Cerazette-minipillerit imetysaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mmm

Vieras
Kertokaahan kokemuksianne kyseisistä pillereistä. Miten ne on teille sopineet, mitä "oireita" niistä on tullut? Onko ollut tiputteluvuotoa ja jos on, niin miten pitkään? Tota tiputteluvuotoa voi ilmeisesti tulla, vaikka kuukautiset eivät vielä olisikaan alkaneet raskauden jälkeen? Vai alkaako ihan kuukautisetkin tulemaan, kun aloittaa pillereiden syönnin?

Ja noiden pillereiden vaikutus vauvaan epäilyttää, vaikka niiden sanotaan olevan haitattomia vauvalle. Mutta onhan niissä kuitenkin hormonia, eikä mua ainakaan innosta vauvaan mitään hormoneja tupata rintamaidon kautta... Eli onko kellään tietoa ovatko tosiaan täysin haitattomia vauvalle?

Paljon tulikin kysymyksiä - toivottavasti joku viitsii vastata =)

Ei kai niitä määrättäisi jos olisi jotain haittaa vauvalle.

Aloitin itsekin viikko sitten. Ei ole mitään tiputtelua ollut, viimeksi taisi tiputella ekat pari viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja En jaksa vastata:
Näistäkin on google täynnä aloituksia kunhan viitsit katsella :)

On toki tietoa muuallakin, mutta en nyt viitsi etsiskellä tietoa, kun mulla kuitenkin on monta kysymystä asiasta. Ja eikös nää keskustelupalstat ole sitä varten, että niihin kirjotellaan...? ;)

Ihan hyvin sopineet. Mulle ei yhdistelmäpillerit sovi, mut noissa ei tunnu olevan sivuvaikutuksia. Menkkoja ei oo näkyny, ei mitään sinne päinkään ja synnytyksestä kohta vuosi.
Oikeen hyvä ratkaisu mulle!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voiko noiden pillereiden sopivuutta mitenkään ennakoida sillä, miten yhdistelmäehkäisypillerit ovat aikoinaan sopineet? Ei varmaankaan?

Tuskinpa. Mulle on yhdistelmäpillerit sopineet aina ihan hyvin.

Mutta kun nuo cerazettetkin esikoisen jälkeen sopi vallan mainiosti sen yli puoli vuotta mitä niitä söin, ja muutaman vuoden päästä kolmannen synnytyksen jälkeen eivät sopineet mitenkään päin, niin tuskin on kyllä mitenkään ennustettavissa...

Ei sopinut ollenkaan. Vuoto alkoi samantien, mieliala heitteli ja vauva kieltäytyi pillereitten aikana kokonaan syömästä rintaa, eli sen jälkeen jouduttiin pullosta syöttämään. Kun jätin pillereiden syönnin niin pikkuhiljaa vauva alkoi taas rintaa syömään, mutta maitohan multa loppui kuitenkin.

Yhteistyössä