Cipramil/Sepram

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole itse käyttänyt, mutta hoitoalalla olen ja lääke tuttu, lisää väsymystä, voi myös pahentaa oireitasi ennekuin alkaa vaikuttamaan, jopa monta viikkoa voi olla paskempi olo, silti pitäs vaan malttaa syödä, koska olo paranee sitten. =)

voiko toi heti ekana päivänä aiheuttaa väsymystä? nyt meinaa väsyttää, ja tuntuu, et näkö menee... ei haittaa kyl yhtää jos väsyttää.. nyt tänään tuli pari tuntia lääkkeen oton jälkeen parin tunnin kauhea ahdistus.. en tiiä mistä johtuu, lääkkeestä vai muusta, mutta ei oo aikoihin ollu niin kovaa ahdistusta..

Joskus käytin Cipramilia. En muista haittavaikutuksia olleen, mutta voin muistaa kyllä äärinkin. :D

Haittavaikutukset:
Haittavaikutuksia ilmaantuu yleisimmin hoidon alkaessa, ja ne lieventyvät usein myöhemmin hoidon jatkuessa. Tavallisimpia ovat suun kuivuminen, päänsärky, hikoilu, unettomuus tai uneliaisuus, pahoinvointi ja vapina. Joskus ilmaantuu mm. huimausta, ihottumaa, erilaisia vatsaoireita, makuaistin häiriöitä, mielialan vaihtelua, sukupuolisen halun tai kyvyn heikkenemistä tai kuukautishäiriöitä.

just.. no mä toivoisin jotenki, et mä saisin unettavaa vaikutusta tosta lääkkeestä, jos se suinki on mahollista.. meinaan en ole saanut nukutuksi kunnolla vähään aikaan, kun on ollut ahdistusta.

Alkuperäinen kirjoittaja milla:
just.. no mä toivoisin jotenki, et mä saisin unettavaa vaikutusta tosta lääkkeestä, jos se suinki on mahollista.. meinaan en ole saanut nukutuksi kunnolla vähään aikaan, kun on ollut ahdistusta.

Toivottavasti saat levättyä, ja toivotaan, että lääke auttaa!
Paljon tsemppiä vaikeisiin hetkiin! Kyllä se siitä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja milla:

Viikon verran söin ja sitten alko nukuttaa liiankin kanssa.. Siitä se sitten tasoittuu..

Aloitin 10 mg:lla Sepramia kaksi vuotta sitten. Annosta lisättiin 20 mg:an, millä mentiin tämän vuoden maaliskuuhun asti. Sitten pikku hiljaa puolittamalla annoksen luovuin lääkityksestä kokonaan. Alun väsymystä en muista, mutta olo alkoi helpottua pikku hiljaa. Lääkityksen ja/tai psykologin kanssa jutustelun avulla. Sen sijaan vähitellen toteutetusta lopetuksesta huolimatta vieroitusoireet olivat viikon ajan melko voimakkaat.