Citalopramin/Sepramin lopetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirputin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pirputin

Uusi jäsen
11.04.2010
3
0
1
Moikka kaikki!

Syksylla 2006 iski tosi paha synnytyksenjälkeinen AHDISTUS, ja kärsin ahdinusteisuudesta siis vieläkin. Söin sepramia ahdistuneisuuteen 3,5 v, milloin maksimiannoksella, milloin pienemmällä. Nyt helmikuussa tiputin 20mg 10mg:aan, ja oon kokenut lievää mielialanlaskua, tai siis ahdistuneisuutta. Nyt sitten lopetin kokonaan.

Mä lopetin n. 1,5 viikkoa sitten... muutama pvä meni iha ok, mutta sitten... sitten alkoi helvetti! Sellainen ahdistus/paniikkikohtaus (en enää erota niitä toisistaan), joka kestää melkein 24/7, paitsi että nukun hyvin. Ja se että nukun hyvin, varmaan johtuu, et kulutan itseni päivän aikana tällä mielettömällä ahdistuksella, et illalla vaan tipahdan.

Mulla ei oo ollut mitään muiden (muilla palstoilla) kuvailemista oireista, ei sähköiskuja päässä, eikä huimausta, vaan ainoastaan sellainen ahdistus, jota en ole kokenut ikinä. Sen mukanna tietty sitten pakki sekaisin ja jatkuva pissahätä.

Isäni on lääkäri, ja kun kuuli, että lopetin lääkkeet (haluan palavasti toisen vauvan, siis ihan pakkomielle, siksi siis lopetin), niin se meinas tappaa mut.. Sanoi, että lopetin liian aikaisin, pitäisi olla väh 6kk täysin oireettomana, ennen kuin edes aloittaa lopettamisen harkitsemista, mut emmä ainakaan edes usko, että mun elämässä olisi 6kk täysin oireetonta aikaa ja sinänsä olen sen jo hyväksynyt.

En siis enää tiedä, onks noi vieroitusoireita vai vaan sitä, että lopetin liian aikaisin. onks kellään tällaisestä kokemuksia?

Pliis, kaipaisin kohtalokavereita, että jaksais eteenpäin.

:'( :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja siirri:
Vähän ohi aiheen, mutta eikös raskaus aikanakin voi syödä noita lääkkeitä..?

Toiset lääkärit sanoo, että voi, toiset taas on ehdottomasti vastaan. Nim. kokemusta on.

Kaks vuotta sitten tulin yllätysraskaaks, ja oli tietty lääkitys päällä. Rupesin sitä laskemaan ja heti alkoi mieletön ahdistus, juuri sellainen, kun nytkin. Ramppasin psyksiatreila, ja varsinkin yksi oli sitä mieltä, että nyt heti kaikki lääkkeet pois, vaikka näki olotilani olevan katastrofaalinen. Se selitti, että siinä on riskit kaiken maailman epämuodostumiin, ym. Lisäksi oli kovasti sitä mieltä, että jos tekisin sen lapsen, niin pilaisin sekä olemassaolevan muksuni että tulevan lapsen elämän. ja painotti jatkuvasti lääkkeiden mahdollista haitallisuutta sikölle. Naisten klinikalla eivät ottaneet kantaa lääkkeen haitallisuuteen muuta kun, että monet äidit syö, mutta olivat kans sitä mieltä, että pilaisin molempien elämän.

Lisäksi kärsin kamalasta pelosta, et mitä njos syntyisikin sairas tai vammainen lapsi... emmä millään pystyisi syödä lääkkeitä ja olla raskaana näidet kokemusteni jälkeen.

mulla myös ap: kuvailemaa ahdistusta esikoisen synnytyksen jälkee (n.2kk synnytyksestä alkoi) Siis ahdistus alkoi paniikkikohtauksella josta kehkeytyi paniikkihäiriö, ja ahdistus oli 24/7.

Esikoisen siis synnytin tammikuussa 2009. Nyt Joulukuusta asti ollu ilman lääkettä (sertralin 50mg/vrk) kun odotan toista lasta. Mulle ainaki sanottu, että toi lääke on turvallinen syödä raskaudenki aikana...et 2 viikkoo ennen LA aletaan purkaa, ettei tuu vauvalle oireita.

Ei saa lopettaa äkillisesti; sen tiedän nyt jopa itse omasta kokemuksestani... Menin kesällä jättämään lääkityksen Citalopram Orionin kesken kaiken , en ollut huomannut että olossani olisi mitään "erikoista" enää,joten kuvittelin että pärjään ilman sitä lääkettä... Yhtäkkiä kun salama kirkkaalta taivaalta alkoi ahdistaa,ja verenpainetaudin ilmettyä neuvolatarkastuksessa; arvot "taivaissa" sain hyperventilaatiokohtauksen ja paniikkikohtauksen samaan aikaan; LUULIN KUOLEVANI!!!.... En suosittele lopettamista, puhuit että haluat vauvan. Minä ainakin olen syönyt raskausaikanakin samaa lääkettä...