Hae Anna.fi-sivustolta

Cambridge-kuuri alkoi

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä BlueCat, 21.11.2007.

1. BlueCat Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heippa,

suunnilleen kaikkea koittaneena, pitkän harkinnan jälkeen ja kaverini loistavia tuloksia vierestä seuranneena marssin maanantaina Cambridge-konsulentin luo ja hankin viikon keitot. Olen hyvin musta-valkoinen tyyppi, joten uskon, että tällainen radikaali kuuri sopii luonteelleni hyvin. Tavoitteena on 35kg pudotus, jossa aion päästä alkuun Cambridgellä.

Aloitin kuurin eilen, ja päällimmäinen tunne oli hämmästys: keitothan ovat _oikeasti_ hyviä! Hetkeäkään ei ole ollut nälkä (johtunee osittain yli 3 litran veden juomisesta) mutta kyllä keitot tuntuvat oikeasti pitävän ihan hyvin nälkää. Juu, tiedän, että eka päivä ei ole pahin vaan kuurin 3.-5. päivät.

Aamulla meinasin ällikästä lentää persuksilleni, vaaka näytti -2,5kg!!! Nesteitähän ne tietty on, mutta siitä huolimatta yllätys oli melkoinen. Enää 32,5kg tavoitteeseen ;)

Onko täällä muita Cambridge-kuurilaisia? Vaihdetaanko kuulumisia?

2. joo.. Vierailija

Ei ne nyt ihan nestettä vain ole, vaan vatsalaukku ja suoli on tyhjentynyt jos olet vetänyt vain nestemäistä ravintoa. Loppujen lopuksi on ihan sama syötkö jotain kallista kheimbrits keittoa vai edukasta normaaliruokaa, kun ravintoarvot ovat samat.

3. kiinnostunut. Vierailija

Hei voitko kertoa mitkä ovat kustannukset yhden kuukauden ajalta?

4. BlueCat Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    "Puhtaan kuurin" = 3 pussia keittoa/pv maksaa 55eur. Kuulostaa yhtäkkiä kalliilta, mutta muuhun ruokaan ei sitten rahaa menekään paitsi kivennäisveteen. Katso lisätietoa www.cambridgekuuri.com

Muuten, mun mentaliteetillä ei ole sama, syökö keittoa vai "normaalia" ruokaa - ongelma on annoskoko ja itsehillintä. Joo, kuulostaa hullulta että tässä itsehillintä pitäisi paremmin, mutta kuten kerroin, olen musta-valkoinen tapaus. ;)

Cambridgella mun on siis tarkoitus päästä painonpudotuksessa alkuun, jotta liikunnasta tulee mielekkäämpää (ja terveellisempää myös, nyt polvet huutaa apua jo kävelylenkillä). Vaihdan sopivampaan tai vaihtoehtoiseen kuuriin sitten, jos/kun keitot rupee tökkimään tai tavoite rupee olemaan lähempänä, mutta nyt mennään tällä.

5. kiinnostunut. Vierailija

Kalliiltahan tuo vaikuttaa, mutta olen sitä mieltä ettei kenenkään kannata alkaa viisastelemaan sinulle.
    Kokeilet nyt tuota, kuten sanioit, että pääset kunnolla alkuun ja liikuntakin alkaisi sujua.

Itse olen näitä tyypillisiä jojo laihduttajia..ollut "suuren" ikäni!
    Tiedän mistä puhut.
    Tosin muutamana viimevuonna painoni on pysynyt tasaisen ylhäällä, välillä jokunen kilo pois ja takaisin.
    Ei suuria liikahduksia, luovuin nimittäin kaikista ns.pikakuureista, ne eivät todellakaan enää sovi minulle(kohta 60v.)

Nyt olen sinnitellyt Acomplian avulla puolisen vuotta, kiloja pois n.11
    tasaiseen tahtiin lähes ilman liikuntaa.
    Olen aina välillä merkkaillut pv. pisteet, sehän tietenkin auttaa.

Olenkin mielissäni toisaalta ettei vauhti olekkaan tuon nopeampi, ehkä nahka pysyy vähän paremmin kuosissaan*

No tämä tästä, toivon sinulle onnistumista!

Minulla olisi normaalipainon ylärajoille kuutisen kiloa..kuulostaa vähältä, mutta minulle se ei ole sitä.
    Ja sittenhän se kamppailu vasta alkaa jos siihen pääsen..moiks!

6. BlueCat Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Neljäs päivä kuuria on menossa ja hyvältä tuntuu aina vain! Eilen illalla meinasi olla vähän nälkä mutta kävelylenkillä ja vedellä se meni ohi.

Huimat tulokset jatkuvat, 3päivää ja -3,5kg. *aaltoja!*

Tähän mennessä suurin haaste, viikonloppu, on nyt edessä. Fiilis on korkealla, joten eiköhän siitäkin selvitä. :)

7. Niin, onhan siellä kehossa huimasti nestettä ja suolen sisältöä. 3,5 kg tarkoittaisi 24 000 kcal vajetta, ja jos normaalin naisen kulutus on n. 2000 kcal, niin 3,5 kg rasvaa lähtisi laskennallisesti kolmessa päivässä vain olemalla kokonaan syömättä ja juoksemalla joka päivä maratonin.

8. ajatuksia. Vierailija

Loppujen lopuksi on ihan sama syötkö jotain kallista kheimbrits keittoa vai edukasta normaaliruokaa, kun ravintoarvot ovat samat.

-Ei se ole lainkaan sama asia! Kyseinen kuuri on erittäin niukkaenerginen dieetti kuten esim nutrilett. Siitä saa kaikki ravintoaineet ja vain muutama sata kaloria päivää kohden. Jos yrittää ruokavaliolla samaa, niin ei saa kaikkia ravintoaineita mitenkään tuolla energiamäärällä vaan tulee puutoksia ja laihtuu lähinnä lihaksista. Ruokavaliolla laihdutettaessa on syötävä 1200-1600 kaloria päivässä.

Entäpä hinta? Kuurin aikana ei syödä mitään muuta kuin niitä pusseja, joten voi tulla jopa säästöä ruokalaskuun. Tavallinen ruokakin maksaa helposti viikossa 70-80 euroa, jos ei ole erityisen säästeliäs. 6 päivän nutrilett dieetti esimerkiksi maksaa vain 39,80 e.

Jos ylipainoa on reippaasti kannattaa aloittaa tuollaisella kovalla dieetillä. Se on kuitenkin turvallinen koska sisältää kaikki ravintoaineet verrattuna johonkin kaaloisoppakuuriin. Tämän jälkeen kun vatsalaukkukin on kutistunut on helpompi jatkaa kevyellä ruokavaliolla. Itse laihutin nutraamalla 10 kg ja sen jälkeen jatkoin painonvartijoiden ohjelmalla pisteitä laskien. Kokonaispudotus nyt 16 kg.

jos normaalin naisen kulutus on n. 2000 kcal, niin 3,5 kg rasvaa lähtisi laskennallisesti kolmessa päivässä vain olemalla kokonaan syömättä ja juoksemalla joka päivä maratonin

Näin ei voi menetellä. Kaikki asiantuntijat kertovat ettei yli 1 kg podotusta enempää ei saa laihduttaa viikossa ruokavaliolla. Se on silloin lihaksista pois eikä rasvasta. Kyse on siis muustakin kuin matematiikasta :)

9. Niimpä, kuten jo sanottu, se suolen tyhjeneminen keiton syömisen johdosta, ja ylimääräisen nesteen poistuminen pudottaa nyt painoa aika helposti.. Minä en vain ymmärrä noita pikakuureja, joilla rahastetaan ihmisiä.

10. Jos on 35kg pudotettavaa niinkuin ap:llä, ei siinä liene kovin suurta riskiä lihaksilla lähteä.. kun niitä ei taida pahemmin olla olemassakaan :)

11. Raimunda Vierailija

Lihavilla ihmisillä on muuten yleensä vahvempi lihaksisto kuten myös luustokin kuin hoikilla. Joutuvat näes kannattelemaan raskaampaa taakkaa kuin hoikkien lihakset ja luut.

Muutenkin kritisoijille: kunnollinen startti laihdutuksessa saattaa innostaa laihtumaan lisää. Mukavat lukemat vaa'assa tekevät ihan erilaisen fiiliksen kuin paikallaan junnaava paino. Ap tietää takuulla, että alussa lähtee nestettä ja mikäpäs siinä, ei niitä ylimääräisiä nesteitäkään ole varmaan mukavaa kannatella.

Ison ylipainon karistamiseen tuollaiset keinot on tarkoitettu apukeinoksi eli juuri Ap:n kaltaisille laihduttajille.

12. jotain tolkkua Vierailija

Vaan kummallista on, että vaikka kuinka noita ihmepikakuureja ostetaan ja käytetään, kuurin jälkeen palataan hyvin pian entiseen kokoon. Kauheasti maksetaan kuureista, mutta suomalaiset vain lihovat entisestään.

Ei siis ole oikoteitä onneen. Muuta on turha väittää.

13. Nimenomaan. Kuurialoitus vie huomion pois siitä, että painossa pysyminen vaatii elämäntapojen muutosta. Kuurilla ollessa tuntuu, että painohan tippuu helposti ja sen jälkeen voikin palata entiseen. Toisin kuin jos rauhallisella ja pitkäjänteisellä elämäntapamuutoksella ja hitaalla painonlaskulla muutos ei ole raju ja mahdollisuudet painossa pysymiseen ovat huomattavasti paremmat. Jos on kiire laihtua, voi koko homman unohtaa. Tai sitten hyväksyy samalla sen, että paino tulee pian takaisin.

14. hupukeino Vierailija

Mutta jollainhan noiden kuurituotteiden myyjien ja valmistajienkin pitää elää; miksi eivät siten ottaisi helppoa rahaa höynäytettäviltä.

15. höhhöh Vierailija

Eli lihavan on syytä jatkossakin pistää rahansa suklaaseen ja sipseihin mieluummin kuin laihdutuksen apuvälineisiin. Näin olen ainakin omalta kohdaltani tämän sisäistänyt, koska kukaan ei koskaan ole minulle jäkättänyt siitä kuinka paljon rahaa kuluu herkkuihin. Vaan entäs kun aloitin laihduttamisen johon joudun vähän sijoittamaan rahaakin niin johan alkoi hirveä huuto ja möly...
    ap:lle tsemppiä, olen samantapaisella systeemillä että rankka pudotus alkuun ja sitten opetellaan syömään oikein. Omin voimin sitä oikein syömistä on kestänyt aina muutaman kuukauden, jonka jälkeen repsahdus -> kilot tulee kavereiden kanssa takaisin.

16. ei herkuttelija Vierailija

No elä huoli. Kun ensin pistät rahasi noihin laihdutustuotteisiin, jotka ihan oikeasti laihduttavat vain siksi, että niitä syödään niin vähän, lihot heti takaisin, kun lopetat kuurin. Etkä tällä kertaa tarvitse edes sipsejä ja limua.

Eikä pidä yleistää,että kaikki lihavat ostaisivat koppakaupalla kaikkea epäterveellistä. Onhan se todettu, että terveellisellä ruoallakin voi lihoa, jos sitä liikaa syö.

Hyvä, jos kuulut siihen lihaien joukkoon, joka on herkuilla itsenäs lihottanut, silloin keventyminenkinn huomattavasti helpompaa.

17. Hiiruska Vierailija

"Ei siis ole oikoteitä onneen. Muuta on turha väittää."

En tajua. Kun muutama ylipainoinen mamma ei ole pystynyt yhtään hillitsemään itseään, niin vedetään lokaan oman epäonnistumisen vuoksi koko kuuri. Vika ei ole ollut tiukassa dieetissä, vaan henkilössä jolla ei ole ollut itsekuria noudattaa a. dieettiä b. dieetin jälkeistä elämää.

Kai se on vain niin kova pala myöntää itse epäonnistuneensa. Vika ei voi olla koskaan itsessä, se on mäkkärissä joka myy lihottavaa ruokaa, karkkitehtaan johtajassa, kaupassa joka myy keksejä ja suklaata.. Mutta ei siinä omassa kädessä joka lappaa rasvaa ja sokeria kitusiin telkkaria katsellessa.

18. BlueCat Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Just just joo. Olinpa hölmö kun aloitin tämän ketjun. Tarkoitukseni oli paitsi kertoa muillekin miten tällä kuurilla pärjää, myös pitää omaa tsemppiä yllä sillä kun teen hankkeesta ns. julkisen.

Ja jos joku ei tajunnut, että Cambridgellä mun on tarkoitus _aloittaa_ painonpudotus, ei elää illuusiossa että syönpä viikon näitä ja pim, laidun sen 35kg ja se paino pysyy loppuiän. Ei, olen taistellut ylipainoa vastaan koko ikäni ja se jos joku opettaa realistiksi.

Vaan antaapa tämän foorumin olla, pidän päiväkirjaa tästä lähtien itsekseni. Joo, tässä maassa on oikeus sanoa mitä haluaa mutta onko tässä maassa myös velvollisuus saada toiset tuntemaan itsensä ääliöiksi näillä "nasevilla" kommenteilla??

By the way, en lopeta kirjoittamista siksi, että alistuin, vaan siksi, että äiti on aina opettanut että viisaampi vaikenee. Poistun nyt, moi.

19. RedDoggy Vierailija

Luulen, että uteliaisuuttasi palaat kuitekin tähän ketjuun :)

Siispä, kun nyt olet kuurin aloittanut, kerro ihmeessä väliaikatietoja. Vaikkapa kuukauden välein. Viesteistä päätellen kuvittelisin, että ketjulaisia kiinnostaa erityisesti aika kuurin jälkeen. Palaa siis astialle, saadaan ainakin yksi todellinen tarina tällekin palstalle.

20. Hilppu69 Vierailija

No jos niitä vastauksia haluatte , eli fiiliksiä kuurin jälkeen, niin tässä kerron omani :) vaikken tuo kyseinen aloittaja olekkaan --- kävin samaisen kuurin läpi vuosi sitten ja opettelin samalla ns oikeat ruokatottumukset ja innostuin todella liikunnasta, joka olikin helppoa kun painoa oli nopealla tahdilla pudonnut yli 20 kiloa. Eli kun painon sai alas oli liikuntakin kivaa ja eihän sitä halunnut enää palata takasin entisiin muhksisiin mittoihin- kilot ovat pysyneet poissa ja ensi kesän maratonille tähtään, joten itse ainakin olen iloinen että kuurin kävin läpi ja sain elämäni tältä osin hallintaan.

Tsemppiä kaikille - jokainen varmasti pudottaa painonsa omalla tavallaan ja niinhän se pitää mennäkin sillä yksi tapa sopii toiselle ja toinen toiselle :)

21. mamma 69 Vierailija

Niin se on, että joku voi jopa onnistua. Kuten minäkin. Karistin -28 kg. Neljän raskauden ja terveellisen, mutta määräältään isojen annosten myötä painoa kertyi vuosien kuluessa. Jokaista raskautta ennen olin edellistä painavampi ja se kilot kun alkavat kertyä, niin ei enää jaksa niin välittääkään neljän alle kouluikäisen kanssa. Kunhan selviää päivistä.

Kokeilin aluksi pv:n pisteitä, sitten maltillista "syö vähemmän kuin kulutat", mutta ei ottanut onnistuakseen kumpikaan. Sitten otin Nutriletit, ja kun alussa putosi nesteitä, suolensisältöjä ym pienen läskikikkareen lisäksi, niin olin taivaissa. Sain motivaatiota ja aloin ajatella, että minäkin voin onnistua. Siitä alkoi positiivinen kierre, johon liittyi liikunta ja annoskokojen tarkistus. Nutriletit jäivät kahden alkuviikon jälkeen, mutta sen sanon, että ilman niitä kanniskelisin kilojani vieläkin. Ei se laihtuminen ole ydinfysiikkaa jota vain harva hallitsee, vaan ongelma on siinä, että syöminen ei aina ole vain ravintotarpeen täyttämistä. Järjellä kaikki on niin helppoa ja yksinkertaista, mutta kun kyse on kuitenkin aivan jostakin muusta kuin järjestä tai jopa päättäväisyydestä tai laiskuudesta.

