Cerazette ja jatkuvat kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minipillerit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minipillerit

Vieras
Löytyyköhän täältä Cerazetten syöjiä? Aloitin ko. pillereiden syömisen puolisentoista vuotta sitten lapsen syntymän jälkeen ja kertaakaan tuona aikana minulla ei ole tullut kuukautisia (ei edes tiputteluja). Olin ihan tyytyväinen pillereihin kunnes nyt reilu kuukausi sitten menkat alkoivat ja loppua ei näy, kohta alkaa jo viides viikko tätä helvettiä... Välillä vuoto vähän hiipuu vähemmäksi mutta kohta taas alkaa, ja tätä edelsi useamman kuukauden mahakivut. Välillä vuotaa ihan kunnolla ja tuntuu ihan oikeilta kuukautisilta. Olo alkaa olla aika väsynyt. Soitin vähän ennen näiden "kuukautisten" alkamista lääkäriin noiden mahakipujen takia vaan sanottiin ettei aikoja ole antaa vielä pelkkien kipujen perusteella.

Vuoto alkoi kun lopettelin imetyksen, ajattelin ensin että varmaan kuuluu asiaan pitkän imetyksen jälkeen mutta tuskin tämä enää on ihan normaalia.. Voisiko olla ettei pillereistä tullut sivuoireta aiemmin tuon imetyksen takia, ja nyt sitten paljastuikin näiden todelliset vaikutukset? Onko kellään muulla käynyt näin? Alan olla aika kypsä tähän touhuun... :(

Jep hyvinkin mahdollista että imetyksen loputtua hormonitoimintasi muuttui ja nyt nämä pillerit eivät sovikaan enää sinulle. Minulle cerazette ei sopinut edes imetyksen aikana sain niistä 3kk kestävät super runsaat kuukautiset. Eivät varmaan olisi ikinä edes loppuneet ellen olisi lopettanut mokomat pillerit. Kannattaa vaihtaa jos ei ala pikkuhiljaa vuoto loppumaan. Tarkista myös hemoglobiini jos tuntuu heikolta. Mulla se laski hurjasti tuon jatkuvan vuotamisen takia.

Itse aloitin Cerazetet ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, imetin lasta 1v7kk eikä tuona aikana tullut mitään vuotoja. Käytin noita pillereitä vielä 6 kuukautta imetyksen loppumisen jälkeenkin eikä mitään vuotoja ollut.
Siksi vähän ihmetytti kun tokan lapsen imetyksen (kesti 1v2kk) jälkeen alkoi tulla sellasia ihme vuotoja, saatoin vuotaa sillei vähäisesti viikon, viikko taukoa, taas viikko vuotamista, jne. Jossain välissä oli muutaman kuukauden tauko ettei tullut mitään vuotoja ja sitten tää viikkovuorottelu jatkui. Ois muuten sopivat pillerit mulle, mutta ärsyttää tollanen jokatoinenviikko-tuhruttelu, kun ei se ole edes mitään kunnon vuotoa, vaan sellasta vähäistä ettei oikein tiedä onko se loppumassa vai jatkumassa... "Oikeat" kuukautiset on mulla yleensä olleet aika runsaat.
Kai se on vain vaihdettava ehkäisyä sitten...

Kai se vaan on uskottava ettei tästä tule mitään ja koittaa pitää vähän taukoa näiden syömisestä... Sain muuten samalla kun tämä vuotorumba alkoi naaman, selän ja rinnan täyteen isompia ja pienempiä finnejä ja näppylöitä (joita ei ennen ole tässä määrin ollut). Ehkä samalla pääsisin niistäkin eroon... :(

Millaiseen ehkäisyyn te sitten noista Cerazeteista vaihdoitte? Itse en pysty yhdistelmäpillereitä käyttämään, ainoat vaihtoehdot on näiden lisäksi sitten varmaan hormoni- tai kuparikierukka. :/

Kun aloitin Cerazetten (vauva oli 3kk) oli mul 4vk kestävät menkat.. sit oli 6kk pois ja tuli 5vk kestävät menkat 2vk taukoa ja taas vuosin 2vk.. nyt on ollu taas pois 2kk. Imetän tosin vielä. Kannattaa jatkaa jos suinki vain jaksat. Tosin nyt kun et enään imetä voit vaihtaa hormonaaliseen valmisteeseen

Olitkin kirjoittanu ettet yhdistelmävalmisteita voi käyttää, silloin ei varmaan hormonikierukakaan tule kyseeseen.. jatkaisin vielä ja kuulostelisin miten käy. Itellä on alamaha koko Cerazetten syönnin ajan kipuillu. Varaa aika gynelle ni tsekkaa ettei sul oli polyppeja, ne voi aiheuttaa vuotoa sekä kipuilua

Minulla kyseiset pillerit aiheutti aina 15 päivää kestävät kuukautiset ja tauko oli tuon saman eli liki jatkuvaa vuotoa. Paino nousi 3 kuukaudessa 7kg.
En ole sen koommin noihin sekaantunut.

En pysty yhditselmiä käyttämään geenivirheen vuoksi... Vain nämä progestiinia sisältävät käyvät ja siksi ehkäisyvalikoima on aika rajattu. :(

Varaa aika gynelle ni katsoo ultralla ettei näy esim. nuita kystia.. jatka pillereiden syömistä tai pitää ottaa esim. kortsu käyttöön. Mut gynelle menoa pitäisin ensisijaisena vaihtoehtoa
ps. sekä tekisin varalta raskaustestin

[QUOTE="napsu";28266497]Varaa aika gynelle ni katsoo ultralla ettei näy esim. nuita kystia.. jatka pillereiden syömistä tai pitää ottaa esim. kortsu käyttöön. Mut gynelle menoa pitäisin ensisijaisena vaihtoehtoa
ps. sekä tekisin varalta raskaustestin[/QUOTE]

Lääkäriin alan soittelemaan heti ensi viikolla. Jos saan ajan suht nopeasti niin jatkan syömistä sinne, muuten kyllä lopetan ja kokeilen että helpottaako olo yhtään.. :( Jälkitarkastuksessa gyne sanoi että voisin käyttää myös Mirena- merkkistä kierukkaa mutta otin silloin mieluummin nuo pillerit. Jos tämä johtuu noista pillereistä, voisin ehkä kokeilla sitä... Tai jotain muuta minipillerimerkkiä, jos niissä jotain eroa on?

Kyllä se valitettavasti vaan on niin että kaikkiin progestiini ehkäisyihin liittyy vuotohäiriöiden riski. Aika epätodennäköistä että kyseessä olis kysta tai polyyppi. Mutta hyvä tietysti käydä gynekologilla jos viime kerrasta on aikaa. Kokeile jotain toista minipilleri merkkiä esim microluton tai mini-pill. Minulla aurallinen migreeni ja siksi en saa yhdistelmiä. Mini-pill ollu mulle ainoa sopiva minipilleri.

Löytyyköhän täältä Cerazetten syöjiä? Aloitin ko. pillereiden syömisen puolisentoista vuotta sitten lapsen syntymän jälkeen ja kertaakaan tuona aikana minulla ei ole tullut kuukautisia (ei edes tiputteluja). Olin ihan tyytyväinen pillereihin kunnes nyt reilu kuukausi sitten menkat alkoivat ja loppua ei näy, kohta alkaa jo viides viikko tätä helvettiä... Välillä vuoto vähän hiipuu vähemmäksi mutta kohta taas alkaa, ja tätä edelsi useamman kuukauden mahakivut. Välillä vuotaa ihan kunnolla ja tuntuu ihan oikeilta kuukautisilta. Olo alkaa olla aika väsynyt. Soitin vähän ennen näiden "kuukautisten" alkamista lääkäriin noiden mahakipujen takia vaan sanottiin ettei aikoja ole antaa vielä pelkkien kipujen perusteella.

Vuoto alkoi kun lopettelin imetyksen, ajattelin ensin että varmaan kuuluu asiaan pitkän imetyksen jälkeen mutta tuskin tämä enää on ihan normaalia.. Voisiko olla ettei pillereistä tullut sivuoireta aiemmin tuon imetyksen takia, ja nyt sitten paljastuikin näiden todelliset vaikutukset? Onko kellään muulla käynyt näin? Alan olla aika kypsä tähän touhuun... :(

Minäkö tuon kirjoitin? :D sanasta sanaan meni ihan just niinkun mulla. viisi viikkoa sitä vuotoa kestin ja sitten vaihtui pillerit. neukkutäti sanoi että monella ne pillerit ja imetys yhdessä pitää vuodon poissa, mutta sitten kun imetys vähenee/loppuu niin alkaa jatkuva vuoto.

mullakin oli tuota et menkkojen välissä oli päivä tai kaks jolloin tuli ihan vähän tuhruvuotoa ja sit alko alusta..

Noniin... Nyt alkoi olo helpottaa. :D Lopetin pillereiden napsimisen ja nyt neljän päivän jälkeen vuoto + kipuilut tyssäsi kokonaan... Ihanaa! Myös iho rauhoittui heti - ei yhtään inhottavaa uutta isoa finniä pillereiden lopettamisen jälkeen ja entisetkin aika lailla kuivuneet ja hävinneet pois. :) Tosi nopeasti vaikutti tuo lopetus, jos tosiaan johtui noista pillereistä... :)

Soitin neuvolan perhesuunnitteluun ja siellä osasi täti sanoa että joillakin nuo Cerazetet aiheuttaa tuota jatkuvaa vuotoa. Sanoi että pillerimerkin vaihto tuskin auttaa minulla mitään kun noin voimakkaat sivuoireet sain noistakin ja ovat kuulema merkki joka aiheuttaa vähiten noita runsaita/ epäsäännöllisiä vuotoja. Sain ajan viikon päähän papa- kokeeseen ja sitten aletaan miettimään kierukan laittoa. Toivon tosi kovasti että se sopii eikä siitä tule isoja oireita, alkaa vaihtoehdot olla minulla tosi vähissä muuten... Ei huvittaisi aina niillä kumeilla pelata. :P

oli kaikkien aikojen paskin ehkäisy. Ensin vuosi koko ajan, sit ei tullut koko kuukautisia, sit alkoi tiputella miten sattuu, naama kukki ja koskaan ei tehnyt mieli. Kiitos, ei enää!

Noniin... Nyt alkoi olo helpottaa. :D Lopetin pillereiden napsimisen ja nyt neljän päivän jälkeen vuoto + kipuilut tyssäsi kokonaan... Ihanaa! Myös iho rauhoittui heti - ei yhtään inhottavaa uutta isoa finniä pillereiden lopettamisen jälkeen ja entisetkin aika lailla kuivuneet ja hävinneet pois. :) Tosi nopeasti vaikutti tuo lopetus, jos tosiaan johtui noista pillereistä... :)

Soitin neuvolan perhesuunnitteluun ja siellä osasi täti sanoa että joillakin nuo Cerazetet aiheuttaa tuota jatkuvaa vuotoa. Sanoi että pillerimerkin vaihto tuskin auttaa minulla mitään kun noin voimakkaat sivuoireet sain noistakin ja ovat kuulema merkki joka aiheuttaa vähiten noita runsaita/ epäsäännöllisiä vuotoja. Sain ajan viikon päähän papa- kokeeseen ja sitten aletaan miettimään kierukan laittoa. Toivon tosi kovasti että se sopii eikä siitä tule isoja oireita, alkaa vaihtoehdot olla minulla tosi vähissä muuten... Ei huvittaisi aina niillä kumeilla pelata. :P

Minä olisin kyllä vielä kokeillut mini-pill merkin se yleensä sopii sillon kun cerazette ei... ja mullekin cerazette aiheutti jatkuvaa vuotoa ja kamalat oireet. Mini-pill sopi mainiosti.. mutta tietty jos kierukka on sinulle ok, jos hormonikierukkaa sunnittelet niin siinä on ihan sama jatkuvan vuodon riski kun minipillereissä....

Hmm... Pitää vähän kysellä ensi viikolla siellä lääkärillä niistä muista minipillerimerkeistä. Saattaisihan sitä tietysti kokeillakin, vaikka tuota Mini- pill merkkiä. Kierukassa vähän hirvittää juu tuo mahdollisuus että siitäkin saan kauheat oireet, ja sitä ei ihan niin vaan heti otetakaan pois...

mulla tiputteli vähän väliä, aloitin pillerit imetyksen loputtua eli lapsen ollessa noin 3kk, mutta kappas vaan.. jatkuva tiputtelun takia tuli uudestaan raskaaksi, vaikka siis söin pillereitä :D olin menossa kierukkaa laittamaan kun asia huomattiin! eli kannattaa pikimiten huolehtia siitä ehkäsystä jos ei lapsia halua tällä hetkellä ;)

Mä aloitin toukukuussa minipillerit syödin ja mun kuukautiset tulevat kerran kuukaudessa ja on vatsakipuja ennen pillereitä kuukautiset tulivat usein kuukaudessa 2-3 kertaa silloinkin oli vatsakipuja

Yhteistyössä