Cerazette minipilleri

  • Viestiketjun aloittaja taukoa vauvan tekoon
  • Ensimmäinen viesti
ankkid
ite söin cerazettee vuoden päivät ja kun menkkoja ei 4 kuukautee kuulunu niin lääkäri kehotti hetkeks lopettaan ja alottaan syömää niitä uudestaa ku vuotoo alkaa taas tuleen. ongelma onkin nyt siinä että n. 3 viikkoo sitten lopetin syömisen eikä menkat oo vieläkään tullu. pari raskaustestiä oon varmuuden vuoks tehny tässä parin kuukauden sisällä ja negatiivista on näyttäny eli ei sinänsä mitää hätää, harmittaa vaa kun ei tiedä mistä johtuu ettei ne menkat vieläkää oo alkanu. onko kellää samallaisia kokemuksin niin ihanista cerazeteistä, ja jos on nii miten ne menkat on taas alkanu pillereitten syömisen lopetettua?
 
Itunen
Söin Cerazetteja yhden paketillisen ja sain siitä aivan mielettömän pahan aknen, menkat oli varsin jatkuvat sekä halut katosivat. En enää söisi mistään hinnasta niitä. Vaihdoin toiseen merkkiin ja ongelmat katosivat hetkessä.
 
lopetankohan
Itse olen syönyt Cerazetteä nyt 7 viikkoa ja kuukautiset olleet koko sen ajan. Tai no, oli yks päivä väliä. Nyt myös vajaa 2 viikkoa ollut alavatsakipua, munasarjakystiä. Oireeni ovat niitä melko harvinaisia,että ei kaikilla näin mene. Otin pillerit lopettaakseni menkat, en ehkäisyyn. Lääkärin mukaan pitäis loppua 3-4kk:n käytön jälkeen viimeistään. Huh, enää pari kuukautta... ???
 
kommenttini asiaan
mulla taas ei ole ollu kuukautisia sen jälkeen ku aloitin nämä kyseiset pillerit! pelottaa, onko minkäänlaista ehkäisytehoa. siksipä ei paljon seksielämää ole ollu, kun kondomikaan ei oikeen kiva ole. migreenin vuoksi itsekin aloitin puoli vuotta sitten!
 
kokeilua vaan
Mie vuosin koko ajan kun söin ko. pillereitä. Ja mielialan muutokset olivat valtavat. Oon tuttavapiirissä tehnyt asiasta galluppia ja toisille cerazettet sopii kuin nenä päähän eli kk:t jäävät miltei kokonaan pois/tulevat harvoin ja niukkoina. Toisilla taas vuotaa 24/7. Kannattaa siis vain kokeilla kumpaan ryhmään itse kuuluu.
 
sillai mulla
Otin myös nuo cerazetet ekat kolme kuukautta vuotoa oli jatkuvaa sitten unohtu pari välistä ja menkat loppu... nyt sitten näyttäytyvät kerran kuussa mahottoman vähän. Tosin minusta on tullut oikea ärisiä, mutta se nyt voi johtua noista pienokaisista ja ylettömästä väsymyksestä.
 
urtikariaa
Minä sain cerazette pillereitä myös koska imetin ja halusin ehkäisyn. Kuukauden kuluttua sain hirveän laajoja nokkosihottumakohtia ympärikehoani mitkä kutisivat vietävästi. Ainoa syy tähän urtikariaan oli ko pillerit, ja urtikariakin hävisi 2viikon kulutua pillereiden lopetuksesta. Ja tosiaan koskaan aiemmin minulle ei ole tullut mistään haittavaikutuksia... kerta se oli ensimmäinenkin...
 
Pliis, vastatkaa :)
Mites, onko teillä iho pysynyt hyvänä näiden pillereiden aikana? Mulla on hyvä iho ja pelkään tuota aknea (mikä mainittiin sivuvaikutuksena) ihan hirveästi koska mulla on se ollut joskus 2-kymppisenä. En kestä jos iho menee taas kamalaan kuntoon, se vaikuttaa mulla niin paljon omaan mielialaan.
 
En voi suositella
Meni kasvojen iho huonoon kuntoon (akne) - ja kesti puol vuotta pillereiden lopettamisesta ennen kuin aloin olla entisellään. (Mullakin oli aiemmin lievä "teiniakne" pitkään noin 11v.-20v.). Lisäksi kaikki limakalvot ja iho kuivi ihan älyttömästi. Menkkoja ei ollut riesana, niukat jos ollenkaan. Migreenin takia muut e-pillerit kiellettiin.
 
ei enää yhdistelmäpillereitä
Minulle Cerazettet ovat sopineet ainakin tähän mennessä loistavasti, vaikka vasta lyhyen aikaa (pian kk) olenkin näitä napsinut. Vaihdoin pois yhdistelmäpilleireistä, jotka aiheuttivat pelkkiä pääkipuja ja mielialanvaihteluita. Cerazettejen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa, päinvastoin! Olen paljon tasapainoisempi ja ihokin näyttää reagoineen positiivisesti. + Seksihalut ovat vain kasvaneet :) Nyt vain odotellaan milloin tämä kamalan kuuluisa tiputteluvuoto alkaa vai alkaako.. ovathan nämä kaikesta muustakin negatiivissävytteisyydestään sopineet minulle! Mutta kaikki on yksilöllistä, eikä todellakaan kannata kuulopuheiden perusteella valita itselleen ehkäisyä.
 
mulla..
ei ensin tullu kuukautisia (tosin voi olla että johtui imettämisestä), 2-3kk imetyksen lopettamisen jälkeen kk sitten tuli ja kesti 3 viikkkoa eikä loppua näkynyt joten lopetin pillerit. Olen kärsinyt aknesta koko ikäni ja nuo pillerit tuntuivat tekevän ihosta tosi huonon.
 
Seksintappaja-Hulluksitekevä-Cerazette
Minulla Cerazette sopisi ihon ja kuukautiskierron suhteen hyvin ( ei tullut menkkoja eikä tiputteluvuotoa), MUTTA: seksihalut lähtivät totaalisesti ja tämän lisäksi olin koko ajan kuin persuuksiin ammuttu karhu, ärhentelin koko aikaa lapsille sekä miehelleni ja sain aivan tajuttomia räjähdyskiukkukohtauksia out of nowhere!! Päätin lopettaa pillerit ja palauduin heti omaksi itsekseni taas. Huh, ei enää ikinä moisia minulle!!! Yhdistelmä-pillerit kyllä aikoinaan sopivat minulle ihan hyvin...
 
tktr
käytän niitä myös ja sopivat muuten hyvin mutta tosiaan noi seksihalut ovat vähentyneet. Kuukautisia ei ole näkynyt moneen kuukauteen, mikä on ihan ok. Toisaalta sitä vähän pelkää olevansa taas raskaana :) aloitin tosiaan noi heti synnytyksen jälkeen ja imetyksen lopettamisen jälkeen vuoto kesti pari kuukautta (!) se loppu sitte ku seinään ja nyt mennään näin :) akne on lähtenyt kokonaan!
 
tytysyy
Olen syönyt cerazettea nyt 1,5kk ja menkkoja ei ole näkynyt. Pari raskaustestiä olen nyt tehnyt varmuuden vuoksi, mutta mietin, että eiköhän näihin kykene ihan luottamaan.

Aikaisemmin söin 1,5 v. diane novaa sekä akneen että ehkäisyyn, mutta eipä se juurikaan aknea parantanut. Sen jälkeen olin reilu 6kk ilman pillereitä, kunnes nyt nämä cerazettet. Muuta haittavaikutusta en ole huomannut kuin ihon lievän huonomisen, tosin minulla on aina ollut huono iho, toivottavasti joskus paranee... Itse en menkkojen puuttumista osaa haittapuolena sanoa ja seksihalutkin ovat vain kasvaneet;) Joten periaatteessa olen oikein tyytyväinen näihin pilsuihin ja voisin suositella muillekin:)
 
tuanoinii
näitten otto ajankohdan kans saa olla tarkkana tai ainakin itsellä alkaa tosi nopeasti jos unohtuu...ja muutenkin vuodosta tullut tosi runsasta ja kestävät viikon tai reilun..kun taas norm e-pillerit aikoinaan sopivat itselle hyvin niukka vuoto ja kesti noin 4 päivää..itse aion kokeilla kierukkaa kun toi muisti puolikin on niin heikko nykyisin :)
 
Aaja76
En kerkee lukea tätä koko ketjua läpi mutta mulle määrättiin noi Cerazettet jälkitarkastuksessa ihan kysymättä. Siis ite puhuin sterilisaatiosta ja lekuri kirjotti reseptin. No, meni useita kuukausia ja kävin sitten pillerit hakemassa. En jaksanut syödä niitä kun pari kuukautta. Ihan jatkuvaa on-off-vuotoa. Nyt sitten olen menossa ihan oikeesti hakemaan sen lähetteen sterilisaatioon. Yhdistelmätabuja en saa verenpaineen takia (enkä kyllä varmaan enää hormooneja alkas syödäkään), kumit on vakisuhteessa ihan P****stä, kierukoita en sisuksiini taho jne.

Esikoinen on nyt 1v3kk.
 
121222
itseäni mietityttää jatkuvasti cerazetten ehkäisyteho, kun vuodot jääneet pois, niin tuntuu että jatkuvasti stressaa mahdollista raskautta, mikä on ihan tyhmää.. sama stressihän olis hormonikierukankin kanssa..
mutta kui rauhoitella itsensä ja lopettaa turha pohtiminen?
 
joo...
Söin cerazettea reilu 8kk, kun lääkäri sano, että tää on paras ja että syö vaan nyt niitä. Mulle niistä tuli vaan on-off vuotoa tosi epäsäännöllisesti, ja mieliala muuttui radikaalisti. Itkin melkein joka päivä. Lopetin käytön, ja itkut ja muut vaivat hävis. En käyttäis enää ikinä!
 
Sus_
Mulla todettiin tänään jälkitarkastuksessa, että aurattoman migreenin takia yhdistelmäpillereiden käyttö mahdotonta kokonaan. Tässä vaiheessa katsottiin, että minipilsut ainut ehkäisymenetelmä tässä vaiheessa.. siksipä määrättiin Cerazettea. Eikä hirveästi kyllä huvittaisi mitään kierukoita otella :/ Ja jos tässä jossakin vaiheessa pikkukakkosta alettaisiin yrittelemään, niin se pitäisi otattaa taas pois.. :/ Saas nyt nähdä, tuleeko näistä pilsuista jtn sivuvaikutuksia...

Se on kyllä aika yksilöllistä, mikä ehkäisymuoto sopii kenellekin. Ei voi sanoo, et joku on huono toiselle, jos se ei itellee satu sopimaa.. Toiselle se voi taas olla paras ratkaisu kaikista! Että ei voi tuomita tuotetta sen takia.

Nykypäivänä minipillereiden ja yhdistelmien teholla ei ole lääkärin mukaan kuulema eroa. Että molemmat ovat yhtä arvaamattomia tai luotettavia.
 
huolestunut-91
En jaksa lukea koko keskustelua loppuun. Ongelmana on se että lopetin reilu viikko sitten cerazettejen syönnin ja menkkoja vaan ei kuulu? :O Onko täällä ketään joka osaisi kertoa kuinka kauan itsellä kesti lopettamisesta menkkojen alkaminen. Raskaustestit tehty ja negativiivista näyttää.
 
tietämätön-91
Pillereiden lopettamisesta
En jaksa lukea koko keskustelua loppuun. Ongelmana on se että lopetin reilu viikko sitten cerazettejen syönnin ja menkkoja vaan ei kuulu? :O Onko täällä ketään joka osaisi kertoa kuinka kauan itsellä kesti lopettamisesta menkkojen alkaminen. Raskaustestit tehty ja negativiivista näyttää.
 
NanaAdeline
Itselle määrättiin juuri myös tuo Cerazette (migreenin takia lääkäri päätyi kyseiseen minipilleriin). En vain ole ihan varma uskallanko aloittaa niiden syömistä ollenkaan :p . Sen verran vähän houkuttelevat nuo mahdolliset kuukautis-ongelmat.
Vakisuhteessa ei vain viitsisi pelata jatkuvasti niiden kondomienkaan kanssa.
Sterilisaatioonkin olen vielä liian nuori (26 v.).
 
jepdooq
Minä olen syönyt cerazettea nyt vuoden verran.. ekat muutamat kuukaudet vuosin melkein koko ajan. sitten kierto säännöllistyi hetkeksi ja nyt ei puoleen vuoteen ole menkkoja ollut :) syönpä siis jatkossakin näitä koska kyllä elämä on mukavaa ilman menkkoja!
 
tulta ja tappuraa
Mulla Cerazette vaikutti hermostoon vahvasti... Musta tuli kiukkunen ja aloin pienistäkin asioista huutaa lapsille. Myös hiukset harveni päästä ja tuli finnejä naamaan. Huomasin onneksi myös itse sen kiukkuisuuteni joten lopetin niiden käytön...
 
mammaksi taas...
Minä söin kyseistä merkkiä jälkitarkastuksesta sen puoli vuotta ja sitten..... aloin ihmetellä jatkuvaa väsymystä, nivelkipuja, huonoa oloa ym ym. Kaikki verikokeetkin otettiin mun huonovointisuuden takia ennenku sitten tein raskaustestin=POSITIIVINEN!!!
Että se niiden tehosta. Söin todellakin tunnollisesti pillereitä...

(sivuoireina sain myös alkuun jatkuvaa vuotoa, finnejä, haluttomuutta, mielialojen ihan järisyttävää vaihtelu)

Nimim. ei enää cerazettea never!!!
 

Yhteistyössä