Cerazette minipilleri

  • Viestiketjun aloittaja taukoa vauvan tekoon
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Itse käytän cerazettea ja menkat jäivät minulta kokonaan pois. Mieli ollut hyvä eikä mitään muuta sivuvaikutuksia ollut. Vaihdoin näihin koska itsellä aurallinen migreeni.
 
Muru
Mulla ei ole ennen IKINÄ tullut mistään lääkkeistä sivuvaikutuksia. Nyt olen ottanut kaksi pilleriä Cerazettea ja tokana päivänä alkoi aivan mieletön syyhy joka puolella kehoa. Illalla kävin suihkussa, vesi vanhin voitehista -ajatuksella ja rasvasin ihoni kunnolla. Nukkumaan käydessäni huomasin oikeassa reidessäni ihottumaa ja kutina vaan jatkui. En aio jatkaa Cerazettella hetkeäkään pidempään! En todella riskeeraa näillä pillereillä omia seksihalujani. En suosittele. Ei, ei.
 
Seula
Mulla ei ole ennen IKINÄ tullut mistään lääkkeistä sivuvaikutuksia. Nyt olen ottanut kaksi pilleriä Cerazettea ja tokana päivänä alkoi aivan mieletön syyhy joka puolella kehoa. Illalla kävin suihkussa, vesi vanhin voitehista -ajatuksella ja rasvasin ihoni kunnolla. Nukkumaan käydessäni huomasin oikeassa reidessäni ihottumaa ja kutina vaan jatkui. En aio jatkaa Cerazettella hetkeäkään pidempään! En todella riskeeraa näillä pillereillä omia seksihalujani. En suosittele. Ei, ei.

Jännä juttu, minullakin on ollut kummallista kutinaa talven aikana, mutta en ajatellut sen johtuvan pillereistä.

Alan kyllä muuten olla aivan kypsä Cerazetteen. Nyt on kuudes liuska meneillään ja menkat jatkuneet melkein kolme kuukautta pitämättä päivänkään taukoa. Alussa taukoa oli seitsemästä kymmeneen päivään viiden päivän kuukautisten välissä. Seksielämä on yhä aktiivista, koska suhde on melkein yhtä tuore kuin pillerikokeilu, mutta todella rasittavaa kun saa molemmat käydä pesulla jälkeen ja minä tiestysti ennenkin ettei joka paikka sotkeudu. Jouduin vaihtamaan näihin korkeahkon verenpaineen vuoksi ja nyt olen miettinyt pääni puhki miten tästä eteenpäin. Pillereitä on jäljellä kolmeksi viikoksi ja sen jälkeen en varmaankaan enää uutta satsia hae. Onko kukaan vuotanut näin pitkään ja mitä sitten?
 
Viimeksi muokattu:
Pampula
Jännä juttu, minullakin on ollut kummallista kutinaa talven aikana, mutta en ajatellut sen johtuvan pillereistä.

Alan kyllä muuten olla aivan kypsä Cerazetteen. Nyt on kuudes liuska meneillään ja menkat jatkuneet melkein kolme kuukautta pitämättä päivänkään taukoa. Alussa taukoa oli seitsemästä kymmeneen päivään viiden päivän kuukautisten välissä. Seksielämä on yhä aktiivista, koska suhde on melkein yhtä tuore kuin pillerikokeilu, mutta todella rasittavaa kun saa molemmat käydä pesulla jälkeen ja minä tiestysti ennenkin ettei joka paikka sotkeudu. Jouduin vaihtamaan näihin korkeahkon verenpaineen vuoksi ja nyt olen miettinyt pääni puhki miten tästä eteenpäin. Pillereitä on jäljellä kolmeksi viikoksi ja sen jälkeen en varmaankaan enää uutta satsia hae. Onko kukaan vuotanut näin pitkään ja mitä sitten?
Mulla oli nelisen vuotta sitten Cerazetet kokeilussa. Aluksi meni ihan hyvin: kuukautiset tulivat parin kuukauden välein vaikka kylläkin kestivät sitten melkein kaksi viikkoa. Sitten noin puolen vuoden päästä aloituksesta riemu repesi: vuosin tauotta toukokuun alusta syyskuun loppuun. Sinä aikana laskin 10 päivää etten tarvinnut kuin pikkuhousunsuojaa. Meni hermot ja seuraavaksi otin kuparikierukan. Yhdistelmäpillereistäkin olin siinä vaiheessa saanut tasan tarpeekseni, joten en edes harkinnut hormonikierukkaa. En vaan jaksanut pelleillä hormonien kanssa enää. Kuparikierukka sopi mulle onneksi tosi hyvin ja sen otatin sitten vain pois, kun halusin lapsen (joka onneksi tulikin sitten heti).
 
Viimeksi muokattu:
Vieras
Itselläni meni halut täysin.
Lisäksi ihoni oli ennen pillereiden aloittamista täydellinen, en tarvinnut edes meikkivoidetta, niin näistähän tupsahti sitten AKNE ! 1kk syömisen jälkeen. Eri pillerit vaihdettiin, mutta akne jäi.
 
Nups
Olen syönnyt nyt 2 kuukautta Cerazettea, koska minulla on aurallista migreeniä. Olen ollut todella tyytyväinen, sillä menkkoja minulla ei ole ollut koko aikana. Ainoa haittavaikutus on ollut rintojen ja varsinkin nännien arkuus. Kaikki kosketus tuntuu ikävältä.
Aion syödä vielä 3. liuskan ja sitten vaihdan ehkäisysauvaan. Olen sen verran huonomuistinen, että vaikka puhelimessa on kaks muistutusta per päivä nii silti saattaa unohtua. Nii ja kun toiset sanoo et pitää olla tosi tarkka milloin pillerin ottaa niin olen siitä hieman erimieltä. Ottamisaika on aivan samanlainen kuin Yasmin-pillereissä ja vaikka oiskin menny muutaman tunnin yli siitä 12 tunnin maagisesta rajasta niin en ole jäänyt raskaaksi.
 
amos
No ei se siihen raskautumiseen liitykään (kunhan 12h sisällä ottaa) vaan niihin tiputteluvuotoihin, mitä täsmällisempi on, sitä pienempi riski vuotohäiriöihin. Näin ohjeistavat lääkärit ja apteekki. Tosin itse vuodin 4 liuskaa kahden viikon välein (viikon normimenkat), vastanyt 5. liuskalla näyttäis että menkat on jääneet pois..ja 4. liuskaan asti täysimetin, nyt edelleen kiinteiden ohella.
 
-93
Oon ite syönyt cerazetteja vajaa 5 kk. Ennen pillereitä menkat olivat hyvin säännölliset, mutta pahempia kipuja ei voi olla ja vuodin ihan hirvesti, ne kesti aina noin 5 pv.
Pillereiden aloittamisen jälkeen vuotoa alkoi olla joka viikko 3 päivän ajan ja sitä kesti noin kolme kuukautta. Terkkari käski vain kestämään koska oli muka normaalia ja niitähän pitäisi jonkun puoli vuotta syödäkin, jotta varmistuu, että ne auttaa.. no ei siinä, jatkoin sitten niiden käyttöä koska olin kuitenkin jo niin pitkällä enkä halunnut luovuttaa.
Sen kolmen kuukauden jälkeen alko taas menkat, mut ne ei kestänytkään 3 pv vaan kolme viikkoa. ajattelin jo että nyt loppu, koska parisuhdekin alko jo kärsimään ku piti lähes selibaatissa elää, mutta sitten kun olin sen neljä kuukautta niitä syönyt menkat on alkaneet rauhoittumaan tosi paljon.. edelleen ne tulee kahen vk välein, mutta kestää kaksi pv ja ovat todella niukat. pitää vielä koittaa jaksaa. Mitään sivuoireita ei kuitenkaan ole ollut, ainut että oon tosi huono muistamaan noita pillereitä. Sekin, kun jotkut puhuu haluttomuudesta, musta tuntuu, että halut vaan kasvaa. KEstämistä noiden käyttöönotossa riittää (tietenkin henkiläkohtaista), mutta kannattaa harkita, jos aikoo alkaa käyttämään.
 
lopettaja
Itsellä tuntui aluksi että cerazette oli hyvä vaihtoehto. Olen nyt syönyt 7laattaa. Ensimmäisen laatan jälkeen tuli parin päivän pituiset menkat. Sen jälkeen menkat loppuivat kokonaan, olen kokoajan itkuinen ja alakuloinen ja pahinta on että painoa on tullut 12kg 6kk. (Olen 176cm ennen pillereitä painoin 73kg, nyt 85kg.) Olen aina harrastanut liikuntaa vähintään 3 kertaa viikossa ja syönyt normaalisti, eikä paino ole koskaan ollut ongelma tai en ole jojoillut sen kanssa. Nyt olen muutaman kuukauden ollut ilman herkkuja, sännöllistänyt ruokailuni, katsonut mitä syön ja liikkunut. Hassua on että painoa on tullut silti vain lisää, tuntuu kuin turpoaisin edelleen. Pääasiassa selittämättömän painonnousun takia olen päättäny luopua cerazeteistä ja kokeilla jotakin muuta ehkäisyä.

Pakko kuitenkin lisätä että olen kuullut paljon eri oireita eri henkilöiltä, joten pillereiden oireet ovat aika yksilökohtaisia.
 
tyttö21v
Itse söin 7 vuotta Yasmine-pillereitä. Viime joulusta seuraavat puoli vuotta sisälsi kaiken näköisiä vuotohäiriöitä ja alavatsakipuja. Lääkäri- ja gynekologikäyntejä riitti.. Yasminet olivat minulla loistavat kaikki ne 6,5 ensimmäistä vuotta, ei mitään negatiivistä sanottavaa.
Oma lääkärini ehdotti hormonikierukkaa, jonka laittoon sitten aika varattiin. Aika meni 1,5 kk päähän, ja siksi ajaksi minulle määrättiin Cerazetten rinnakkaisvalmistetta. Kun lopulta olin menossa ottamaan kierukkaa, lääkärin mielipide oli se ettei sitä kannattaisi vielä laittaa ja että pysyttäisiin näissä cerazetten rinnakkaisvalmisteissa. Olen nyt syönyt tasan 2 kk näitä kyseisiä pillereitä. Vuotoja tai menkkoja ei ole ollut, ei myöskään kipuja. Ainoana miinuksena juuri tämä ihon rasvoittuminen. Itsellä ennestään hyvä iho, nyt muutama näppy kokoajan puskee läpi. Mutta katsotaan, jos ei pahemmaksi mene niin näissä pysytään!
 
-88
Söin Cerazetteja noin vuoden. Lopetin käytön, koska rinnoistani alkoi vuotamaan maitomaista nestettä. Muita oireita minulla ei juurikaan ollut, menkat loppuivat kokonaan, mutta se ei minua haitannut. Lopetin niiden syönnin n. 1,5 vuotta sitten ja tilalle laitettiin kierukka. Kierukan kanssa elämä on ollut yhtä helvettiä. Kuukautiset kestävät jopa kolme viikkoa, vuoto on todella runsasta, PMS-oireet aivan järkyttävät ja painoa tullut yhtäkkiä 15 kiloa, koska kaksi viikkoa ennen menkkoja herkkuhimo on aivan uskomaton. Lisäksi emätintulehduksia on jatkuvasti ja seksihalut vähän niin ja näin.Sitten menkat jolloin tekee mieli herkkuja, eli kuukaudessani on noin yksi viikko, kun olen normaali omaitseni, ei vuotoja, syön terveellisesti, en ole turvonnut eikä minulla on järkyttäviä mielialanmuutoksia ja masennuksenomaisia oireita. Eivät vissiin nämä omat hormoonit sovi minulle. Ensi viikolla paluu takaisin Cerazettejen tuomaan helpotukseen tähän kaikkeen. Minulle käynyt tuuri, kun ne sopivat. Viimeksi painoputosi ja mieleni tasaantui valtavasti.
 
melkein sivuoireeton
Ihan ensimmäiseksi haluan sanoa muistutukseksi, että kaikki ovat yksilöitä. Jokainen nainen on yksilö. Toiset saa paljon sivuoireita, toiset vähän ja toiset ei ollenkaan. Kannustan kaikkia naisia kokeilemaan pillereitä!

Itse nimittäin olin yksi niistä, jotka luki näitä palstoja silmät suurina. En uskaltanut aloittaa pillereitä, koska epäilytti sen verran pahasti. Mikään muu ehkäisy minulle ei kuitenkaan käy kumien lisäksi, joten oli pakko joko käyttää kumeja tai kohdata pelko. Vajaa vuoden pelleiltiin kumeilla, kunnes aloin syömään pillereitä. Tulin taas lukemaan näitä palstoja ja mietin, että ei saatana, tuli tehtyä varmaan elämän suurin virhe.

No, eipä niitä sivuoireita minulla ole pahasti ollut. Ei kauhumenkkoja. Ensimmäiset menkat oli normaalit, mutta "loppuvuotoa"(eli erittäin niukkaa) oli pidempään. Tämän kanssa ei edes vituttanut, koska kuukupin kanssa ei tarvinnut sen kummemmin miettiä. Kahdet menkat on tullu sen jälkeen, kiertopäivällä 24. Täysin normaalit muuten, mutta ehkä hitusen enemmän kipuja ja edelleen tuota lopputuhrua pidempään. Nyt on kp 33 ja menkkoja ei näy, hyvä niin. Nyt päätti siis kierto pidentyä, saa nähdä miten pitkään pysyvät poissa.

Muita sivuoireita on ehkä se, että tulee enemmän näppylöitä. Ei nyt akne, mutta semmosia finnejä. Niitä on tullu jopa selkään, vaikka ennen ei ole koskaan ollut. Nyt on selässä yksi näppylä, enempää niitä ei kerralla ole koskaan ollut. Pikkuharmi. Sekä välillä on tullut ruskeaa vuotoa, jonka huomaa pyyhkiessä. Ei tule siis edes alushousuihin asti. En oo käyttäny suojaa, vielä enemmän vain huolehtinu sitten hygieniasta. Siinäpä ne.

Painoa en ole katsonut, en usko, että olen lihonut pillereiden takia. (Muiden syiden takia ehkä joo)... Ei vituta sen enempää kuin muutenkaan, seksi maistuu, kaikki muuten täysin ok. :)

Eli nämä "kauhupillerit" eivät ole kaikille kauhupillereitä, itse olen ainakin tyytyväinen. Joten rohkeasti kokeilemaan! :)
 
Uusi
Hei! minulla vaihdettin pillerit cerazette minipillereihin korkean verenpaineeni vuoksi, nyt sitten olen tälläisessa tilanteessa : Olen pitänyt nyt sen normaalin tauon koska en saanut pillereitä haettua aijemmin,niin kysymys kuuluu, voinko aloittaa pillerit nyt samana päivänä kun normaalisti olisin toisia pillereitä ottanut tauon jälkeen ?
 
Oli nyt pakko vastata näinkin vanhaan viestiketjuun. Itse sain tänään huomata kuuluvani "ota välittömästi yhteys lääkäriin"-haittavaikutuksia saaviin ihmisiin.. Minullakin aurallinen migreeni, joten esikoisen saatuani päätin kokeilla ko. pillereitä kortsupelleilyn sijaan. Olen syönyt pillereitä nyt puolisen vuotta. Kestin alkuun parin kk jatkuvan vuodon, mikä nyt on muuttunut pari pv/vk vuotoihin. Mielialanvaihtelut suuria ja seksiä ei kyllä tule harrastettua enää lähes ollenkaan kun ei vaan kiinnosta. Eli siinä mielessä tehokas ehkäisy toki... Paino on noussut ja hyvä kun kaks hiusta vielä päässä...

Olen nyt viimeisen parin kk aikana saanut noin kerran viikossa iltaisin ennen nukkumaanmenoa (otan pillerin aina tähän aikaan) "kohtauksia", jotka olen ihmeissäni laittanut migreenin piikkiin. Olen tuntenut kuinka kieleni, nieluni ja kasvoni alkavat puutua ja turvota. Minulla on ruoka-aineallergioita, mutta "kohtaus"-päivinä en ole syönyt mitään normaalista poikkeavaa. Olen ihmetellyt vointiani ja "kohtauksia" kovin. Tänään taas turvotuksen ja puutumisen alkaessa mietin mikä voisi olla syy tällaiseen kun ei tällainen ole migreeniäkään. Sittenpä tajusin kerrata cerazetten haittavaikutukset ja sieltähän löysin vihdoin selityksen omituisiin kohtauksiini. Taidan olla hyvin harvinainen tapaus, mutta meitäkin on olemassa. Ambulanssi kävi vielä tarkistamassa, ettei minulla ole akuuttia vaaraa ja sain jäädä kotiin kun en ollut yksin..

omien kokemuksien perusteella en suosittelisi näitä pillereitä pahimalle vihamiehellenikään.
 
caro
mulla ollut cerazette pillerit ekakertaa n.3-vuotta sitten.silloin kuukautiset tulivat normaalisti ja oli niukemmat.pidin ensimmäisen puolenvuoden jälkeen pitkän tauon.nyt olen syönyt niitä vuoden ja yllätyksekseni todennut omalla kohdalla aiemmat kummalliset asiat cerazetten haittavaikutuksiksi,sillä ne tulivat takaisin.jalkani turpoilevat,samoin käteni,ihan kuin oisi joku verenkierto tukos.kävin lääkärillä,veri kiersi suonissani hyvin.hiukseni ohenivat hurjasti,päänahkaani ilmestyi "kuivia kohtia",joita kirvelee kun pesen hiuksiani,mitkä näyttää likaisilta ja rasvaisimmilta kuin ennen.pientä nokkosihottuman tyylistäkin on ilmestynyt.kuukautisia ei tule ollenkaan. ..ihan kuin hormoonitoimintani olisi loppunut kokonaan.haittavaikutukset ei kuitenkaan niin pahoja;paitsi levyn 4viimeisen päivän kohdalla.olen niin ahdistunut,etten pysty lähtemään kauppaan,en halua puhua puhelimessa enkä tiedä miksi/mitä pelkään.kaikki nuo ed.mainitut haittavaikutukset tulivat pikkuhiljaa käytön jatkuessa.haluaisin painottaa sitä,että nämä pillerit sopivat minulle aluksi.aion "taas" lopettaa tämän käytön enkä ikinä enää syö cerazettea.jos teille alkaa tulla noita "ahdistuksia",menkää heti lääkäriin,ne pahenevat minulla joka kk:si.nyt riitti!onko kelleen muulle tullut?
 
MM
Oen itse syönyt Cerazettea vuoden verran. Alussa minullakin tuli tiputteluvuotoa melkein 4 kuukautta, mutta kun tämän kestin, niin kuukautiset eivät ole enää vaivanneet, ovat hyvin kivuttomat ja todella niukkavuotoiset. Suosittelisinkin yrittämään sinnitellä ne muutamat kuukaudet, oireet helpottuvat kyllä niiden jälkeen. Lisäksi täytyy Cerazettea käyttäessä muistaa, että yhtäkään pilleriä ei saa unohtaa, tai vuodot alkavat heti. En tiedä olisinko itsekään tuosta tiputteluvuodosta joutunut kärsimään noinkaan pitkään, koska unohdin kahdesti ottaa pillerin.
Ihoni on hieman rasvaisempi kuin ennen, muutama finni saattaa tupsahtaa naamaan silloin tällöin, mutta olen valmis sen hinnan maksamaan kivuttomista kuukautisista. Minulle eivät myöskään muut e-pillerit käy, aurallisen migreenin vuoksi.
 
Puoli vuotta kesti
Söin cerazettejä noin 1,5 vuotta ja sinä aikana minulla oli muutaman kerran hyvin niukkaa, satunnaista tiputtelua mutta käytännössä kuukautiset jäivät siis kokonaan pois. Hormonitoiminnan tasaantuminen nyt pillereiden lopettamisen jälkeen on kestänyt aika pitkään. Söin marraskuussa 2012 viimeisen cerazetten sillä ajatuksella, että vauva olisi tervetullut. Kuukautisia ei vain kuulunut, jotakin hyvin niukkaa tiputtelua vain. Kävin jo gynelläkin tsekkaamassa että veriarvot, kilpirauhasarvot olivat kaikki kunnossa. Kaikki oli ok, tosin gynekin totesi että laiskanlaisesti munasoluja kypsyy.
Vasta nyt, toukokuussa, siis puoli vuotta pillereiden syömisen lopettamisen jälkeen, minulla oli ihan ensimmäiset kunnolliset kuukautiset vuotoineen, kipuineen ja pms-oireineen kaikkineen. Toivottavasti nyt tärppää pian, vauva olisi enemmän kuin tervetullut!
 
hellu
aloitin Cerazetten 9 kk synnytyksen jälkeen ja tammikuussa , kun olin syönyt 3kk alkoi "rintatulehdukset" ( siis kaks mies lääkäriä hoiti tulehduksena, vaikka kyse oli maidon noususta ja tuotannosta...great) , jotka siis oli koko ajan päällä. Lääkärille puhuin et voiko johtua pillereistä ni hänen mielestään ei..... Noh kyllä se niistä vain johtu ja kaiken maailman hormooni testeihin ja vanhat pillerit käyttöön ( jotka migreenin takia vaihdettiin). Ja nyt on menkat kestäny vanhojen pillerien kans koht sen 3 vk. Tiedä sitten mitä tässä seuraavaks tekis ku koko ajan on vee käyrä huipussaan.....Kierukat ei kuulemma sovi , kun sisältävät samaa mitä cerazette pillerit.
 
vl
Itse oon syöny cerazetteä jo kohta 4 vuotta, eikä oo kyllä mitään pahaa sanottavaa. Silloin ku olin just alottanut, tais yhet niukat menkat tulla, mut sen jälkeen ei oo vuotoa ollu yhtään... Mikä on mun mielestä ainakin tosi vapauttavaa :D Mielialassakaan en koskaan huomannu mitään erityistä ja seksihalut ihan normaalit. Ainoastaan iho alkoi oudosti kukkia yhessä vaiheessa, en tiedä johtuko pillereistä (olin tosiaan käyttänyt pillereitä jo yli 2 vuotta..), mut antibioottikuurin avulla siitäkin päästiin. Selkeestikään kaikille ei sovi, mut mulla ei oo valittamista :)
 
Sofia
Mulla ainakin Cerazette on rauhoittanut mielialanvaihteluja, joita oli ennen pillereitä _paljon_. Vatsa on ollut hieman sekaisin ja tiputteluvuotoa on ollut kokoajan. Tosin meillä mentiin vuosi pelkästään varmoilla päivillä ja mies juuri tokaisi jatkuvan vuodon takia, että ihan hyvinhän meillä mentiin ilman pillereitäkin..
 
Tiiu^
Käytin 3kk yaz merkkisiä pillereitä kunnes minun täytyi vaihtaa cerazetteihin. Yazien aikana kuukautiset tuli normaalisti kunnes aloitin nämä uudet. Olen syönyt nyt näitä cerazette pillereitä 2kk ja alussa kuukautiset tulivat normaalisti mutta nyt ei ole tullut kk. Tiedän kyllä että nämä voivat jättää kuukautiset kokonaan pois, mutta huolettaa voinko olla raskaana. Minulla on ollut tämän kk aikana kauheaa väsymystä, alavatsaa turvottaa ja pistelee ja rinnat ovat kipeät niinkuin menkat alkaisivat. En uskalla ostaa testiä enkä kertoa kellekkään. Mikä avuksi? :eek:
 
Jihuuuu
Vasta viikko takana Cerazetteja! Vaikuttaa hyvältä! Aionana miinuksena olen huomannut hiusten rasvoittumisen... Mulla on ollut aina tosi kuiva päänahka ja yhtäkkiä hiukset likaantuu jo miltein päivässä (käytän kampaamon shampoita, joten ainakaan shampoon silikonista se ei voi johtua). Luulenpa, että tilanne tasoittunee. Myös ihossa on muutamia näppyjä enemmän! Ehkä elimistö etsii sitä balanssia ja siksi se alkaa reagoida noin. Mielialakin on ollut kohdallaan! Mua oikeesti jännitti alottaa nää pillerit, mutta nyt on huojentunut olo, että mitään merkillisiä muutoksia ei ole ollut. Varmasti suurin oireiden synnyttäjä on oma mieli: kun tarpeeksi uskoo joihinkin oireisiin, niitä alkaa yhtäkkiä olla. Luulen, että avoin ja positiivinen asenna auttaa näiden pillereiden kanssa! Eikö olekin mukavaa, kun ei enää tarvitse säheltää kumin kanssa? :)
 
mimi___85
Ajattelin lisätä tänne omat kokemukseni Cerazetteista, koska aloitin ne itse kauhunsekaisin tuntein, positiivisia kokemuksia löytyi niin vähän.

Käytin puoli vuotta Yaz-merkkisiä yhdistelmäehkäisypillereitä, sain niistä kuitenkin voimakkaita migreeneitä. Käytin reseptin loppuun, koska minipillerien aloittaminen pelotti mua sivuvaikutusten takia ja yazien aiheuttamat migreenit loppuivat, Yazit sopivat mulle muutenkin hyvin.

Nyt on takana melkein kaksi kuukautta Cerazetteja ja aika vähän huonoa sanottavaa on. :) Aloitin ne siis suoraan yazeista, käytettyäni Yazeja vuoden. Menkat tuli käytön aloittamisen viidentenä päivänä, olivat kohtuulliset runsaudeltaan ja kestivät viisi päivää. Sen jälkeen ei minkäänlaista vuotoa ole näkynyt pisaraakaan, mua ei haittaisi menkkojen poisjäänti. Olen kyllä ollut seksuaalisesti hyvin aktiivinen, joten saatan tehdä raskaustestin vain varmistuakseni. Mun luomumenkat ovat hyvin runsaat, kivuliaat ja epäsäännölliset joten ehkäisypillerit tuovat mulle siihen asiaan ison helpotuksen. Jos Yazien aikaan menkat olivat niukat, mutta säännöllliset.

Yazit saivat mun mielialat ailahtelemaan normaalia enemmän, varsinkin ennen taukopäiviä olin aivan hirviö, mielialat ovat Cerazettejen myötä tasoittuneet huimasti. Ihan alkuun olin aika itkuherkkä mutta sekin on nyt vähentynyt.

Jonkun verran turvotusta huomaan keskivartalossa, tosin Yazit poistivat nestettä niin tämä saattaa olla vain mun vartalon normaalitila. Varsinaista painonnousua en ole huomannut, vaa'alla tosin en ole käynyt. Ihan minipillerien käytön aloittamisen aikaan pari viikkoa mulla oli aika paljon mielihaluja ruuan suhteen iltaisin, mutta sekin väheni ja sehän nyt on vaan omasta tahdonvoimasta kiinni mitä mässää ja nouseeko paino sen takia. Yazit kasvattivat mun kuppikokoa kahdella, joten tissit on pysyneet niissä mitoissa.

Mulla on aina ollut todella hyvä iho, joskus tullut pari hormoninäppyä eikä tilanne oo huonontunut nytkään. Iho on näkyvästi vähän rasvaisempi mut finnejä ei tuu sen enempää kuin ennenkään. Tukka rasvoittuu myös vähän helpommin, hiustenlähdön en oo huomannu lisääntyneen, mulla on aika käsitelty tukka jota värjätään usein niin hiuksia mulla aina silloin tällön lähtee enemmän.

Seksihalut mulla on aina ollu voimakkaat eikä kostumisen kanssa oo ollu koskaan ongelmaa, tilanne ei oo muuttunut mihinkään myöskään Cerazettejen myötä, tähän eivät myöskään Yazit vaikuttaneet. Seksihalut kenties jopa lisääntyneet säännöllisen kierron ja mielialojen tasoittumisen myötä.

Oon siis kaiken kaikkiaan ollu Cerazetteihin oikeen tyytyväinen. Eniten pelkäsin jatkuvia vuotoja mut ei ole siis ollut mitään, ja oon todella tyytyväinen mielialojen tasoittumiseen. Oon kyllä tarkka et otan pillerin aina samaan aikaan, kerran pääsi lipsahtamaan kaks tuntia liikaa väliin ja pari kertaa tunti, mutta siis tosi säännöllisesti niitä otan.
 
Hyppönen
Hei !
aloitin cerazette käyttön toukokuussa puolivälissä 2014 ja minulle on ollut sivuvaikutuksia päänsärky on ollut minulla päivittäisen nyt on helpottanut on vieläkin vähän tiputelu vuotoa on ollut alusi siteb se jäi pois kokonaan kuukautiset ovat tulee normaalisti kerran kuukaudessa ja on myös niiten aikana vastakipuja kuukautiset aikana ennen pillereitä olivat kuukautiset usein 1-3 kertaa kuukaudessa nykyään on kerran kuukaudessa siloinkin olivat kovia kipuja ottan sihen helpottaminen särkylääkkettä burana 3 kertaa päivässä korkeintaan ja ainakin olen suänyt jokapäivä 1tabetti minipilleri hyvin on tähön asti sujunut
 

Yhteistyössä