Cerazette vs. Mini-Pill - kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Anni36
  • Ensimmäinen viesti
nainen87
Hei! Itse käytän myös mini-pill pillereitä. Kokeillut olen monen merkkisiä,mutta ei ole sopinut. Alkuun näistä mini-pill tuli pahoinvointia jotta oksentelin, joka rauhoittui hetkeksi ennenkuin alkoi rajut mielialan vaihtelut jotta olin NIIN kiukkuinen ja itkuinen ja masentunut välillä. Sitten kun vain jatkoin käyttöä,sekin helpotti. Nyt viimeisimmäksi ovat olleet menkat kahden viikon välein, ja vuoto kestänyt aina noin viikon.
Olen ollut aina menkoista erittäin kivulias,ja niihin e-pillerit eivät ole auttaneet yhtään vaikka niin sanotaan.
Uskon jotta vuotokin normalisoituu kun vain jatkaa niiden käyttöä.

Jotta naiset älkää lopettako e pillereiden syöntiä kovin herkästi,odottakaa jos vain suinkin pystytte. Kyllä minäkin jo mietin mielialan vaihteluiden aikana jotta lopettaa heti,mutta onneksi päätin vielä seurata.

Mua mietityttää niiden lyhyt unohdusaika,jotta onko oikeasti joku tullut raskaaksi kun on esim unohtunut normaalista ajasta sen yli 3h? Jotta jos on ottanut normaalisti klo14 aikaan ja sitten muistaakin seuraavan ottaa klo18. Ja onko niin tarkkaa,jotta pitää olla 7pv muu ehkäisykeino lisäksi?Mitä jos esim käyttää vain kolmena päivänä?Onko jollain tästä kokemusta?
 
Elkku
Moi!
Olen kohta syönyt 3kk cerazetteja ja minulla on ollut vain kahdet kuukautiset, ja nyt vähän aika sitte olisi pitänyt alkaa. Onko kellään kokemuksia siitä että kuukautiset jäävät kokoaan pois. Mielialani oli aluksi todella alakuloinen, mutta nyt on ollu parempi mieli :) enimmäkseen päänsäryt ovat lisääntyneet.
Mutta onko cerazettit luotettavia, ettei niistä voisi tulla raskaaksi?
 
cerazetten käyttäjä
Hei
Oon syöny cerazettea 9kk ja nyt kymmenes laatta menossa. Ihan aluksi oli melkein kahen viikon menkat, minkä jälkeen menkat jäi kokonaan pois noin neljäksi kuukaudeksi. Joskus varmaan tokan kuukauden aikana iho huononi huomattavasti, mulla kun on aina ennen ollut tosi hyvä iho. Tuo iho-ongelma kuitenki katos yllättävän nopeasti, (otin käyttöön cliniquen ihonhoitotuotteet) ja nykyään ei ongelmaa sen suhteen! Ongelmana kuitenki nyt on vuoto; sen neljän vuodottoman kuukauden jälkeen tuli menkat ja noin kuukauden jälkeen taas uudestaan eli vaikutti että ois palaamassa normaaliin kuukautiskiertoon. Mutta ei. Mulla on nyt joulukuusta lähtien ollu menkat viikon välein: aina vuorotellen n. 5-7 päivää ilman menkkoja ja sitte n. 5-7 päivää vuotaa. En tiedä mitä tässä kannattais tehä, ku nää pillerit muuten on sopinu niin hyvin! Nuo iho-ongelmatki katosi, enkä oo huomannu niitten lisäksi mitään muita sivuvaikutuksia. Onko kokemuksia cerazetten vaihtamisesta esim noihin mini-pilleihin? Mietin kans voiko ne vaihtaa pitämättä yhtään päivää taukoa vai täytyykö pitää tauko ja jos niin kuinka pitkä? Ajattelin yrittää vielä vähän aikaa jaksaa sinnitellä ku muuten niin hyvin sopivat pillerit, mutta jos ei kohta näy loppua tälle vuodolle nii pakko varmaan vaihtaa..
 
Jonna
UP UP!

Oon nyt syönyt 2 laattaa Cerazetteä ja tuntuu, että alkaa järki lähteä. Luin tämän ketjun kokonaan ja mulla oli samanlaisia oireita. Haluan kuitenkin nyt kertoa omat "kokemukseni" tästä perkeleen pilleristä. Hiukset ovat rasvaiset, naama on rasvainen ja KUKKII. Yhden yön aikana oli tullu NELJÄ isoa valkopäistä pattia nenänjuureen. Ja painoa +3kg ja se makeanhimo...

Menkat on ollu aluksi niin, että vuosin kaksi viikkoa, jonka jälkeen lähtivät pois mutta sitten about kuukauden jälkeen tulivat takaisin, pienenä vuotona. Mä kestäisin nämä pikkuvuodot (aiemmin viikon kestävät niagaran putoukset ja jumalattomat kivut), mutta en tätä helvetin aknea :(

Pitääkö tässä mennä ihotautilääkärille vai mitä ihmettä tässä alkais tekemään? Söin aiemmin Yasmineita, mutta aattelin että jos vaihtais sitten johonkin muuhun. Alkuperäinen resepti oli desogestrel, mutta sitä ei ollut, joten piti ottaa cerazetteä. Tietääkö joku, että miten paljon noiden kahdeen valmisteen välillä on eroa, siis muuta kuin nimi?!

Toivottavasti joku jaksaa vastailla :)
 
epävarma
Oon 15-vuotias ja alotan piahkoin migreenin vuoksi nämä cerazette-minipillerit ja oon lukenu niin paljon pahoja sivuvaikutuksia niistä että huhhuh.. mutta oon päättänyt kokeilla koska oireethan on yksilöllisiä. Onko sulla antaa mitää neuvoo jos jotain outoo ilmenee yms? Toivotaan parata..
 
Vanhapiika
Moikka! Oon ihan hulluna lukenut ko. pillerikeskusteluja, koska hermo alkaa mennä täälläkin. Nyt menossa 4. laatta Cerazetteja ja lorina vaan jatkuu. Mulla siis on mennyt niin, että aloitin sillon ekana vuotopäivänä, ja menkat kesti viikon, sitten viikko tiputtelua. Sitten reilu parin viikon tauko ja olin jo innoissani että jes, nytkö menkat loppuu! Noh, sitten ne taas alkoikin ja kesti kaks viikkoa, jonka jälkeen n. viikon tauko. Nyt oon tästä 4. laatasta vetänyt viikon, ja oon vuotanut putkeen 3 viikkoa. Välillä enemmän, välillä vähemmän, mutta koko ajan selkeästi myös verta eikä vaan töhnää. Hitto, että ketuttaa! Mulla on endo ja myös myooma, ja toiveena oli, että vuodot loppuis, mutta täähän on pahempaa kuin ikinä! Saattaa ihan jäätäviä hyytymiäkin tulla ihan yllättäen. Ajattelin nyt tään laatan loppuun kattoa, mitä tapahtuu, mutta todella epätoivoinen olo alkaa olla. Parisuhteessa en ole, mutta seksiä saisin silloin tällöin, jos ei olis koko ajan rättiralli käynnissä! Halut ei oo mihinkään kadonneet, enkä oo mitään muutakaan erityistä sivuvaikutusta huomannut. Siksi kysynkin teiltä, jos joku ketjua vielä seuraa - miten pitkään kannattaa kärsiä vielä?? Ja onko todellakin niin, että tää nyt kuitenkin "hoitaa" endoa, vaikka koko ajan vuodankin??
 
Alli
Mulla on nyt ollu kolme viikkoa cerazetet. Menkat loppu ajallaan eikä mitään tuhrua oo tullu. Ei mielialanvaihteluita, normaalisti kuten ennenkin ;)

Mutta nyt on ihan ihmeellisiä raskausoireita... Nännin arat, "menkat alkaa kohta" - kipua ollu pari päivää, oksetus tuli aamulla autoa ajaessa (olin syöny rahkaa... voi olla siittäkin, mutta ei oo ennen ollu näin paha), röyhtäyttää koko ajan, laskin oviksesta 6 päivää ku röyhtäily alko (ennen en oo ihan näin kamalasti röyhtäilly) ja maha hieman sekaisin...
Onko muille tullu näitä? Onko Cerazetessä tämmösiä sivuoireita? Vähän ahistaa ku haluisin vauvan, mut elämäntilanteeseen tulee jäätävän iso muutos jos semmonen nyt päättää putkahtaa... Tää epätietoisuus lähinnä. Noh, uuteenvuoteen mennessä jos ei menkkoja kuulu ni tehään täällä testi.
 

Yhteistyössä