Hae Anna.fi-sivustolta

CHIA

Viestiketju osiossa 'Keventäjän ruokavinkit' , käynnistäjänä mutustelija, 04.10.2012.

1. mutustelija Vierailija

Oletteko kukaan syöneet chia sieniä? Onko hyvä ruoka vai turhake? Miten sitä käytätte ruoaksi?

2. Marjukka Vierailija

Olen syönyt jonkin aikaa ja se näyttää pahalta, mutta on hyvää. Minä liotan siemenet rasvattomaan maitoon, laitan puolen tunnin päästä lusikallisen sokeroitua puolukkahilloa sekaan ja hyvin menee alas. Sekoitella tietty vähän pitää.
    Blenderissä laitan maitoa ja banaania siemenien kanssa ja mitä nyt onkin ja saan siemenet rikkoutumaan.
    Hyvä välipala, pitää nälkää, auttaa ummetukseen ja varmaan siitä saa paljon vitamiinejakin. Laske kuulemma kolesterolia.

3. kyselijä Vierailija

Kiitos tiedoista Marjukka:) Pitääpäs kokeilla sitten minukin.

4. Kysyjä? Vierailija

5. jjj Vierailija

Itse ostin pienen erän kokeeksi punnitse ja säästä kaupasta, siellä oli 1,50/ 100g mikä tekee sen 11,50/kg. Mutta itse ostin sieltä siis vain pienen erän, kun halusin nimenomaan myös testata ensin :)

6. Toteamus Vierailija

Sama vaikutus on monipuolisella ja terveellisellä ruokavaliolla: juureksia, hedelmiä, marjoja, täysjyvätuotteita jne.

7. hpop Vierailija

Jos kärsii kovasta närästyksestä, niin minä sain avun chiasta. Kokeilin ihan muista syistä, niin kas kummaa viikon päästä närästys oli poissa. Chian lopettamisen jälkeen aikaa meni tovi, niin polte palasi. Nyt taas matkalla kauppaan siemeniä ostamaan. Eihän niistä mitään harmiakaan ole ollut.
    Vesi lasiin yön yli turpoomaan ja aamulla naamaan. Sopii kanssa raakakaakakon ja hunajankin kanssa mainiosti näin pimeyden keskellä pahimman yli.

8. Hpop Vierailija

Aamulla paras puuro. Chia, pellavansiemen ja macaa punaiseen maitoon. Siitä microon ja mustikoita kyytiin, niin hyvin yksinkertainen puuro on siinä.

9. iNdo bo$$

Saadut tykkäykset:
    4
    Herttaista kuinka jotkut oikeasti kuvittelevat että nämä bambuhippiporonsarviuutejauheet "vaikuttavat" yhtään mitenkään yhtään mihinkään. Sahanpurua saisi halvemmalla.
    Sitäpaitsi eihän nämä ole enää edes muodissa, seuraisitte aikaanne.

10. Hpop Vierailija

Ei tässä muodon mukaan mennä. Kyllä chia on auttanut jaksamaan paremmin ja vatsa kiittää. Mielestäni hyvä lisuke jopa paistettuun kanamunaan. Mikä nyt sitten on muotia? Mää kun en yleensä seuraa enemmistön juttu, mut olisi kiva tietää niin voisihan sitä kokoilla.

11. iNdo bo$$

Saadut tykkäykset:
    4
    "Sää" kun ihan itse yksi päivä vaan kotipuutarhasta bongasit chiata, ajattelit sitten muuten vaan juuri siemenet siitä napata (ajoituskin sattui vaan olemaan juuri sopiva) ja päädyit ihan täysin ilman ulkoisia vaikuttimia omasta aloitteestasi niitä elintarvikekäyttöön kokeilemaan?

Ja kas kummaa kun sattuikin juuuuuri sillon kun kaiken maailman orto-vege-superfood-ruokabloggaripellet niistä rummuttavat. Ohhoh.
    Kannattaisiko kokeille lottoamista kun epätodennäköisyydet ovat noin vahvasti puolellasi?

12. Hpop Vierailija

Kyllä nyt lisäsin mustikat chia puuroon ja täytyy myöntää että ei kevät ole juuri masentanut, kuten aijempima vuosina. Mielekin on pirteä, niin ei tarvi turhasta valittaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri