Hae Anna.fi-sivustolta

Cerasafe astiat

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä oii, 06.03.2010.

1. oii Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Onkohan jollakin jo kokemusta Heirolin uudesta Cerasafe kattila- ja paistoastia-sarjasta?

Hypistelin kaupassa tuotteita ja oikein hyvältä vaikuttivat, ainakin hyllyssä, eikä hintakaan nyt ihan järjetön ollut. Tässä sarjassa olisi erilainen pinnoite, jonka luvataan kestävän jopa 450 astetta. Tiedä häntä... Ympäristöystävälliseksikin väitetään. Jos tämä kaikki luvattu pitää paikkansa niin tämän tuotteen ostaminen olisi oikea ekoteko.

Meillä on nimittäin ongelmana se, että jos ruuan lämmittää joku muu kuin minä itse, ei teflon-pintaiset astiat kovin kauan kestä käytössä.

Käyttökokemuksia ja muita mietteitä siis kaipailen :) En sentään suden suuhun ihan suoraa päätä halua kurkkia.

Tietoa sarjasta löytyy: HeiRolin Steely Cerasafe - Turvallista ruoanlaittoa

2. Strawberry Fields Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei ole kokemusta näistä ruuanlaittoastioista. Kaupassa ohimennen katsoin yhtä paistinpannua, mutta en ole muuten tutustunut ominaisuuksiin. Täällä niitä sanotaan "Green Pan Cookware", mutta olen vähän skeptinen, koska "vihreällä aatteella" myydään nykyään vaikka mitä.

3. murmar Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minua kiinnostaa missä näitä astioita on myynnissä? Sama ongelma, tefloniset pannut eivät kauan käytössä kestä. Piti vaihtaa kaikki pannut rautaisiin, mutta olisiko tämä vaihtoehto?

4. oii Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Meillä täällä idässä ainakin Citymarketissa on myynnissä näitä pannuja. Kannellinen paistokasari ø 24 cm taisi maksaa n. 40€

Puhuvat mitä puhuvat tuosta luontoystävällisyydestä, itselle merkitisisi enemmän se, että se kestäisi käytössä pitempään kuin teflon, mutta olisi yhtä helppohoitoinen, plussaa vielä se, että voisi laittaa myös leivinuuniin loppukypsennykseen. Ja tietysti pitkä käyttöikä säästää luontoa :)

Taisi nelosella siinä uudessa julkkisten kokkiohjelmassa olla juuri näitä astioita käytössä. Väri oli vaan eri kuin kaupoissa myytävissä.

5. ode58 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen myös itse etsimässä uutta pinnoitettua pannua, ja tuo Cerasafe kiinnostaa. Edellinen, kallis Jamie Oliver -pannu meni kuprulle, kun joku piti pannua tyhjänä kuumalla levyllä. Katselin eile Jamie Oliver -pannuja ja olivat yli 50e, tuo Cerasafe olisi ilmeisesti halvempi.

6. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Meillä meni Jamie Oliverin paistinpannu parissa vuodessa pilalle. Pannua käytettiin täysin asiallisesti. Voisin minäkin kiinnostua tuosta Cerasafesta, jos ovat kestävämpiä.

7. ode58 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin nyt tuon Cerasafe -pannun. 28cm paistinpannu maksoi runsaat 30e, ei paha ollenkaan.

Sunnuntai-aamuna paistelin kananmunia ja ainakin ne liukuivat tosi liukkaasti pinnalla, saas nähdä miten muuten toimii :)

8. angloelli Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olisi kiva kuulla paivitysta, miten pannu kestaa tulevaisuudessa. Meillakin on paistokasarin uusinta edessa lahitulevaisuudessa ja kokemukset olisivat kullanarvoisia. Katselin netista kayttajien arvioita noista "Green Pan" astioista ja arvostelut vaihtelivat aivan laidasta laitaan. Rautaiset pannut olisivat tietysti vaihtoehto, mutta hieman epailyttaa niiden paino.

9. ode58 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Selvä, laitan väliaikatietoja!

10. oii Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos jo etukäteen ode!

Taas eilen, kuten lähes joka päivä, vanha kasarini muistutti, että eläkkeelle jo tahtoisi. Siinä sitten tein yleisesti ilmoitusluontoisesti selväksi, että seuraavasta tilistä hankin uuden paistokasarin ja päästän vanhan, paljon palvelleen, raihnaisen kasarin nauttimaan eläkepäivistä. On se kuitenkin meille ollut tuiki tärkeä kapistus keittiössä, lähes päivittäisessä käytössä.

Toki minäkin päivittelen käyttökokemuksia, jahka saan hankittua uuden hienon paistokasarin.

Onko muilla jokin astia keittiössä, joka olisi lähes päivittäisessä käytössä, vaikka olisi joku vastaavakin olemassa? Onko yhtä ylitse muiden?

11. ode58 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Paistoin eilen pannussa jauhelihaa ja sipulia. Pannu toimi vallan erinomaisesti, pinta on tosi liukas ja liha ja sipulit suorastaan lensivät siinä pinnalla. Käytin paistijauhelihaa ja oliiviöljyä aivan tilkkasen vain.

12. oii Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin nyt Cerasafe paistokasarin, pari kertaa on käytössä jo ollut ja olen vielä tyytyväinen laatuun.

Rasvaa ei tosiaan paistamisessa tarvita juuri ollenkaan ja tuntuu, että paistaminen olisi helpompaa muutenkin kun lämpö on tasainen joka kohdassa. Entisessä pannussa tuntui, että siellä täällä sitä lämpöä on.

Lisäksi käteen tämä tuote istuu paremmin ja on kevyemmän tuntuinen kuin edeltäjänsä. Entisistä kasareista jääneet ehjät lasikannet käyvät myös tähän uuteen. Ja ulkonäkökin on tyylikäs.

Suositten siis rohkeasti kokeilemaan! Itseä kiinnostaisi kokeilla myös kattilaa. Liekö pinnoite parempi (maito)puurojen keittämiseen kuin teflon- tai teräskattila.

13. Maikku Vierailija

Sain opiskelija-asuntoon tuparilahjana kunnon paketin noita Cerasafeja ja googlettelin kokemuksia. Mutta ilmeisesti sarja on uudistunut, sillä näissä mun pannuissani lukee Cerasafe+? HeiRolin etusivulta sain tällaisen käsityksen. Tietoa uusista pannuista sun muista tuolla HeiRol Steely Cerasafe+ Induction -keitto- ja paistoastiat Pannu osoittautui niin liukkaaksi, että paistettu kananmuna meinasi tippua yli laidan, joten en voi muuta kuin kehua :D Liioin puuro ei ole tarttunut kiinni. Tuotelappusesta luin, että kyseessä on siis keraaminen pinnoite, ei Teflon.

14. vierailija Vierailija

Itse en todellakaan osta enää mitään Tefloniin viittaavaakaan, koska elimistöön hää noin hirveitä myrkkyjä. Näistä Heiton-tuotteista en vielä tiedä, mutta sen tiedän, että eivät kestä käytössä sen enempää kuin teflonisetkaan. Minulla ollut nyt paistinpannu noin vuoden ja pinta aivan pilalla vaikka olen pitänyt siitä todella hyvää huolta. Paistoa kaasulla sekä keraamisella tasolla.

15. vierailija Vierailija

"koska elimistöön jää"
    "Heirol"

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy