Champix kokemus... jos jotain kiinnostaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Apsi Deisi

Aktiivinen jäsen
03.06.2007
7 211
0
36
Mä aloin reilu 2 viikkoa sitten syömään champixia, tavoitteena päästä tupakasta eroon. Lopetus ei onnistunutkaan niin "helposti" kuin kuvittelin. Vaikka tupakka ei enään maistunutkaan samalle, eikä siitä saanut mitään mielihyvää, niin silti piti vaan polttaa. Joten tajusin olevani aika hemmetin paha tapapolttaja. Mä voin suorilta luetella reilu 10 asiaa jonka yhteydessä/jälkeen KUULUU polttaa tupakka :ashamed:

No juu, perjantai iltana sitten päätin että nyt saa riittää. Fyysisiä vieroitusoireita ei ton lääkkeen ansiosta ole ollut (ne kärsittiin jo kuurin ekoina päivinä) mutta henkisiä sitäkin enemmän. Tupakkaa tulee ajateltua koko ajan. Noh saattaa joskus mennä tuntikin etten muista koko asiaa, mutta kuitenkin.

Päivä kerrallaa kohti savutonta loppuelämää =)

kerran söin se toisen nimisen lopettamis kuurin mikä on reseptillä kans ja samana päivänä ku kuuri oli syöty loppui lakko. tosin en mä ollut kokonaisuudessa varmaan ku 2 viikkoa polttamatta kuurin keskivaiheella. tää on vähän masentava tää mun vastaus mutta mulla ei toiminut ku näemmä en tarpeeksi halunnut lopettaa. :/

Juu-u, kyllä tapapolttajalla on varmasti oltava motivaatio enemmän kohdallaan lopettamisessa. Saa nähdä kuin mun käy, yritän kuitenkin. Meillä työnantaja maksaa aloituksen ja jotain "tenttiä" ne työterveysasemalla pitää ennenkuin myöntää reseptin, kuulemma. Ja seurantaakin on eli pitää käydä näytillä välillä ja juttelemassa kuin on edistynyt...

Juu-u, kyllä tapapolttajalla on varmasti oltava motivaatio enemmän kohdallaan lopettamisessa. Saa nähdä kuin mun käy, yritän kuitenkin. Meillä työnantaja maksaa aloituksen ja jotain "tenttiä" ne työterveysasemalla pitää ennenkuin myöntää reseptin, kuulemma. Ja seurantaakin on eli pitää käydä näytillä välillä ja juttelemassa kuin on edistynyt...

Alkuperäinen kirjoittaja KENT:

Musta tää on ihan hyvä että pitää/saa käydä juttelemassa. Jostain luinkin että toi kuuri pitäisi syödä lääkärin valvonnassa ja lääkärin luona pitäisi välissä käydäkin. Mut tosiaan lääkäri joka mulle ton reseptin kirjoitti, niin ei edes kysynyt poltanko mä :o

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Minkä hintainen se on? Antaako lääkäri siihen reseptin (eikös se reseptilääke ole?) mukisematta?

Aloituspakkaus maksoi jotain 50? (2 viikkoa) ja se jatkopaketti (2 viikkoa) maksoi 57?. Tuo kuuri kestäisi oikeasti sen 12 viikkoa, mutta etsiessäni lääkkeestä käyttökokemuksia niin melkein poikkeuksetta tuota on käytetty vain 4-8 viikkoa. Ja tosiaan niinkuin tohon ylös kirjoitin, niin ihan mukisematta tuli resepti.

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:

Musta tää on ihan hyvä että pitää/saa käydä juttelemassa. Jostain luinkin että toi kuuri pitäisi syödä lääkärin valvonnassa ja lääkärin luona pitäisi välissä käydäkin. Mut tosiaan lääkäri joka mulle ton reseptin kirjoitti, niin ei edes kysynyt poltanko mä :o

Eli tää taitaa ollakin sitten perusteellisempaa, ihan hyvältä se minustakin kuulostaa että "isoveli valvoo"...
Harmi kun sulle sattui tuommoinen lääkäri. Jos lääkkeet on vaan ns. puolet hoidosta niin ei lie hyvä juttu? Jos sulla olis vaikka pitänyt nostaa annostusta tai jotain? Höh.
Mutta onnea kuitenkin lopetukseen sullekin! :)

Eli tää taitaa ollakin sitten perusteellisempaa, ihan hyvältä se minustakin kuulostaa että "isoveli valvoo"...
Harmi kun sulle sattui tuommoinen lääkäri. Jos lääkkeet on vaan ns. puolet hoidosta niin ei lie hyvä juttu? Jos sulla olis vaikka pitänyt nostaa annostusta tai jotain? Höh.
Mutta onnea kuitenkin lopetukseen sullekin! :)

Toi 1mg taitaa olla se isoin mahdollinen annos, joten sitä ei varmaan olisi voinut nostaa. Ja kyllä tää nyt tästä suttaantuu... 3 savutonta päivää jo takana. Mut melkeinpä vois sanoa et tahdonvoimalla se lopullinen lopetus tapahtui.

Mulle tulee tosta lääkkeestä aina tuskahiki. Just nytkin pukkaa päälle, ku puol tuntia sitten lääkkeen otin. Onneks kestää vaan hetken. Aamuisin on myös tullut pahaolo. On ihan pitänyt mennä sohvalle pitkäkseen, mutta sekin kestää vain 10-15min. Ja mielenkiintoisia uniakin olen nähnyt :whistle:

Champix kuuri maksaa muistaakseni n. 4 e/pv eli se 2 vko:n kuuri maksoi jotain vähän reilu 50 euroa ainakin vuos sitten kun mies sen söi. Ja ihan mukisematta antoi lääkäri reseptin kun mies kertoi paljon polttaa jne. (ja siis vajaan topan päivätahdilla meni).

Alkuperäinen kirjoittaja Kaukaa hyvän näkönen:
Mä olin tolla 4kk:tta polttamatta, ei tehny edes mieli, kunnes eräänä päivänä....

No voi perse!!!! Mä oon sen verran monta kertaa lopettanut ja taas aloittanut, että olen tullut siihen tulokseen että mun ei sovi edes maistaa... se lähtee meinaan just siitä sitten käsistä :( Ja tällä kertaa yritän myös muistaa tän.

Kauan söit noita lääkkeitä? Sen 4kk vai vähemmän aikaa?

Hienoa :) Minä lopetin ilman lääkkeitä 4 vuotta sitten. Kymmenen vuotta ehdin polttaa. Oli se sitten tuskaa ja joskus vieläkin tekee mieli. Mutta oikein hyvä näin savuttomana :)

Nyt on 6 kk savutonta elämää takana päin. Champix kuurilla olin aloituspakkauksen jälkeen 2kk ja siitäkin puolet söin 1 tabletti/päivä. Ennen lopettamista ehdin tuhota keuhkojani 24 vuotta ja loppu-aikoina röökiä meni tahtiin 45 min/ tupakka.
Mulla kesti puoli vuotta resptin hankkimisesta, että olin tarpeeksi motivoitunut hakeakseni aloituspaketin. Ja kannatti odottaa! Motivoituminen lopettaa oli sitä luokkaa, että olisin varmasti onnistunut jo ilman champixiakin mutta halusin ottaa asiat varmanpäälle. Nyt on tosiaan 6kk takana ja helpolla olen päässyt.
Olen sitä mieltä että lopettajan motivaatio ratkaisee, ei lääkkeet tai muut apukeinot...

Mä aloin reilu 2 viikkoa sitten syömään champixia, tavoitteena päästä tupakasta eroon. Lopetus ei onnistunutkaan niin "helposti" kuin kuvittelin. Vaikka tupakka ei enään maistunutkaan samalle, eikä siitä saanut mitään mielihyvää, niin silti piti vaan polttaa. Joten tajusin olevani aika hemmetin paha tapapolttaja. Mä voin suorilta luetella reilu 10 asiaa jonka yhteydessä/jälkeen KUULUU polttaa tupakka :ashamed:

No juu, perjantai iltana sitten päätin että nyt saa riittää. Fyysisiä vieroitusoireita ei ton lääkkeen ansiosta ole ollut (ne kärsittiin jo kuurin ekoina päivinä) mutta henkisiä sitäkin enemmän. Tupakkaa tulee ajateltua koko ajan. Noh saattaa joskus mennä tuntikin etten muista koko asiaa, mutta kuitenkin.

Päivä kerrallaa kohti savutonta loppuelämää =)

Lopetitko muuten sit lopuksi missä vaiheessa kuuria? Siis vajaa 2 vkon päästä?

Mä lakkoilin champixin avulla pari vuotta sitten. Tarvin vaan pelkän aloituspakkauksen. Viikon syömisen jälkeen lopetin tupakoinnin ja siirryin pienempään määrään lääkettä, koska isompi määrä aiheutti niin ällön olon. Mulle riitti pelkkä aloituspakkaus, joka sit loppujen lopuksi kesti vajaan kuukauden.

Nyt aloitin maanantaina uudelleen kuurin, kun minähän sitten puolen vuoden jälkeen repsahdin uudelleen.
Olen antanut itseni polttaa niin paljon kuin jaksan, mutta määrä on silti jo vähentynyt 10:llä päivässä (ennen poltin maxiaskin). Ei maistu hyvältä, ei.

Nykyään muuten ei ole enää noita aloituspakkauksia, vaan riistäjät myyvät kerralla 4 vkon pakkauksen, hintaa tulee himpun yli 100 euroa. Harmittaa sinänsä, koska oletan että en nytkään tarvi kuin aloituspakkauksen verran.

Ei se tupakointi ole mikään pelkkä tapa. Se on erittäin voimakas riippuvuus, mikä sanelee kaikki tekemiset.
Kyllä noi lääkkeet toimii todella hyvin. Pitää vaan muistaa, että ensimmäisiäkään savuja ei saa ottaa, muuten se lähtee siitä taas pikkuhiljaa.

Ei se pilleri tupakointia lopeta, se on vain kainalosauva yli pahimman. Kannattaa syödä koko kuuri ja jos tuntuu, että vieläkin mieluilee savuille niin voi hakea saman kuurin uudestaan.

Tsemppiä!!!

Tupakointi on sekä henkisesti että fyysisesti koukuttavaa. Useinhan polttaa vaikka ei tekisi mieli, kun on vain tottunut siihen. Monesti tupakoija elää savukkeesta toiseen, rytmittää päivää niin.

Addiktion tilalle pitäisi keksiä jotain korvaavaa tekemistä. Mielellään käsille. Esimerkiksi neulomista tai vastaavaa. Ristikoiden täyttöä tms. Nyt olisi hyvä hetki aloittaa myös liikunta.

Myös väkevät pastillit auttavat monia ja purukumin syönti.

Pystyt kyllä lopettamaan! Ihan varmasti!

Saas nähdä miten tehoo., nyt 5päivä menossa. ihme tuntemuksia tullu.. vielä maistuu jotenkuten, mut ei niin kuin ennen.
Tapa polttaja tuppaan minäkin enempi olemaan. Kesäkuussa olin 3vuorokautta polttamatta kunnes sitte terassilla teki mieli ja siinä se.
Jos oikein tsemppasin niin pystyin olee päivän polttamatta tai menemään vaan pari kertaa tupakalle, mut vaati hillitöntä itsensä vahtimista.

Tiedän että joudun jatkossakin itseäni vahtimaan.. Vielä monta kuukautta ja vuottakin..
Se on hyvästit nyt!

Yhteistyössä