostuin ja luulen löytäneeni vihdoin oman liikuntalajini, kipaisin heti hakemassa kirjastosta kirjan, mutta monessa liikkeessä käytetään tankoa ja tehdään verryttelyssä se roikkumisjuttu, miten te olette ne suorittaneet? Haluaisin myös jonnekkin kotikunnallani callanetics jumpan, olisin mukavampaa ammattilaisen kanssa ja ehkä nämä tangot ym. löytyisi paremmin sieltä.. tulin vain pyytämään aloitteluneuvoja jos jollain olisi antaa? Ja kysymään että kuinka nopeasti olette huomanneet tuloksia ja onko pudotustavoitteenne ollut suuri? Älkää antako ikäni haitata! Ystävällisin terveisin: nuori aloittelija :)

5. ninnuli Vierailija

Heippa! Olen 13-vuotias ja haluaisin ylimääräisen painoni pois, en ole tämmöinen tavallinen "iik mulla on kaks kiloo liikaa.." -teini.. vaan oikeasti yritän saada pois 25 kiloa, jotta pääsen tämänikäisen normaalipainoon.. suvussamme on paljon sydän ja verisuonitauteja ja kaikenlaiset verenpaine ja verensokeri jutut ovat päin mäntyä, en kuitenkaan halua joutua samaan tilanteeseen kuin muut sukulaiseni, haluan katkaista nämä jutut tähän.. puhuin kouluterveydenhoitajan kanssa ja hän varasi ajan ravintoterapeutille jotta ruokavalioni muutetaan terveelliseksi. Satuin lukemaan kauneus ja terveys-lehdestä callaneticsistä tai siis sen nimen, ja katsoin mikä se on, kiinnostuin ja luulen löytäneeni vihdoin oman liikuntalajini, kipaisin heti hakemassa kirjastosta kirjan, mutta monessa liikkeessä käytetään tankoa ja tehdään verryttelyssä se roikkumisjuttu, miten te olette ne suorittaneet? Haluaisin myös jonnekkin kotikunnallani callanetics jumpan, olisin mukavampaa ammattilaisen kanssa ja ehkä nämä tangot ym. löytyisi paremmin sieltä.. tulin vain pyytämään aloitteluneuvoja jos jollain olisi antaa? Ja kysymään että kuinka nopeasti olette huomanneet tuloksia ja onko pudotustavoitteenne ollut suuri? Niin ja pahoittelen etten jaksanut lukea koko ketjua, vain pari sivua tutkailin...
    Älkää antako ikäni haitata! Ystävällisin terveisin: nuori aloittelija :)

6. Uusi yritys Vierailija

Moi!

Tein kesällä 30-päivää ohjelmaa ja se todella toimi! Kirja oli hyvä aloittelijalle, sillä 100 toistoa ei olisi alussa lähtenyt millään.. Myös liikkeet oppi helposti kun ne vaikeutuivat vähän kerrallaan.. :) Tulokset olivat aivan mahtavia!
    Kun kirja loppui, loppui myös Callaneticsin harrastaminen ja mahamakkarat ovat tehneet jo paluun... Harmittaa, sillä kesällä olin kerrankin tyytyväinen vartalooni ja ajattelin, etten enää koskaan päästä itseäni niin huonoon kuntoon kuin olin....

Nyt päätin ottaa itseäni uudelleen niskasta kiinni, sillä haluan olla tyytyväinen itseeni enkä kulkea häpeillen vartaloani.. Halun myös tuntea oloni energisemmäksi ja kaikin puolin paremmaksi, kuten kesällä Callaneticsin ansiosta tunsin.
    Lainasin kirjastosta Aamuin illoin kirjan, sillä ajattelin, että 30 päivää kirjan jälkeen aamuin illoin ohjelma ei enää tuntuisi niin rankalta :) Aloitin ohjelman tänäaamuna ja sain sen tehtyä hyvin :) Nyt vain toivotaan, että innostus ei hiivu ja tuloksia syntyy!

Onnea muillekin Callaneticsiin hurahtaneille, toivottavasti tuloksia näkyy meillä kaikilla! :)

7. tyttö Vierailija

8. minä Vierailija

Yleensä siellä sanotaan tangon tilalle jokin kotoa löytyvä asia.. Jos tanko on tarkoitettu vain antamaan tukea, voit ottaa kiinni mistä vain sopivan korkeasta, tukevasta asiasta, kuten kirjahyllystä tai sohvasta :)
    Tuloksia näkyi nopeasti, mutta pudotustavoitteeni ei ollut kovin suuri.
    Onnea matkaan, toivottavasti onnistut tavoitteessasi! :)

9. jenzba Vierailija

Niin paljon innostuin kommenteistanne, että pakko on huomenna lähteä kirjastoon ettimään kyseistä kirjaa ! Harrastan zumbaa ja kuntosalia molempia sen 2x viikossa ja toivon että jos vielä tämän ohjelman saisi mahdutettua päivärytmiin niin saisi tuloksia. Minulla on tavoitteena päästä normaalipainon rajojen sisäpuolelle ennen 18-vuotis syntymäpäivääni eli ensi kesään olisi aikaa ja tiputettavaa sellainen 15kg... pelottavaa. Mutta tiedän, että pystyn siihen kun otan vaan kunnon kurin asioihin. Viime talvena onnistuin karistamaan 10kg painostani. Joten toivotaan, että tämä callanetics oikeasti toimii, tai siis että saan niitä haluamiani näkyviä tuloksia! Tuskin tekään tänne olette aivan palturia kirjoitelleet.

Toinen innoittajani on reilun kuukauden päässä oleva lomareissu! olisi kiva jos olisi hiukan sutjakammassa kunnossa sielä! :)

Tsemppiä kaikille <3

10. Minttu Vierailija

Lueskelin tätä viestiketjua tänään aikamoisella innolla : )

Aloitinkin siis Callaamisen tänään. Kuntamme kirjastosta en itselleni
    yhtäkään Callanetics kirjaa saanut lainattua, sillä KAIKKI ovat lainassa!

Mutta löysinpä mainion linkin Aamuin&Illoin videoon, jonka avulla
    on helppo aloittaa tämä jumppailu.

AM Callanetics (Callan Pinckney) (26 min) (Fitness) ? ?? ??????.?????

jumppaamisen iloa kaikille!

11. vannoutunut Vierailija

Kiitos tästä videolinkistä !

Callasin silloin alkuun laihdutuskuurin ohessa tuntikausia päivässä, oli tehokasta. Ihan uskomaton muutos parissa kuukaudessa. Tosiaankin kuin olisi laihtunut kaksinkertaisen määrän kiloja.

No, tottakai se sitten harveni. Nykyisin teen sen '10 v nuoremmaksi... ' tunnin ohjelman kerran viikossa ( vieläkin siihen menee minulla se 1½ tuntia- käy kuitenkin jo ihan meditaatiosta ).

Ja aina kun tänne tulee uusia kommentteja intoilen taas eteenpäin, ja teen yhden exstra tunnin.

Se muutos oli niin hieno silloin heti alkuun. Nykyisin kun antaa itselleen sen tunnin viikossa on aina kuin uudelleen syntynyt. Sitä sitten innostuu lisää kun joku muukin on hoksannut saman ?

12. Minttu Vierailija

Mahtavaa kuulla, että Callanetics on tuottanut tuloksia! Mikään ei ole sen palkitsevampaa kuin huomata, että kuukausien "raatamisen" jälkeen oma keho miellyttää aivan uudella tavalla :)

Aloin tuossa n. kuukausi sitten huomata, että eipä taida tämän tytön keskivartalon lihaksisto olla mitään vahvinta tekoa. Kuitenkaan kuntosaliharjoittelu ei ole se mun juttuni, joten tämmöinen jumppaaminen kuulosti enemmänkin mulle sopivalta. Ja pakko sanoa, että tehtyäni tuota Aamuin&Illoin ohjelmaa useampana päivänä peräkkäin, on jo nyt vyötäröni kaventunut. Housut istuvat paremmin, ja "pömppömassu" on pienentynyt. Se jos mikä kannustaa jatkamaan.

Tsemppiä jumppaajille! Päihitetään jenkkakahvat ja pömppömassut! :)

13. callankyselijä Vierailija

Teetkö/ teettekö muut siis tuosta videolinkistä löytyvää n. 26 min. jumppaohjelmaa joka aamu JA ilta? Vai muutaman kerran viikossa? Miten saisin hyvät tulokset tuon videolinkin ohjeilla, minulla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta tehdä sitä jokainen aamu ja ilta joka päivä viikossa.... :(

14. plop Vierailija

heippa callaajat!:)

tein callaneticsia pari vuotta sitten yhtenä kesälomana säännöllisesti n. 4 kertaa viikossa tunnin ohjelman. Olin tyytyväinen tuloksiin esim. vatsan seudulla, koska niihin liikkeisiin jaksoin parhaiten keskittyä. reidet ja takapuoli oli kuitenkin pettymys kun en niitä liikkeitä saanut kunnolla tuntumaan. nyt olen innostunut taas harjoittelemaan ja ajattelin kirjastosta lainata ihannevartalo 30 päivässä kirjan jos vaikka kirjan vaihto virkistäisi.

15. Uusi yritys part 2 Vierailija

Moi!

Vieläkö täältä löytää callaajia? Kirjoitin tänne viime syksynä uudesta yrityksestä ja jossain vaiheessa innostus lopahti jälleen.. Talven aikana lihoin ja paljon ja nyt kesällä ahdistun ulkonäöstäni.. Olen tällä hetkellä 164cm/63kg ja mitat ovat seuraavat:
    Vyötärö 75 cm, navan kohdalta 86cm ja siitä navan alapuolelta 91cm :/ Reidet 54,5 ja peppu 100cm.. Tuntuu pahalta, koska en ole koskaan ollun näin isokokoinen :(
    Mutta nyt olen siis tehnyt kaks päivää tuota 30 päivän ohjelmaa ja mittailen jossain vaiheessa jospa nuo mitat vähän pienenisivät.. Kerron tänne jos vaikka kiinnostuneita löytyy :)

16. ent.callaaja Vierailija

Minusta olet nyt ihan perfekt. Mutta Callanetics on todella hyvä, ja kiinteyttää kauniisti joka paikkaa, myös antaa kropalle joustavan ja kevyen tunteen. Mutta niin mahdottoman työläs ohjelma, jos meinaa tehdä kaikki ihan ohjeiden mukaisesti, ja onhan se tehtävä, muutenhan siitä ei paljon hyötyä ole. Itse callasin useita vuosia, mutta sitten kyllästyin, keksin muita kuntoilumuotoja. Mutta kirja ja kasetti ovat ed. tallella. Ehkä jonain päivänä....

17. Uusi yritys part 2 Vierailija

Eka vaihe on nyt 30päivän ohjelmasta takana, mitoissa ei oo tapahtunu vielä mitään muutosta.. Vähän ehkä petyin, kun vuosi sitten jo ekan vaiheen jälkeen oli senttejä kadonnut.. Mutta toisaalta nyt juhannuksen aikana on tullut herkuteltua, niin eihän se callanetics mikään niin ihmejumppa ole, että mässäilystä huolimatta huimasti kiinteytyisi :D
    Mutta jatkamaan kakkosvaiheeseen, ehkä ne sentit vielä häviää..

18. Uusi yritys part 2 Vierailija

Sitten oon perfekt kun pystyy pitää farkkuja ilman sitä ihanaa makkaraa farkkujen päällä :D

19. Pink Panther Vierailija

Kaivelempa vuosia vanhaa ketjua, koska tämä kuullostaa vähän liian hyvältä ollakseen totta ;).

No olipa tai ei, niin juhannukseen mennessä pitäisi saada mahaa vähän pienemmäksi, koska tiedossa on etelänmatka. Eli semmosen 6 viikkoa ois nyt peliaikaa. Lähtötasona pari kertaa viikossa 40 minuutin kävelylenkki eli ei lainkaan mitään voimaa tai lihaksia lisäävää liikuntaa.

Pituutta on 170 cm ja painoa 69 kiloa, ikää 40 vuotta, joten ei mikään tyttönen enää. Ylipainoinen en siis ole, enkä aio muutella syömisiäni yhtään, sillä syön jo terveellistä perusruokaa. Mulle on oikeastaan ihan sama mitä painan, toimistotyöläisenä alkaa kuitenkin selvästi tarvitsemaan jo muutakin kuin pelkkää kävelylenkkiä, että pysyy kunnossa; ensimmäiset niskasäryt alkaa jo muistuttaa itsestään.
    Lähtömitat:
    VY 75 cm
    RY 99 cm
    lantio 95 cm
    reisi paksuimmasta kohdasta 57 cm.

Liikuntaohjelmieni pahin vihollinen on mentaalipuoli eli motivaation säilyttäminen. Alussa innostun, kolme viikkoa jaksan ja sitten se on siinä... Ehkä tätä pitää alkaa ajatella eri tavalla ja miettiä mitä minä tästä elämästä ja sen muutoksesta haluan? Salaisissa unemissani haluaisin olla voimakas ja notkea kuin kissa, pantteri, oikea puuma (olen onnellisesti ja uskollisesti naimisissa, että ei "sellainen" puuma ;)). Puumaksi taas ei varmaankaan tulla sohvalla löhöämällä, vaan sen eteen pitää tehdä töitä. Kissat tekee töitä hitaasti, kärsivällisesi ja omaan tahtiinsa, siksi tuo video jotenkin vakuutti minut. ;)

Jos pystyisin pitämään tuon em. linkin "Callan 10 in 10" jumpan itselleni pari kertaa viikossa, saattaisi motivaatio pysyä hyvänä vielä juhannuksen jälkeenkin. Ylläpidoksi ajattelin tuota saman nettisivun 26 minuutin AM-jumppaa pari kertaa viikossa. Puoli tuntia on oikein hyvä jumpan pituus näin laiskalle ihmiselle. ;)

Sellainen on siis suunnitelma. Mielelläni menisin johonkin ryhmään sosiaalisen tsemppauksen piiriin, mutta sellaista ei täällä peräkylässä ole. Jos joku innostuu lähtemään mukaan, niin tsempataan toisiamme tällä palstalla. :)

20. Hyvä se on Vierailija

Vyötärönmittasi on pituuteen ja ikäänkin nähden hoikka. Mutta sitä ylimääräistä voi silti olla alavatsan seudulla.
    Tämä voimisteluohjelma ehdottomasti hyvä, mutta rankka, jos kaikki sarjat tekee ohjeiden mukaisesti. Kuusi viikkoa on aika lyhyt aika, mutta jos jaksat tehdä 3-4 kertaa viikossa kaikki sarjat ja lenkkeilyä päälle, niin varmasti kiintetymistä taphtuu huomattavasti.
    Olen tämän kokenut ja kirjakin on minulla olemassa. Tänä talvena mm. harrastanut muun liikunnan ohella. Mutta työläs se on. Minullakin menee koko ohjelman läpiviemiseen n.1.15h, vaikka muistan sarjat ulkoa ja osaan ne tehdä oikeaoppisesti.
    Ota huomioon, että kaikille ei tämä ohjelma sovi. esim. nivelvammojen tai muiden vaivojen vuoksi. Kirjassa kehotetaankin neuvottelemaan ensin lääkärin kanssa jos on jotain ongelmia.
    Minulle on sopinut ja parempaa jumppaohjelmaa en tiedäkkään.

