Carena Double Swing

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mia

Vieras
Meille on syntymässä ensivuoden alussa toinen lapsi ja esikoinen on silloin vasta 1v5kk. Tarvitsemme siis tuplarattaat. Nuo Carenan Double Swingit vaikuttaa hyvännäköisiltä, edullisilta ja muutenkin kivoilta. Erityisen hyvänä pidän sitä että vastasyntyneelle saa niihin kovan vaunukopan työntäjään päin.
Nyt kyselisinkin siis käyttökokemuksia ja muita arvosteluita kyseisiä rattaita käyttäneiltä.
Toki voi suositella muitakin samantyylisiä rattaita jos on hyviä kokemuksia. Hinta-taso saisi kyllä olla alle 400e.

Ja nuo kärryt käytössä. Hyvät on muuten paitsi se kun työntöaisa ei ole säädettävä, koppaan ei saa vaaville vaunulelua, koppa on varsin ahdas talvikaudella, tavaratilat on onnettomat. Vertailu kohteena mulla ei kyllä ole muita vaunuja.

meillä ollu käytössä n. puoli vuotta. ihan mukavat vaunut,mutta jotenkin jäykähköt ja työntöaisa on (ainakin näin lyhyelle kuin minä) aika korkealla,eikä siis ole säädettävissä. tavarakorit tilavat. :)

Kiitos vastauksesta :) Mitenköhän pitkään vauva mahtuu olemaan vaunukopassa? Voihan sitä sitten siirtää pikkuisenkin ratasosaan erilliseen kantokoppaan jos tila ei riitä. Mahtuvatko rattaat hyvin esim auton takakonttiin?

Meillä on nuo ja hyvin toimineet. Öljyä vaativat (kuten kai kaikki Carenat ) tai alkavat pyörät vinkumaan. Oon ollut ihan tyytyväinen ja mun mielestä on hyvät tavaratilat ja mahtuu hienosti auton perään.

noin 5kk on kavereiden vauvat mahtuneet, tosiaan talvella tekee tiukkaa toppauksien kanssa kuulemma. mulle olisi liian korkea toi työntöasia, kun se on liian korkealla jo carenan+emman matkiksissa.. en kuitenkaan ihan hukkapätkä ole, 168cm x)

Alkuperäinen kirjoittaja mia:
Kiitos vastauksesta :) Mitenköhän pitkään vauva mahtuu olemaan vaunukopassa? Voihan sitä sitten siirtää pikkuisenkin ratasosaan erilliseen kantokoppaan jos tila ei riitä. Mahtuvatko rattaat hyvin esim auton takakonttiin?

ajattelin siirtää tuon meidän kuopuksenkin pois kopasta n. Seitsemänkuisena viimeistään. Ja meillä on pakettiauto niin en tiedä kasaan laitosta kun ei tarvi. Ja tosiaan tavaratila tuntuu minusta pieneltä kun kaupasta kuskaisin mielellään kissanhiekat ja vaipat vaunuilla :)

Eiköhän me näihin rattaisiin kallistuta ostopäätöstä tehdessä. Työntöaisa tuskin on minulle ainakaan liian korkea koska pituutta on kuitenkin 176cm.. Niin ja kiitos kaikille vastanneille!

Pakko vastata kun pähkäilin viime syksynä ihan samaa asiaa... :)

Meillä on muksuilla tasan 1,5vuotta ikäeroa. Saatiin nuo Carenan Double Swingit tutuilta käytettynä. Olivat olleet vain puolisen vuotta vähäisellä käytöllä ja vaikuttivatkin aluksi oikein näpsäköiltä rattailta. Huomasin kuitenkin jo ennen kakkosen syntymää että yksi metallitanko joka meni koko rattaiden läpi oli vääntynyt ja lähdössä irti paikaltaa. Fiksuna tyttönä soittelin Carenaa myyviin liikkeisiin ja tiedustelin varaosia. Sain kuulla ettei maahantuojallakaan ole mitään yksittäisiä varaosia vaan mun pitäisi ostaa kokonaan uusi runko. Noilla rattailla menoa eivät suositelleet, koska se tanko suurinpiirtein piti koko rattaita kasassa ja sinä päivänä kun se siitä olisi irti lähtenyt sieltä olisi kaksi muksua muksahtanut ilosesti alas... Olisi sen varmaan saanut kotikonstein fiksattua, mutta sen verran meni hermot koko Carenaan että lähetin rattaat takaisin sinne mistä tulivatkin... :D Ehkä meillä kävi vain huono tuuri!

Päädyttiin itse ostamaan Herqules twin raptorit ja olen ollut niihin todella tyytyväinen! Ovat kyllä hieman hintavammat, mutta Huuto.netistä saa alla neljän sadan hyväkuntoisiakin. Raptoreissa on mielestäni kivasti istumatilaa nyt 2vuotiaalle esikoisellekin, mutta ovat kuitenkin sen verran pienet että niiden kanssa mahtuu liikkumaan yleisissä kulkuneuvoissa, eikä vielä ole tullut vastaan sellaista hissiä mihin ei oltaisi mahduttu. Raptorit menee myös pieneen kasaan ja mahtuvat kasattuna sedaninkin takabaksiin.

Tässä vain omia kokemuksia. En epäile etteikö ne Carenatkin olisi hyvät käytössä. :)

Meillä oli vaunuissa erillinen pehmeä kantokoppa (sitä ei tietenkään vaan saanut itseen päin ) ja vauva meni siinä hyvin siihen asti, että siirtyi ratasosaan. Mulle tuo työntökorkeuskin on ihan ok, vaikka oon aika lyhyt.

Voi ei! Meilläkin on se tanko fiksattu jesarilla kun osat irtos ja muuten ei saatu korjattua. Ihan tässä lähiaikoina piti alkaa uutta tankoa kattomahan mutta että oikeen uusi runko pitäisi ostaa. Ounou. Ite se kyllä metässä kantosella polulla rikottiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
jos se on takuu-ajan puitteissa tms hajonnut, ei hajoitettu, niin kyllähän se kuuluisi korvata :o

Carenoissa on vaan puolen vuoden takuu. Todennäkösestihän se oli sinä aikana hajonnut, mutta meille tullessa ei rattaiden takuu ollut enää voimassa.

Herquleksiin saa hyvin varaosia! :) Ja työntökorkeus on säädettävissä! Ja koko ratasosan saa käännettyä joko naamat menosuuntaam tai työntäjään päin. Ja kulkee vaikka missä maastossa isoilla pyörillä! Ja tollaset isommat tangot on hitsattu kiinni, niin ei varmasti irtoo! :)

Kuten sanottu, olen tyytyväinen Herquleksien omistaja... ;)

mulla on noi samat rattaat mutta ei tuplina, vaunukopan ostin tulevalle vauvalle niihin ja olen kyllä esikon ajoilta tyytyväinen. ite olen pätkä 16ocm ja mulle sopivat työntää...

ei ole ollut mitään vikaa eikä osat hajoilleet, niinkuin ilmeisesti monella on käynyt. lie mistä sitten johtuu...

meillä on juuri nuo carena douple swingit ja mielestäni niiden hinta-laatusuhde on ihan hyvä. oikeastaan ainoa huono puoli on se, että ne hieman puoltaa...mutta hyvin ne on meillä asiansa ajaneet! meillä kuopus mahtui kovaan koppaan vielä reilu puolivuotiaanakin, vaikka olikin pitkä vauva ja oli talvi.

Yhteistyössä