Hae Anna.fi-sivustolta

Cerazette minipilleri

Viestiketju osiossa 'Vauvan hoito' , käynnistäjänä taukoa vauvan tekoon, 08.08.2007.

  1. mina Vierailija

    Olen syönyt 9kk Cerazettea ja ei oikein ole kehumista. Vuodan jatkuvasti kk putkeen ja on mielialat maassa ja iho täynnä näppylöitä. Oon miettinyt että pitäis saada tukkukortti ni vois noita terveyssiteitä hakea laatikollisen kerralla, kun kuukaudessa niitä kuluu siihen malliin. ;)
    Aloitan tänään Mini-Pill pillerit, katsotaan jos niillä saataisiin muutosta aikaiseksi. :)
     
  2. APUAtarviva Vierailija

    APUA NOPEASTI! Olen vaihtamassa Zoely pillereistä Cerazetteihin ja en saanut oikein selville että miten vaihdan nämä, kun olen lopettanut zoelyt kesken laatan, joten onkohan vaarallista jos aloitan nyt suoraan kun alkaa vuotoa tulla niin nuo uudet cerazetet? Mielipiteitä pliis? :)
     
  3. Rosebud Vierailija

    Söin Cerazetteja muutaman kuukauden. En huomannut mitään kummempia sivuoireita paitsi jatkuvat menkat. Menkat tulivat noin viikon - kahden viikon välein. Yhden ainoan kerran oli jopa kuukauden väli kun en vuotanut. Vaihdoin sitten Mini-Pilleihin ja jatkuva vuotaminen onneksi loppui mutta paikat kuivuivat, niin iho kuin limakalvotkin sekä halut hävisivät kokonaan. Mulla on normaalisti melko rasvainen iho, saisi olla tunnin välein puuteroimassa mutta Mini-Pillit kuivattivat ihoni ihan täysin korpuksi! Kasvojeni iho muuttui hilseileväksi ja samoin silmänympärykset todella kuiviksi ja punoittaviksi. Ihon kutina oli ihan kamalaa. Mikään ravaisempikaan rasva tai öljyt eivät tuohon kuivuuteen auttaneet. Lisäksi mulle alkoi ilmestymään sellaista punoittavaa ja kutisevaa ihottumaa muualle kroppaan mm. olkapäihin, käsitaipeisiin ja vatsaan. Hetken aikaa yritin tuon ihottuman kanssa elää ja rasvailla sitä mutta se äityi niin pahaksi, että päätin vain lopettaa pillerit saman tien. Halusin vain eroon tuosta ihottumasta. Nyt olen ollut ilman pillereitä kohta melkein kuukauden ja ihon kunto on selvästi parantunut. Tuntui, että itsetunto oli ihan nollassa kun iho meni niin huonoon kuntoon ja lisäksi olo oli muutenkin jotenkin ihan kamala. En enää edes kehdannut pitää lyhythihaisia paitoja kun käsivarsien ihokin oli niin kamalassa kunnossa. En tiedä uskallanko enään koskea noihin kyseisiin pillereihin, aion olla nyt hetken ilman. Mutta vituttaa kun tarvetta ehkäisylle kuitenkin olisi ja tämä sopivan ehkäisyn (vai onko sellaista edes?) löytäminen on aina yhtä vittumainen prosessi. Voi olla että koitan seuraavaksi vaikka Nuvaringiä.
     
  4. kehveli Vierailija

    Siis ite syönyt cerazettea 3 vuotta ja kaikki ok, ihossa eikä painossa tai hiuksissa muutoksia ollenkaan. Suuri plussa, että menkkoja on erittäin harvassa, mutta suuri miinus on tuo emättimen limakalvojen ärtyneisyys/herkkyys. Gyne määräs estrogeenia sisältävää Vagifem emätinpuikkoa käyttöön, kellään kokemusta tästä cerazette+vagifem yhdistelmästä ?
    Syön cerazettea koska mulla on aika paha aurallinen migreeni.
     
  5. Karlys Uusi jäsen

    liittynyt:
    29.10.2015
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
  6. henna-maija Vierailija

    Vanha ketju, tuli vastaan ku hain kokemuksia kyseisistä pillereistä. Huomattavin ero itselläni on ollut kuivuuden vähentyminen, toisin kuin monilla tuntuu asian laita olevan päinvaistoin. Ennen ollut käytössä e-pillerit, viimeisimpänä yasmin. Vuotoja ei ollenkaan, reilu puol vuotta oon näitä syöny. Tosin menkat hyvin vähäiset aikasemminkin, kerran kolmeen kuukauteen tippa verta, nyt ei sitäkään. Ketjun alussa törmäsin väitteeseen, että hyvin säännöllinen näiden kanssa on oltava, tuoteselosteessa 12 tunnin varoaika eli sama kuin e-pillereissä. Muissa minipillereissä 3 h, näissä kuiten toiminallisesti se eri verrattuna muihin minipillereihin, että limakalvon kasvun lisäksi estää myös ovulaation kuten e-pilleritkin
     
  7. vierailija Vierailija

    Mutta olen huomannut, että kun näitäkin tuosta 12h otto haarukasta huolimatta on tasan samaan aikaan joka päivä niin ei tule tiputtelua ja eikä kuukautiskipujen tyyppistä kipua alavatsassa. Olen syönyt näitä 5kk. Muuten mulla ei ole hyvää, eikä pahaa sanottavaa näistä. Syön niitä lähinnä kohdun seinämässä olevan pienen myooman takia, mikä aiheuttaa pahoja kuukautisvuotoja.
     
  8. vierailija Vierailija

    Todella vanhaan viestiketjuun vastaan....itsellä ei ollut kuin yhdet kuukautiset pillereiden jätön jälkeen ja pam paksuna. Olin syönyt ceracettee noin 8 vuotta ja ikääkin oli jo 35 vuotta.
    Johanna
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti