Cerazette-pillereistä tietävät!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja potku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen siis syönyt Cerazettea nyt reilun kolmisen vuotta ja menkat loppuivat pillereiden aloituksen jälkeen kokonaan.
Saman vuoden joulun tienoilla alkoi pientä rusehtavaa vuotoa ja se kesti muistaakseni pari kolme päivää.
Sen jälkeen taas ei ole ollut mitään, paitsi nyt.
Tänää taas alkoi lievää rusehtavaa vuotoa tulemaan. Mietein vain, et onko ihan normaalia vai tartteisko mahdollisesti huolestua tästä?
Ei ole kipuilua eikä mitään muitakaan oireita, muuta kuin tuo vuoto. Kuukausi sitten kävin lääkärin tarkastuksessa (papaa ei otettu kun edellinen oli puhdas ja vakituinen pitkä suhde takana ollut tuon reilun kolmisen vuotta) ja kaikki oli kuulemma kunnossa.

Onko siis ihan normaalia, että tuon Cerazetten syönnin aikana voi aina välillä tulla rusehtavaa vuotoa todella epäsäännöllisesti ja erittäin harvoin?

Onko sulla hoitavaa gyneä, jolle voisit jättää esim. soittopyynnön ja kysyä? Eihän se kivaa ole, jos pitää tuskailla asian kanssa.

Itse olen käsittänyt, että minipillerien kanssa melkein mikä tahansa aikaväli kuukautisissa on "normaali", joten itse en ole ollut huolissani. Joskus joku terkkari lähetti minut gynelle puuttuvien kuukautisten vuoksi ja siellä lähinnä todettiin, että käyntini oli täysin turha. Mutta toki parempi saada varmistus lääkäriltä.

Minä käytin cerazettee 2,5v. Minulla oli ennen pillereiden käyttöä kierto tosi hyvä, siis normaali. Mutta kun aloitin pillereiden käytön niin saattoi olla parikin kk väliä ennenkuin menkat tuli. ja sitten kun tuli niin saatto kestää 2vk, vaikka yleensä kestää 3pv. Tosin hyvä puoli siinä oli se, että minulla oli ja on kivuliaat kuukautiset niin nämä pillerit kipuiluun auttoi vähän.

Onko sulla hoitavaa gyneä, jolle voisit jättää esim. soittopyynnön ja kysyä? Eihän se kivaa ole, jos pitää tuskailla asian kanssa.

Itse olen käsittänyt, että minipillerien kanssa melkein mikä tahansa aikaväli kuukautisissa on "normaali", joten itse en ole ollut huolissani. Joskus joku terkkari lähetti minut gynelle puuttuvien kuukautisten vuoksi ja siellä lähinnä todettiin, että käyntini oli täysin turha. Mutta toki parempi saada varmistus lääkäriltä.

Tarkoituksena olisikin maanantaina soitella neuvolaan josta pillerit olen saanut.
Tiedän kyllä itsekin ettei tässä pitäisi todellakaan olla mitään aihetta huolestua, mutta olen jopa onnistunut menettämään viikoksi yö uneni huolehtimalla aivan utopistisa sairauksia itsessäni ja pelkään siis kokoajan sairastuvani syöpään tms. Vaikka se nyt on todellakin vasta sen ajan murhe jos sellainen "tuomio" tulee. Ei sitä ennen kannattaisi menettää yöuniaan tuommoisen takia.

Mutta kiitos vinkistä. Otan maanantaina yhteyttä sinne neuvolan hoitajaan ja kysyn häneltä asiaa vielä. Ehkä hän osaa sanoa mulle onko jotain huolen aihetta vaiko ei. Ja tokkopa sitä on. :/ Oon vain idiootti.

Tässä asiaa jo selvittelinkin apteekin kautta ja sanoivat vuodon olevan ihan normaalia ja myös uudistuneen elämäntyylini myötä kroppani on tällä hetkellä muutenkin sekaisin hormonaalisesti ja varmaa muutenkin. Olen nimittäi alottanu tiukan dieetin ja sali treenauksen niin apoteekissa epäilivät myös tätä vaikuttavaksi tekijäksi. :)

Josko nyt vain uskaltaisin huokaista helpotuksesta ja todeta olleeni taas kerran pösilö ja pelätä pahinta (syöpä) :D

Ja kiitos Saura :hug: eiköhän tää täst.. :)

Mä aloitin syömään pillereitä marraskuussa 22pvä ja menkat kesti 6päivää. 4päivää oli niin etten vuotanut ja siitä asti tähän päivään oon vuotanut. Pikkuusen vituttaa kun haluttaas niin.. eikä pääse.

Yhteistyössä