Jos joku ei onnistu, se ei suinkaan tarkoita, että kukaan ei voisi onnistua. Ja jos päämäärä saavutetaan, niin on aika sama mistä kukin motivaationsa tai keinonsa repii.

22. -10kg Vierailija

Koitetaan herättää ketju eloon ;)

Olin jo menossa xtravaganza kuurille kun ystäväni joka on sen läpikäynyt sanoi ettei kannata, koska on olemassa halvempikin vaihtoehto. Niin sitten päädyin Cambridgekuuriin.
    Olen N32, 160cm ja 66kg. Haluaisin laihtua sellaisen 10 kiloa jotta olisin tyytyväinen.
    Päätin ottaa räjähtävän lähdön että pääsen alkuun. Jatkan sitten perinteisin keinoin.
    Olen ajatellut olla puhtaalla keittokuurilla 2 viikkoa. Saas nähdä miten sujuu.
    Ensimmäinen päivä ei ollut helppo. Koko ajan nälkä, mielessä pyörii vain ruoka ja syöminen ja pääkin tuli kipeäksi. Sekään ei helpota että olen ruokakaupassa töissä. Ruokaa ymäpärillä ja tarjolla herkkuja vähän väliä.
    Toistaiseksi pysyn poissa puntarilta, tiedän että ne on nesteitä jotka nyt lähtee. Palataan siihen asiaan viikon lopulla.
    Viisastelijoilta ja vastarannankiiskeiltä en kaipaa kommenttia, niitähän tässä ketjussa on jo ihan riittämiin. Kerron oman kokemukseni, sillä varmasti on niitä jotka ovat siitä kiinnostuneita.

23. -10kg Vierailija

Kaksi päivää takana, tilanne -1,7kg. Toinen päivä oli ekaa vaikeampi, nälätti, huippas, pää oli kipeä. Sortumisia ei ole tapahtunut! Tästä lähtee kolmas päivä.
    Vedenjuonti (3l/pvä) on yllättävän vaikeaa. Normaalisti juon muutenkin liian vähän vettä, ja nyt kun sitä pitää juoda oikein urakalla ei tahdo päivän minini täyttyä.
    heippa

24. -10kg Vierailija

Neljä päivää takana. Tilanne on -2,1kg. Pääkipu on poistunut, onneksi. Johtui luultavasti kahvinjuonnin aiheuttamista vieroitusoireista. Nälän tunne vaivaa edelleen, mutta ei jatkuvasti. Lähinnä aamuisin ja jos aterioiden väli venähtää pitkäksi. Vettä olen oppinut juomaan riittävästi. Ihme homma, että mitä enemmän juo, sitä enemmän on jano.
    Ei kai sitä liikaa voi juoda.

Retkahduksia ei ole tapahtunut.

Näin unta seisovastapöydästä. oijoijoi

7,9 to go!

25. geenit ruokakorissa Vierailija

Siis täh?? viikossa 70-80 euroa YHDELTÄ hengeltä? Mitä sinä oikein syöt? Itselläni menee viikossa korkeintaan 20€ ruokaan, eikä edes aktiiviurheiluaikoina mennyt sen enempää. Ostonkoristani löytyy mm. broileria, maitoa, jogurttia, ruisleipää, juustoa, vihanneksia ja hedelmiä. Lautasmallin mukaan mennään. Tuolla 80€:lla ruokkisin 6 henkisen perheen viikon arkipäivien ajan (5 päivää).

Horoskooppimerkkien yhteensopivuus – testaa, ovatko tähdet rakkautenne puolella!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri