Hae Anna.fi-sivustolta

Changen asiakaspalvelu

Viestiketju osiossa 'Muotifriikit' , käynnistäjänä Mietteliäs, 23.11.2011.

1. Juu, luulen että Changen ongelma on brändin mainostus isojen kuppien liikkeenä ja palvelevana erikoisliiviliikkeenä. Samalla on mainostettu brändiä nuorekkaana ja edullisena, trendikkäänä.

Mutta he eivät täysin onnistu missään noista kohdista.

Ensinnäkin heillä ei ole moniakaan oikeasti hyvin istuvia ja tukevia liivimalleja isorintaisille. Harvoja malleja on Florence, sekään ei kovin tukeva, ja saman näköisenä nököttänyt myynnissä jo useita vuosia. Värit vaan vaihtuvat, tyyli edelleen sama tätimäinen peruspitsi.

Lisäksi usein kysyessä isoja kuppikokoja tai kapeaa ympärysmittaa (siis niitä kokoja joita ei ole tarjoalla ketjuliikkeissä), juuri oikeaa kokoa ei Changesta löydykään.

Asiakkaat myös mieltävät erikoisliikkeen sellaiseksi, jossa saa hyvää palvelua. Siksi pienikin kömmähdys pilaa liikkeen mainetta.

Changen nykyinen trendikkyys on todella hyvin vähän Seppälän yläpuolella, mutta jää jälkeen esim. H&M:stä. Hintataso on kuitenkin aivan eri: siinä missä alle 20 eurolla saa liivit kuin liivit noista ketjuliikkeistä, saa Changen liiveistä pulittaa paljon enemmän.

Ja jos keskitytään katsomaan Changen isoja kuppeja, jonka pitäisi olla heidän erityisalueensa, liivi maksaa 75-80 euroa! Laatu on kumminkin vain pari piirua ketjuliikeitä parempi.

Paremman eli keskilaatuisen liivin merkeistä Freya, Panache, Fantasie, Elomi, Curvy Kate, Chantelle, Passionata, Marlies Deckers, yms. voi saada halvemmalla eli n. alkaen 40-60 euroa. Kaikki vielä merkkejä, joilla on seksikäs, nuorekas tai trendikäs tyyli.

Ja jos haluaa oikein laadukkaat liivit, satsaamalla kympin lisää eli 90 eurolla alkaa löytää Primadonnat tai Twistit, Simone Perelet, eli aivan huippulaatuista liiviä.

2. ainokainen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Samaa mieltä. Aivan ylihinnoiteltua, H&M -tasoista laadultaan -mutta ulkonäöllisesti jää niistä jälkeen. Ehkä joku KappAhl on samaa tasoa, eli yhtä tylsää mummoliiviä -mutta hintaa on Changen liiveillä triplasti.

Itse ostan liivit Iindexiltä. Siellä erittäin hyvät ja istuvat, jopa vuosia hyvänä kestävät liivit saa 15 eurolla.

3. heline Vierailija

Kouvolan change veturissa..kaveri sai houkuteltua mukaan kun on kuulemma moni kehunut. No joo. Liike on pien mutta sievä, tietysti kun kaikki kalusteet on uudet ja koko liikekeskuskin on melko tuore tapaus. Myyjiä paikalla kaksi, joista toinen palvelee asiakasta. Katsellaan ja vapaa myyjä tulee tervehtimään.. ylimakes tyyli, sellainen josta tulee heti mieleen että provikkapalkka ja ostakaahan nyt kaikkea kun olen NÄIN ystävällinen. Tekohymy ja trendikkäät vaatteet, rupsahtanut naama kurottu kireäksi ponnarilla.

No, emme kumpikaan ostaneet liivejä. Kaverin kokoa ei ollut (olisivat tosin tilanneet sen halutessa) ja mina ei oikeast miellyttänyt yksikään liivimalli. Kuosit ja pitsit olivat vanhahtavia tai halvsn näköisiä. Kiitos ja näkemiin.

Ps. Juuri tuo postimyyntiliivit on se mikä tuli mieleen. Ne mitkä on 90-luvulta lähtien olleet samanlaisia ja joita aina sekalaisissa kuvastoissa myydään.

4. arja camilla Vierailija

Huonoa palvelua sain Turun myymälässä. Myyjä alkoi yhtäkkiä palvelemaan toista asiakasta ja minä olin ilmaa sen jälkeen. Yritin pyytää apua, en saanut.En sen koommmin ole poikennut myymäläään..

5. Satunna Vierailija

Mulla on kokemusta viimeksi Willan Changesta..hirveän pieni ja ahdas liike. Myyjät itseriittoisia myöhäisteinejä. Tällainen isokokoisempi ihminen tunsi itsensä siksi kuuluisaksi norsuksi lasikaupassa. :( ja liivejä oli parit kauniit, mutta en päässyt sovituskoppiin asti. :( Intimin puoleen käännyn jatkossakin..

6. pöhh Vierailija

Eiköhän change ole enemmän mammojen puoti...

7. 19801 Vierailija

Täällä Kymenlaaksossa on tosi huonot Change myymälät. Kotkassa myyjät on TODELLA ylimielisiä ja välinpitämättömiä, ja Veturissa Kouvolassa venäläisiä/virolaisia ja myynti tyyli on sen mukainen. Tilaan mielellän Intimi verkkokaupasta.

Changen liivit on nykyään tosi tylsiä ja tätimäisiä. Ja siellä tyrkyteyään tosi tiukkoja ja ympärykseltä pieniä liivejä. Tukea toki tarvii mutta ei niin kireää että kainaloon jää punaset nirhaumat!

8. ymmikö... Vierailija

Joo liivit on todella mitäänsanomattomia ja bikinit samaa mustaa/mummokuoseja. Ja joku trikoinen rantarääsy maksaa 30 euroa..

9. ainokainen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Tämä on todennäköisesti ihan harkittu markkinointistrategia johon myyjät on koulutettu. Eli jos asiakkaan liivikoko on vaikkapa 80C, niin "asiantuntija" väittää kooksi 75D.
    Tällä saavutetaan seuraavat asiat:

1) tiukasti istuvat, ympärysmitaltaan liian pienet liivit tuntuvat hetken hyviltä ja napakoilta, joten asiakas uskoo myyjän olevan oikeassa. Onhan tämä sentään asiantuntija, koulutettu myyjä! Hiertävyys ja tosiasiallinen väärä koko tulevat huomatuiksi vasta kun liivejä on käyttänyt päivän.

2) pienirintainen asiakas ilahtuu, kun kuvittelee kuppikokonsa olevan isompi mitä oli luullut. Huono-itsetuntoiselle on helppo myydä mitä vaan. Totta kai jokainen meistä haluaisi olla hoikempi (eli pienempi ympärysmitta) ja isorintaisempi (isompi kuppikoko) kuin todellisuudessa.

3) asiakkaalle uskotellaan, että hän on vuosia käyttänyt vääränkokoisia liivejä. Näin hänelle saadaan myytyä useammat kerralla, kun "koko liivivarasto pitää pistää uusiksi"

10. käyttistä Vierailija

11. Liian isot liivit Vierailija

Nimeomaan Kouvolassa järkkytävää palvelua, jossa ei minkäänlaista ammattitaitoa. Ulkoa opeteltua litanniaa tuli tuutin täydeltä ja minä hölmö menin tähän halpaan. Nyt minulla on kolmet aivan LIIAN ISOT liivit jatkopalalla! Kävin kyllä samana päivänä valittamassa, mutta vastaus tyyliin "huono säkä, mitäs hyväksyit". Aion viedä asian kyllä eteenpäin, jotta muut osaavat tätä paikkaa varoa!

12. kymenlaaksolainen Vierailija

Olen ollut pari vuotta asiakkaana Kotkan liikkeessä. Välillä käyn myös Meritta Brassa joka on siinä kadun toisella puolella, mutta pääasiassa ostan liivit Changesta.

Nyt viime aikoina on kuitenkin alkanut tuntua etten löydä liikkeestä mitään ostettavaa. Etenkin se uusi Britney -mallisto oli todella iso pettymys. Mitähän "hollywoodin säihkettä" on kulahtaneessa ns. laulajassa.. ylihinnoiteltuja pitsiriepuja. Tulee mieleen nimenomaan postimyyntiluetteloiden kököt liiviviritelmät :( ja asiakaspalvelu on mennyt todella paljon alaspäin. Jopa Sokokselta saa nykyään mukavampaa palvelua.

13. Pekkiss Vierailija

Mä kyll' tykkään Britneystä. Hyvä laulaja ja hyvii biisei, sexyjä niiku ite Britneykin on. Kateelliset ne vaan mollaa...

14. sskk Vierailija

Hei uusavuton! Tiesitkö, että asiakaskin voi avata suunsa. Ei ollut kyse huonosta tuurista, vaan omasta idioottimaisuudesta. Turha tulla avautumaan, kun purit itseäsi ihan itse omaan nilkkaan. Ja miksi ihmeessä mennä kysymään apua myyjältä, jolla on jo asiakas, kun toinen on vapaana???!! Taas omaa tyhmyyttä. Ja nosta katse omasta navasta niin voit ymmärtää, että monelle paikka on jo tuttu. Ja nykyään jotkut haluavat selviytyä omin avuin ja ovat liikeessä hyvien liivien, ei asiakaspalvelun vuoksi. Eli kyllä, on hyvin suotavaa pyytää apua, jos sitä tarvitsee. Hermostuttava tyyppi!

15. Charlotte Vierailija

Lainaten yllä mainittua: "Changen liivit on nykyään tosi tylsiä ja tätimäisiä. Ja siellä tyrkyteyään tosi tiukkoja ja ympärykseltä pieniä liivejä. Tukea toki tarvii mutta ei niin kireää että kainaloon jää punaset nirhaumat!"

Olen tähän mennessä käynyt kahdessa Changen liikkeessä ja saanut myöskin mielenkiintoista palvelua rintaliivien koon suhteen. Viimeksi ostin Changesta oman pään mukaan ja sain todella hyvät. Olen normaalisti ostanut 75B:tä, mikä on ollut selkeästi se minun kokoni. Nyt kuitenkin tuntui siltä, että ympärysmittani olisi kasvanut, joten lähdin etsimään uusia.
    Myyjä kuitenkin mittasi minut ja totesi, että kokoni on 70D, mikä on kuppikooltaan paljon suurempi ja ympärysmitaltaan pienempi. Kuten arvattua, kuppi oli liian suuri ja niin oli seuraavatkin, mutta ympärysmitta taas ahdisti. Isommasta ympärysmitasta sain kokeilla vain niitä isoja kuppeja.

Palvelu oli kuitenkin siinä mielessä hyvää, että tarjolle tuotiin vaikka mitä.
    Tuotteiden laatu hintaan nähden oli silti jännä, muutamissa rintaliiveissä kaaret olivat valmiiksi vääntyneet ulospäin tai rintaliivin kupin yläosa törrötti.

Myyjä kuitenkin oli sitä mieltä, että ympäryksen pitää olla tarpeeksi tiukka, sillä liivit löystyvät. Tein ostopäätöksen ja ostin. Toivon hartaasti etteivät nämä nirhaa ihoani rikki, sillä myyjää en ostopäätöksestä voi syyttää.

16. Marielle Vierailija

Useimpien pätevien liivimyyjien mielestä asiakkaiden enemmistö ostaa sellaiset rintaliivit, joiden ympärysmitta on liian suuri ja kuppikoko liian pieni. Niitä on ehkä mukava käyttää, mutta rintaliivien tärkein tehtävä, rintojen tukeminen, jää silloin täyttämättä.

17. Charlotte Vierailija

Joihinkin asiakkaisiin tuo voi päteä. Nyt ostamani Changen liivit ovat kyllä kuppikooltaan hyvän tuntuiset (vaikka eivät olekaan B:t), mutta ympärys on aivan liian pieni. Olen saanut uusista liiveistäni nirhaumia juurikin ympärysmitan osalta ja kaaretkin ovat jättäneet rinnan alle jäljen.

Olen aina valinnut hyvin rintoja tukevat liivit, enkä koskaan ole joutunut kärsimään nirhaumista. Okei myönnetään kerran ostin ALE:sta herkät pitsi rintaliivit, jotka sitten lahjoitin eteenpäin, kun olivat ympärysmitaltaan liian kireät.

Toivon silti, että teillä muilla on parempi onni matkassa.
    Mukavaa kevättä kaikille! :)

18. kröhöm Vierailija

Itse olen kerran käynyt Tampereen Changessa. Palvelun laadusta en voi sanoa mitään, sillä en sellaista saanut. Nainen puhui tiskin takana puhelimessa miten hänellä ja Rainerilla oli ollut mukava viikonloppu yhdessä. En viitsinyt keskeyttää hyvää juttutuokiota, koska voin ostaa liivini muualtakin.

Tosin itseäni ärsyttää se, miten ihmiset täällä syyllistävät myyjiä ammattitaidottomuudesta ja tyrkyttämisestä. Ensinnäkin, myyjän työ on myydä mahdollisimman paljon tuotteita asiakkaille. Siitä maksetaan hänelle palkka. Se jää sitten asiakkaan päätettäväksi haluaako hän ostaa jotain vai ei. Jos ei osaa sanoa ei, niin silloin kannattaa miettiä edunvalvojan hankkimista.

On totta, että aluksi rintsikoiden pitää olla vähän napakat. Monien tutkimusten mukaan todella moni nainen käyttää liian suurta ympärysmittaa. Jos on tottunut liian isoon ympärysmittaan, voi pienempi koko tuntua aluksi ahdistavalta, mutta siihen tottuu. Ihminen on kuitenkin loppupeleissä mielestäni itse vastuussa siitä, että ostaa oikean kokoiset liivit itselleen. Myyjä ei voi ikinä tietää miltä liivit tuntuvat asiakkaan päällä.
    Itse ostan liivini sillä perusteella, että sen pitää ostohetkellä tuntua pikkuisen napakalta, kun kiinnityshakanen on löysimmässä kohdassaan.

Uskon, että moni on teistä varmasti saanut ihan oikeasti huonoa palvelua, mutta samalla monella olisi myös vähän peiliin katsomisen varaa.

19. Ei koskaan Changeen Vierailija

Jaha, oliskohan yksi myyjistä täällä? :D
    Useammalta kaverilta (ikähaarukka 18-40) olen nyt kuullut, että Changessa pakkotyrkytetään oikeasti ihan liian pieniä liivejä. Eräs kaveri kertoi, että myyjä oli tolkuttanut että "liivien pitää olla napakat", eikä ollut kuunnellut kaveria ollenkaan kun tämä oli sanonut etteivät liivit ole napakat vaan sattuvat niin paljon ettei tahdo pystyä hengittämään.
    Myyjä ei ollut edes suostunut tuomaan isompaa kokoa sovitettavaksi. Se siitä asiakaspalvelusta sitten.

Kaikki kaverini tietävät, että liivien kuuluu olla napakat kun ne ovat siinä löysimmässä kohdassa jotta käytön aikana niitä voi sitten siirtää kireämmälle. On ihan eri asia kuin Changen surkea asiakaspalvelu ja ilmeinen ammattitaidottomuus. Ketjuliike, joka on yrittänyt brändätä itsensä erikoisputiikiksi Viipurin Korsettiliikkeen tai jopa Funky Ladyn tyyliin...

20. Lilia86 Vierailija

Mulla on tosi huono kokemus Changesta. Sain pari vuotta sitten joululahjaksi lahjakortin, jota yritin käyttää kesän kynnyksellä, kun voimassaoloa oli jäljellä n. kuukausi. Menin Helsingissä Kampin myymälään. Kukaan myyjä ei sanonut minulle mitään, vaikka huomasivat kyllä. Myyjiä töissä oli 3, kahdella oli asiakas, yhdellä henkarit kädessä ja liikkeessä oli muitakin asiakkaita. Kaikki esillä olleet liivit näyttivät ihan hirvittävän isoilta ja järkyttävän tätimäisiltä. En ostanut mitään. Oli vaikeaa uskoa, että minuun ei reagoitu, kun tulin sisään. Jälkeeni tullut hieman vanhempi nainen kyllä otettiin heti palveltavaksi.

Huonon Kampin kokemuksen jälkeen menin seuraavana päivänä Espoon Sellon myymälään. Sama juttu. Myyjiä oli 3, mutta kukaan ei tarjonnut apua tai tervehtinyt, vaikka huomasivat minut. Jos myyjä näyttää siltä, ettei halua palvella, asiakkaan on vaikea lähestyä häntä. Taas liikkeessä oli muitakin asiakkaita, mutta jälkeeni tulleita ehdittiin palvelemaan. Katselin avuttomana niitä liivirivistöjä, joissa oli isoja ja vielä isompia kokoja. Mikään ei oikein miellyttänyt silmää. Teki mieli kävellä ulos, mutta halusin myös hyötyä lahjakortistani, joten marssin kassalla olleen myyjän luokse ja sanoin, että tarvitsen apua, minulla on lahjakortti, joka on menossa vanhaksi, joten haluaisin löytää liivit.

Myyjä kysyi, mitä kokoa olen. Vastasin, että A70. Hän siihen sitten, että "noita A-kupin liivejä meillä on tosi vähän". Koneelta hän tsekkasi saldoja ja löysi kolme mallia, josta oli pyytämääni kokoa hyllyssä. Menin liivien kanssa sovituskoppiin, jonne myyjä unohti minut. Kokeilin liivit läpi. Ne kaikki olivat liian pieniä. A70 ei selvästikään ollut minun Change-kokoni, mutta eipä ketään kiinnostanut mitata tai muutenkaan selvittää, mitä kokoa ja tuotteita olisin oikeasti tarvinnut. Vein sovittamani liivit takaisin samalle myyjälle ja kerroin, että olivat liian pieniä. "Aijaa, no eipä meillä oikein muuta tässä koossa sitten ole", oli myyjän vastaus. Kysyin, mitä nyt tehdään. Minulla on lahjakortti, jonka haluan käyttää, mutta eipä tällä reissulla näytä sellaista ostossummaa kertyvän. Myyjä myi minulle yhdet sopivankokoiset alushousut ja sanoi, että lahjakortin voimassaolo pitenee, kunhan olen ostanut jotain lahjakortin voimassa ollessa.

En koskaan palannut Changeen käyttämään loppuja lahjakortista. Jos kukaan ei halua palvella eikä valikoimaakaan tunnu olevan, ei liikkeeseen tee mieli mennä mieltään pahoittamaan. Ja kun tämä vielä toistui kahdessa eri myymälässä yhteensä 6 myyjän läsnä ollessa, niin ei voi laittaa ihan sattuman, huonon päivän tai yksittäistapauksen piikkiin. Ehkä tein virheen, kun kerroin, että minulla on lahjakortti. Eihän liike menetä mitään, jos lahjakortti jää käyttämättä, koska lahjakortista on saatu jo voitot.

Olen itsekin ollut asiakaspalvelu- ja myyntityössä, tuohon aikaankin olin. Tiedän, millainen on hyvä asiakas ja miten asiakasta tulisi lähestyä. Sellainen asiakas, joka ei saa kontaktia myyjään, ei kysy apua, vaikka tarvitsisikin sitä. Jos myyjä sanoo asiakkaalle edes "hei", on paljon suurempi todennäköisyys, että asikas kysyy apua. Jos asiakas saa asiantuntevaa apua ja henkilökohtaista, tarvetta vastaavaa palvelua, on paljon todennäköisempää, että asiakas ostaa. Jos tämän jälkeen asiakas on tyytyväinen asiointikokemukseen ja ostamaansa tuotteeseen, on todennäköistä, että asiakas palaa. Jos kaikki tämä menee pieleen, asiakas lähtee ja pysyy poissa iäisyyden. Lisäksi nämä täällä kerrotut kokemukset Changen asikaspalvelusta ja tuotteista vahvistavat käsitystäni siitä, että viidakkorumpu kuuluu kauas ja saa ihmiset äänestämään jaloillaan.

21. vierailija Vierailija

Ainakin mulle change on ainoo kauppa mistä löytyy hyvänkokoiset liivit koska ympärys on pieni ja kuppikoko iso ja itse olen saanut erittäin hyvää kohtelua kaikissa käymissäni liikkeissä ei mitään valittamista. Ja changen rintaliivit (ainakin minulla) tukevat hyvin ja hinta-laatu-suhde on hyvä (about 50€)

22. vierailija Vierailija

Itse olen aina saanut todella hyvää ja asiantuntevaa palvelua Chancessa.Viimeksi I love me-messuilla.Muista liikkeistä en enää liivejä osta.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri