Hae Anna.fi-sivustolta

Changen asiakaspalvelu

Viestiketju osiossa 'Muotifriikit' , käynnistäjänä Mietteliäs, 23.11.2011.

1. Mietteliäs Vierailija

Kävin yksi päivä Kampin Changessa. Minulle on paljon kehuttu tätä liikettä joten menin sitten iloisin mielin ostoksille. Myyjä hyllytti juuri uusia liivejä eikä liikkeessä ollut kuin yksi asiakas lisäkseni ja hänkin vain katselemassa. Katselin hetken ympärilleni ja aloin odotella että myyjä noteeraisi minut jotenkin.. Lopulta hän tervehti mutta ei kysynyt tarvinko apua. Luulisi että liivikaupassa töissä oleva tietäisi että siellä juuri tarvitaan/odotetaan apua ja palvelua. Pettyneenä lähdin sitten kokonaan pois.

Jäi harmittamaan niin, että nyt kun olin loppuviikosta käymässä Espoon puolella, kävin Sellossa ja sitten poikkesin myös Changen myymälään siellä. Täällä myyjiä oli kaksi, toinen tervehti ja sanoi kiireisesti että "katsele vaan rauhassa ja kysy jos tarvit apua". Haloo, olisin tarvinut apua jo sillä hetkellä. Myyjä meni tiskin taakse tekemään jotain joten lähestyin toista myyjää..hän palveli toista asiakasta joka oli kopissa. Kysyin hienovaraisesti olisiko mahdollista saada mittauspalvelu, en tietenkään odottnut että hän minua heti alkaa mittailemaan... Tähän hän sanoi että "Mulla on nyt asiakas, kysy *****:lta" ja viittasi myyjään joka kassan takana touhusi. Koko ajan tunnelma oli kiireinen ja kireä.

Alkaa mennä maku kyseiseen puljuun. Nettisivuillakin lukee että meiltä saa maailmanluokan palveua. Tää ei ole mun mielestä ihan sitä maailman luokan palvelua. Millaisia kokemuksia teillä on ollut, sattuiko mulle vaan huonot päivät käydä kaupassa, vai eikö oikeasti kiinnosta palvella? Tietty liikkeidenkin välillä voi olla eroja, en ole käyny kun noissa kahdessa. :/

Enkä miten on tuotteiden laatu? Näyttävät kyllä tosi kivoilta.

2. 1985 Vierailija

Ainakin Myyrmannissa on aina hyvä palvelu :) Välillä tietysti kiire mut se on ymmärrettävää. Ja mulla on hyvin kestäny kaikki liivit, tietty vähän löystyy pitkässä käytössä mut niin käy kaikille liiveille pidemmän päälle.

3. Maarit76 Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kaikissa Changen liikkeissä, joissa olen käynyt, olen saanut ihan hyvää palvelua. Ja osaan avata suuni jos tarvitsen apua.

4. Mixu Vierailija

Molemmissa kaupoissa olen asioinut useammankin kerran, ja aina saanut maailmanluokan palvelua. Aina ollaan oltu ystävällisiä ja myyjät ovat löytäneet minulle upeita rintaliivejä, joita en itse edes olisi välttämättä tullut kokeilleeksi.

Sinulla siis ollut erinomaisen huono tuuri :/. Seuraavalla kerralla reippaasti vaan vapaan myyjän luokse ja sanot että hei voisitko auttaa minua. Nykysin kun asiakkaat tuntuvat "pelästyvän" lähestyvää myyjää, niin myyjienkin on todella vaikea olla samalla käytettävissä mutta ei liian likellä.

Heräsi muuten kysymys: miksi et heti sanonut myyjälle joka sinulle sanoi sinulle "katsele vaan rauhassa ja kysy jos tarvit apua" että kiitos, tarvitsen apua?

5. En käy siellä koska eihän ne edes myy suosikkimerkkiäni eli La Perlaa. Halvemmista kelpaa ainoastaan Victoria's Secret.

Eikö ne Changen alusvaatteet ole saman tasoisia halpisketjujen alusasuosastojen valikoiman kanssa, hintoineen päivineen?

6. alessia Vierailija

hahaa, hyva provo! changella on kylla hyva hinta/laatu suhde.

ja edelliselle kirjoittajalle, en tieda mika sinusta on luksusta mutta taalla meilla jenkeissa victoria's secret kylla lasketaan valitettavasti niihin "halpismerkkeihin".. samaa kun hm.

7. Reija Vierailija

Minulla on niin hyviä kuin huonojakin kokemuksia Changesta. Mitään maailman luokan palvelua en ole saanut, mutta ihan asiallista ja avuliasta. Ideaparkin Changessa sain kerran hyvin tökeröä palvelua nuorelta myyjältä, kipakoine kommentteineen kaikkineen. Yleisesti palvelu on kuitenkin ollut samaa tasoa kuin muissakin asioimissani alusasu liikkeissä.

8. rajan pinnasta Vierailija

no ainakin täällä kotkassa on kauppakeskus pasaatin liikkeessä tosi v:mäisiä myyjiä. suuren venäläisturisti määrän takia sinne on hommattu venäläinen myyjä joka on ylimielinen eikä ilmeisesti koe asiakseen palvella suomalaisia ollenkaan. ei siis ole mitään venäläisiä vastaan, mutta tää kyseinen henkilö ei vaan ole yhtään asiakaspalvelija.

ennen mua palveli aina sellanen about 40-v nainen joka oli tosi ystävällinen ja asiantunteva, mutta viime aikoina sekin on vaikuttanu tosi teennäiseltä. varmaan kovaa kiirettä pitää kun lahjakausi lähestyy. mut silti pitäis jaksaa olla ystävällinen.

toisaalta oon saanu jyväskylässä ihanaa palvelua! mutta yleensä käyn nykyään eräässä yksityisen pitämässä liiviliikkeessä jossa on eri merkkejä ja todella hyvää palvelua! välillä myyjä myös keksii jotain pikku ekstraa kaupan päälle.. jää aina hyvä mieli!

9. kurjaa Vierailija

Voi harmi..sulle on vaan sattunu huono päivä =) mulle on aina löytynyt palveleva myyjä Sellon kaupassa!

Chic-sarjan liivit ei ole mitään kummoista laatua, mutta Change ja Charade-sarjat on tosi hyviä hinta-laatu-suhteeltaan. Nykyään ostankin aina jompaakumpaa näistä kahdesta. Mutta toi Chic onkin tarkoitettu ennen kaikkee nuorille joilla ei ole paljon rahaa panostaa liiveihin eli ei voi odottaa että ne kestäis samalla tavalla kun kalliimmat.

10. lisa Vierailija

ei valittamista. aina ollu hyvä palvelu tai sit oon osannu ostaa itekin ilman myyjää. ja jos en saa palvelua osaan sitä vaatia.

11. Missä on provo, muualla kuin omassa päässäsi?

Sitä paitsi miten tiedät Changen siellä "Jenkeissä", kun sitä ei siellä edes ole? ;D

Minusta Changen alusasut ovat samaa luokkaa kuin halpaketjulla, eli rintsikat kympin pari ja sellaista trikoisen näköistä viritelmää jotka näyttävät myös siltä etteivät tue yhtään.

Viimeksi kun ostin Miamista VS-alusasuja, niin rintsikat maksoivat 50 ja 100 dollarin väliltä eli hieman hintavampaa ja parempaa kuitenkin. Heillä kun sattuu olemaan mm. hyvä t-paitarintsikkamallisto tällaiselle jolla aito 70DD-75DD-kuppikoko.

Mies maksaa tosin aina La Perlan ostokset, kuten minusta kuuluukin tehdä.

12. marsu Vierailija

Omaa kokemusta...Ostin Changesta kauniit liivit, mutta vaikka mitattiin että onhan sopivat, parin käyttökerran jälkeen iho oli suorastaan verillä. Kävin valittamassa, jolloin myyjä sanoi että koska liiveissä ei ole mitään vikaa, niitä ei voi vaihtaa. Tuntuu erikoiselta että myyjä oli neuvonut minua ostamaan juuri sen kokoiset liivit ja vielä tarkisti sovitettessa että malli sopii. No rahan menoa ei voi estää :/

13. kotkalainen Vierailija

kotkasta saa vaitelevaa palvelua. minuukin on palvellut se venäläinen/virolainen myyjä, joka ei hymyile ja vaikuttaa aina kyllästyneeltä. mutta sitte siellä on yksi ihana myyjä jonka luo menen aina jos voi valita myyjän :) ja siksi käynkin siellä välillä kattelemas mutta jos haluan ostaa jotain niin ostan vaan siltä kivalta myyjältä.

nyt siellä on yksi uudempi myyjä, sellanen blondi...mut siitä en kauheesti tykkää :/ mielistelee mut ei oikeasti tunnu olevan kiinnostunut.

oon käyny myös idea parkissa changessa ja siellä oli ihan ok palvelu vaikken mitään ostanukaan

14. Hipsu Vierailija

Mulla on sama käytäntö, että ne Chic-malliston asut jätän ostamatta. Joskus olen niitä kokeillut, mutta ostamani eivät olleet hyvälaatuisia. Change- ja Charade-sarjoihin olen ollut tyytyväinen.

Palvelusta sen verran, että olen saanut erinomaisen hyvää palvelua sekä Ateneuminkujalla että Kampissa, mikäli siellä on ollut pari tiettyä myyjää töissä. Ateneuminkujan loistavan myyjän vuoksi olen ostanut alusvaatteeni pääasiassa Changelta jo muutaman vuoden ajan.

Kerran tuli pettymys, kun olikin joku muu myyjä vuorossa. Hän ei ollut juurikaan kiinnostunut minusta asiakkaana. Tämän vuoksi menenkin ostoksille nykyisin silloin kun näen nämä tietyt hyvät myyjät myymälässä. Toivottavasti eivät päätä vaihtaa työpaikkaansa.

15. ei selloon Vierailija

Minäkin olen asioinut Ateneuminkujalla monta kertaa. Siellä on ollut hyvä palvelu etenkiin jos ei ole ollut paljon muita asiakkaita. Sellossa sen sijaan en enää asioi, se yksi lyhyt myyjä on aina naama happamana eikä jaksa kun hyllyttää ja siirrellä papereita kassapöydällä. Yksi myyjä voi pilata koko kaupan maineen :(

16. moon varmaan tollo Vierailija

vastaanpa vaikken just provoiluihin harrasta vastatakaan

eiks oliskin kummallista jos joku ei-Suomessa asuva tietäisi verrata Suomen ja muun maailman tuotteita? Olettanet ettei me Suomesta pois olevat koskaan shoppailtu esim. rintsikoita Suomessa ollessamme? Tai ettei muualta maailmasta tulla sinne kotopuoleen lomalla tms. reissulla.

Ja kuin niin miehen kuuluukin ostaa sun LaPerlat? Kuuluu?

Mitäs sun kuuluu ostaa miehellesi?

17. kaakatin... Vierailija

mua on palveltu aina tosi surkeesti kun oon changessa käyny. sattunu jotain nuoria likkoja jotka keskenään ihailee uusia liivejä eikä muista että asiakas ois se pää asia... yleensä asioinkin funky ladyssa jossa minua palvellaan huomaavaisesti ja asiantuntevasti.

18. entinen asiakas Vierailija

Sain pari viimeistä kertaa niin töykeää palvelua etten enää asioi kyseisessä liikkeessä.

19. anonymus Vierailija

enpä tiedä..musta laatu on ihan samaa kun esim. lindexissä mut hintaa vaan puolet enemmän. vaikka palvelu onkin ihan hyvää niin liivit ei oikeen kestä. mulla on kahet change liivit ja enpä enää uusia hanki. en oo pessy edes koneessa vaan käsin ja silti menny huonoksi. perus esprit alusvaatteet kestää paljon parempana.

20. Rintzicca Vierailija

Mun mielestä Change on hiukan yliarvostettu. Myymälöissä ei yleensä huomioida sen enempää kuin muissakaan vaatekaupoissa ja esim. Onlyssa/Vero Modassa ollaan palvelualttiimpia. Koot eivät ole osuneet rintsikoissa sen enempää oikeaan kuin muuallakaan ja yhdet ihan ok malliset olivatkin niin löysää materiaalia että en tykkää käyttää kun tuntuu kun rintsikoita ei olisi päällä ollenkaan. Lisäksi minulle tule sieltä jostain kumman syyksi ilmeisesti tanskankielisiä tarjouksia sähköpostiin. Saman laatuista kamaa saa puolet halvemmalla Lindexistä ja KappHallista.

21. henrietta Vierailija

Halusin ehdottomasti ostaa changesta liivit ja odotin ilomielin maailmanluokan palvelua! No kuinka kävikään, kiersin kaikki pääkaupunkiseudun change-liikkeet, mutta missään ei tärpännyt, koska myyjä ei osannut lukea ajatuksiani! Odotin hänen tarjoavan minulle maailmanluokan liivejä ilman, että uskalsin avata suutani, saati katsella omatoimisesti mitään. Odotinhan maailmanluokan palvelua! Nyt suruttaa, enkä voi enää asioida tässä liikkeessä, koska myyjät ovat niin huonoja ja ilkeitä etteivät osaa lukea ajatuksiani :(

22. asiakkuutta Vierailija

Laatu ei vastaa sitä mitä odotan liiveiltä. Palvelu on ollut tavallaan ihan hyvää, tosin tuntuu että myyjille on opetettu tietty kaava jonka mukaan palvellaan kaikkia. Kohteliaisuuksia keksitään keksimällä ja lisämyyntiä tyrkytetään. Välillä käyn kyllä katselemassa ja esim. pyjaman ostin sieltä juuri lahjaksi...

23. fifi Vierailija

oon ollu tyytyväinen :) kantaliikkeenä mulla on joensuun liike. kaikilla on joskus huonoi päiviä, muistakaa se!!ihmisiä ne myyjätki on :)

24. dida Vierailija

Changessa olen yleensä saanut ihan ok palvelua - ongelma onkin valikoimassa. He mainostavat itseään juuri isojen kuppikokojen kauppana, mutta jos haluaa jostain muuta kuin topattua liiviä eikä perustylsää pitsiä, normaaleilla olkaimilla, niin eipä sieltä ystävällisen myyjänkään avulla löydy mitään. Tyhjästä on paha nyhjästä!

Ja lisäksi kaipaan myös kuppikoolla varustettuja uima-asuja, koska kuten monet muutkin, harrastan koko vuoden uimalajeja. Changessa on kuitenkin todella vähän mitään liikuntaan sopivia kuppikokoisia uima-asuja, eikä talveksi (paras uimahallikausi) paljon mitään.

Käsitykseni laadusta ei ole kovin korkea, yhdet liivit kerran ostin, mutta ne löpsähtivät parissa viikossa. Isoja kuppeja ei pelkät mainoslauseet tue, pitää oikeasti olla laadukasta materiaalia.

25. Hekka Vierailija

Mulle myytiin n. kuukausi sitten ympärykseltään 65 liivit, normaalisti muissa kaupoissa mulla on jopa 75 ympärys. Sanottiin että pitää olla napakka ja kyllä käytössä hieman löystyy. Nyt oon pitänyt tosi paljon päällä että alkaisi istua paremmin, ja iho on esim. kainaloiden alta melkein rikki. Soitin kaksi kertaa liikkeeseen, mutta sieltä sanoi kaksi eri myyjää että ei voi vaihtaa koska liiveissä ei ole mitään vikaa ja jos kerran on mitattu että on sopivat. Liivit on kauniit mutta ei viitsi pitää kun illalla koko rinnanympärys hohkaa punaisena ja arkana. On sitte kivannäköiset ja aika arvokkaatkin liivit jääneet kaapin perälle.

Voiko tällasessa tilanteessa tehdä mitä? Ottaa yhteyttä johonkin ketjun "pomoon" tai kuluttajasuojaan? Harmittaa :/

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri