Hae Anna.fi-sivustolta

Cambridge-kuuri alkoi

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä BlueCat, 21.11.2007.

1. konsulentti Vierailija

Hienoa, että jaksat uudeleen yrittää. Saan minäkin valmentaja roposeni niistä pussituotteista. Nyt kun taas "onnistut", tulethan taas parin vuoden kuluttua takasin; väittävät, että minkä usempi pikakuuri takana, sen vaikeampaa kilojen pudotus on. Mutta meillä riittää hyviä aineita. Ja nälkäähän nyt kestää kuka tahansa. Syöpi sitten kuurin jälkeen taas paremmin.

2. Elämänikuntoon Vierailija

Hei, täällä camppaillaan kolmatta viikkoa, pudotusta noin 4 kg.. olen aiemminkin pudottanut painoa n. 90 kg-> 63kg.. tän hetkinen paino 75 ja lähtiessä 79.
    Pari vuotta pysyin hoikimmillani kunnes kilot pikkuhiljaa ja huomaamatta alkoivat taas nousta kun vanhat tavat palasivat ja elämänmuutokset nostivat painoa.

Nyt kuitenkin olen taas tässä ja tiedän millä ne lähtee.
    Mitään aikatavoitetta tai sen ihmeellisempää kilotavoitetta ei ole. Etenen päivä kerrallaan ilman kiirettä, tavoitteena nimenomaan muuttaa suhtautuminen ruokaan ja saada se selkäytimeen asti.

Kiva lukea muidenkin juttuja täältä ja saada lisätsemppiä. Tasolla 2 olen tällähetkellä.

3. konsulentti Vierailija

Ihanaa lukea onnistumistarinasi. Ei ole ollenkaan taatonta, että ensimmäisellä kerralla onnistuu paremmin ja painokin pysyy ruodussa pidempään. Minullakin on asiakkaita, jotka aloittavat ihan säännöllisesti uudelleen ohjelman ja pudottavat jonkun kilomäärän ja lihovat sitten taas takaisin ne kilot liki tuplasti.

Mutta sehän vain tietää minulle lisää tuloja. Kyllä täytyy myöntää, että ihminen, vallankin nainen, on itsevarma aloittaessaan laihduttamisen.

Mistähän se muuten johtuu, että ne kilot huomaamatta nousevat?????

4. vierailija Vierailija

???Lähes 7 kg kahdessa viikossa, sehän on tosi hyvin! Camp ohjevihkosissa puhutaan sellaisesta kuin Positiivinen Asenne, sitä hiukka kehiin hei ;)

5. Elämänikuntoon Vierailija

Heippa! Välikuulumisia täältä! Olen ollut nyt 6 viikkoa cambridgellä ja paino näyttää 71,7 lähtöpainon ollessa 79,3. Eli rapiat -8 kg jei Tähän on mahtunut 4 viikon kesäloma, juhannusta, syntymäpäivää ja reissaamista. Olen tosi tyytyväinen. Elokuun loppuun mennessä on -10 kg tavoite ja luulen että saavutan sen. Hyvillä mielin eteenpäin. Huomenna alkaa taas työt ja arki jolloin laihduttaminenkin on helpompaa :)

Olisi kiva kuulla jos joku muukin aloittanut tässä lähiaikoina.

6. Vasta-alkaja 4 Vierailija

Viime viikko oli vasta ensimmäinen kokonainen camppailuviikko. On ollut kaikenlaisia risteilypäivää ja hotelliviikonloppua, niin ne olen hoitanut vanhan kaavan mukaan. Siis syöden.
    Muuten Cambridge on ihan ok juttu, mutta...
    Pussillinen jauhetta on pakko laittaa ainakin 400-500 ml vettä, muuten se on niin tönkköä ettei tule lasista ulos. Ja vaikka cappucino on yksi lempimauistani, ei tässä vaan uppoa millään. Vanilija on helppo tuunata mehutiivisteellä tai marjoilla, suklaaseen voi laittaa pikakahvia ja marjapirtelöihin vaikka lorauksen sokeritonta mehukeittoa. Syksyn tullen ehkä uskallan maistaa myös suolaisia makuja.... Ehkä.
    Helpommin mukaan otettavat patukat ja tetrat ovat ehkä himppasen yläkanttiin hinnoiteltuja!? Mutta kyllä niilläkin vatsa täyttyy kun juo paljon vettä päälle.

7. Äityli85 Vierailija

Helou! Tiistaina tulee viikko camppailua takana. Aloitin tasolta 2, olen vuosia sitten kokeillut tasoa 1 mutta siinä tuli sorruttua helpommin. Tuntuu ihmeen hyvältä, toivon että sama fiilis jatkuu. Olen valmistellut alkuvuodesta asti pään sisällä tätä muutosta, hyvä tästä tulee. Pudotettavaa 40 kg.

8. Aliina78 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei. Minä aloitin tänään Cambridgen :) Olipa mukava löytää ihmisi, jotka avoimesti kertovat kokemuksistaan.
    Tuntuu, että teistä osa onkin jo tuttuja, kun olen jo muutaman viikon lukenut kokemuksianne. Toivottavasti tutustun teihin vielä paremmin :)
    Pudotettavaa on 30kg. Joten olen teidän kanssanne pitkään ja toivon todella, että saan taivallettua maaliin saakka.
    Eka päivä on sujunut ihan hyvin näin kesäloman viimeisellä viikolla. Halusin aloituksen juuri tähän. Lapset koulussa ja mies töissä toisella paikkakunnalla. Saan keskittyä minuun eikä tarvitse tehdä ylimääräisiä sapuskoja..
    Kaksi pussia syöty ja aamulla kävin etsimässä geokätköjä. Tuli samalla ulkoiltua ja sai muuta tekemistä kuin syömisen miettiminen. Hieman on nälkä vaivannut ja palellut. Mutta ne olen saanut hyvin torjuttua veden juomisella ja vaatteita lisäämällä. Luulen että paleleminen johtuu enemmän vesisateesta ja siitä että tuo 30c kesä taitaa olla enää vain muisto. Joten Tästä se lähtee.
    Terv. Aliina

9. Pystyraita Vierailija

Moikka! Aloitin Cambridgen 1-tasolla kuusi päivää sitten, tänään menossa päivä seitsemän Lähtömittoina pituus 165cm ja paino 114.2kg. Tänä aamuna oli painoa lähtenyt jo 5.7kg ja toivon, että huomisaamuna, kun punnitaan viikkotulos, menisi 6kg rikki

Aluksi aioin olla Cambridgellä vain viikon, jotta saan painonpudotuksen alkuun ja pääsen irti sokerista ja päivittäisestä herkuttelusta/roskaruoasta. Halusin jatkaa sitten normaalilla ruokavaliolla ja liikunnalla. Päätin kuitenkin jo neljäntenä päivänä, että jatkan Cambridgeä niin kauan, kunnes olen tavoitteessani (-40kg, eli 74.2kg). Kallistahan tämä on, mutta mielestäni terveydelle ei ole hintaa. En olisi ikinä uskonut, kuinka paljon jo esimerkiksi pelkkä 5kg pudotus helpottaa elämää ja olemista. En uskalla edes unelmoida, miltä tuntuu 10kg, saati 20kg hoikempana.

Olen aiemmin ollut normaalipainoinen, mutta kaksi lyhyellä aikavälillä syntynyttä lasta, vauva-ajat ja pikkulapsiarki ovat lihottaneet, kun en ole huolehtinut itsestäni. Kuopus nyt 1.5v. Mietin yhtenä iltana, että haluanko elää loppuelämäni valtavan ylipainoisena vai saada sen terveen ja normaalipainoisen entisen minäni takaisin. Heti samana iltana varasin ajan Cambridge-valmentajalle seuraavalle aamulle ja heti samana päivänä myös aloitin.

Innostuin MissCambridgen upeista tuloksista ja mietin, pitäisikö itsekin yrittää olla mahdollisimman kauan puhtaalla Ensimmäiset päivät olivat aivan kamalia, varsinkin, kun ekana päivänä alkoi menkatkin. Itkin ensimmäisen päivän iltana lasten nukkumaanmenon jälkeen, kun en saa syödä, kuten normaalisti olisin syönyt sen jälkeen koko illan. Se motivoi myös pysymään kurissa ilman repsahduksia, koska en halua enää kertaakaan kokea uudestaan ensimmäisten päivien tuskaa.

Huh, tulipa pitkä viesti Olen tässä viikon aikana lukenut tämän ketjun läpi ja on aivan mahtavaa, miten täällä tsempataan toinen toistamme. Tuntuu tosiaan, kuin tuntisi jo osan teistä, kuten Aliina78 sanoi

Päivitelkää kuulumisia ja tuloksia ja toivottavasti saadaan lisää uusia camppailemaan ja jakamaan kokemuksia!

10. Pystyraita Vierailija

Tänä aamuna tasan 6.0kg lähtenyt!!! Eli tasan viikko nyt takana. Olen todella tyytyväinen! :)

Viikon senttitulokset:
    Reiden ympärys -2cm
    Lantionympärys -3cm
    Vyötärönympärys -7cm
    Rinnanympärys -7cm

Olen todella tyytyväinen tuloksiin, JEE!

Mietityttää vain hieman tuo, kun lantiolta on lähtenyt "vain" 3cm ja vyötäröltä ja rinnasta kuitenkin jo 7cm. Lantion kohdaltahan minä kaikista suurin olen, kun siinä on roikkuva vatsareppu ja jenkkakahvat, joten jos sentit lähtevät jatkossakin tätä vauhtia niin miltä näytän parin viikon päästä, kun muualta olen jo "hoikistunut", mutta lantion kohdalta lähes yhtä iso, kuin ennenkin... Pitää kysyä tänään valmentajalta, kun meillä on ensimmäinen tapaaminen aloituksen jälkeen.

11. Elämänikuntoon Vierailija

Heipparallaa! Hauska huomata että tänne on liittynyt uusia camppailijoita mukaan - tervetuloa! Ilokseni voin kertoa näin elokuun vikana päivänä että - 10 kg tavoite meni maaliin, wuuu! Ja melki kilo siihen vielä päälle :) Kokonaan uudella kymmenluvulla siis mennään eli kutosella alkavalla. Olen siis tavoitteessani mutta jatkan yhä edelleen hitaasti mutta varmasti.
    Pirtelöitä menee enää se yks-kaks päivässä ja muuten syön ihan kaikkea mitään välttelemättä. Kasviksia kuitenkin paljon ja herkkuhetket hallitusti ja suunnitellusti.

Kolme kuukautta meni loppujen lopuksi tosi nopsaan vaikkakin sitkeyttä ja sinniä tämä on vaatinut! Henkistä ja fyysistä kanttia on koeteltu mutta kaikesta on selvitty ja loppupeleissä kuitenkin melko helposti.

Iloa, energiaa ja pienentyneitä vaatteita sekä vaakalukemia kaikille tasapuolisesti. Pysytään kuulolla!

12. Aliina78 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Vielä mukana!!
    Viikkoja on kulunut nyt 6 ja -10.9kg lähtenyt.
    Tää oikeesti toimii!
    Meillä on ryhmä kymppi pois, johon osallistuin. Kahden viikon välein vaihdetaan tasoa ja saa hyvässä seurassa pohtia asioita. Nähtävästi mulle sopii ryhmä muotoinen toiminta. En olisi uskonut :D
    Viime viikko tuntui tukalalta. Teki mieli vain antaa periksi ja mennä peiton alle piiloon pahaa maailmaa.
    Jotenkin syyllinen olo jatkaa omaa projektia itsekkäästi vaikka äitinä tuntuu, että pitäisi antaa kaikki energia mun masentuneelle pojalle.
    Siitä ryhmän vetäjän kanssa eilen puhuttiin pitkään vielä ryhmän jälkeen. Ehkä kuitenkin se, että minäkin voin paremmin auttaa poikaani tällä hetkellä kaikkein eniten. En tiedä. Toivottavasti en kadu päätöstäni.

Mutta tällä hetkellä taso 2 menossa ja haasteena on ehtiä syödä kaikki ateriat. Saa nähdä miten jatkossa, kun ruokaa tulee vielä lisää. Huh huh..

Peilistä tuijottaa hieman uuden näköinen Ali ja Oon nähny jo varovaisen hymynkin! :) tuntuu oudolta, että tää nyt oikeesti tällä kertaa voisi toimia.
    Tsemppiä vielä ja lupaan käydä vähän useammin täällä kurkkimassa :)

13. Camppi Vierailija

Heips!
    Onko täällä muita lähiaikoina aloittaneita? Nyt alkoi neljäs viikko paastolla. Kolmen viikon saldo -7kg. Vielä pari viikkoa paastolla ja sitten 2. tasolle.

14. Aliina78 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei
    Minä aloitin elokuussa jos se vielä lasketaan lähiaikoihin :)
    Tervetuloa mukaan!
    Aliina

15. Aliina78 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tervehdys
    Maanantaina tulee 10 viikkoa täyteen kiloja on lähteny 13. Olo on jo aivan erilainen.
    Arvatkaa kun yksi hömelö lähti sitten reissuun ja miten kävikään, kun rutiineihin tuli muutos. Pussit jäi pakkaamatta! ( jäi muuten peitot ja tyynytkin matkasta, mutta siitä saisikin jo oman tarinansa)
    Ei muuta kuin omalle valmentajalle paniikkipuhelu, mitä nyt sitten tehdään???
    Onneksi valmentajia on ympäri Suomea ja niin löysin matkanvarrelta uudet pussit kehiin. Voitte kuvitella miten hävetti! Mutta ei muuten enää ikinä unohdu pussit matkasta. Oli kyllä sellainen opetus ;)
    Taso kakkosella menty nyt kohta kaksi viikkoa. Ja maanantaina alkaa taso 3.

Huomasitteko te aloittaessaan tason 2, että syömisen aloittaminen olisi tuntunut pelottavalta?
    Jos nyt syön tän rahkan kokonaan niin aamulla on varmasti kaikki kilot pelmahtaneet takaisin. Sai oikeasti pakottaa itsensä syömään rahka loppuun asti.
    Karkki ei maistu hyvältä ja suklaa tuntuu suussa rasvaiselle. Eipä tule mielitekoja enää niistäkään.
    Mutta eteenpäin jatketaan ja tsemppiä muillekin kovasti. Kohta tulee pikkujoulu kausi ja sitten vaaditaan itsekuria.

16. Panu71 Vierailija

Moikka, mites se nyt menikään tuolla taso 2? Eli 3 pussia ja mitä ja kuinka paljon sai syödä lisäx? Oliko suolan käyttö kielletty?

17. vierailija Vierailija

Siis mitä, vieläkö tuokin pussikuuri hengissä on?

18. vierailija Vierailija

Vitamiinivaje saattaa iskeä noissa pussikuureissa.

19. vierailija Vierailija

Täällä ekaa kertaa Cambridge-kuurilla. Ensimmäinen viikko takana, ja kiloja putosi 4,7!

Meinasin jo antaa olla, koska tällainen dieetti suurperheen keskellä (kun aina saa olla kokkaamassa jotain) tuntui niin ehdottomalta ja mahdottomaltakin.

Innostuin kuitenkin tuosta tuloksesta, ja tällä viikolla sain lisätä marjatkin käyttöön. Tuntuu jotenkin helpottavalta, ja toinen viikko on alkanut kivuttomasti verraten edelliseen, jolloin syöminen oli mielessä todella paljon. Oikeaa ruokaa kyllä kaipaan edelleen.

Ensimmäinen tavoitteeni on 10kg. Katsotaan, kun se on saavutettu, että jatkanko tällä vai omin päin vai miten.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri