Hae Anna.fi-sivustolta

Changen asiakaspalvelu

Viestiketju osiossa 'Muotifriikit' , käynnistäjänä Mietteliäs, 23.11.2011.

1. hmm Vierailija

^ suosittelen pitämään niitä noin kerran viikossa, jolloin ne alkavat venymään, mutta eivät riko ihoasi. Samoja rintaliivejähän ei muutenkaan ole hyvä pitää peräkkäisinä päivinä. Oletko jo pessyt ko. rintaliivisi?

2. mulla vastaavaa Vierailija

Kävin myös ostamassa liivit sieltä ja myytiin ympärysmitaltaan liian pienet liivit. Ostin mukaan semmosen pienen jatkokappaleen liiveihin kiinnityskohtaan ja sanottiin, että kyllä ne venyy. Kokeilin sen jatkopalan kanssa kotona useampana päivänä enkä voinut töihin lähteä ne päällä kun kiristi niin tukalasti. Otin liivit mukaan ja menin vaihtotarkoituksella liikkeeseen ja myyjä tokaisi tylysti, että "mehän katsottiin", että ovat sopivat ja kyllä ne venyy käytössä. Hämmentyneenä lähdin sitten pois liivien kanssa ja olen yrittänyt pitää silloin tällöin mutta kiristävät sen jatkopalankin kanssa edelleen. Sinne liikkeeseen en kyllä enää mene. Myyjät pitävät ilmeisesti asiakkaita ihan ääliöinä. Vaikka kuinka ympärysmitan pitäisikin olla napakka niin liian kireä on liian kireä. Ihmeellisiä töykeitä myyjiä jotka ovat tietävinään kaiken paremmin.

3. ihmettelevä Vierailija

Kyllä uudet liivit pitäisi voida ottaa käyttöön heti. Ei varmastikkaan ole tarkoitus, että niitä venytellään kotona kuukausikaupalla jos joskus voisi käyttää. En kyllä moista palvelua katselisi.

4. Hipsu Vierailija

Olen aivan samaa mieltä! Liivien on nimenomaan oltava istuvat ja mitään hiertymiä ei ainakaan saa tulla!

Changesta on se kokemus, että siellä ympärysmittani on pienempi kuin muilla liiveillä. Kuppikokoni on vastaavasti suurempi. Esimerkiksi viimeisimmät ostamani liivit olivat 70E-kokoa, vaikken mikään kovin rintava ole. Kuitenkin nämä liivit istuvat ja näyttävät hyvältä ylläni.

Itselläni siis on pääosin hyviä Change-kokemuksia. Tosin muutama virheostoskin on tullut koettua.

5. huoh. Vierailija

todellakin pitäis olla liivien heti käyttökelpoiset. ihme touhua.. jos on käyny niin että on myyty liika pienet niin kannattaisi varmaan ottaa yhteyttä vaikka changen nettisivuilla löytyvään asiakaspalvelunumeroon.

mun kokemukset changesta on että siellä myydään mieleistelemällä..pyritään hivelemään asiakkaan itse tuntoa oikeen olan takaa ja sitte tyrkätään syli täyteen tavaraa. oli hyvää tai ei mut metodi on kyseenalainen. ei varmaan kaikilla mutta ainakin kahdella myyjällä täällä mun lähimmässä liikkeessä just tollanen meininki..ärsyttävää, ihan kun ei asiakas tajuais että joopa joo, näyttää tissit isommilta kun on toppaukset.

6. Kata Vierailija

^En tiedä miten Changessa, mutta toi on yleistä etenkin jos myyjillä on provikkapalkka.

7. minttu Vierailija

Mun mielestä changella on hyvä hinta-laatu-suhde. Eteenkin charade-sarja on tosi laadukas ja tukeee ihanasti. Tietenkin liivit on aina investiointi mutta kannattava sellainen. Palvelu on yleensä todella hyvää ja aina vähintään tyydyttävää. Asioin yleensä Lahden liikkeissä, niitä on täällä kaksi. =)

8. hille2 Vierailija

Rintaliivien oikea ympärysmitta on siten, että kun takana on kolmet hakaset, uusina ne ovat just sopivan napakat mutta silti mukavat päällä siinä uloimmassa hakasessa. Aikaa myöten sitten liivin vähän löystyessä siirrytään keskimmäiseen ja lopulta sisimpään hakaseen. Mitään ylikireitä liivejä, joita pitää ajaa sisään venyttelemällä ei asiantunteva alusvaatemyyjä asiakkaalle myy.

Minä ottaisin yhteyttä liikkeen isoimpaan bossiin ja jos sieltä ei vastausta kuulu, kuluttaja-asianmiehelle.

9. surkeaa Vierailija

miulle on kaksi kertaa tullut niin ammattitaidoton myyjä tyrkyttämään liivejä että en enää changeen mene. ainakaan tohon ideaparkin omaan...

10. Kymenlaakso Vierailija

Olen kouvolalainen mutta töiden puolesta käyn paljon Kotkassa ja olenkin Pasaati-kauppakeskuksen Changen kantis. Siellä on tosi vaihtelevaa palvelua.

Yleensä minua on palvellut pitkähiuksinen, 35-40 v myyjä, joka on tosi ystävällinen ja ihana. Välillä siellä on ainakin hieman isokoinen blondi joka ei osaa palvella. Kerrankin rupatteli vaan kaverinsa kanssa illanvietostaan, ilman että olisi tullut tarjoamaan apua (olin siis ainut asiakas liikkeessä). Lisäksi venäläinen/virolainen tumma nainen, jolta ei irtoa hymyä millään..tietää varmasti paljon tuotteista mutta ylenkatsoo asiakkaita?

Joka tapauksessa siis yhdessäkin liikkeessä palvelu riippuu ihmisestä, millainen asiakaspalvelija ja persoona sattuu olemaan. Mielestäni ei voi yleistää että joku ketju on pääsääntöisesti huonoa/hyvää, se riippuu aina ihmisestä.

Eri asia tietenkin nää H&M yms jossa ei palvelua osaa odottaakaan.

11. Lumilyhty Vierailija

sillä jokainen voi saada huonoa palvelua, oli paikka Stocka, Sokos, alepa, tarjoustalo tai alko.

Olen saanut lähes kaikista liikkeistä hyvää, ihmistä arvostavaa palvelua vaikkakin joskus tapaa henkilöitä, joita ei yksinkertaisesti ole tarkoitettu asiakaspalveluun.

Ehkä Changessa on myyjättärinä nuoria henkilöitä, joilla ei ole kokemusta asiakaspalvelusta ja joille sen lisäksi maksetaan surkeaa palkkaa?

En on käynyt Changessa, mutta huonoa palvelua voi saada minkä tasoisesta liikkeestä tahansa!

12. kerholainen Vierailija

Oon ollu Changen kanta-asiakas monta vuotta. Nuoret myyjät on usein ylimielisempiä ja kokeneemmat avuliaampia. Näin se vaan kärjistettynä menee.

13. lisa Vierailija

En ota kantaa palveluun kun tilaa netistä yleensä. Mutta urheiluliivit on parhaat mitä mulla koskaan on ollut. B)

14. Kummastunut Vierailija

Tässäpä yhden naiivin ja typerän naisrukan (= minun) lievästi sanottuna kyrsiintynyt vuodatus Changen ja vähän Funky Ladynkin liikkeistä.

Lähtökohtana voisin mainita, että olen selkeästi tiimalasivartaloinen, siis ekana tulee tissiä, sitten kapea rintakehä ja vyötärö, sen jälkeen lähtee lantiot jonnekin naapurimaihin. Toisin sanoen, yhdistelmälläni suurehkot rinnat ja hyvin kapea rintakehä ei mistään henkkamaukalta oikeaa kokoa löydy. Havahduin hiljattain siihen, että pidin nänninsuojia enkä rintaliivejä. Liivien kuminauha pyöri ympärilläni jolloin itse liivien kangas oli vain essu päälläni. Päätin kysyä apua ihan alusvaateliikkeen myyjältä.

Menin siis Changeen. Myyjä mittasi leveyden rintojen alta, sanoi mitaksi 60 ja kävi hakemassa liivit, jotka ahdoin päälleni suurella tuskalla. Menivät kiinni, mutta puristivat pahasti. Näin jälkikäteen osaan sanoa, että miksi näin kävi - liian pienet kupit aiheuttivat klaustrofobisen tunteen. En kuitenkaan tiennyt käytännössä mitään siitä, miten liivien pitäisi istua. (sen rintojen välissä olevan keskikappaleen pitäisi olla ihoa vasten - EI, se ei riipu mallista tai tyylistä tai se ei ole mukavampi niin, että leijuu ilmassa, sen pitäisi olla ihoa vasten.)

Tietämättömänä ostin sitten rintsikat kokoa 65D/65DD, koska kun selitin myyjälle, että en pystynyt hengittämään liiveissä, myyjä toi minulle ympärysmitaltaan isommat rintsikat, kun olisi pitänyt tuoda isommat kupit.

Luulin kuitenkin, että nyt minulla oli viimein oikean kokoiset rintsikat ja innoissani ostin niitä samantien muutamat lisää. Nyt olin asioinut jo Joensuun Changessa, Kampin Changessa ja kävinpä Forumin Funky Ladyssakin. Aina näytin myyjälle sovitettuani ja myyjät hymyilivät, että AIVAN OIKEIN ISTUU.

Käytössä huomasin kuitenkin aika pian, että jouduin jatkuvasti korjailemaan liivien asentoa, paidan läpi näkyi kamala tuparintaefekti, rintaliivit olivat päällä niin pahat, että selkärangassa tuntui kamala paine ja niska- ja hartiasäryt olivat aika muhkeat.

Oli aika marssia siis uudestaan liikkeeseen - menin taas Changeen, koska tiesin, että tarpeeksi kapeaa rinnanalusmittaa en saa juuri mistään muualta.

Tällä kertaa kävin Citycenterin Changessa. Myyjä päätti, että koko 65G on täydellinen. Olin epäilevä, kysyin varmasti ainakin viisi kertaa, että onko myyjä nyt ihan varma, keskikappale ei laskeudu taaskaan ihoa vasten ja eikö mitta ole kuminauhan kohdalta liian iso. Isompaa kuppia ei kuitenkaan ilmeisesti ollut leveydestä 60, joten uskoin lopulta myyjän vakuutteluja siitä, että keskikappaleen ei tarvitsekaan olla ihossa kiinni. Ajattelin, että minulla on varmaankin päällä rinnakkaiskoko ja rintsikat ovat siksi jostain kohtaa vähän oudot.

Kävelin ulos kaksien liivien kanssa, edelliset rintsikat kun olivat kaikki käyttökelvottomia. Tässä vaiheessa minulla oli siis jo KUUSI PARIA rintaliivejä, joiden "istuvuuden" oli AINA myyjä tarkistanut.

Menin kotiin, laitoin päälle uudet liivit ja parin tunnin jälkeen aloin herätä samaan painajaiseen uudestaan. Nyt kaarituet tökkivät kainaloita, selässä tuntui inhottavan kipeä paine, niskaa särki. Illalla riisuin rintsikat ja ihastelin syviä punaisia painaumia, joita oli lähes kaikkialla, missä rintsikoissa vaan oli saumoja, kaarituet tai kuminauha. Sama ongelma siis ilmeisesti toistuu - liian pienet kupit, liian pitkä selkäkappale. Huono istuvuus. Kipua.

Nyt istun seuraavana päivänä koneella. On sunnuntai, joten liike, jossa eilen asioin on kiinni. Minua pelottaa jo valmiiksi, huonolla tuurilla myyjä väittää, että olen keksinyt koko huonon istuvuuden omasta päästäni (sellaisistakin tapauksista täällä on saanut lukea) enkä saa rahojani takaisin ostoksistani.

En ole todellakaan varakas ihminen ja olen kuluttanut nyt jo varmaan 150 euroa väärän kokoisiin rintaliiveihin. Plussana voin sanoa, että olen kohta kouluttanut itseni rintaliivimyyjäksi, ei sillä, että se ilmeisesti mitään positiivista tarkoittaisi.

Alan epäillä, että oikea kokoni on jotain luokkaa 60J, josta löytäisi ehkä hyvällä tuurilla rinnakkaiskoon leveydestä 65. Kuitenkin minulle on myyty kokoja 65D, 65DD ja 65G.

EIKÖ MYYJIÄ KOULUTETA NYKYÄÄN OLLENKAAN?

Lopetan tämän vuodatuksen tähän.

15. -mathilde- Vierailija

Ikävä kokemus. Toisaalta tässä asiassa loppupäätöksen tekee asiakas itse ja kukaan muu ei voi tietää miltä ne liivit sun päällä tuntuu kuin sinä. Mutta tiedän että moni nuori joka ei ole perehtynyt asiaan uskoo helposti varsinkin erikoisliikkeen myyjää.

Jos myyjä on sinulle väärät liivit myynyt erikoisliikkeessä(!), kyllä heidän pitäisi olla valmiita vaihtamaan ne. Mene vaan kiltisti takaisin ja keskustele nätisti heidän kanssaan.

Tärkeintä on kehittää omaa itseluottamustaan ja tietoaan. Kun löytää sopivan tuntuiset liivit, ei ole pakko ostaa heti, eikä koskaan myyjän painostuksesta, vaan asiaa voi miettiä yön yli ja mennä uudestaan toisena päivänä kokeilemaan tuntuvatko yhtä hyviltä.

Lisäksi kannattaa luottaa noihin tietyttyihin istuvuussääntöihin, kuten mainitsit että keskiosan tulee istua ihoa vasten eikä olla koholla. Ihmettelen myyjiä, jotka tämän ovat jättäneet huomioimatta???

Koita selvittää suhteellisen oikea kokosi. Muista että Changessa koot poikkeavat muista paljonkin.

Mulla on vähän samantyyppinen tilanne kuin sulla, koko on n. 70F ja vaikka kokeilen oikeaa kokoa, harva malli istuu mun keholle - voi johtua myös siitä, että nykyisin on monet isokuppiset liivit on tehty silikonirinnoille ja niiden suunnittelussa korostetaan vaan seksikkyyttä oikean mallin ja tuen kustannuksella. Sanoisin että jos keskikohta on ilmassa, se voi johtua sekä siitä että liivin kuppi on liian pieni mutta myös siitä, että liivin kuppi ei ole tarpeeksi syvä tai oikean mallinen sulle.

Se mittanauhalla otettu koko on vain lähtökohta, josta ruvetaan kokeilemaan, mutta ei välttämättä ole se lopullinen oikea - sen tuntee vain päällään kun rauhassa tarkistaa kaikki istuvuuspointit edestä, takaa, sivulta ja kumartuvalla sekä myös pusero päällä.

Jos sun koko on epäilemäsi 60 aika isolla kupilla, löydät sopivia liivejä luultavasti vain brittiläisistä nettikaupoista.

Kiinnitä myös huomiota liivin leikkaukseen: kun erotus on noin suuri, tarvitset täysikuppiliivit, jotka tukevat rintaa kunnolla. Rinnan mallin mukaan katsotaan myös tarvitaanko tukea sivullakin, eli silloin sellainen kolmen palan kuppi on hyvä (eli missä kuppi on todella joka puolelta tukea antava).

Ja muista ettei yhteen kokoon voi tuijottaa, vaan saman valmistajankin liiveissä voit tarvita eri koon jos malli tai materiaali muuttuu.

16. Kummastunut Vierailija

Se on totta, ettei myyjä voi tietää, miltä liivit tuntuu asiakkaan päällä. Ihmettelen minäkin, etten ole huomannut sovituskopissa, miten hankalat liivit on päällä... Johtuu varmaankin siitä, että monet rintaliivit on sellaisia pehmustettuja tyynykasoja ja kun pitää liiviä päällä vaikka 5 minuuttia, niin se on eri asia, kuin että päivän. Lisäksi etenkin kun on aiemmin jo tehnyt huteja rintsikoiden valinnassa niin toivoo, että joku toinen tietäisi paremmin. Nyt kyllä osaan jo katsoa montaa asiaa, jotka aiemmin jäi huomaamatta, että ehkäpä se oikea tai edes melkein oikea koko pian löytyy. Toivon tosiaan, että myyjä suostuu vaihtoon/palautukseen, sen takia hermoilen, kun myyjä vaikutti olevan 100% varma, että koko on oikea.

Minulle väitettiin, että rintaliivit istuvat epämukavasti ja voivat hiertää, jos keskiosa on ihoa vasten. Näin jälkikäteen en kyllä tavoita väitteen logiikkaa, miten täsmälleen muotoa seuraten sopiva voisi muka olla epämukava? Aika erikoinen ohjeistus, johon törmäsin niin Changen kuin Funky Ladynkin liikkeissä.

Olen kuullut, että Changessa on erilaiset koot kuin muualla ja kyllähän sen kieltämättä huomaa käytännössäkin.

Hyviä neuvoja, joita olen yrittänytkin soveltaa. Sympatiat kanssakärsijälle, onnittelen siitä, että olet sentään saanut oikean kokosi selvälle, se auttaa asiaa jo huimasti! x)

Niin ja eihän se mittaaminen paljon asiaa auta, jos päällä on ihan vääränlaiset, litistävät liivit. Näinkin isoista rinnoista taas ei saa mittaa paljaana, kun kuitenkin hieman tuppaavat painonsa vuoksi roikkumaan. Huokaus.

Kiitos hyvistä neuvoista, tuota brittiläisistä nettikaupoista tilaamista olenkin jo suunnitellut, kunhan saan edes suunnilleen istuvat liivit ja saan sitten mitattua tarkemmin kokoni. Changen kokoja kun on turha ruveta muuttamaan uk-muotoon. Sitten pitää varmaan vaan lähettää veikkauskuponki, johon ruksittelen pari kokoa, jotka luultavammin on oikeat, katson lykästääkö ja palautan ne, jotka eivät sovi.

Kiitos Mathilde avuliaasta ja ystävällisestä viestistä, helpotti vähän tätä epätoivon tilaa! :)

17. -mathilde- Vierailija

No vaikka nyt tuntuu epätoivoiselta, tämä kaikki tekee sinusta sen verran näpsäkän asiakkaan, ettei sua enää monta kertaa laiteta lipan alta :)

Muista aina rauhoittaa se kokeilutilanne, että ehdit saada tuntuman liiveihin. Ja sen yön yli nukkuminen on paras vaihtoehto jos ei ole satavarma. Ohjeet siitä miten isokuppisten liivien tulee istua voi katsoa Bravissimon sivuston videosta ja kuvista.

>monet rintaliivit on sellaisia pehmustettuja tyynykasoja

Luulen että olet kokeillut topattuja liivejä, ja mun kokemuksen mukaan ne istuvat harvoin kovin isorintaisille, enimmäkseen jostain kevyesti muotoilluista t-paitaliiveistä (valkeana, beigena ja mustana) löytyy sopivia. Topatut on tarkoitettu usein silikonirinnoille, joten niissä on usein hyvin löperöstä materiaalista tehty kapeahko nauha, ja kun kuppi on topattu, se ei ei anna tarpeeksi tukea rinnalle kuten toppaamaton kuppi, jossa on saumat ja muuta muotoilua. Kokeilepa sellaista toppaamatonta.

Puhuit myös "litistävistä" - se voi tarkoittaa että kuppi oli liian pieni tai väärin leikattu. Olen huomannut etten kapeaselkäisenä tyttönä tarvitse kuppiin niinkään leveyttä vaan sitä syvyyttä: kapeassa selässä rinnan massa on enemmän siinä keskellä. Jos kuppi on leveähköä mallia, tulee myös kaarituen ulkoreuna sinne kainalon alle eikä siihen mihin rinta loppuu ja kylki alkaa kuten kuuluu. Katson myös ettei liivin keskiosa siinä kuppien välissä ole liian leveä ja korkea, mulle sopii kapea ja matala keskiosa.

>Näinkin isoista rinnoista taas ei saa mittaa paljaana.
    Rinnanympärys mitataankin liivit päällä! Sekään ei ole tietenkään kiveen hakattu mitta, rinnat ovat sen verran pehmoista tavaraa ja kupitkin erilaisia, mutta edes sellainen mutumitta mistä lähteä kokeilemaan.

Jos et löydä ympärysmittaa 60, älä fiksoidu siihen vaan ota sopivalla kupilla koko 65-70 ja kavenna nauhaa joko itse tai ompelijalla. Kun otat isomman ympärysmitan ei tarvitse ottaa niin isoa kuppikokoa, joten voi olla helpomi löytää kuin olettemasi 60J vai mikä se oli (voi sekin kuppi olla arvioitu yläkanttiin).

Oletan että olet aika nuori ja etsit melko edullisia liivejä, joten sulle vois käydä brittimerkeistä Fantasie ja ehkä myös Freya ja Fauve. Bravissimolla on melko edulliset hinnat myös, myynnissä eri merkkejä ja myös nyyisin omaa tuotantoa.

Muita merkkejä on Panache, Curvy Kate, Pour Moi, yms. Ranskalaiset merkit on hyvä mutta kalliita, joten en laita tähän ja kuppikoossa varmaan G on suurimpia.

18. Kummastunut Vierailija

Juu, kun puhuin litistävistä liiveistä, niin tarkoitin nimenomaan liian pieniä kuppeja, jotka muokkaa rinnat ihan pannukakuiksi. Sitä en oikein osaa kommentoida, että pitäisikö minulla olla enemmän leveä vai syvä kuppi, sitä on jotenkin sokea omalle peilikuvalleen.

.... Taidan ihan tallentaa viestisi johonkin, sen verran tuli fiksuja neuvoja ja merkkejä, mitä miettiä. Kiitos avusta! :)

19. nekku Vierailija

Kohtalotovereita...mäkin ostin Changesta kerralla kahdet liivit. Normaalisti olen 75C, nyt myytiin liivit kokoa 65E. Aluksi olin innoissani, povi oli koholla kuin olisi silarit ottanut. Mutta.

Laitoin seuraavana päivänä liivit töihin ja olo oli superryhdikäs. Muutaman tunnin jälkeen alkoi lapojen alla ikävä kirveltävä tunne. Kärvistelin loppupäivän ja kotona peilin edessä järkytyin: juuri sellaiset tulipunaiset painaumat ja iho todella arkana, suihkussa kirveli ja vielä aamullakin painaumat näkyivät.

Menin myymälään jossa asioin (Tre) ja siellä nuori myyjätär sanoi että on ihan normaalia kun aluksi vähän puristaa, mutta koko on oikea jos on kerran mitattukin. Ja että pitsiset saattavat olla hieman karheammat ihoa vasten kuin sileät mallit. MITÄ?? En aio liivejä enää pitää ja n.100e meni kankkulan kaivoon. Laitoin vielä sähköpostia asiasta ja nyt odottelen vastausta. Oliko myyjä vain tietämätön (vaikutti todella nuorelta) vai onko tää oikeesti käytäntö?

20. Kummastunut Vierailija

Ikävä kokemus sinulla, nekku. Itse en ole vielä ehtinyt palauttamaan pari päivää sitten ostamiani liian pieniä liivejä, kun olen ollut kipeänä, mutta toivottavasti asiakaspalvelu ei ole tuollaista.

Kerroit, että ihoa kirveli ja aristi, tuo kuulostaa mielestäni allergiselta reaktiolta! Ja varmasti tosiaan väärä kokokin, jos liivit jättivät punaiset painaumat. Hienoa, että jätit sähköpostilla palautetta, toivottavasti kantaa hedelmää!

21. Kummastunut Vierailija

Päivitän vähän tilannettani, jos joku luki koko keskustelun ja jäi miettimään, että miten kävi.

Menin kauppaan ostamieni liivien kanssa ja kerroin painaumista ja tuskasta, jonka liivit aiheuttivat. Myyjät (useampi tuli ihmettelemään) kummastelivat tilannetta kovasti ja arvelivat sen johtuvan siitä, että liivit ovat uudet ja eivät ole ehtineet vielä venyä yhtään. Palautin sitten ostamani kahdet liivit ja sain niistä niiden arvoisen lahjakortin - kenties olisin voinut tivata, että saisin rahat takaisin ja niin olisi varmasti kannattanutkin, mutta olin aika uupunut ruljanssista ja arvelin, että voin ostaa lahjakortilla sitten jotain muuta ketjun liikkeistä.

Ongelma oli sen jälkeen se, että mitäs nyt laitan päälleni. Myyjät pähkäilivät ja päätyivät sitten ihan samankokoisiin liiveihin kuin aiemmin, koska kaupan valikoima ei ollut riittävä. Tiedostin, että liivit olivat liian pienet kupeista ja leveät selästä, mutta kun kaikki muut omistamani liivit istuvat vielä karmeammin tai oikeammin sanottuna tippuvat päältäni, niin epätoivoisena päätin sitten ottaa yhdet liivit kuitenkin.

Sinnittelen niissä siihen asti, kunnes saan englantilaisesta nettikaupasta rintsikat, jotka ovat oikean kokoiset. Käytössä nuo liian leveät/pienet liivit ovat tosiaan hieman venyneet ja eivät aiheuta enää ihan niin kamalaa tuskaa, mutta kotona olen aina ilman rintsikoita, sillä nuo ainoat rintaliivini ovat kuitenkin selkeästi väärää kokoa, nyt kun asiasta jo jotain tajuankin. Tämä ilmenee parin tunnin käytön jälkeen selkäsärkynä.

Ensimmäinen tilaukseni itse asiassa jo saapui, mutta olin vieläkin aliarvioinut kuppien koon, joten menivät palautukseen. Tulivat kuitenkin todella nopeasti, alle viikossa, ja muutenkin voin ihan hyvillä mielin suositella Bravissimoa, joka on siis nettikaupan nimi.

Hyviä vinkkejä koon mittaamiseen löytyy mm. blogista Thin and Curvy. Mitoitus on vain suuntaa-antava, koska rintaliivien koko vaihtelee merkkien ja mallien välillä ja tarkka mitta voi olla hankalaa saada. Mittaamalla saa kuitenkin selville, että mistä kannattaa lähteä liikkeelle. Blogin mitat ovat uk-muodossa, niistä voi sitten kääntää mitan euromittaan kansainvälisten taulukoiden ja sentti-tuumalaskurin avulla. Monet taulukot muuten näyttävät päin honkia ja rintaliivien kokolaskurit yleensä vielä enemmän. Kannattaa laskea siis itse.

22. selitystä Vierailija

Kävin Kotkan Change liikkeessä. Eipä tarvi mennä uudestaan.

Myyjiä oli paikalla kaksi. Toinen (venäläinen) joka ei ees tervehtinyt. Ja toinen vaan ripusteli rintsikoita ja tuli "auttamaan" eli kyllästyneesti kysyi mitäs sulle. Samalla joku sen kaveri/tuttu tuli liikkeeseen ja mä jäin siihen seisomaan että kiitos avusta. Todella törkeää. Mutta äänestän lompakollani!! Kiitos ja näkemiin, ostanpa liivit muualta.

23. Jaana Jokunen Vierailija

Minäpäs olen joitakin vuosia sitten jopa hakenut erääseen Changen liikkeeseen töihin, ihan myymäläpäällikön paikkaa. Helsingissä kävin jonkun isomman bossitädin luona haastattelussa ja ihan sen kokemuksen perusteella en ole yhteenkään liikkeeseenkään eksynyt asiakkaaksi. En saanut sitä paikkaa ja haastattelija oli kyllä niin yrmy eukko, että olin siitä vain tyytyväinen. Että jos joku aikoo valittaa ylemmälle päällikölle jonkun liikkeen toiminnasta, niin toivon hartaasti että se täti on ainakin vaihtanut maisemaa.
    Tosin kun lukee näitä kokemuksia ko. liikkeistä niin saattaa hyvinkin olla edelleen ohjeistamassa toimintoja. En usko että kyseisessä fimassa on kovinkaan hyvä työilmapiiri, olin aika helpottunut kun tulin haastattelusta ulos ja päätin ettei minun tarvitse ko. henkilön kanssa enää asioida. Asiakaspalvelutehtävissä olen nykyäänkin, työilmapiirissä ei ole moittimista ja palveluasennettani ovat kehuneet niin asiakkaat kuin työkaveritkin!

24. zzz Vierailija

eipä ole mullakaan enää changen ovi käynyt vähään aikaan. laadukkaampia liivejä ja parempaa palvelua saa yksityisistä putiikeista ja samalla tulee kannatettua paikallisia yrittäjiä tai pienempiä, parin liikkeen ketjuja.

changen viime aikojen liivimallistot ovat olleet ihan kun jostain postimyyntikatalogista, jos tiedätte mitä tarkoitan. ihme päälle liimattuja kukkasia ja kiemuroita, tosi tökerön näköisiä.

25. hassu86 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Myös minulla on muutaman todella huonon kokemuksen jälkeen jäänyt changessa käymättä. Harmi sinänsä, aluksi sain mielestäni ihan hyvää palvelua, mutta muutaman asiantuntevan myyjän lähdettyä pois, tilalle tulikin aivan jotain muuta..

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri