Citalopram lääkitys ja lasten silmien karsastus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omaa syytänikö kaikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omaa syytänikö kaikki

Vieras
Hei!

Onko kukaan käyttänyt raskaus aikana citalopram lääkettä?
Minulla on kolme lasta,kahden nuorimmaisen kohdalla jouduin käyttämään citalopram lääkettä vaikean masennuksen takia.Molemman lapsen silmät karsastavat pahasti,takana jo useita leikkauksia.Voisiko lääke aiheuttaa tämän?
Lääkäri sanoi ettei vaikuta sikiölle vaan on turvallinen lääke!
Tuntuu kamalalta jos tämä on minun syytäni!

Ei voi aiheuttaa tuollaista Citalopram. Se on turvallinen lääke josta on pitkä käyttökokemus. Sun lasten silmien karsastus ei ole sun käyttämästä lääkkeestä eikä siis sinusta johtuvaa.

Eihän noista lääkkeistä voi ikinä sanoa mitään 100 % varmasti. Ne käyttäytyvät eri ihmisillä eri tavoin. Itse koitan minimoida raskauden aikana kaikki "haitalliset aineet". Kaikki tekee parhaansa. Olet tehnyt ratkaisusi sinulle annetun tiedon valossa, joten oli miten oli, niin sille ei voi enää mitään. Nyt täytyy vaan tehdä parhaansa vallitsevassa tilanteessa. Älä murehdi mennyttä, vaan tee jatkossakin parhaasi... ehket mahdollisessa seuraavassa raskaudessa enää käyttäisi kyseistä lääkitystä varmuuden vuoksi, mutta se on sinun päätettävissäsi sitten. Yrität varmasti sittenkin tehdä juuri senhetkisen parhaan ratkaisusi. Älä kuitenkaan jää liiaksi murehtimaan, vaan katso aina tulevaisuuteen, ja sitten teet uudestaan vaan parhaasi. :)

Ei ole vaikuttanut cipralex tuohon mitenkään. Se on turvallinen ja erittäin paljon käytetty lääke, ei tarvitse huolehtia että olisit aiheuttanut mitään lapsille sen käytön takia. :)

Yhteistyössä