21. Pink Panther Vierailija

^Kiitos tsempistä, se tulee tarpeeseen :).

Eka callanetics-tunti takana, en jaksanu kyllä tehä noita pakaraliikkeitä kuin 75 / puoli, sitte loppui vaan paukut eikä jalka liikkunut enää. Ja oikean lihaksen etsimiseen meni kyllä aikaa. Ja vatsat huutaa hoosiannaa! Nyt en enää ihmettele, jos tällä tosiaan tulee nopeita tuloksia, se näyttää helpommalta kuin mitä tosiasiassa on! Ihania nuo pitkät venyttelyt, tykkään!

Kun tulin aiemmin äsken kävelylenkiltä, kroppa oli jäykkä kuin pölkky, nyt on hassun ilmava tunne pyllystössä, tuntuu että jalat lentää kun kävelee :0. Tuntuu siltä että tää ois niin mun juttu, niska tykkää! :)

22. Hyvä se on Vierailija

Hieno juttu, älä anna periksi vaikka tuntuisi kuinka työläältä. Huomaat kyllä muutaman viikon kuluttua, että kävelykin tuntuu todella joustavalta ja mukavalta. Itsekkin tykkään niistä venyttelyistä. Vatsalihasliikkeiden teko siinä onkin se haastavin osuus, mutta kyllä kannattaa. Ei ole nokonuukaa jos aluksi ei kaikki mene ihan ohjeiden mukaisesti, mutta opit kyllä nopeasti.
    Teen tämän voimisteluohjelman usein lenkin jälkeen, siinä saa samalla ne venyttelytkin. Mutta jokainen itse tietää jaksaako. Täytyy kuunnella kroppaansa, ettei mene liian rankaksi.
    Alussa voi tehdä ohjelman vaikka joka toinen päivä tai milloin se tuntuu parhaimmalta, kunhan tekee sen 3-4 kertaa viikossa.
    Tsemppiä jatkoon...

23. Pink Panther Vierailija

Toinen jumppakerta videon ohjastamana fyysistä ahkerointia takana ja aika tarkkaan tunti tässä vierähtää. :) Lopetettua tuntuu siltä, että voisi jatkaa vielä pidempäänkin, vaikka alussa tuntuu, että tunti on hirmu pitkä aika. Mutta suhteessa pari-kolme tuntia viikossa on kuitenkin tosi vähän. Alli-liikkeet on ilmeisesti aika tehokkaita, kun tänä aamunakin oli vielä edelliseltä kerralta kipeät käsivarret! Pakaratkaan ei olleet niin kipeät. :)

Katsoin toiseltakin venäläissivustolta tätä samaa 10 in 10-ohjelmaa ja siinä on pakaraliikkeet myös polvillaan tehtynä. Yritin, mutta polvet on mulla niin arka paikka, että en taida niitä riskeerata, toisesta polvesta kuuluu rutinaa kun painaa sivusta... Nyt lantion pyöritykset ja nostot siinä lopussa on hiinä ja hiinä, että antaako polvet myöten tehdä niitä.
    Mutta ehkä voisin myöhemmin lihasten vahvistuessa lisätä toistoja istualtaan tehtyyn pakaraliikkeeseen, niin että kumpikin puoli saa 400 toistoa. Nyt 2*100 menee juuri ja juuri, kun jakaa ne kahteen 50 toiston pätkään jalka koukussa ja sitten suorana. Pyllyssä on nyt sellainen tunne, että huomenna on muutes kipeä!

Toisessa venäläisvideossa oli nimittäin nuo pakaraliikkeet jaettu siten, että tehtiin ensin 50 kummallakin pakaralla ja sitten toiset 50 siinä lattialla istuvassa asennossa. Helpotti huomattavasti urakkaa. Vaikeinta on pitää lantio eteen ja alas suunnattuna, helposti ottaa tuo vahvempi reisilihas homman hoitaakseen, jos ei pidä asennosta huolta.

Saman "jaon" teen myös vatsalihaksissa, toinen jalka ylhäällä tehtävässä liikkeessä jaan 100 toistoa kahteen osaan ja teen siis oikeasti 4*50, kunnes lihakset vahvistuu. Toinen jalka lepää kun toinen tekee töitä ja vatsalihakset saa pienen breikin, mutta treeniaika pysyy silti hanskassa.

Keskiselän ja niskan kipeä möykky alkaa pikkuhiljaa hävitä, jee! Olen ottanut tuon Callan alkulämmittelyn aamujumpaksi, siis kylkien, takareisien ja niskojen venyttelyt. Tuntuu hyvältä lähteä töihin tuon jälkeen, eikä aikaa mene kuin 10 minuuttia. Tarkoituksena ei ole siis kiinteytys vaan ihan toimistorotan lihashuolto. Tätä niskavenyttelyä teen myös töissä välijumppana. :)

Mulla on tosiaan ikäisekseni kapeahko vyötärö, johon olen tyytyväinen kun ei sen eteen ole tarvinnut mitään edes tehdä. Mutta heti vyötärön alapuolelta alkaa pömppömaha ja tähän etsin esteettistä ratkaisua tästä jumpasta ja saishan tuo pyllykin vähän pienempi olla ;) Toivottavasti auttaapi. :) Seuraava jumppa sitten maanantaina, nyt tuntuukin siltä, että jaksan varmaan tehdä tätä joka toinen päivä. Ensin ajattelin että pari kertaa viikossa riittää, mutta mä taidan olla innostunut!! :D

Ihanaa äitienpäivää kaikille Elleille! :)

24. Pink Panther Vierailija

Taitaa mennä yksinpuheluksi, mutta haitanneko tuo mittään. ;)
    Kolmas treeni takana, pakaraliikkeitä menee jo täysi sata/puoli yhteen kyytiin kun oikein yrittää. Ehkä ei vielä aivan puhtaasti ihan siellä lopussa, mutta yritys on hyvä. Aika nopeasti tuo voima lisääntyy ilmeisesti, ja notkeuskin :)

Niskasärkyjä ei enää ole, mikä on aivan mahtavaa! Reiden paksuimmasta kohdasta on lähtenyt -1cm, muissa mitoissa ei vielä muutoksia, syytä voi hakea vaikkapa eilisestä äitienpäiväkakusta. Mutta olo kuitenkin tuntuu hoikemmalta, joten sekin on ihan hyvä. ;)

25. Reideton Vierailija

Voi kun mukavaa löytää taas elossa oleva Callanetics-ketju!

Itse otan "callanetics-kuureja", yleensä näin ennen kesää. Vajaan viikon taas tehnyt pikaohjelmaa eli Callanetics Ekstra -kirjasta löytyvää 30 päivän ohjelmaa. Muutaman päivän jälkeen jo huomasi taas vyötärön kaventuneen. Ilmeisesti merkki siitä, että minun perusryhti on aika huono, korsettilihakset ei jaksa kannatella. Mutta iloitsen muutoksesta sitäkin enemmän :)

Minulla on tuokin kirja, jossa on tunnin ohjelma, mutta en ole saanut aikaiseksi sitä tehdä. Teen joka päivä Ekstra-kirjan mukaan n. 20 min. keskittyen vatsoihin. Vatsaliikkeet on kyllä uskomattoman tehokkaita siihen nähden, miltä ne kuvasta tai vierestä katsottuna näyttävät! Mukavinta on, että sellainen "tiivis olo" jää harjoituksen jälkeen vyötäröön. Kun illalla teen, niin vielä aamullakin tuntuu että olisi sellainen miellyttävä korsetti kiristettynä. Miellyttävä siis, ei tunnu tukalalta, vaan ryhdikkäältä... Sellainen olo, että voisi vaikka lähteä mieluusti uusia farkkuja sovittelemaan, vaikka yleensä vältän vaateostoksia :D

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri