Cerazette minipilleri

  • Viestiketjun aloittaja taukoa vauvan tekoon
  • Ensimmäinen viesti
minnis
Joo kuullostaa tutulta,en vaan ensin voinut tajuta mistä kaikki,johtui.
Alotin pillerit tammikuussa,olo on jatkuvasti ahdistunut,mikään ei huvita eikä tunnu miltään,ihossa finnejä,tukka rasvottuu,hiuspohja kutisee ja on näppyjä takaraivo täynnä,elämä tuntuu tosi vaikealta jne...jätin pari päivää sitten nuo pois,ja odotan innolla,että saan entisen elämäni takaisin,sillä olen ihan varma,että moni luulee olevansa stressaantunut tms mutta epämääräiset oireet johtuvatkin noista "fucking" pillereistä.miksei näistä asioista puhuta enemmän?lääkärit vaan tunkevat kaikille pillereitä,ihankun ne olisivat jotain c-vitamiinia!!!!enkä olisi tajunnut vieläkään,ellen olisi eksynyt näille sivuille,kiitos teille jotka kirjoititte tänne,tänään jo hymyilyttää enemmän kun aikoihin:)OTE=vieras;10940952]mulla on aiheuttaneet ihan sairaita sivuvaikutuksia. tietenkin nuo jutut on henkilökohtaisia, eikä kaikki kärsi samoista vaivoista. itsellä alko alusta asti naama kukkimaan, jatkuvaa tiputteluvuotoa, hiukset rasvottu hullun nopeesti ja on ohentuneet, paino noussu rajusti vaikka oon eläny samalla tavalla ku ennenkin ja sitten pahin... alko ihan loputon masennus ja väsymys ja meni niin pahaks että alko tulla itsetuhoisia ajatuksiakin. tuore avioliitto sai aika karun alun kun vaimo muuttu hormonihirviöks joka välillä huutaa ja riehuu ja valittaa joka asiasta ja välillä itkee ihan taukoamatta. jos olet yhtään herkempi ihminen luonnostaan, niin en suosittele ottamaan riskiä näitten pillerien kanssa. niin ja noiden juttujen lisäks lähti kaikki halut, joten syön niitä melkeinpä turhaan kun ei koko hommat edes kiinnosta yhtään. ite aion kokeilla nyt mini-pills:ejä joita monet on kehuneet paremmaksi vaihtoehdoksi sivuvaikutuksiltaan. saa nähdä sopiiko ne sit mulle... siihen asti kumin kanssa läträämistä :p[/QUOTE]
 
kokemuksia
Vaihdoin Yasmineista Cerazetteen migreenin vuoksi, ja sekä positiivisia että negatiivisia kokemuksia on ollut. Painin siis sen kanssa, jatkaako vai lopettaako, siis ovatko negatiiviset vai positiiviset puolet vahvempana.

Positiivista on se, että menkkoja ei ole tullut 1,5 vuoteen, ei edes mitään tiputtelua. Ennen menkat tuhosivat aina viikon joka kuukaudesta (mikä on iso osa elämästä olla väsynyt, sairas, turvonnut ja vuotaa kuin seula). Painokin putosi/ei nouse helposti vaikka söisin mitä herkkuja. Positiivista tavallaan, mutta negatiivista siinä mielessä että sitten niitä herkkuja tulee syötyä helpommin ;)

Negatiivista taas on kuivuus, yhdyntä sattuu joten sen vuoksi ei huvita eikä kyllä muutenkaan. Eli halut aika tavalla nollassa. Lisäksi olen kärttyisä (lyhempi pinna nykyään), mutta en oikein osaa sanoa johtuuko pillereistä. Iho on huonommassa kunnossa kuin Yasminien aikaan, mutta sitä osasin odottaakin. Yhdistelmäpillerit kun yleensä parantaa ihon kuntoa. Nyt iho on ehkä samassa kunnossa kuin ennen Yasmineita, eli tuskin tilanne muuttuisi jos jättäisin pillerit pois.

Tekisi melkein mieli kokeilla olla ilman ja testata josko halut palaisivat ja kärttyisyys häviäisi. Mutta toisaalta elämä on niin paljon helmpompaa ja ihanampaa ilman menkkoja, ei tarvi sählätä siteiden, tamponien tai minkään muunkaan kanssa, ja olla nuutunut ja täysin hyödytön töissä viikon verran joka kuukausi...
 
A.
Eri pillerit sopivat eri ihmisille.Mulla ei oo mitään pahaa sanottavaa cerazettesta,paitsi ehkä lievä limakalvojen kuivuus ongelma mutta sitäkin voi parannella ihan perusrasvalla ja liukkarilla yhdynnän aikana.Yasminit ja Yasminellet kummatkin aiheutti aivan sairaita tunne-elämän ylösalaisuuksia,huusin raivosin ja itkin koko ajan.Ehkäisy rengas aiheutti vielä pahempaa halujen katoamista ja turvotusta.C:n kanssa raivarit tasoittuneet,menkkoja ei oo ollenkaan ja halut palanneet.JES!Mutta kaikille asian kanssa painiville ehdotan vain että olkaa kärsivällisiä ja kokeilkaa eri juttuja,ku me kaikki ollaan niin erillaisia ni kaikille sopivat eri jutut.
 
biirs
Mulle ei ole tullut cerazettestä mitään sivuoireita. Ainoa "oire" on se, että kuukautisia ei ole kuulunut ollenkaan sinä aikana, kun olen syönyt niitä, vaan muutamia satunnaisia, todella niukkoja vuotopäiviä on ollut. Gynekologin mukaan se on kuulemma aika tavallista. Aion jatkaa näiden syömistä niin pitkään kunnes on aika ruveta toivomaan pikkukakkosta.
 
Mari
Minulla myös on vain hyvää sanottavaa cerazettesta :)

Erinäisten ongelmien/sairauksien/riskien takia en voi syödä yhdistelmäehkäisypillereitä, joten minipillerit olivat ainoa vaihtoehto. Aloitin cerazetten syömisen n. 4kk sitten, eikä mitään sivuoireita ole ollut. Menkat ovat jääneet kokonaan pois, jota kovasti toivoinkin. Sairastan verenvuototautia, joten voitte arvata että menkat ovat aina olleet minulle todella vaikeat :s
Minipillereiden aloituksen jälkeen on ollut muutamana päivänä pientä tiputteluvuotoa, mutta ei ole tarvinnut edes sidettä käyttää.

Kaikinpuolin olen ollut todella tyytyväinen cerazetteen enkä aio minipillereitä vaihtaa ennenkuin perheenlisäyksen suunnittelu alkaa :)
 
Mamma73
Onko kellään kokemuksia Cerazette minipilleristä? Tuoteselosteessa oli hurja lista sivuvaikutuksista/haitoista - hieman epäilyttää aloittaa pillereiden käyttö.
Moikka.
Tiedustelit Cerazettepillereiden aiheuttamista haitoista ja onko niitä ollut. Kyllä on ja aivan riittävästi. Imetin vielä vauvaani saadessani kyseiset pillerit ja kas, maidon tuotanto kertakaikkiaan väheni ja loppui, vaikka miten yritin imettää vauvaani. Seuraavaksi oireeksi huomasin valtavan hiustenlähdön hiustenpesun yhteydessä. Säikähdin totaalisesti, että mistä oikein oli kyse. Hiuksia lähti siis tukottain, aivan kuin jonkun vakavamman sairauden yhteydessä.

Seuraavaksi alkoi tulla hengenahdistusta, joka pysäytti ja tämän jälkeen kolmen kuukauden ajan oli kuukautisvuotoa jatkuvasti. Ei siis minkäänmoista taukoa vuodon kanssa. Tällöin päätin, että nyt saa riittää. Ennemmin olen ilman pillereitä kun taistelen jatkuvan hiustenlähdön, kuukautisten sekä hengenahdistuksen kanssa.

Vaihdoin pillerit Diane Novaan eikä minkäänmoisia edellä mainittuja oireita ole ollut. Kaikki on nyt niinkuin kuuluu ollakin.

Näin ollen en kyllä itse suosittele Cerazettejä kenellekään.
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja näin
Lopetin juuri Cerazettet. Olin niihin kyllä tyytyväinen ja söinkin vuosi pari, mutta ongelmiakin oli. Päällimmäisin ongelma turvotus ja rintojen arkuus. Ihanat sinänsä, että menkkoja ei juuri ollut, mutta voin oikein huomata, että mitään hormonitoimintaa tuskin oli, koska ei se toiminta olisi edes kiinnostanut ja mieliala todella tasainen kaiken aikaa. Enpä sitten tiedä, palaanko noihin, kun totuin jo siihen, että ei ole helvetti irti kerran kuussa. Muita hormoneita (kierukkaa lukuunottamatta) en sitten voikaan käyttää veritulppaongelman vuoksi. Ihan turhaa Cerazettea kamalasti parjataan, kun vasta kokeilemalla tietää miten itsellä toimii.
 
nea
Aloitin cerazette pillereiden syönnin tyttäreni syntymän jälkeen ja nyt olen syönyt niitä n.10kk. Reilu puolivuotta meni ihan ongelmitta mutta sen jälkeen tuli kummallisia oireita. Ihon rasvoittumista, kasvot ovat täynnä pieniä kipeitä näppyjä joka on aikamoinen kolaus itsetunnolle kun aina on ollut hyväkuntoinen iho. Hiukset ovat aina rasvaiset ja likaisen näköiset, hikoiluttaa aivan järettömästi, kädet tärisee välillä aivan kamalasti, mieliala on alavireinen. Ei huvittas tehdä oikeen mitään, päivärutiinit tuntuvat välillä tosi vaikeilta suorittaa ja väsymys on aivan loputon. Tätä keskustelupalstaa lukiessani päädyin siihen tulokseen että ne on ne nämä minipillerit jotka tekevät nämä oireet (ainakin uskoisin näin).
Ja seksihalut ovat kadonneet kauan aikaa sitten (voi mies parkaani).
Muutama pilleri olisi enää jäljellä ja ajattelin lopettaa niiden syönnin siihen. Mielenkiintoista on nähdä että johtuuko nämä kaikki ikävät oireet juuri pillereistä vai jostakin muusta. En tosin syö muita lääkkeitä että kovin todennäköistä on oireiden johtuvan cerazetesta.
 
Vierailija
Aloitin cerazette pillereiden syönnin tyttäreni syntymän jälkeen ja nyt olen syönyt niitä n.10kk. Reilu puolivuotta meni ihan ongelmitta mutta sen jälkeen tuli kummallisia oireita. Ihon rasvoittumista, kasvot ovat täynnä pieniä kipeitä näppyjä joka on aikamoinen kolaus itsetunnolle kun aina on ollut hyväkuntoinen iho. Hiukset ovat aina rasvaiset ja likaisen näköiset, hikoiluttaa aivan järettömästi, kädet tärisee välillä aivan kamalasti, mieliala on alavireinen. Ei huvittas tehdä oikeen mitään, päivärutiinit tuntuvat välillä tosi vaikeilta suorittaa ja väsymys on aivan loputon. Tätä keskustelupalstaa lukiessani päädyin siihen tulokseen että ne on ne nämä minipillerit jotka tekevät nämä oireet (ainakin uskoisin näin).
Ja seksihalut ovat kadonneet kauan aikaa sitten (voi mies parkaani).
Muutama pilleri olisi enää jäljellä ja ajattelin lopettaa niiden syönnin siihen. Mielenkiintoista on nähdä että johtuuko nämä kaikki ikävät oireet juuri pillereistä vai jostakin muusta. En tosin syö muita lääkkeitä että kovin todennäköistä on oireiden johtuvan cerazetesta.

Onko sulta tarkistettu kilpirauhasarvoja?
 
Viimeksi muokattu:
anonyymi
Haluan kertoa oman mielipiteeni pillereistä, sillä ennen niiden hankkimista en löytänyt niistä melkeinpä mitään positiivista. Olen itse todella tyytyväinen pillereihin ja voisin suositella niitä muillekkin!
 
Vierailija
Itselleni määrättiin aurallisen migreenin takia cerazette, jota söin melkein kolme kuukautta. Ensimmäisten kuukautisten jälkeen tuli parin viikon kuiva tauko ja sitten alkoi tiputteluvuoto, joka kesti n.1,5kk. Viimeisen, vajaan kuukauden aikana tuli parin päivän menkat mutta tuo tiputteluvuoto pysyi poissa. Kuitenkin alapääni limakalvot kuivuivat, ja sen myötä seksihalut hiipuivat.
Menin lääkäriin tämän takia, ja minulle määrättiin Microluton-niminen minipilleri, että josko sillä saataisiin limakalvot kuntoon. Näissä on kuulemma erona se aine, mistä keltarauhashormoni pilleriin tuotetaan. Olen nyt syönyt vajaan 1,5kk, limakalvot on palautuneet normaaliksi --> seksikin houkuttaa. Ekat Microlutonin aikaiset menkat kesti pari päivää normaalia pidempään. Tuli kolmen viikon täysin kuiva tauko, jonka jälkeen tuli uudet menkat, n 5pv. Joitakin päiviä taukoa, ja sitten tässä ollaankin nautittu uusista menkoista viimeiset neljä päivää. Aion kuitenkin syödä näitä pillereitä vähintään kolme kuukautta, jos vaikka cerazeten tavoin ylimääräiset vuodot loppuisi ajan kuluessa.
 
Ilona
En ole aiemmin kokeillut hormonaalista ehkäisyä ja nyt aloitin cerazettet pari viikkoa sitten. Mitään ongelmia ei ole vielä ilmaantunut. Rinnat tuntuvat kyllä hieman turvonneilta ja mietinkin että onko muilla ollut tällaista vaikutusta? Eli siis voiko nämä pillerit vaikuttaa rintojen kasvuun? Minulla on tosi pienet rinnat joten se olisi vain tervetullutta :D Entä muita vaikutuksia kehoon noin niinkuin ulkoisesti?
 
käyttäjä
Itse oon syönyt jo kolme kuukautta noita ja se aika meni ihan hyvin. Oli sellaiset neljä viikkoa pientä vuotoa eikä ilmennyt mitään sivuvaikutuksia. Paitsi että mua ei itkettänyt mikään, vaikka normaalisti itken kaikesta. Nyt näin neljättä liuskaa syödessäni kaikki itkettää, tiuskin ja on ensimmäiset kunnon menkat pitkään aikaan ja mahaan sattuu niin hirveesti että lääkäri määräsi 800 mg buranaa tähän. Jos jaksan syödä vielä nuo loput liuskat niin harkitsen taas että jaksanko jatkaa näillä jos tämä mahakipu ja menkat uusiutuu.
 
Vierailija
hei
Painotan myös, että Cerazetten sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä ja vain kokeilemalla voi tietää; toisille tulee, toisille ei. Itse kuulun valitettavaan ensimmäiseen ryhmään.

Aloitin Cerazette pillereiden syönnin vauvamme ollessa 10 viikkoinen. Kuukautiset alkoivat viikko aloituksesta hyvin runsaina. Öisin sai pitää vauvan vaippaa. Runsaat kuukautiset olivat tuttu ilmiö parinkymmenen vuoden takaa; kun teininä kuukautiset alkoivat, olivat ne samanlaiset. Femodenin tullessa kuvioihin ja aikaisemman imetyksen ajan ei vuotoa ollut näin; pillereillä kolme päivää maltilla, imettäessä ei lainkaan.

Suurin harmi ja ikävin oire oli, että samana päivänä loppui maidon tuotanto kuin seinään. Kyllä -tums. Ei vähentynyt, vaan loppui. Vauvamme on ollut täysi-imetyksessä ja olen imetyksen jälkeen voinut myös pumpata ihan reilusti aina 50-150ml maitoa talteen / pois kaadettavaksi, riippuen olenko antanut vain toisesta rinnasta, vai kummastakin. Huomasin maidon"tuotannon" loppumisen vauvan itkusta. Rinnalla itki, imi ja itki. Vauva ei myöskään näyttänyt nielevän (leuan liikkeet), maitoa ei vain tullut. Samaa itkuilua oli syöttöjen välissä, rinnan hamuamista, uni ei tullut tai heräsi kesken unien kovaan itkuun jne. Tätä jatkui pari syöttöä, kunnes huomasin. Yritin lypsää käsin, ei mtn, koneella, ei mtn. Loppu. Syöttäväli ollut selvä 3-4h ja maitoa riittänyt siis hyvin, eli kyse ei ole tarjonnan ja kysynnän vähenemisestä, venyneistä syöttöväleistä jne. Yksinkertaisesti koko homma stoppasi viikko Cerazetten aloituksesta, samalla kun kuukautiset alkoivat.

Tämän lisäksi, ja samaan aikaan, päänahka rasvoittui, mutta samalla hyvin, hyvin kutiseva ja ilmestyi pieniä pahkuroita. Yöllä heräsin laittamaan bepanthenia (kyllä!) hiuspohjaan. Huomasin myös emättimen kuivuuden ja halujen heikkenemisen -ensimmäistä kertaa elämässäni!! Lisäksi mieliala hyvinkin melankolinen, synnytyksen jälkeen ei mitään ailahteluja tai väsymyksiä ennen kuin toisiaan reilu viikko aloituksesta.

Nyt, reilun kahden viikon käytön jälkeen, olen sanonut hyvästit Cerazettelle. Ja valitettavasti näyttää imetyksemmekin päättyneen. Itse en siis suosittele missään nimessä, jos imetät. Muutoin, vain kokeilemalla voi tietää. Itse yritän vielä käynnistää imetystä antamalla rintaa nyt taas vauvantahtisesti. Vauvallamme oli paha koliikki 9 viikolle saakka, ja nyt toki jatkuva ruoansulatuksen käynnissäpitäminen askarruttaa, mutta muuta keinoa maidon tuotannon lisäämiseen ei juuri ole. Pumppaamalla ei maitoa tule. Imetyskeskustelu tämä ei ollut, ja sitä ei tarkoitus aloittaa tai halua jatkaa. On jokaisen oma asia, kuinka asiansa hoitaa. Cerazette vaikutti minulla tähän.

Luonnollisesti kyseessä kun on aina elimistön ulkopuolinen, sinne kuulumaton aina, oireet ovat enemmän kuin mahdollisia. Itselleni Cerazette toi vain ikäviä oireita. Ja tosiaan viikko käytön aloituksen jälkeen, kun lääke päässyt imeytymään/vaikuttamaan elimistössä. Toivottavasti positiivisia kokemuksiakin löytyy!
 
amelia
Toki tuo on mahdollista mutta tutkimuksissa minipillereiden ei ole todettu vaikuttavan maidontuotantoon. Jos vauvallasi olikin vain tiheän imemisen kausi (oireet)?
Myöskään lypsämisestä ei voi arvioida maidon riittävyyttä, toisethan ei heru lypsylle ollenkaan koskaan. Itsellä heruminen pumpulle vaikeutui huomattavasti vauvan ollessa parin kk:n ikäinen ja silti on kasvanut rintamaidolla ihan hyvin.
Toki uskon, että maidontuotantosi loppui, mutta ettei tule väärinkäsityksiä :)
 
Vierailija
Toki tuo on mahdollista mutta tutkimuksissa minipillereiden ei ole todettu vaikuttavan maidontuotantoon. Jos vauvallasi olikin vain tiheän imemisen kausi (oireet)?
Myöskään lypsämisestä ei voi arvioida maidon riittävyyttä, toisethan ei heru lypsylle ollenkaan koskaan. Itsellä heruminen pumpulle vaikeutui huomattavasti vauvan ollessa parin kk:n ikäinen ja silti on kasvanut rintamaidolla ihan hyvin.
Toki uskon, että maidontuotantosi loppui, mutta ettei tule väärinkäsityksiä :)
Toivotaan Amelia että näin on. Epäilyni heräsivät/syntyivät/vahvistuivat, kun Vauvan pulauttelu (saanut reippaasti maitoa) loppui, nieleskelyä ei kuulunut ja herumisesta tullut "nipistely" lakkasi; näin aloin epäilemään maidontuotannon muuttumista itkemisen lisäksi. ja tosiaan ainahan ei lypsy kerro totuutta.

Sitkeesti olen edelleen kuitenkin jatkanut rinnan antamista, siitä huolimatta, että itkuinen pelkästä rinnasta. Edelleen myös haluan uskoa, että lopetettuani cerazetten, mikäli on vaikuttanut maidontuotannon loppumiseen, myös tuotanto voi uudelleen reipastua imetystä jatkamalla samalla, kun cerazetten vaikuttavat aineet poistuvat elimistöstä. Täysi-imetys on kuitenkin lakannut vauvan saadessa nyt lisämaitoa muutaman päivän itkuisen jakson jälkeen.

Itsekin hyvin ihmeissäni, sillä tuoteselosteessa lukee, ettei vaikuta. Lisäksi kysyin tätä asiaa vielä neuvolassa saatuani reseptin, ja kokemuksia vastaavasta suorasta vaikutuksesta ilman muutoin tapahtuvaa tuotannon vähentymistä, esim vierottamista tai lisäruokinnan aloitusta, ei ollut heille asti mennyt. Toivon kyseessä olevan tiheän imemisen kauden, joten edelleen jatketaan imettämistä, jos sieltä jotain tulisi :) Tuo Lypsy/lisämaito toki edesauttaa maidon herumisen heikentymistä... kierre on alkanut suoraan pillereiden alkamisen jälkeen, joten pieni skeptisyys paikallaan tuoteselosteita ja tutkimuksia kohtaan ... ;)
 
Viimeksi muokattu:
Alli
On ollut käytössä nyt 3 kuukauden kokeiluerä näitä pillereitä, ja kun ne loppuvat, tuskin jatkan.
Ehkäisyteho perustunee siihen, että seksihalut loppuvat, koska ne loppuivat heti viikon kuluttua käytön aloittamisesta (sitä ennen ei ollut hormoniehkäisyä käytössä). Mies siitä huomautti, ei pahalla mutta kysyen, että nytkö sä aloitit ne pillerit, kun heti huomaa että seksi loppui.

Tämän saman mulle tosin aiheuttavat kaikki muutkin e-pillerit. Samaten sellainen asia, että seksuaalinen nautinto tuntuu laimeammalta pillereitä syödessä. Orgasmikaan ei ole yhtä voimakas kuin ilman pillereitä.

Rintoja aristaa, mutta se tuntuu lähinnä samalta kuin menkkojen aikaan, ei ole kovin voimakasta minulla tämä eikä haittaa. Sen sijaan luulen, että nopea kolmen kilon painonnousu ilman ruokailunmuutosta on pillereiden syytä. Mikään ruokailun vähentäminen tai turvottavien ruoka-aineiden välttely ei ole vaikuttanut mitenkään, vararengas sen kun pömpöttää ja paino tuntuu oikein kärkkyvän lisälihomisen mahdollisuutta. Joten lopetan pillerit, painoa pitäisi muutenkin laskea eikä suinkaan nostaa, turha hankkia itselleen hormoniläskiä, jos ei ole pakko.
 
elviira
Olen syönyt nyt 5kk noita pillereitä ja kohta loppuu!! aloitin kun vauva oli 2kk vanha. Olen ensinnäkin ollut kun persiiseen ammuttu karhu siitä asti, kun ensimmäiset kuukautiset alkoi 3:n listan jälkeen. Ekat menkat kesti n. viikon niinkuin mulla ennen raskauttakin yleensä kesti. Nyt onkin takapuoli vuotanut kuin seula 2 viikkoa. Edelliset menkat loppui kuitenkin juuri jouluksi. Viikko ilman mitään, sitten alko tuhruttelu ja nyt on 2 viikkoa lorottamalla tullut eikä loppua näy.

Yksi lista puoliksi jäljellä ja sitten kyllä varmaankin lopetan. Onko muut vaihtanut lennosta toiseen merkkiin, onko kokemuksia? :)
 
ikuset menkat(ko)!
Olen käyttänyt nyt n. 2kk näitä pillereitä ja minulla on ollut tämän hetkisiä menkkoja ennen yhdet n. 2pv:n menkat, mutta nämä tämän hetkiset on kohta kestänyt jo 3vk! en haluaisi vaihtaa taas pillerimerkkiä kun nämä ovat muuten sopineet minulle.. Olin ihan siinä toivossa että menkat loppuisivat kokonaan cerazetten aloitettuani. Aikaisemmin käytin Mercilon yhdistelmäpillereitä mutta sivuoireena tuli pahoja migreeni kohtauksia monta kertaa viikossa niin vaihdoin cerazetteen. Kannattaako vielä odottaa menkkojen loppumista vai vaihtaa toisenlaisiin?
 
amos
Voi mennä useampi kuukausi ennen kuin kuukautiskierto tasoittuu ( tai kuukautiset jää kokonaan pois). Ainakin se 3kk suositellaan aina vähintään kokeilemaan ennen kuin luovuttaa, mielellään kauemminkin.
 
jjulllle
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön-91;10186029:
Pillereiden lopettamisesta
En jaksa lukea koko keskustelua loppuun. Ongelmana on se että lopetin reilu viikko sitten cerazettejen syönnin ja menkkoja vaan ei kuulu? :O Onko täällä ketään joka osaisi kertoa kuinka kauan itsellä kesti lopettamisesta menkkojen alkaminen. Raskaustestit tehty ja negativiivista näyttää.


Joo! Mulla oli aivan sama juttu mutta mulla alkoi 3 kk päästä kun kroppa pääsi normaaliin rytmiin. Nyt kaikki todella normaalia ! :)
 
tulpero
Itse jouduin vaihtamaan Yazeista Cerazetteen aurallisen migreenin takia. Yazit toimivat minulla täydellisesti ja plussana oli se, että menkkoja pystyi siirtämään. Kuukautiskipuja ne eivät vieneet pois ja niistä kärsin. Iho tuli todella hyväksi ja pehmeäksi eikä naamassa ollut finnin finniä.

Nyt kuukausi sitten aloitin Cerazetet. Ekat kuukautiset tulivat neljännen pillerin jälkeen ja kestivät normaalit 6 päivää. Kivut vähenivät, mutta vuoto oli entistä runsaampaa. Naama alkoi kukkia, mutta en tätä silti akneksi sanoisi. Nyt aloitin toisen laatan eikä menkkoja kuulu ja toivottavasti ei kuulukaan! Paino on myös pysynyt samana, enkä oo muita haittavaikutuksia vielä ainakaan kokenut.
 
sisukas sissi
Aloitin nämä pillerit toisen lapseni jälkeen. Minkäänlaisia sivuvaikutuksia minulla ei ole ollut. Ongelma on, että kuukautiset eivät ole alkaneet, synnytyksen jälkeen. (Lapsi 5kk) Olen muutaman laatan syönyt ja raskaustestin tehnyt (neg)....
Tarkoitus on laittaa hormoonikierukka 6kk synnytyksen jälkeen. Sitten ei tarvi enään huolehtia pillereistä!!!!
 

Yhteistyössä