Cerazette-pillerien haittapuolista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myy

Vieras
Oleb käyttänyt kyseisiä pillereita kaksi vuotta. Alkuun meni pari kuukautta kun oli olo ihan kummallinen mutta tottuessa se meni ohi. En ole tippaakaan vuotanut tuona kahtena vuotena paitsi nyt. Reilu viikko sitten tuli vessakäynnillä verta vähän ja sen jälkeen kuutena päivänä. Siteeseen asti ei juurikaan tullut, vähän "tuhrua". Sitten oli pari päivää välissä kun ei tullut mitään ja nyt tulee taas. Johtuuko tämä pillereistä vai onkohan joku muu vikana? Voiko ne parin vuoden käytön jälkeen alkaa tekemään jotain tiputteluvuotoa enemmänkin?

Mä söin esikoisen jälkeen lyhyen pätkän.

En muista, miten silloin, mutta nyt kolmannen jälkeen mulla on ne taas.

Ekat menkat tuli normaalisti. Sitten meni 2kk ilman, ja nyt ne alkoi taas. Ensin tiputtelua pari viikkoa, pari päivää ilman mitään ja nyt yhtäkkiä vuotaa kuin seula.
Tätä on nyt siis yhteensä jatkunut kohta kolme viikkoa, ajattelin lääkäriin soittaa huomenna viimeistään, jos ei rauhoitu.
Että ei näköjään mulle sovi nää pillerit, tai sitten on jotain muuta häikkää mullakin.

Mä söin noita muutaman kuukauden synnytyksen jälkeen. Tiputteluvuotoa oli pari viikkoa alussa.
Mulle kyllä lääkäri sanoi, että ei vaikuta menkkojen alkamiseen. Alkavat kun ovat alkaakseen.

mulla oli cerazzet käytössä vajaat 4 vuotta ja ne vei menkat pois. kunnes tosiaan sit alkoi tiputtelee pyyhkiessä paperiin sellasta tummaa vuotoa. siis sellasta et ei periaatteessa ees sidettä tarvinnu, mut kuitenkin oli inhottavaa kun jotain aina vuosi. vaihdoin pilsut sit normi e-pillereihin ja menkat palautu normaali rytmiin ja näillä mennään.

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Mulla ei ole ollut menkkoja ollenkaan kun olen popsinut cerazetteja..imetyksen olen lopettanut kk sitten joten katsotaan nyt josko ne alkais..edelliset menkat oli lokakuussa 2005 :D

nyt puhuttiin HAITTAPUOLISTA :D hih.. mullakin on jääny kuukautiset tulematta, viime joulukuussa oli viimeks. Ei muita oireita havaittavissa.

Joo, en mäkään haittapuoleksi laske sitä ettei ole tarvinnu kahteen vuoteen kulkea rätit housuissa:D Mietin vaan että miksi nyt rupesi tiputtelemaan... Ja siis mullakin tulee pyyhkiessä sellasta tummempaa, niinku joskus menkkojen viimesenä päivänä.

kohta kolme kuukautta olen syönyt niitä ja vuotaa ja ei vuoda,vuotaa, ei vuoda.. ollut varmaan 3täysin vuodotonta päivää noitten parin kuukauden aikana, että vaihtoon menee, vaikkakin mielialojen heittelyt kyllä loppu, vaihdoin nuvaringista noihin...

mä söin niitä 2vko ja koko sen h***tin ajan vuoti perse.. joten jätin ne sitten pois vaikka neuvolassa sanottiin et kato se liuska loppuun mut en vaan jaksanu enää. ei mitään järkee oo jos vaan vuotaa ja vuotaa. eihän siihen mitään ehkäsyy tartte jos perse vuotaa niin ettei voi mitään edes tehdä. lopettamisen jälkeen menkat tuli heti taas säännölliseksi

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
mä söin niitä 2vko ja koko sen h***tin ajan vuoti perse.. joten jätin ne sitten pois vaikka neuvolassa sanottiin et kato se liuska loppuun mut en vaan jaksanu enää. ei mitään järkee oo jos vaan vuotaa ja vuotaa. eihän siihen mitään ehkäsyy tartte jos perse vuotaa niin ettei voi mitään edes tehdä. lopettamisen jälkeen menkat tuli heti taas säännölliseksi

no minusta on ihan naurettavaa jo tosiaan parin viikon jälkeen lopettaa, kun jo järkikin sanoo, että ei se kroppa heti mukaudu. yleensä suositellaan että 3 kuukautta kokeillaan että siinä ajassa sen näkee sitten miten kroppa suhtautuu.

Söin vajaan kaksi levyä ja lopetin. Hiuksia rupes lähtemään ihan hirveästi (luulin ekaksi että imetys syynä, mutta ei aikaisemmin ole lähtenyt näin hirveästi), kunnes luin haittavaikutuksista, että hiustenlähtö yksi harvinainen haittavaikutus pillereissä! Plus menkkamaista vatsakipua lähes kokoajan sekä päänsärkyä ja huimausta! Eli ei kiitos minulle!!

Yhteistyössä